REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zaległości jednoosobowych firm wynoszą średnio 34 tys. zł

Zaległości jednoosobowych firm wynoszą średnio 34 tys. zł
Zaległości jednoosobowych firm wynoszą średnio 34 tys. zł
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Jeśli prowadzisz własną działalność gospodarczą, wiesz na pewno, jak ważne jest terminowe otrzymywanie zapłaty za wykonane usługi. Czy Twoja firma przetrwałaby, jeśli kontrahent „zapomniałby” Ci oddać 34 tys. zł?

REKLAMA

Podstawą sprawnego funkcjonowania na rynku jest płynność finansowa. Przekonał się o tym każdy przedsiębiorca próbujący utrzymać się „na powierzchni”. Powiązanie końca z końcem to jednak nie lada wyczyn. Zapanowanie nad dziesiątkami zobowiązań miesięcznie i dopilnowanie kolejnych nieubłaganych terminów wymaga dużych umiejętności zarządzania firmą, a także – co tu dużo mówić – stałego i terminowego dopływu gotówki.

REKLAMA

O ile w zarządzanie firmą dużo zależy wyłącznie od jej właściciela, to na terminowy dopływ środków bardzo często nie mamy wpływu. O naszej płynności finansowej w wielu przypadkach decydują kontrahenci, którzy zwlekają z uregulowaniem płatności za wykonane przez nas usługi. Jak wynika z najnowszych danych Rejestru Dłużników ERIF BIG S.A, osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą zalegają średnio na 33 940 zł. Dla większych firm taka kwota może nie stanowić problemu. Jednak dla wielu mniejszych przedsiębiorców 34 tys. zł oznacza „być albo nie być”.

Przeczytaj również: Jak uniknąć zwłoki kontrahenta w płatnościach

Kwota 33 940 zł to jednak tylko uśredniona wartość zadłużenia dla wszystkich województw. Najgorzej sytuacja przedstawia się w Lubuskiem, gdzie średnie zadłużenie wynosi 340 207 zł. Wszystko za sprawą jednego z przedsiębiorców, którego pojedyncze zadłużenie sięgnęło 6 007 751 zł. Taka kwota mogłaby doprowadzić do upadłości każde przedsiębiorstwo.

Województwo

Średnia wartość zadłużenia

lubuskie

340 207,39  

opolskie

46 422,14  

wielkopolskie

42 732,88  

pomorskie

28 630,58  

dolnośląskie

24 155,34  

kujawsko-pomorskie

11 768,04  

podkarpackie

11 642,71  

śląskie

10 323,99  

podlaskie

6 659,16  

warmińsko-mazurskie

5 967,17  

małopolskie

5 088,14  

lubelskie

4 575,41  

świętokrzyskie

1 735,14  

łódzkie

1 169,64  

zachodniopomorskie

1 056,97  

mazowieckie

863,67  

cała Polska

33 937,00  

- Każda firma funkcjonuje w określonym otoczeniu rynkowym - mówi Urszula Okarma, prezes Rejestru Dłużników ERIF BIG S.A - Jego płynność finansowa uzależniona jest od wielu innych podmiotów działających na rynku, takich jak urzędy, klienci, kontrahenci, podwykonawcy. Bardzo często, mimo naszych najszczerszych chęci i usilnych starań o terminowe regulowanie płatności, to właśnie kontrahent staje się przyczyną finansowych tarapatów naszej firmy. Jeśli nie dokona on zapłaty za wykonaną usługę czy produkt, runąć może nie tylko dobre imię naszej firmy. Taki dług może dla nas oznaczać niewypłacalność i bankructwo – dodaje Urszula Okarma.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Jak założyć firmę

Z roku na rok rośnie liczba polskich firm, które ogłaszają upadłość. Bieżący rok może się zakończyć rekordową liczbą zamkniętych firm. Jednym z skutecznych sposobów na uchronienie się przed współpracą z nierzetelnym partnerem jest sprawdzenie go w biurze informacji gospodarczej, np. Rejestrze Dłużników ERIF BIG SA. Opinia, jaką potencjalny kontrahent ma na rynku, może być dla nas cenną informacją, która uchroni naszą firmę przed bankructwem.

Źródło: Rejestr Dłużników ERIF BIG S.A.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jaki model logistyczny wybrać dla swojego sklepu internetowego?

Zakładając sklep internetowy, staniesz przed wyzwaniem organizacji całej jego logistyki. Zanim zaczniesz działalność, będziesz musiał zdecydować, gdzie magazynować swoje towary, z jakimi kurierami współpracować i jak obsługiwać zwroty od klientów. Pochłonie to mnóstwo cennego czasu i spory kapitał. W dzisiejszych czasach możesz tego jednak uniknąć. W jaki sposób? Poznaj najciekawsze modele logistyczne dla e-commerce!

Dobrzy w teorii. Dlaczego nie potrafimy odpoczywać i jak to zmienić?

Potrzeba regeneracji wydaje się oczywista dla każdego, kto funkcjonuje w naprzemiennym cyklu, w którym wysiłek absorbujący przeważającą część naszych aktywności przeplata się z czasem wolnym. Skąd zatem trudność w świadomym uwzględnianiu potrzeby wypoczynku i planowaniu przerw w zawodowym funkcjonowaniu?

Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu

W rok o połowę zmalała liczba małych i średnich firm, które boją się, że inflacja może zagrozić ich biznesom. Obecnie to zaledwie co czwarte przedsiębiorstwo. Zaskakujące są jednak branże, w których te obawy są największe. Inflacja straciła też rangę najpoważniejszej obawy.

Startup - jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie?

W startupach najważniejszy jest pomysł. Jak go chronić i zabezpieczyć się przed nieuprawnionym wykorzystywaniem dzieła i pobierania wynagrodzenia za korzystanie z niego przez podmioty trzecie? Jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie? Dlaczego tak ważna jest umowa o zachowaniu poufności?

REKLAMA

Spółki: Premia za kontrolę w Polsce w latach 2019-2023 spadła do poziomu 13,6 proc.

Ostatnie lata przyniosły spadek aktywności na rynku wezwań w Polsce. Coraz częściej inwestorzy decydują się na ogłoszenie wezwania z zamiarem wycofania akcji spółki z obrotu giełdowego, gdy już uzyskają kontrolny pakiet akcji – wynika z najnowszej analizy KPMG, która objęła 133 wezwań do sprzedaży akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w latach 2019-2023.

Firmy będą szukać specjalistów. Jakich?

Z raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że polskie firmy chcą poszukiwać specjalistów od automatyzacji i sztucznej inteligencji. 

Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

REKLAMA

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

REKLAMA