| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama

Finanse i rozwój

Zaświadczenie o braku zaległości podatkowych

Aktualizacja: 19.02.2014

Zaświadczenie o braku zaległości podatkowych może być potrzebne przedsiębiorcy przy zakupie na raty lub staraniu się o kredyt hipoteczny. Kiedy można złożyć wniosek o zaświadczenie o braku długów podatkowych? Kiedy wydanie zaświadczenia wymaga zgody podatnika? »

Co początkujący importer wiedzieć powinien

Aktualizacja: 13.02.2014

Wiele osób mówiąc o imporcie, z pewnością myśli o Chinach. Nic dziwnego, bo Państwo Środka to jeden z najistotniejszych graczy, jeżeli chodzi o import i eksport towarów. To również najważniejszy partner handlowy dla polskich przedsiębiorców, którzy często sprowadzają stamtąd rozmaite towary. Jednak sam proces importu nie należy do łatwych, szczególnie dla debiutującego importera. »

Innowacyjność polskich przedsiębiorstw

Aktualizacja: 11.02.2014

W kolejnych latach samorządy, instytuty badawcze i firmy będą wprowadzać politykę innowacyjności. Projekty tego typu są wsparte na finansowaniu unijnych i wsparciu prawnym. Celem tej polityki jest zbudowanie trwałej i istotnej współpracy między firmami i instytutami badawczymi i technicznymi oraz uczelniami. »

Jak ubiegać się o dofinansowanie z PFRON?

Aktualizacja: 04.02.2014

Z zatrudnieniem osób niepełnosprawnych często związane są dodatkowe nakłady finansowe np. na przystosowanie, adaptację i wyposażenie miejsca pracy. Z rekompensatą pracodawcom idzie Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, który umożliwia zdobycie dofinansowania do wynagrodzeń dla pracowników. Co należy zrobić by otrzymać dofinansowanie z PFRON? Kto może ubiegać się o dofinansowanie z PFRON? Jakie wnioski należy z złożyć? »

Jak sprawdzić wypłacalność kontrahenta?

Aktualizacja: 24.01.2014

W czasach dużej konkurencyjności kontrahenci mają możliwość wyboru usługodawcy nie tylko zwracając uwagę na cenę oferowanej usługi czy produktu ale również, sprawdzają go pod wieloma względami, również jego wypłacalność. W tej sytuacji utrzymanie płynności finansowej w firmie stanowi ważny element budowania przewagi konkurencyjnej. Dodatkowo świadczy to o jej stabilnej sytuacji umożliwiającej wydłużanie terminów płatności za faktury, co pozytywnie wpływa na dalsze relacje z odbiorcami. Jak sprawdzić wypłacalność klienta? »

Ubezpieczenie należności handlowych w praktyce

Aktualizacja: 23.01.2014

Ubezpieczając należności handlowe uzyskujemy ochronę przed niewypłacalnością naszych kontrahentów, którym sprzedajemy towary lub usługi. Gdy kontrahent nie zapłaci w terminie przysługującej nam należności, do akcji wkracza ubezpieczyciel. Na czym w praktyce polega ubezpieczenie należności handlowych? »

Lojalność klienta cz. III

Aktualizacja: 03.01.2014

Wysiłki firmy, zmierzające do pozyskiwania lojalnych klientów, będzie można racjonalizować tylko wtedy, kiedy tę lojalność uda się zmierzyć. W każdym innym przypadku mamy do czynienia z działaniem intuicyjnym, może nawet opartym na solidnych podstawach, wcześniej zdobytego doświadczenia, jednak bez możliwości weryfikacji. A więc jak zmierzyć lojalność klientów? Od razu widać, że zadanie nie jest proste. Wszak mamy do czynienia z próbą pomiaru cechy jakościowej (kwalitatywnej). »

Gwarancje de minimis dla przedsiębiorców

Aktualizacja: 04.12.2013

Rządowy program gwarancji de minimis działa już od wiosny 2013 roku. Polega on na zabezpieczaniu kredytów obrotowych udzielanych w ramach dopuszczalnej pomocy publicznej. Kiedy przedsiębiorca może skorzystać z gwarancji de minimis? »

Przedsiębiorcy w lepszych nastrojach

Aktualizacja: 29.11.2013

W tym kwartale wskaźnik nastrojów mikro, małych i średnich firm w Polsce wzrósł do poziomu minus 47,8 pkt., czyli pułapu nienotowanego od trzech lat – wynika z najnowszego badania Instytutu Keralla Research, który co kwartał bada przedsiębiorstwa MŚP w Polsce »

Lojalność klienta cz. II

Aktualizacja: 29.11.2013

Czy słusznie mam wrażenie, iż często, nasze zabieganie o lojalność klienta nie jest dostateczne względem potencjalnych korzyści jakie ta lojalność może przynosić firmie? W każdym razie, w moim przekonaniu, w tym zakresie, można by było robić dużo więcej i zyskiwać na tym. Jakie są te potencjalne korzyści? Po pierwsze, lojalny klient, to względnie stały klient, a to oznacza stabilność, wzrost prestiżu i często zdecydowanie większą przewidywalność obrotów. Po drugie, koszty pozyskiwania klienta są z reguły wyższe, niż koszty jego utrzymania. »

Wzór reklamacji dotyczącej wymiany towaru

Aktualizacja: 15.11.2013

Wzór reklamacji dotyczącej wymiany towaru. Obniżenie ceny zakupionego towaru to jeden ze sposobów reklamacji wadliwej rzeczy. Zobacz wzór reklamacji dotyczącej obniżenia ceny! »

Wzór reklamacji dotyczącej obniżenia ceny

Aktualizacja: 15.11.2013

Wzór reklamacji dotyczącej obniżenia ceny. Obniżenie ceny zakupionego towaru to jeden ze sposobów reklamacji wadliwej rzeczy. Zobacz wzór reklamacji dotyczącej obniżenia ceny! »

Wzór reklamacji dotyczącej pełnego zwrotu ceny

Aktualizacja: 15.11.2013

Prezentujemy wzór reklamacji dotyczący pełnego zwrotu ceny. Zwrot pełnej ceny to jeden ze sposobów reklamacji wadliwego towaru. Zobacz wzór reklamacji dotyczącej pełnego zwrotu ceny! »

Wzór reklamacji dotyczącej naprawy towaru

Aktualizacja: 14.11.2013

W artykule prezentujemy wzór reklamacji dotyczącej naprawy towaru. Naprawa towaru to jeden ze sposobów reklamacji wadliwego towaru. Zobacz wzór reklamacji dotyczącej naprawy towaru! »

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Polskie Stowarzyszenie Producentów Styropianu

Ekspert w dziedzinie ociepleń

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »