REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zmiana banderol na alkohole od 1 września 2009 r.

Grzegorz Musolf
ekspert z zakresu podatków i ceł
Zmiana banderol na alkohole od 1 września 2009 r.
Zmiana banderol na alkohole od 1 września 2009 r.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

W chwili obecnej wielu przedsiębiorców, a w szczególności drobnych sprzedawców detalicznych, przeżywa katusze związane z wycofaniem z końcem czerwca b.r. „starych” banderol na papierosy i inne wyroby tytoniowe.

Ich „horror” polega na tym, że muszą przejść bardzo długą i skomplikowaną procedurę legalizacyjną, w trakcie której muszą „zdobyć” a następnie nakleić na każdej paczce papierosów (lub opakowaniu tytoniu) dodatkowe banderole legalizacyjne.

REKLAMA

Jeżeli nie dokonają takiej legalizacji, to nie mają żadnej możliwości legalnego wysprzedania posiadanych papierosów ze „starymi” banderolami – próba takiej sprzedaży może się zakończyć bardzo dotkliwymi sankcjami z ustawy karnej skarbowej.

Niektórzy z tych handlowców, którzy prowadzą również sprzedaż alkoholi (wina i wódek), zaczynają wchodzić w stan przedzawałowy na sam myśl o tym, że po 31 sierpnia b.r. mogą im dodatkowo zostać „na stanie” alkohole z dotychczasowymi banderolami, które z tym dniem również stracą ważność, a więc będą musieli przejść kolejną procedurę legalizacyjną.

Zobacz: Firmy stawiają na telefonię internetową

REKLAMA

Czy istotnie muszą się bać ? Otóż wcale nie. W przypadku alkoholi Minister Finansów był bardziej łaskawy dla przedsiębiorców i częściowo „odpuścił” im część „mocnych wrażeń”. Polega to na tym, że rozporządzeniem z dnia 3 kwietnia 2009 r. w sprawie przedłużenia okresu ważności znaków akcyzy naniesionych na opakowania jednostkowe wyrobów spirytusowych lub winiarskich (Dz.U. Nr 60, po. 495), przedłużono ważność „starych” banderol alkoholowych, tj. banderol naniesionych na wina i spirytualia. Banderole naniesione na te wyroby pozostają ważne do końca lutego 2010 r.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tym samym, od 1 września 2009 r. nie trzeba będzie legalizować posiadanych alkoholi i nadal można będzie je sprzedawać „po staremu” przez następne 6 miesięcy. Prawdopodobnie pozwoli to na bardzo duże zmniejszenie ilości wyrobów podlegających legalizacji, gdyż prawdopodobnie zostaną one prawie w całości wysprzedane. Ponadto wieloletnia praktyka wskazuje na to, że producenci alkoholi nie wytwarzali tak wielkich ilości zapasów, jak producenci papierosów. W związku z powyższym, nie należy obawiać się zmian w tym zakresie.

Jak należy jednak postąpić, gdy na koniec lutego 2010 r. pozostaną nam niesprzedane alkohole ze „starymi” banderolami ? - To samo, co w przypadku papierosów, tj.:
1. przed otwarciem sklepu w dniu 1 marca 2010 r. trzeba będzie przenieść te butelki na zaplecze i zrobić ich spis (do 3 marca),
2. dostarczyć spis do „swojego” Naczelnika Urzędu Celnego – pracownicy Szczególnego Nadzoru Podatkowego (SNP) potwierdzą (podbiją) spis i udostępnią komplet wniosków, które trzeba złożyć do wyznaczonego urzędu celnego, w celu pobrania banderol legalizacyjnych,
3. po „załatwieniu” banderol należy powiadomić „swojego” naczelnika UC o miejscu i terminie naklejania banderol na butelki – podczas naklejania muszą być obecni pracownicy SNP, którzy m.in. podbiją stosowny protokół.

Po zakończeniu powyższych czynności będzie można w końcu sprzedać powyższe alkohole.

Zobacz: Firmy lepiej oceniają sytuację na rynku

Grzegorz Musolf
ekspert podatkowy

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA