REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zmiana banderol na alkohole od 1 września 2009 r.

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Grzegorz Musolf
ekspert z zakresu podatków i ceł
Zmiana banderol na alkohole od 1 września 2009 r.
Zmiana banderol na alkohole od 1 września 2009 r.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

W chwili obecnej wielu przedsiębiorców, a w szczególności drobnych sprzedawców detalicznych, przeżywa katusze związane z wycofaniem z końcem czerwca b.r. „starych” banderol na papierosy i inne wyroby tytoniowe.

Ich „horror” polega na tym, że muszą przejść bardzo długą i skomplikowaną procedurę legalizacyjną, w trakcie której muszą „zdobyć” a następnie nakleić na każdej paczce papierosów (lub opakowaniu tytoniu) dodatkowe banderole legalizacyjne.

REKLAMA

Jeżeli nie dokonają takiej legalizacji, to nie mają żadnej możliwości legalnego wysprzedania posiadanych papierosów ze „starymi” banderolami – próba takiej sprzedaży może się zakończyć bardzo dotkliwymi sankcjami z ustawy karnej skarbowej.

Niektórzy z tych handlowców, którzy prowadzą również sprzedaż alkoholi (wina i wódek), zaczynają wchodzić w stan przedzawałowy na sam myśl o tym, że po 31 sierpnia b.r. mogą im dodatkowo zostać „na stanie” alkohole z dotychczasowymi banderolami, które z tym dniem również stracą ważność, a więc będą musieli przejść kolejną procedurę legalizacyjną.

Zobacz: Firmy stawiają na telefonię internetową

REKLAMA

Czy istotnie muszą się bać ? Otóż wcale nie. W przypadku alkoholi Minister Finansów był bardziej łaskawy dla przedsiębiorców i częściowo „odpuścił” im część „mocnych wrażeń”. Polega to na tym, że rozporządzeniem z dnia 3 kwietnia 2009 r. w sprawie przedłużenia okresu ważności znaków akcyzy naniesionych na opakowania jednostkowe wyrobów spirytusowych lub winiarskich (Dz.U. Nr 60, po. 495), przedłużono ważność „starych” banderol alkoholowych, tj. banderol naniesionych na wina i spirytualia. Banderole naniesione na te wyroby pozostają ważne do końca lutego 2010 r.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tym samym, od 1 września 2009 r. nie trzeba będzie legalizować posiadanych alkoholi i nadal można będzie je sprzedawać „po staremu” przez następne 6 miesięcy. Prawdopodobnie pozwoli to na bardzo duże zmniejszenie ilości wyrobów podlegających legalizacji, gdyż prawdopodobnie zostaną one prawie w całości wysprzedane. Ponadto wieloletnia praktyka wskazuje na to, że producenci alkoholi nie wytwarzali tak wielkich ilości zapasów, jak producenci papierosów. W związku z powyższym, nie należy obawiać się zmian w tym zakresie.

Jak należy jednak postąpić, gdy na koniec lutego 2010 r. pozostaną nam niesprzedane alkohole ze „starymi” banderolami ? - To samo, co w przypadku papierosów, tj.:
1. przed otwarciem sklepu w dniu 1 marca 2010 r. trzeba będzie przenieść te butelki na zaplecze i zrobić ich spis (do 3 marca),
2. dostarczyć spis do „swojego” Naczelnika Urzędu Celnego – pracownicy Szczególnego Nadzoru Podatkowego (SNP) potwierdzą (podbiją) spis i udostępnią komplet wniosków, które trzeba złożyć do wyznaczonego urzędu celnego, w celu pobrania banderol legalizacyjnych,
3. po „załatwieniu” banderol należy powiadomić „swojego” naczelnika UC o miejscu i terminie naklejania banderol na butelki – podczas naklejania muszą być obecni pracownicy SNP, którzy m.in. podbiją stosowny protokół.

Po zakończeniu powyższych czynności będzie można w końcu sprzedać powyższe alkohole.

Zobacz: Firmy lepiej oceniają sytuację na rynku

Grzegorz Musolf
ekspert podatkowy

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

REKLAMA

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA