REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zmiana banderol na alkohole od 1 września 2009 r.

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Grzegorz Musolf
ekspert z zakresu podatków i ceł
Zmiana banderol na alkohole od 1 września 2009 r.
Zmiana banderol na alkohole od 1 września 2009 r.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

W chwili obecnej wielu przedsiębiorców, a w szczególności drobnych sprzedawców detalicznych, przeżywa katusze związane z wycofaniem z końcem czerwca b.r. „starych” banderol na papierosy i inne wyroby tytoniowe.

Ich „horror” polega na tym, że muszą przejść bardzo długą i skomplikowaną procedurę legalizacyjną, w trakcie której muszą „zdobyć” a następnie nakleić na każdej paczce papierosów (lub opakowaniu tytoniu) dodatkowe banderole legalizacyjne.

REKLAMA

REKLAMA

Jeżeli nie dokonają takiej legalizacji, to nie mają żadnej możliwości legalnego wysprzedania posiadanych papierosów ze „starymi” banderolami – próba takiej sprzedaży może się zakończyć bardzo dotkliwymi sankcjami z ustawy karnej skarbowej.

Niektórzy z tych handlowców, którzy prowadzą również sprzedaż alkoholi (wina i wódek), zaczynają wchodzić w stan przedzawałowy na sam myśl o tym, że po 31 sierpnia b.r. mogą im dodatkowo zostać „na stanie” alkohole z dotychczasowymi banderolami, które z tym dniem również stracą ważność, a więc będą musieli przejść kolejną procedurę legalizacyjną.

Zobacz: Firmy stawiają na telefonię internetową

REKLAMA

Czy istotnie muszą się bać ? Otóż wcale nie. W przypadku alkoholi Minister Finansów był bardziej łaskawy dla przedsiębiorców i częściowo „odpuścił” im część „mocnych wrażeń”. Polega to na tym, że rozporządzeniem z dnia 3 kwietnia 2009 r. w sprawie przedłużenia okresu ważności znaków akcyzy naniesionych na opakowania jednostkowe wyrobów spirytusowych lub winiarskich (Dz.U. Nr 60, po. 495), przedłużono ważność „starych” banderol alkoholowych, tj. banderol naniesionych na wina i spirytualia. Banderole naniesione na te wyroby pozostają ważne do końca lutego 2010 r.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tym samym, od 1 września 2009 r. nie trzeba będzie legalizować posiadanych alkoholi i nadal można będzie je sprzedawać „po staremu” przez następne 6 miesięcy. Prawdopodobnie pozwoli to na bardzo duże zmniejszenie ilości wyrobów podlegających legalizacji, gdyż prawdopodobnie zostaną one prawie w całości wysprzedane. Ponadto wieloletnia praktyka wskazuje na to, że producenci alkoholi nie wytwarzali tak wielkich ilości zapasów, jak producenci papierosów. W związku z powyższym, nie należy obawiać się zmian w tym zakresie.

Jak należy jednak postąpić, gdy na koniec lutego 2010 r. pozostaną nam niesprzedane alkohole ze „starymi” banderolami ? - To samo, co w przypadku papierosów, tj.:
1. przed otwarciem sklepu w dniu 1 marca 2010 r. trzeba będzie przenieść te butelki na zaplecze i zrobić ich spis (do 3 marca),
2. dostarczyć spis do „swojego” Naczelnika Urzędu Celnego – pracownicy Szczególnego Nadzoru Podatkowego (SNP) potwierdzą (podbiją) spis i udostępnią komplet wniosków, które trzeba złożyć do wyznaczonego urzędu celnego, w celu pobrania banderol legalizacyjnych,
3. po „załatwieniu” banderol należy powiadomić „swojego” naczelnika UC o miejscu i terminie naklejania banderol na butelki – podczas naklejania muszą być obecni pracownicy SNP, którzy m.in. podbiją stosowny protokół.

Po zakończeniu powyższych czynności będzie można w końcu sprzedać powyższe alkohole.

Zobacz: Firmy lepiej oceniają sytuację na rynku

Grzegorz Musolf
ekspert podatkowy

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

REKLAMA

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA