REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zmiana banderol na alkohole od 1 września 2009 r.

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Grzegorz Musolf
ekspert z zakresu podatków i ceł
Zmiana banderol na alkohole od 1 września 2009 r.
Zmiana banderol na alkohole od 1 września 2009 r.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

W chwili obecnej wielu przedsiębiorców, a w szczególności drobnych sprzedawców detalicznych, przeżywa katusze związane z wycofaniem z końcem czerwca b.r. „starych” banderol na papierosy i inne wyroby tytoniowe.

Ich „horror” polega na tym, że muszą przejść bardzo długą i skomplikowaną procedurę legalizacyjną, w trakcie której muszą „zdobyć” a następnie nakleić na każdej paczce papierosów (lub opakowaniu tytoniu) dodatkowe banderole legalizacyjne.

REKLAMA

Jeżeli nie dokonają takiej legalizacji, to nie mają żadnej możliwości legalnego wysprzedania posiadanych papierosów ze „starymi” banderolami – próba takiej sprzedaży może się zakończyć bardzo dotkliwymi sankcjami z ustawy karnej skarbowej.

Niektórzy z tych handlowców, którzy prowadzą również sprzedaż alkoholi (wina i wódek), zaczynają wchodzić w stan przedzawałowy na sam myśl o tym, że po 31 sierpnia b.r. mogą im dodatkowo zostać „na stanie” alkohole z dotychczasowymi banderolami, które z tym dniem również stracą ważność, a więc będą musieli przejść kolejną procedurę legalizacyjną.

Zobacz: Firmy stawiają na telefonię internetową

REKLAMA

Czy istotnie muszą się bać ? Otóż wcale nie. W przypadku alkoholi Minister Finansów był bardziej łaskawy dla przedsiębiorców i częściowo „odpuścił” im część „mocnych wrażeń”. Polega to na tym, że rozporządzeniem z dnia 3 kwietnia 2009 r. w sprawie przedłużenia okresu ważności znaków akcyzy naniesionych na opakowania jednostkowe wyrobów spirytusowych lub winiarskich (Dz.U. Nr 60, po. 495), przedłużono ważność „starych” banderol alkoholowych, tj. banderol naniesionych na wina i spirytualia. Banderole naniesione na te wyroby pozostają ważne do końca lutego 2010 r.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tym samym, od 1 września 2009 r. nie trzeba będzie legalizować posiadanych alkoholi i nadal można będzie je sprzedawać „po staremu” przez następne 6 miesięcy. Prawdopodobnie pozwoli to na bardzo duże zmniejszenie ilości wyrobów podlegających legalizacji, gdyż prawdopodobnie zostaną one prawie w całości wysprzedane. Ponadto wieloletnia praktyka wskazuje na to, że producenci alkoholi nie wytwarzali tak wielkich ilości zapasów, jak producenci papierosów. W związku z powyższym, nie należy obawiać się zmian w tym zakresie.

Jak należy jednak postąpić, gdy na koniec lutego 2010 r. pozostaną nam niesprzedane alkohole ze „starymi” banderolami ? - To samo, co w przypadku papierosów, tj.:
1. przed otwarciem sklepu w dniu 1 marca 2010 r. trzeba będzie przenieść te butelki na zaplecze i zrobić ich spis (do 3 marca),
2. dostarczyć spis do „swojego” Naczelnika Urzędu Celnego – pracownicy Szczególnego Nadzoru Podatkowego (SNP) potwierdzą (podbiją) spis i udostępnią komplet wniosków, które trzeba złożyć do wyznaczonego urzędu celnego, w celu pobrania banderol legalizacyjnych,
3. po „załatwieniu” banderol należy powiadomić „swojego” naczelnika UC o miejscu i terminie naklejania banderol na butelki – podczas naklejania muszą być obecni pracownicy SNP, którzy m.in. podbiją stosowny protokół.

Po zakończeniu powyższych czynności będzie można w końcu sprzedać powyższe alkohole.

Zobacz: Firmy lepiej oceniają sytuację na rynku

Grzegorz Musolf
ekspert podatkowy

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

REKLAMA

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

REKLAMA

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

REKLAMA