Badanie marketingowe obniży ryzyko gospodarcze
REKLAMA
REKLAMA
Badania marketingowe polegają na zbieraniu i przetwarzaniu informacji dotyczącej m.in.wybranej branży, konsumpcji, działaniach konkurentów, polityki cenowej, a także dystrybucji i promocji produktów.
REKLAMA
Badania ułatwią podjęcie decyzji
Wykorzystanie wyników analiz marketingowych w znacznej mierze obniża ryzyko, które towarzyszy działalności gospodarczej.
Wyniki badań marketingowych pomagają także określić grupę docelową, do której jest skierowana oferta firmy. Ułatwiają poznanie opinii odbiorców, a także dają możliwość prognozowania popytu na produkty i usługi.
Zobacz: Co zrobić, gdy firma nie pokrywa kosztów?
Najczęściej przedmiotem badań są:
• Badania produktu;
• Badania sprzedaży i rynku;
• Badania dotyczące reklamy;
• Badania branży i funkcjonowania firmy;
• Badania branży i funkcjonowania firmy;
• Badania związane z problemami społecznej odpowiedzialności firmy.
Ankieta i wywiad
Badania marketingowe mogą być przeprowadzone zarówno we własnym zakresie, jak i mogą być zlecone wyspecjalizowanym firmom.
Wśród najczęściej wykorzystywanych metod jest ankieta skierowana do konsumentów. W marketingu używa się głównie takich technik ankietowych jak: ankietę bezpośrednią, ankietę pocztową, ankietę telefoniczną i ankietę prasową.
Ponadto w badaniach warto jest wykorzystać wywiad, który należy do tzw. badań jakościowych. Celem wywiadu są odpowiedzi na pytania, które dotyczą motywów postępowania konsumentów. Dzięki tej metodzie poznaje się opinie i sugestie konsumentów.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.