Internet generuje sprzedaż firm pośrednictwa kredytowego
REKLAMA
REKLAMA
Pośrednictwo kredytowe jest jednym z najmłodszych segmentów polskiego rynku finansowego. Obok dużych spółek świadczących tego typu usługi na rynku działa także mnóstwo mniejszych firm, które najczęściej należą do osób fizycznych.
REKLAMA
Główny Urząd Statystyczny (GUS) podaje, że pierwsze profesjonalne firmy pośrednictwa kredytowego pojawiły się na początku lat dziewięćdziesiątych XX wieku w czasie, gdy polska gospodarka zaczęła odnotowywać dynamikę wzrostu.
W wyniku rozwoju rynku finansowego i konsolidacji przedsiębiorstw pośredniczących w sprzedaży produktów finansowych najmniejsi przedstawiciele branży opuścili ten segment.
Zobacz: Przewaga konkurencyjna dzięki innowacjom
Obecność w sieci zwiększa sprzedaż
REKLAMA
Większość brokerów kredytowych działających na polskim rynku przedstawiają spółki satelitarne lub są zależne od dużych banków lub grup finansowych. Rok temu w Polsce zostało podpisano 3,3 mln umów na kredyty i pożyczki przy udziale firm pośrednictwa kredytowego.
Z najnowszych badań GUS, którymi zostało objęto 47 pośredników kredytowych wynika, że przy pozyskaniu klientów główną rolę odgrywał Internet – 41 firm ma swoje strony internetowe. Z kolei sprzedaż w placówkach handlowo-usługowych i sprzedaż osobista znalazła się na drugim miejscu.
Ponadto brokerzy kredytowi w dotarciu do klienta najczęściej wykorzystują rozmowę telefoniczną, rozdawanie ulotek z ofertą firmy, a także inwestują w reklamę medialną.
Zobacz: Sprzedaż towarów i usług, jako sztuka dotrzymywania obietnic
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA