REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przewaga konkurencyjna dzięki innowacjom

Subskrybuj nas na Youtube
Przewaga konkurencyjna dzięki innowacjom
Przewaga konkurencyjna dzięki innowacjom

REKLAMA

REKLAMA

Innowacje to perspektywiczny kierunek dla każdej branży. Nie zatrzymuj się na zdobytych pozycjach. Twórz nowe produkty i wdrażaj nowe pomysły – to zapewni Twojej firmie przewagę konkurencyjną.

Duże firmy budują „rurociąg” i wypełniają go nowościami produktowymi oraz usługowymi na różnych etapach rozwoju. Ponieważ jest on nieustannie zapełniony, na rynku wciąż pojawia się coś nowego. Konsumenci nie muszą długo czekać.

REKLAMA

Nie stań się firmą, która zaczyna od jednej idei i trwa przy niej aż do samego końca. Spróbuj wynaleźć coś innego. Z pewnością punktem wyjścia był świetny pomysł, ale teraz potrzebny Ci jest kolejny.

Klienci lubią, kiedy na rynku pojawiają się nowe produkty lub usługi. To podekscytowanie zachęca ich do zakupu. W rozwoju produktu to jedyna rzecz, w której musisz odnieść
sukces. Rozniecić zapał konsumentów.

Przypominasz sobie to zamieszanie, jakie towarzyszyło wprowadzeniu na rynek Windows 2000? To oczekiwania klientów zapewniają firmom zajmującym się oprogramowaniem, takim jak Microsoft, przetrwanie na rynku.

Polecamy: Czy działalność gospodarcza jest dla Ciebie?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

W dzisiejszych czasach klienci muszą mieć jakiś powód, aby zachować lojalność względem danej firmy. Obietnica nowego, najnowocześniejszego i najlepszego produktu może być takim wabikiem. Nawet niewielka zapowiedź zmiany wywołuje gwar wśród klientów.

Dobrym przykładem jest firma Holden i jej bohaterski samochód, Monaro. Konsumenci skuszą się na Twój produkt lub usługę, jeśli zaoferujesz im coś, czego pragną, ale zatrzymasz ich przy sobie, jeśli skusisz ich obietnicą czegoś nowego. Oczekiwanie ma niezwykły i złożony wpływ na zachowania klientów. Jest podniecające. Jest elektryzujące. Tworzy lojalność, a to właśnie ona zapewnia firmom przetrwanie na rynku.

Polecamy: Jaka powinna być strategia małej i średniej firmy

Klienci chcą być pierwszymi, którzy przetestują nowy produkt lub usługę, więc kokietuj ich ciągłym strumieniem nowości. Pamiętasz linie lotnicze Ansett? Mężczyzna, który w latach
80. kierował nimi, był mistrzem w tej grze. Peter Abeles mamił swoich klientów, a jego spuścizna przetrwała przez jakiś czas.

REKLAMA

W Australii linie lotnicze Ansett jako pierwsze wprowadziły na rynek bilet elektroniczny („E-ticket”), lotniskowe pokoje wypoczynkowedla zmęczonych podróżą biznesmenów, lot pierwszą klasą biznesową na trasach międzynarodowych z pokładowym kucharzem, punkty obsługi stałych klientów, a nawet prywatny parking samochodowy.

Każdy wtedy latał liniami Ansett. Klienci oczekiwali czegoś więcej i to właśnie dostali. W Ansett Peter Abeles i jego następcy zawsze dbali o to, aby „rurociąg” nowych produktów był pełen. Oczywiście, rurociąg jest jedynie metaforą strumienia nowych produktów lub usług wchodzących na rynek, ale mimo że jest to tylko przenośnia, lepiej postaraj się, aby Twój rurociąg nie był pusty.

Artykuł jest fragmentem książki „Wielki biznes. Czego możesz nauczyć się od największych firm”, autor Mark Brownley, wydawnictwo Onepress.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nadchodzi czas pożegnań z papierowymi fakturami. Wszystko co trzeba wiedzieć o e-fakturowaniu i KSeF

Krajowy System eFaktur powstał by ułatwić życie przedsiębiorcom, ale jest też nowym obowiązkiem, którego przestrzeganie narzuca prawo. Firmy, które nie będą przestrzegać jego zasad, muszą liczyć się z dotkliwymi karami, wynoszącymi nawet 100% kwoty podatku z faktury wystawionej poza KSeF.

Dlaczego rezygnują z założenia własnej firmy: kobiety mają inny powód niż mężczyźni

Aż 47 proc. ankietowanych Polaków nie chciałoby prowadzić własnej firmy – wskazują dane z raportu „Polki i przedsiębiorczość 2024: Bariery w zakładaniu firmy”. Kobiety przed założeniem własnej firmy powstrzymuje sytuacja rodzinna, a mężczyzn – stan zdrowia. Nowe dane.

Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

REKLAMA

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

REKLAMA

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

REKLAMA