REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przewaga konkurencyjna dzięki innowacjom

Przewaga konkurencyjna dzięki innowacjom
Przewaga konkurencyjna dzięki innowacjom

REKLAMA

REKLAMA

Innowacje to perspektywiczny kierunek dla każdej branży. Nie zatrzymuj się na zdobytych pozycjach. Twórz nowe produkty i wdrażaj nowe pomysły – to zapewni Twojej firmie przewagę konkurencyjną.

Duże firmy budują „rurociąg” i wypełniają go nowościami produktowymi oraz usługowymi na różnych etapach rozwoju. Ponieważ jest on nieustannie zapełniony, na rynku wciąż pojawia się coś nowego. Konsumenci nie muszą długo czekać.

REKLAMA

Nie stań się firmą, która zaczyna od jednej idei i trwa przy niej aż do samego końca. Spróbuj wynaleźć coś innego. Z pewnością punktem wyjścia był świetny pomysł, ale teraz potrzebny Ci jest kolejny.

Klienci lubią, kiedy na rynku pojawiają się nowe produkty lub usługi. To podekscytowanie zachęca ich do zakupu. W rozwoju produktu to jedyna rzecz, w której musisz odnieść
sukces. Rozniecić zapał konsumentów.

Przypominasz sobie to zamieszanie, jakie towarzyszyło wprowadzeniu na rynek Windows 2000? To oczekiwania klientów zapewniają firmom zajmującym się oprogramowaniem, takim jak Microsoft, przetrwanie na rynku.

Polecamy: Czy działalność gospodarcza jest dla Ciebie?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

W dzisiejszych czasach klienci muszą mieć jakiś powód, aby zachować lojalność względem danej firmy. Obietnica nowego, najnowocześniejszego i najlepszego produktu może być takim wabikiem. Nawet niewielka zapowiedź zmiany wywołuje gwar wśród klientów.

Dobrym przykładem jest firma Holden i jej bohaterski samochód, Monaro. Konsumenci skuszą się na Twój produkt lub usługę, jeśli zaoferujesz im coś, czego pragną, ale zatrzymasz ich przy sobie, jeśli skusisz ich obietnicą czegoś nowego. Oczekiwanie ma niezwykły i złożony wpływ na zachowania klientów. Jest podniecające. Jest elektryzujące. Tworzy lojalność, a to właśnie ona zapewnia firmom przetrwanie na rynku.

Polecamy: Jaka powinna być strategia małej i średniej firmy

Klienci chcą być pierwszymi, którzy przetestują nowy produkt lub usługę, więc kokietuj ich ciągłym strumieniem nowości. Pamiętasz linie lotnicze Ansett? Mężczyzna, który w latach
80. kierował nimi, był mistrzem w tej grze. Peter Abeles mamił swoich klientów, a jego spuścizna przetrwała przez jakiś czas.

REKLAMA

W Australii linie lotnicze Ansett jako pierwsze wprowadziły na rynek bilet elektroniczny („E-ticket”), lotniskowe pokoje wypoczynkowedla zmęczonych podróżą biznesmenów, lot pierwszą klasą biznesową na trasach międzynarodowych z pokładowym kucharzem, punkty obsługi stałych klientów, a nawet prywatny parking samochodowy.

Każdy wtedy latał liniami Ansett. Klienci oczekiwali czegoś więcej i to właśnie dostali. W Ansett Peter Abeles i jego następcy zawsze dbali o to, aby „rurociąg” nowych produktów był pełen. Oczywiście, rurociąg jest jedynie metaforą strumienia nowych produktów lub usług wchodzących na rynek, ale mimo że jest to tylko przenośnia, lepiej postaraj się, aby Twój rurociąg nie był pusty.

Artykuł jest fragmentem książki „Wielki biznes. Czego możesz nauczyć się od największych firm”, autor Mark Brownley, wydawnictwo Onepress.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
TOP 5 trendów w fakturowaniu w 2025 roku

Rok 2025 w obszarze fakturowania to istotne zmiany, związane z cyfryzacją i nowymi regulacjami. Prognozy wskazują, że rynek e-fakturowania w Europie wzrośnie o 6,13 miliarda USD do 2028 roku, z rocznym tempem wzrostu wynoszącym prawie 20%. Wraz z rozwojem technologii, te zmiany będą miały kluczowe znaczenie dla przedsiębiorstw. Przedstawiamy pięć nadchodzących zmian, które warto uwzględnić, by utrzymać konkurencyjność i zgodność z przepisami w 2025 roku.

Producenci miodów pitnych apelują o zmiany

Miód pitny jest jednym z najstarszych napojów alkoholowych, kojarzy się z polską kulturą czasów szlacheckich. Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa apeluje o stosowne zmiany dla producentów miodów pitnych. Czy w Polsce może być boom na miody pitne na podobieństwo tego w USA? 

Wykaz podmiotów podlegających ochronie: 17 spółek strategicznych dla Polski

TVN oraz Polsat dołączą do wykazu firm strategicznych Polski – zapowiedział premier Donald Tusk. Obecnie wykaz ten obejmuje 17 spółek działających w branżach zajmujących się m.in. energetyką, paliwami czy dostawą usług telekomunikacyjnych.

Nowe obowiązki dla przedsiębiorców w związku z GSPR [komentarz ekspercki]

Firmy stoją przed kolejnym wyzwaniem. Od 13 grudnia 2024 roku unijne rozporządzenie o ogólnym bezpieczeństwie produktów (GPSR) wprowadza nowe obowiązki dla przedsiębiorców. Oznacza to surowsze kontrole i wysokie kary. Czy polskie firmy są na to gotowe? 

REKLAMA

Firmy przestają mieć obawy przed inflacją i dlatego spodziewają się wzrostu sprzedaży swoich towarów i usług

Subindeks Barometru EFL dla branży produkcyjnej w czwartym kwartale tego roku wyniósł 51,1 pkt. i choć odnotował minimalny spadek w ujęciu kwartalnym (-0,3 pkt.), to jednak prezentuje się optymistycznie. Wszak odczyt przez cały 2024 rok utrzymał się powyżej progu 50 pkt., co oznacza, że firmy produkcyjne cały czas widzą perspektywy rozwoju swojego biznesu.

Czy firmy w Polsce dbają o zrównoważony rozwój

Aż 40 proc. przedstawicieli działających w Polsce organizacji narzeka na niewystarczające zainteresowanie zarządu w obszar ESG. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez LeasingTeam Group. 

Cyfrowe rozwiązania w firmie na drodze do ESG

Biznes obecnie to umiejętne łączenie efektywności operacyjnej i odpowiedzialności ekologicznej i społecznej. Chęć jednoczesnego zachowania konkurencyjności i odpowiedzialności związanej z ochroną środowiska wymaga sięgania po różne rozwiązania, np. cyfrowe. 

ESG w praktyce - jakie kroki podejmować, by zmiany były skuteczne?

Raportowanie ESG działa już w wielu branżach. W 2024 roku presja regulacyjna związana z ESG stała się kluczowym czynnikiem wpływającym na rynek nieruchomości komercyjnych. Chociaż inwestorzy traktują ESG jako wartość dodaną, a nie obciążenie, to nie brakuje wyzwań w tym kontekście. 

REKLAMA

Raport: Firmy w Polsce coraz bardziej zaangażowane w działania społeczne i środowiskowe

Raport Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej: Firmy w Polsce coraz bardziej zaangażowane w działania społeczne i środowiskowe. Jak firmy operujące na rynku polskim podchodzą do kwestii środowiskowych, społecznych i zarządzania przedsiębiorstwem (ESG)?

Przedsiębiorców Mikołaj uszczęśliwiłby najbardziej, dając im gotówkę na podróże lub rozwój pasji. Poprawa finansów firmy już nie jest priorytetem

W co zainwestowaliby przedsiębiorcy, gdyby dostali 100 tys. zł od Mikołaja? Nieruchomości i firma są daleko. Work life balance jest na topie także u przedsiębiorców, a specyficzna biznesowa jego odmiana wskazuje na podróże i rozwijanie pasji.

REKLAMA