REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Czy działalność gospodarcza jest dla Ciebie?

Każdy początkujący przedsiębiorca ma też inny poziom motywacji.
Każdy początkujący przedsiębiorca ma też inny poziom motywacji.

REKLAMA

REKLAMA

Jeżeli planujesz rozkręcenie własnego biznesu, to musisz wziąć pod uwagę kilka czynników. Przede wszystkim oceń swoje dotychczasowe osiągnięcia, możliwości finansowe i znajomość rynku. Zastanów się także czy masz wystarczającą wiedzę na temat swojej osobowości, która może pomagać w zdobywaniu szczytów.

Na początku odpowiedz sobie na kilka podstawowych pytań:

  • Czy wiesz ile pieniędzy potrzebujesz na start?
  • Czy obliczyłeś ile swoich własnych pieniędzy możesz zainwestować w firmę?
  • Czy bank udzieli Ci kredytu?
  • Czy odbyłeś rozmowę z prawnikiem czy doradcą biznesowym?
  • Czy będziesz mógł zapewnić sobie utrzymanie jeśli firma nie przyniesie zysków przez pół roku albo rok?

Na pewno na kilka z tych pytań odpowiesz „nie”. Zwróć uwagę właśnie na te pytania. Są to kwestie nie wyjaśnione do końca.

REKLAMA

Polecamy: Jaka powinna być strategia małej i średniej firmy?

Osobowość przedsiębiorcy

Jest jedna cecha, która łączy przedsiębiorców odnoszących sukces – to wiara w siebie. Ten optymizm w żadnym przypadku nie jest uzasadnioną nadzieją. Według psychologów wiara w siebie to umiejętność właściwego kierowania biznesem. Na przykładzie osób, którym się udało można stwierdzić, że pozytywny odbiór samego siebie i wiara są istotą sukcesu w działalności gospodarczej.

Oczywiście nie każdy ma identyczne ambicje. Każdy początkujący przedsiębiorca ma też inny poziom motywacji.

Istnieją jednak cechy mające wpływ na sukces biznesowy:

Inicjatywa;
Wytrwałość;
Samodyscyplina;
Zdolności organizacyjne;
Umiejętność podejmowania decyzji;
Praca pod presją czasu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Jak zbudować wizerunek firmy w internecie?

Podsumowując można powiedzieć, że osoby, które zdobyły mocną pozycję w biznesie łączy również ogromna potrzeba sukcesu. I właśnie to powoduje, że nie zadowalają się one dotychczasowymi osiągnięciami. 

Wieszjak.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA