REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Czy działalność gospodarcza jest dla Ciebie?

Każdy początkujący przedsiębiorca ma też inny poziom motywacji.
Każdy początkujący przedsiębiorca ma też inny poziom motywacji.

REKLAMA

REKLAMA

Jeżeli planujesz rozkręcenie własnego biznesu, to musisz wziąć pod uwagę kilka czynników. Przede wszystkim oceń swoje dotychczasowe osiągnięcia, możliwości finansowe i znajomość rynku. Zastanów się także czy masz wystarczającą wiedzę na temat swojej osobowości, która może pomagać w zdobywaniu szczytów.

Na początku odpowiedz sobie na kilka podstawowych pytań:

  • Czy wiesz ile pieniędzy potrzebujesz na start?
  • Czy obliczyłeś ile swoich własnych pieniędzy możesz zainwestować w firmę?
  • Czy bank udzieli Ci kredytu?
  • Czy odbyłeś rozmowę z prawnikiem czy doradcą biznesowym?
  • Czy będziesz mógł zapewnić sobie utrzymanie jeśli firma nie przyniesie zysków przez pół roku albo rok?

Na pewno na kilka z tych pytań odpowiesz „nie”. Zwróć uwagę właśnie na te pytania. Są to kwestie nie wyjaśnione do końca.

REKLAMA

Polecamy: Jaka powinna być strategia małej i średniej firmy?

Osobowość przedsiębiorcy

Jest jedna cecha, która łączy przedsiębiorców odnoszących sukces – to wiara w siebie. Ten optymizm w żadnym przypadku nie jest uzasadnioną nadzieją. Według psychologów wiara w siebie to umiejętność właściwego kierowania biznesem. Na przykładzie osób, którym się udało można stwierdzić, że pozytywny odbiór samego siebie i wiara są istotą sukcesu w działalności gospodarczej.

Oczywiście nie każdy ma identyczne ambicje. Każdy początkujący przedsiębiorca ma też inny poziom motywacji.

Istnieją jednak cechy mające wpływ na sukces biznesowy:

Inicjatywa;
Wytrwałość;
Samodyscyplina;
Zdolności organizacyjne;
Umiejętność podejmowania decyzji;
Praca pod presją czasu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Jak zbudować wizerunek firmy w internecie?

Podsumowując można powiedzieć, że osoby, które zdobyły mocną pozycję w biznesie łączy również ogromna potrzeba sukcesu. I właśnie to powoduje, że nie zadowalają się one dotychczasowymi osiągnięciami. 

Wieszjak.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jaki model logistyczny wybrać dla swojego sklepu internetowego?

Zakładając sklep internetowy, staniesz przed wyzwaniem organizacji całej jego logistyki. Zanim zaczniesz działalność, będziesz musiał zdecydować, gdzie magazynować swoje towary, z jakimi kurierami współpracować i jak obsługiwać zwroty od klientów. Pochłonie to mnóstwo cennego czasu i spory kapitał. W dzisiejszych czasach możesz tego jednak uniknąć. W jaki sposób? Poznaj najciekawsze modele logistyczne dla e-commerce!

Dobrzy w teorii. Dlaczego nie potrafimy odpoczywać i jak to zmienić?

Potrzeba regeneracji wydaje się oczywista dla każdego, kto funkcjonuje w naprzemiennym cyklu, w którym wysiłek absorbujący przeważającą część naszych aktywności przeplata się z czasem wolnym. Skąd zatem trudność w świadomym uwzględnianiu potrzeby wypoczynku i planowaniu przerw w zawodowym funkcjonowaniu?

Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu

W rok o połowę zmalała liczba małych i średnich firm, które boją się, że inflacja może zagrozić ich biznesom. Obecnie to zaledwie co czwarte przedsiębiorstwo. Zaskakujące są jednak branże, w których te obawy są największe. Inflacja straciła też rangę najpoważniejszej obawy.

Startup - jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie?

W startupach najważniejszy jest pomysł. Jak go chronić i zabezpieczyć się przed nieuprawnionym wykorzystywaniem dzieła i pobierania wynagrodzenia za korzystanie z niego przez podmioty trzecie? Jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie? Dlaczego tak ważna jest umowa o zachowaniu poufności?

REKLAMA

Spółki: Premia za kontrolę w Polsce w latach 2019-2023 spadła do poziomu 13,6 proc.

Ostatnie lata przyniosły spadek aktywności na rynku wezwań w Polsce. Coraz częściej inwestorzy decydują się na ogłoszenie wezwania z zamiarem wycofania akcji spółki z obrotu giełdowego, gdy już uzyskają kontrolny pakiet akcji – wynika z najnowszej analizy KPMG, która objęła 133 wezwań do sprzedaży akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w latach 2019-2023.

Firmy będą szukać specjalistów. Jakich?

Z raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że polskie firmy chcą poszukiwać specjalistów od automatyzacji i sztucznej inteligencji. 

Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

REKLAMA

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

REKLAMA