Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję
REKLAMA
REKLAMA
- Konsumenta pesymistę trudno skłonić do zakupu
- Kurs na oszczędzanie utrudnia zadanie marketingowcom
- Billbordy i banery najpierw mają zaciekawić, potem skłonić do zakupu
- Jednak bez rabatów i promocji się nie obejdzie
Taki stan rzeczy stawia szczególnie duże wyzwanie przed małymi firmami, które pod względem cenowym nie są w stanie konkurować z dyskontami. Jak więc zwrócić uwagę klientów swoją ofertą i zachęcić ich do kupowania?
REKLAMA
Konsumenta pesymistę trudno skłonić do zakupu
REKLAMA
Kluczowa rada specjalistów od marketingu jest prosta, ale ze względu na spodziewane koszty wydaje się być poza zasięgiem małej firmy – to reklama, a tak jak wiadomo jest kosztowna.
By zminimalizować koszty trzeba szukać rozwiązań niestandardowych, a takimi z pewnością są zarówno komunikowanie o wartości dodanej i spersonalizowanej ofercie, jak i narzędzi reklamowych wykraczających poza ogólnie przyjęte schematy.
W najnowszym krajobrazie konsumenckim, gdzie ceny i wartość zakupów stają się kluczowymi czynnikami decyzyjnymi, przedsiębiorstwa stają przed wyzwaniem zbudowania strategii marketingowej. Badanie EY Future Consumer Index 2023 rzuca światło na narastający pesymizm wśród konsumentów, wskazując, że aż 91% z nich poszukuje bardziej przystępnych cenowo opcji zakupowych. Co więcej, 31% respondentów uważa, że ich sytuacja materialna pogorszyła się w ostatnich miesiącach.
Kurs na oszczędzanie utrudnia zadanie marketingowcom
Trend ten jest dodatkowo potęgowany przez rosnące obawy związane z przyszłością, gdzie 35% ankietowanych wyraża pesymistyczne przewidywania na najbliższe trzy lata, obawiając się głównie wzrostu kosztów życia oraz negatywnych perspektyw gospodarczych i międzynarodowych konfliktów.
Takie odczucia przekładają się na bardziej świadome i ostrożne podejście do wydatków, z 53% osób kupujących tylko niezbędne produkty i 45% ograniczających wydatki na dobra mniej istotne.
W takim środowisku, firmy muszą zastosować wielowymiarowe strategie, aby skutecznie dotrzeć do swoich odbiorców.
Billbordy i banery najpierw mają zaciekawić, potem skłonić do zakupu
Jedną z takich strategii jest wykorzystanie reklamy outdoorowej, która, jak zauważa Robert Dąbrowski, CEO Recevent, oferuje unikalną możliwość osiągnięcia szerokiej widoczności i dotarcia do dużej publiczności.
REKLAMA
– Plakaty, billboardy czy banery umieszczone w strategicznych lokalizacjach, takich jak ruchliwe ulice i centra handlowe, są w stanie przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów, działając nieprzerwanie przez całą dobę i zapewniając ciągłość przekazu marketingowego, nawet gdy dostęp do innych mediów jest ograniczony – mówi ekspert.
Dodatkowo, w obliczu rosnących obaw konsumentów dotyczących kosztów, przedsiębiorstwa mogą skupić się na komunikowaniu wartości swoich produktów i usług, podkreślając ich jakość w stosunku do ceny.
Jednak bez rabatów i promocji się nie obejdzie
Także programy lojalnościowe, oferty promocyjne i rabaty mogą skutecznie zachęcić do zakupów, zwłaszcza wśród tych, którzy starają się ograniczać swoje wydatki.
Oczywiście skalą i zakresem akcji promocyjnych pod względem upustów cenowych trudno będzie konkurować z dyskontami, ale ten dystans skutecznie zniwelować może unikatowość oferty i jej personalizacja.
Ostatecznie dla klienta może być istotny sam fakt pojawienia się okazji niż zakres finansowych z niej korzyści.
Ponadto, personalizacja oferty i komunikacji marketingowej może pomóc w budowaniu bardziej bezpośredniej i angażującej relacji z klientami, dostosowując przekaz do ich indywidualnych potrzeb i preferencji.
Sytuacja gospodarcza i nastroje konsumentów wymuszają na firmach większą elastyczność i kreatywność w strategiach marketingowych.
– Wykorzystanie reklamy outdoorowej w połączeniu z jasnym komunikowaniem wartości, personalizacją oferty oraz skoncentrowaniem na budowaniu zaufania i lojalności może stanowić klucz do sukcesu – podsumowuje Robert Dąbrowski.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.