REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Branża ubezpieczeniowa broni się przed kryzysem

Branża ubezpieczeniowa broni się przed kryzysem
Branża ubezpieczeniowa broni się przed kryzysem
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Według danych opublikowanych przez Główny Urząd Statystyczny, zysk netto ubezpieczycieli w I kwartale 2009 roku wyniósł blisko 1,5 miliarda złotych. Oznacza to wzrost o 32 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2008 roku.

Składka przypisana brutto na rynku ubezpieczeń wyniosła ogółem 13,1 mld zł. Jest to wzrost o 2,3 proc. w porównaniu z końcem marca 2008 roku.

REKLAMA

Dane pokazują, że sektor ubezpieczeniowy skutecznie bronił się przed kryzysem - brokerzy mają w tym swój udział. Jak wynika z komentarzy prasowych, niektóre towarzystwa ubezpieczeniowe wzrost przypisu składki zawdzięczają rosnącej efektywności sprzedaży w najważniejszych sieciach dystrybucji min. sieciach brokerskich.

REKLAMA

- W odróżnieniu od innych kanałów dystrybucji, które w większości sprzedają gotowe produkty, broker wyspecjalizowany w ubezpieczeniach komunikacyjnych sprzedaje produkty „szyte na miarę”. Tym samym zyskujemy przewagę i szanse na pozyskanie kolejnych klientów – mówi Roman Czarnowski, prezes BIK Brokers, gdańskiej spółki brokerskiej specjalizującej się w ubezpieczeniach komunikacyjnych.

Brokerzy, którzy dysponują większą ilością narzędzi, zespołem o odpowiednich kompetencjach, są bardziej odporni na wahania koniunktury. Przypis składki generowany przez segment brokerski charakteryzuje się najmniejszą dynamiką spadku.

- Być może właśnie dlatego segment rynku usług brokerskich jest bardziej odporny na kryzys – kontynuuje Roman Czarnowski.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz: Sprawozdanie finansowe a likwidacja szkód wyrządzonych środowisku naturalnemu - porada

Elastyczność się opłaca

REKLAMA

W pierwszych, trudnych miesiącach 2009 roku, firma BIK Brokers mogła pochwalić się dobrą kondycją. W pierwszym kwartale 2009 roku odnotowała 10 proc. wzrost wartości przypisu składki w porównaniu do analogicznego okresu 2008 roku. Także liczba pojazdów ubezpieczonych za pośrednictwem Grupy BIK zwiększyła dynamikę o 21 proc. w porównaniu do roku 2008.

- Kryzys jest i nie można go lekceważyć, co nie oznacza, że należy zwolnić tempo. Wszystko zależy od tego jak pracujemy. Jeżeli żywo reagujemy na zmiany, jesteśmy skuteczni, klienci to doceniają. Nikogo nie stać na kosztowną pomyłkę, zwłaszcza w czasach kiedy każda złotówkę ogląda się dwa razy. Dlatego firmy wybierają zaufanych kontrahentów, a nie tych, którzy mogą narazić ich interesy na ryzyko.

Nasze wyniki to dowód na to, że zdobyliśmy zaufanie rynku Mówiąc żartem, przypomina mi się komentarz na temat firm w kryzysie znanego inwestora Warrena Buffetta, który powiedział, że „Kryzys to swego rodzaju odpływ, w czasie którego widać, kto pływał nago” – wyjaśnia Roman Czarnowski, prezes BIK Brokers.

Zobacz: Kiedy spółka może korzystać z uproszczeń dotyczących ewidencji instrumentów finansowych?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA