REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak podpisać dobrą umowę leasingową?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jak podpisać dobrą umowę leasingową?
Jak podpisać dobrą umowę leasingową?

REKLAMA

REKLAMA

Leasing opłaca się większości firm. Często ma więcej zalet niż kredyt. Ale jak wybrać najlepszą ofertę leasingową dla swojej firmy?

Nie zawsze ciężar wyboru musi spoczywać na przedsiębiorcy. O poradę w zakresie finansowania inwestycji przez leasing można zwrócić się do firmy doradczej, współpracującej na stałe z najlepszymi przedsiębiorstwami leasingowymi w naszym kraju. W czasie jednego spotkania można wybrać konkretną firmę, otrzymać wstępną ofertę i wypełnić wniosek leasingowy. Resztę załatwi za nas Doradca.

REKLAMA

REKLAMA

Dzięki szerokiej ofercie, firma doradcza jest w stanie zaoferować leasing wszystkich środków trwałych – od komputerów, przez samochody osobowe i dostawcze, inne środki transportu, maszyny i urządzenia, do nieruchomości komercyjnych a nawet małych samolotów.

Na co należy zwrócić uwagę przy podejmowaniu decyzji o podpisaniu umowy leasingu.

Przede wszystkim musimy wiedzieć, co konkretnie zamierzymy wziąć w leasing. Szczególnie w przypadku maszyn i urządzeń, pojazdów używanych oraz nieruchomości ważna jest dokładna specyfikacja, bez której firma leasingowa nie podejmie szybkiej decyzji. Musimy też określić wysokość opłaty wstępnej oraz okres, na jaki chcemy zawrzeć umowę.

REKLAMA

Zobacz: Jak skutecznie przeprowadzić program optymalizacji kosztów?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeśli chodzi o rodzaj umowy, to 90% umów zawieranych jest w tzw. leasingu operacyjnym, gdzie całość opłat leasingowych jest kosztem uzyskania przychodu dla Korzystającego, natomiast amortyzacji przedmiotu dokonuje Finansujący. Pozwala to np. na wysokie skumulowanie kosztów podatkowych i obniżenie tym samym podstawy opodatkowania. Standardowo umowy zawierane są w złotych, jednak firmy uzyskujące przychody w walutach obcych mogą wnioskować o leasing walutowy.

Nie mniej ważną kwestią jest umiejętność dokonania wyboru firmy leasingowej
ze względu na jej rynkową specjalizację. Można stracić wiele tygodni próbując przeprowadzić leasing na maszynę o wartości 2 mln zł w firmie, która specjalizuje się w leasingu samochodów. Nie ma też sensu wnioskować o leasing pojedynczego komputera w firmie, w której dominują umowy o wartości powyżej 200 tys. złotych, nawet, jeśli oferuje ona bardzo dobre warunki finansowe. „Znajomość rynku i codzienne kontakty
z firmami leasingowymi pozwalają doradcom szybko i trafnie ocenić możliwość podpisania umowy w konkretnej firmie leasingowej. Poza tym, ten etap bierzemy na siebie”
– dodaje analityk Gold Finance.

Firmy leasingowe różnią się w podejściu do oceny Klienta i co za tym idzie różne są też wymagania odnośnie dokumentów, minimalnego okresu działalności firmy czy rozmiaru przychodów.

Bardzo istotną sprawą są zapisy tzw. Ogólnych Warunków Umowy, które precyzują zakres praw i obowiązków stron oraz zasady wzajemnych rozliczeń i sposób postępowania w tak ważnych sprawach jak: ubezpieczenie przedmiotu i zasady rozliczania odszkodowań, zasady naliczania opłat leasingowych, możliwości odstąpienia
i zasady wypowiedzenia umowy oraz sposób i warunki jej zakończenia oraz wykupu przedmiotu. „Przy umowach o niskiej i średniej wartości Ogólnych Warunków umowy nie można negocjować, ale warto korzystać z usług firmy leasingowej, której Warunki traktują Klienta bardziej partnersko. Również z tego powodu warto korzystać z usług Doradcy Finansowego, który jest w stanie wyjaśnić wszelkie zapisy Warunków Umowy” – komentuje Zbigniew Szczygielski z Gold Finance.

Wszyscy Klienci są zainteresowani kosztem leasingu. Jest to zupełnie zrozumiałe. Warto też zwrócić uwagę, że na całkowity koszt leasingu składają się też czasem inne opłaty, najczęściej związane z rejestracją czy wyceną przedmiotu, podatkiem drogowym
i kosztami ubezpieczenia. Niektóre firmy leasingowe pobierają opłaty z tytułu czynności dodatkowych, jak wznowienie czy skrócenie umowy, wystawienie zaświadczeń
i duplikatów dokumentów, wydanie weksla, itp.

Zobacz: Kryzys zmieni branżę Venture Capital

Obecnie koszt leasingu w większości firm leasingowych jest dość zbliżony, oferowany na atrakcyjnym, niskim poziomie i firmy leasingowe nie uczestniczą już tak chętnie
w wojnach na oferty. Tym bardziej warto analizować inne czynniki wpływające na koszt
i całkowitą wartość produktu, takie jak wysokość opłat wstępnych, rozłożenie opłat
w czasie, kwotę wykupu przedmiotu, oparcie wysokości opłat na stawce Wibor oraz wiele innych, których część opisano powyżej.

Właściwie skalkulowany leasing, jako forma finansowania inwestycji, jest bardzo opłacalny dla Klientów. Rynek leasingu rozwija się rok po roku, a prognozy mówią o jego dalszym żywiołowym rozwoju.

Zbigniew Szczygielski

Analityk Gold Finance

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA