REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak banki traktują MSP?

Jakość obsługi bankowej sektora MSP ulega stopniowej poprawie.
Jakość obsługi bankowej sektora MSP ulega stopniowej poprawie.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Jakość obsługi bankowej sektora MSP ulega stopniowej poprawie. Wśród usług dla małych i średnich firm coraz częściej znaleźć można elementy oferty skierowanej do dużych korporacji. Jakie zmiany zachodzą w bankowości dla niewielkich rozmiarów przedsiębiorstw? Przeczytaj poradę eksperta.

REKLAMA

Rozpiętość firm zaliczanych do sektora małych i średnich przedsiębiorstw (MSP) jest według norm prawa bardzo duża. Do sektora MSP kwalifikujemy tak mikroprzedsiębiorstwa jak i średnie firmy, które zatrudniają nawet 249 pracowników. Banki, chcąc dostosować swoją ofertę dla tak zróżnicowanych klientów, muszą być uniwersalne, zarówno pod kątem oferty jak i obsługi. Instytucje finansowe zdążyły dostrzec potencjał, który tkwi w sektorze MSP i starają się przyciągnąć klientów rozbudowaną i elastyczną ofertą. Biorąc pod uwagę, że na naszym rynku ostatnio pojawiło się kilka nowych banków, a te, które już istnieją, rozwijają ofertę dla MSP, polski rynek stał się rynkiem klienta. Przy wciąż rosnącej konkurencji banki zostały zmuszone do modyfikacji swoich kanałów sprzedaży i poszukiwania nowych dróg dotarcia do klienta.

REKLAMA

Dotychczas indywidualny doradca klienta był zarezerwowany jedynie dla dużych korporacji oraz klientów private bankingu. Obecnie sektor MSP oczekuje również zindywidualizowanej obsługi doradcy, który będzie znał potrzeby oraz wymagania branży. Doradcy bankowi MSP powinni posiadać wiedzę z zakresu analizy finansowej oraz umiejętność doboru produktów do potrzeb klienta (m.in. wiedzę na temat limitu ovedraft czy kredytu typu fixed term).

Zgodnie z wynikami badań w ubiegłym roku sukcesy banków kierujących swą ofertę do klientów sektora MSP są zależne od dwóch składowych: bliskiej relacji doradcy klienta oraz wdrożenia sprawnego i kompletnego systemu zarządzania ryzykiem. Jako bliskie relacje z klientem rozumiemy dostępność i stabilność doradztwa bankowego, dogłębne zrozumienie środowiska biznesowego klienta oraz autentyczną troskę o sukces biznesowy jego firmy.

REKLAMA

Kilka banków, które nazbyt rozwinęły usługi call center, zaburzając relacje między klientem i opiekunem, wraca teraz do współpracy bezpośredniej dając pierwszeństwo kontaktom osobistym. Badania wykazały, że czynnikiem sukcesu w utrzymaniu klienta jest rola i pozycja opiekuna rachunku. Modelowa sytuacja miałaby miejsce, gdyby opiekun rachunku miał min. 4-5 letnie doświadczenie i ograniczoną liczbę klientów (maksymalnie 160 klientów małych oraz średnich lub 233 mikroprzedsiębiorstw).

Taka zindywidualizowana obsługa dedykowanego doradcy stała się już standardową i nieodłączną częścią oferty banków, które świadczą usługi dla klientów MSP. I chodzi tu nie tylko o możliwość spełnienia wszystkich formalności w siedzibie klienta, ale również o skrócenie wszelkich procedur związanych na przykład z uzyskaniem finansowania w banku. Jednocześnie klienci z dolnego przedziału sektora MSP otrzymują doradców mobilnych, którzy dostosowują się z miejscem spotkania zawsze do klienta i jego wymagań.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Banki, swoją ofertę, przeznaczoną dla klientów z sektora MSP, rozbudowują o produkty zarezerwowane dotychczas dla klientów korporacyjnych. Proponują m.in. dostęp do depozytów z indywidualnie negocjowanymi stawkami, możliwość negocjacji kursów walut, dostęp do spot-ów, forward-ów, zindywidualizowanych produktów trade finance, a także IRS-ów i CIRS-ów.

Polecamy: serwis Leasing

Jednym z podstawowych wyzwań dla banków jest, aby przedsiębiorca również jako osoba prywatna skorzystał z ich oferty. Cross-selling będzie w najbliższych latach głównym punktem w obszarze sprzedaży banków. Docelowo będą one również zmuszone uprościć zakres produktów i usług w swojej ofercie dla sektora MSP. Zgodnie z badaniami w najbliższym okresie 40% banków zamierza uprościć swoją ofertę, choć 20% chce uczynić ją bardziej wyrafinowaną. Jeden z dużych europejskich banków, który wcześniej proponował 250 produktów, obecnie stara się zmniejszyć ich zakres do 15.

Oferta i cena determinują wybór klienta, który stał się bardzo wymagający i posiada możliwość porównania oferty różnych instytucji bankowych. Taka dojrzałość rynku wymusza większą konkurencję, co tylko jest zyskiem dla sektora MSP.

Polecamy: Jak założyć własną firmę?

Marcin Romanek i dr Adam Becht,
Capgemini Polska

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA