REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakie są korzyści przy stosowaniu karty wyników w firmach usługowych?

Subskrybuj nas na Youtube
Jakie są korzyści przy stosowaniu karty wyników w firmach usługowych?
Jakie są korzyści przy stosowaniu karty wyników w firmach usługowych?

REKLAMA

REKLAMA

W celu uzyskania optymalnych korzyści karta wyników musi zostać odpowiednio zastosowana. Dla małych przedsiębiorstw rozpoczynających działalność zastosowanie kompletnej karty wyników może nie mieć większego sensu – mogą one jednak wykorzystać tylko te jej elementy, które odpowiadają aktualnym potrzebom firmy. Zastosowanie karty wyników dla usług przez przedsiębiorstwa od średniej do dużej wielkości może przynieść im wymierne korzyści.

Stosowanie karty wyników przyniesie następujące korzyści:

REKLAMA

  • zapewni jasno sformułowane cele w zakresie osiąganych wyników na poziomie funkcjonalnym i biznesowym,
  • umożliwi porównanie osiąganych wartości wyników z najlepszymi praktykami,
  • pozwoli na rozpoznanie możliwości usprawnień,
  • umożliwi wykorzystanie predykcyjnego indeksu efektywności firmy usługowej jako wiodącego wskaźnika przyszłych wyników finansowych.

Mimo wielu korzyści stosowanie karty wyników w działalności usługowej może też być problematyczne z uwagi na kulturę działania doraźnego, opór co do wprowadzania zmian czy problemy z utrzymaniem i komunikacją wyników działalności, z podejmowaniem decyzji na podstawie karty wyników oraz z zapewnieniem integralności danych. Innym problemem związanym z wdrożeniem omawianej karty jest wykorzystywanie subiektywnych mierników. W działalności usługowej, w przeciwieństwie do działalności produkcyjnej, ludzie odgrywają znacznie większą rolę niż maszyny, a zatem pomiary odnoszące się do czynnika ludzkiego mają o wiele większe znaczenie. Oczywiście, instytucjonalizacja karty wyników dla usług w firmie wymaga strategicznego zobowiązania się do pomiarów, monitorowania i odpowiedniego dostosowania wyników działalności.

Przeczytaj także: Co należy wiedzieć drukując baner reklamowy

Przedsiębiorstwa z reguły gromadzą zbyt wiele informacji, których nie wykorzystują i nie analizują efektywnie. Z reguły firmy przeprowadzają pomiary, które po pewnym czasie zostają porzucone z uwagi na trudności związane z gromadzeniem właściwych danych. Nieprawidłowe i nieaktualne dane, zbyt duże ich nagromadzenie, niewystarczająca analiza danych i informacji zwrotnych od użytkowników czy błędne wprowadzanie danych – to tylko kilka problemów skutkujących uzyskaniem wątpliwych pomiarów efektywności firmy. Inny czynnik, który musi zostać uwzględniony w procesie wdrażania karty wyników dla usług, to zmienność w metodach gromadzenia danych (zmienność wprowadzana przez każdą osobę może niekorzystnie wpłynąć na jakość danych) lub błędy na etapie ich gromadzenia. W procesach usługowych zwykle zmienność wprowadzana przez każdego pracownika niwelowana jest poprzez ustanawianie udokumentowanych procedur wykonywania poszczególnych czynności, ich weryfikacji i gromadzenia danych.

Polecamy ABC małej firmy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Wiele organizacji wdraża karty wyników lub inne inicjatywy pomiaru efektywności, jednakże informacje o ich wprowadzeniu nie są podawane do wiadomości pracowników. Kierownictwo uważa, iż pomiar efektywności łączy ich z poziomem operacyjnym, pracownicy zaś uważają, że są odseparowani od procesu pomiaru, ponieważ nie są zaangażowani w planowanie i korzystanie z danych. Pracownicy gromadzą dane, ale nie korzystają z nich. Tymczasem raportowanie i przekazywanie informacji dotyczących karty wyników dla usług i mierników efektywności ma kluczowe znaczenie dla uczynienia z omawianej karty wyników wartościowe narzędzie. Business Intelligence (BI) jest skutecznym narzędziem zwiększającym przewagę konkurencyjną poprzez możliwość terminowego i skutecznego podejmowania decyzji. Poprawnie raportowane dane mogą doprowadzić do zidentyfikowania szans rozwojowych, poczucia odpowiedzialności, potrzeby uznania dokonań przez wyróżnienie i zdrowej konkurencji wśród pracowników.

Fragment pochodzi z książki „Strategiczna karta wyników firm usługowych” Rajesha K. Tyagiego i Praveena Gupty (Wydawnictwa Profesjonalne PWN, 2010). Wykorzystanie za wiedzą Wydawcy.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

REKLAMA

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

REKLAMA

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

REKLAMA