REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakie są korzyści przy stosowaniu karty wyników w firmach usługowych?

Subskrybuj nas na Youtube
Jakie są korzyści przy stosowaniu karty wyników w firmach usługowych?
Jakie są korzyści przy stosowaniu karty wyników w firmach usługowych?

REKLAMA

REKLAMA

W celu uzyskania optymalnych korzyści karta wyników musi zostać odpowiednio zastosowana. Dla małych przedsiębiorstw rozpoczynających działalność zastosowanie kompletnej karty wyników może nie mieć większego sensu – mogą one jednak wykorzystać tylko te jej elementy, które odpowiadają aktualnym potrzebom firmy. Zastosowanie karty wyników dla usług przez przedsiębiorstwa od średniej do dużej wielkości może przynieść im wymierne korzyści.

Stosowanie karty wyników przyniesie następujące korzyści:

REKLAMA

  • zapewni jasno sformułowane cele w zakresie osiąganych wyników na poziomie funkcjonalnym i biznesowym,
  • umożliwi porównanie osiąganych wartości wyników z najlepszymi praktykami,
  • pozwoli na rozpoznanie możliwości usprawnień,
  • umożliwi wykorzystanie predykcyjnego indeksu efektywności firmy usługowej jako wiodącego wskaźnika przyszłych wyników finansowych.

Mimo wielu korzyści stosowanie karty wyników w działalności usługowej może też być problematyczne z uwagi na kulturę działania doraźnego, opór co do wprowadzania zmian czy problemy z utrzymaniem i komunikacją wyników działalności, z podejmowaniem decyzji na podstawie karty wyników oraz z zapewnieniem integralności danych. Innym problemem związanym z wdrożeniem omawianej karty jest wykorzystywanie subiektywnych mierników. W działalności usługowej, w przeciwieństwie do działalności produkcyjnej, ludzie odgrywają znacznie większą rolę niż maszyny, a zatem pomiary odnoszące się do czynnika ludzkiego mają o wiele większe znaczenie. Oczywiście, instytucjonalizacja karty wyników dla usług w firmie wymaga strategicznego zobowiązania się do pomiarów, monitorowania i odpowiedniego dostosowania wyników działalności.

Przeczytaj także: Co należy wiedzieć drukując baner reklamowy

Przedsiębiorstwa z reguły gromadzą zbyt wiele informacji, których nie wykorzystują i nie analizują efektywnie. Z reguły firmy przeprowadzają pomiary, które po pewnym czasie zostają porzucone z uwagi na trudności związane z gromadzeniem właściwych danych. Nieprawidłowe i nieaktualne dane, zbyt duże ich nagromadzenie, niewystarczająca analiza danych i informacji zwrotnych od użytkowników czy błędne wprowadzanie danych – to tylko kilka problemów skutkujących uzyskaniem wątpliwych pomiarów efektywności firmy. Inny czynnik, który musi zostać uwzględniony w procesie wdrażania karty wyników dla usług, to zmienność w metodach gromadzenia danych (zmienność wprowadzana przez każdą osobę może niekorzystnie wpłynąć na jakość danych) lub błędy na etapie ich gromadzenia. W procesach usługowych zwykle zmienność wprowadzana przez każdego pracownika niwelowana jest poprzez ustanawianie udokumentowanych procedur wykonywania poszczególnych czynności, ich weryfikacji i gromadzenia danych.

Polecamy ABC małej firmy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Wiele organizacji wdraża karty wyników lub inne inicjatywy pomiaru efektywności, jednakże informacje o ich wprowadzeniu nie są podawane do wiadomości pracowników. Kierownictwo uważa, iż pomiar efektywności łączy ich z poziomem operacyjnym, pracownicy zaś uważają, że są odseparowani od procesu pomiaru, ponieważ nie są zaangażowani w planowanie i korzystanie z danych. Pracownicy gromadzą dane, ale nie korzystają z nich. Tymczasem raportowanie i przekazywanie informacji dotyczących karty wyników dla usług i mierników efektywności ma kluczowe znaczenie dla uczynienia z omawianej karty wyników wartościowe narzędzie. Business Intelligence (BI) jest skutecznym narzędziem zwiększającym przewagę konkurencyjną poprzez możliwość terminowego i skutecznego podejmowania decyzji. Poprawnie raportowane dane mogą doprowadzić do zidentyfikowania szans rozwojowych, poczucia odpowiedzialności, potrzeby uznania dokonań przez wyróżnienie i zdrowej konkurencji wśród pracowników.

Fragment pochodzi z książki „Strategiczna karta wyników firm usługowych” Rajesha K. Tyagiego i Praveena Gupty (Wydawnictwa Profesjonalne PWN, 2010). Wykorzystanie za wiedzą Wydawcy.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

REKLAMA

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

REKLAMA

Polskie sklepy internetowe nie wykorzystują możliwości sprzedaży produktów w innych krajach - do zyskania jest wiele

43% sklepów internetowych nie prowadzi sprzedaży zagranicznej, a 40% posiada wyłącznie polską wersję językową. Tracą przez to ogromną możliwość rozwoju, bo w przypadku firm e-handlowych stawiających na globalizację z obrotów poza krajem zyskuje się średnio o 25% wyższe przychody.

Tego zawodu nie zastąpi AI. A które czeka zagłada? Ekspert: Programiści są pierwsi w kolejce

Sztuczna inteligencja na rynku pracy to temat, który budzi coraz większe emocje. W dobie dynamicznego rozwoju technologii jedno jest pewne – wiele profesji czeka poważna transformacja, a niektóre wręcz znikną. Ale są też takie zawody, których AI nie zastąpi – i to raczej nigdy. Jakie branże są najbardziej zagrożone? A gdzie ludzka praca pozostanie niezastąpiona? O tym mówi Jan Oleszczuk - Zygmuntowski z Polskiej Sieci Ekonomii.

REKLAMA