Usługi faktoringowe w Polsce rozwijają się bardzo dynamicznie. Coraz więcej przedsiębiorstw, zmagających się z problemami zatorów finansowych, dostrzega korzyści tego rozwiązania, które pozwala zachować płynność finansową, a przy tym nie obciąża struktury bilansu firmy. Wzrost zainteresowania tą usługą jest na tyle wysoki, że czyni Polskę jednym z najszybciej rosnących rynków faktoringowych w Europie.
Proponowane przez fiskusa propozycje zmian, które trafiły już do Rady Ministrów, związane są z opodatkowaniem zagranicznych spółek kontrolowanych (CFC), zarejestrowanych poza granicami kraju. Zgodnie z projektem, w przypadku gdy zagraniczna spółka uzyska 250 tys. euro przychodu, polska spółka matka będzie zobowiązana do odprowadzenia
19-procentowego podatku.
W momencie zawarcia przez inwestora i wykonawcę umowy o roboty budowlane pomiędzy stronami powstaje więź prawna – stosunek zobowiązaniowy, a w jego ramach powstają wzajemne prawa i obowiązki obu stron. Od tego momenty strony są więc związane umową i zobligowane do tego, aby dotrzymać jej postanowieniem (pacta sunt servanda). Co więc zrobić w wypadku, gdy inwestor nie jest zadowolony ze sposobu wykonywania umowy przez wykonawcę, lub – po prostu – chciałby, żeby obiekt został wzniesiony przez kogoś innego? Odpowiedź jest prosta – strony mogą w umowie zastrzec klauzulę przyznającą inwestorowi prawa do odstąpienia od niej.
Decyzja o przekształceniu działalności gospodarczej w spółkę z o.o. wymaga wcześniejszego przemyślenia i zaplanowania. Jest to proces złożony podczas, którego należy dopełnić wielu formalności. Jednak część przedsiębiorców, decydujących się na ten krok, nie jest świadomych tego, jak odpowiednio przygotować się na zmianę podmiotu prawnego. Co można zrobić, żeby zminimalizować ryzyko powstawania problemów w trakcie tego procesu?
Blogerzy często mają obsesję na punkcie liczb. Praktycznie codziennie sprawdzamy statystki stron, aby dowiedzieć się, ile nowych odwiedzin udało nam się uzyskać. Zbyt często rozpaczamy nad utratą kilku fanów na Twitterze czy Facebooku. Niestety, większość blogerów koncentruje się na niewłaściwych statystykach. Posiadanie bloga z dużą ilością odwiedzin to wartościowe aktywa, jednak najważniejsze jest to, jaki odsetek użytkowników regularnie powraca na Twoją stronę.