REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Obowiązek informacyjny podatnika opodatkowanego kartą

Redakcja
karta podatkowa a zmiana adresu firmy
karta podatkowa a zmiana adresu firmy
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Podatnik opodatkowany kartą podatkową musi spełnić obowiązek informacyjny wobec właściwego naczelnika urzędu skarbowego w przypadku zmiany adresu prowadzenia działalności. Sama zmiana wpisu w CEIDG nie jest spełnieniem tego obowiązku.

Zmiana miejsca prowadzenia działalności

Przedsiębiorca, który zmienia miejsce prowadzenia swojej działalności gospodarczej jest zobowiązany do zaktualizowania wpisu w CEIDG i podanie aktualnych danych. Dokonuje się tego poprzez zmianę informacji zawartych w rubryce numer 14 we wpisie w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności gospodarczej.

REKLAMA

Uaktualnienie danych jest obowiązkiem każdego przedsiębiorcy niezależnie od metody opodatkowania dochodów.

Zmiana miejsca prowadzenia działalności jednoosobowej

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Karta podatkowa

REKLAMA

W przypadku przedsiębiorcy opodatkowanego za pomocą karty podatkowej, w sytuacji zmiany adresu prowadzenia działalności gospodarczej na podatnikach opodatkowanych w formie karty podatkowej spoczywa obowiązek zawiadamiania naczelnika urzędu skarbowego o zmianach jakie zaszły w stosunku do stanu faktycznego podanego w złożonym wniosku o zastosowanie opodatkowania w formie karty podatkowej, które powodują utratę warunków opodatkowania w formie karty podatkowej, mają wpływ na wysokość podatku dochodowego w formie karty podatkowej, a w szczególności o zmianach miejsca prowadzenia działalności. Tak stanowi art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

O zmianach podatnik jest obowiązany zawiadomić w formie pisemnej naczelnika urzędu skarbowego, najpóźniej w terminie 7 dni od powstania okoliczności powodujących zmiany. Uchybienie temu terminowi powoduje utratę warunków do opodatkowania w formie karty podatkowej albo ma wpływ na podwyższenie wysokości podatku w formie karty podatkowej.

Jakie są zalety a jakie wady karty podatkowej?

Czy wpis zmiany miejsca prowadzenia działalności w CEIDG jest jednocześnie zawiadomieniem naczelnika urzędu skarbowego?

Odpowiedź na to pytanie udzielił Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku wyrokiem z dnia 5 lutego 2014 roku (I SA/Gd 1660/13), w którym to stwierdził, że nie można się zgodzić ze skarżącym, że wniosek złożony do organu ewidencyjnego o zmianę wpisu w ewidencji działalności gospodarczej w przedmiocie miejsca prowadzenia działalności gospodarczej jest zawiadomieniem naczelnika urzędu skarbowego o zmianie miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, złożonym w trybie art. 36 ust. 7 ustawy, nawet jeżeli organ ewidencyjny przekaże organowi skarbowemu informację w tym zakresie.

Korekta deklaracji po kontroli podatkowej jest nieważna


W kontekście systemowym WSA w Gdańsku zwrócił uwagę, że ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej w brzmieniu obowiązującym na dzień złożenia wniosku (15 czerwca 2011 r.) stanowiła w art. 25 ust. 5 pkt 2, iż integralną częścią wniosku o wpis do CEIDG jest żądanie zgłoszenia identyfikacyjnego albo aktualizacyjnego, o którym mowa w przepisach o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników. Ustawa ta nie czyniła częścią tego wniosku żadnego innego zgłoszenia, zawiadomienia czy żądania kierowanych do organów podatkowych, w tym w szczególności zawiadomienia, o którym mowa w art. 36 ust. 7 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Jak wykorzystywać faktury elektroniczne w 2014 roku?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jaki model logistyczny wybrać dla swojego sklepu internetowego?

Zakładając sklep internetowy, staniesz przed wyzwaniem organizacji całej jego logistyki. Zanim zaczniesz działalność, będziesz musiał zdecydować, gdzie magazynować swoje towary, z jakimi kurierami współpracować i jak obsługiwać zwroty od klientów. Pochłonie to mnóstwo cennego czasu i spory kapitał. W dzisiejszych czasach możesz tego jednak uniknąć. W jaki sposób? Poznaj najciekawsze modele logistyczne dla e-commerce!

Dobrzy w teorii. Dlaczego nie potrafimy odpoczywać i jak to zmienić?

Potrzeba regeneracji wydaje się oczywista dla każdego, kto funkcjonuje w naprzemiennym cyklu, w którym wysiłek absorbujący przeważającą część naszych aktywności przeplata się z czasem wolnym. Skąd zatem trudność w świadomym uwzględnianiu potrzeby wypoczynku i planowaniu przerw w zawodowym funkcjonowaniu?

Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu

W rok o połowę zmalała liczba małych i średnich firm, które boją się, że inflacja może zagrozić ich biznesom. Obecnie to zaledwie co czwarte przedsiębiorstwo. Zaskakujące są jednak branże, w których te obawy są największe. Inflacja straciła też rangę najpoważniejszej obawy.

Startup - jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie?

W startupach najważniejszy jest pomysł. Jak go chronić i zabezpieczyć się przed nieuprawnionym wykorzystywaniem dzieła i pobierania wynagrodzenia za korzystanie z niego przez podmioty trzecie? Jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie? Dlaczego tak ważna jest umowa o zachowaniu poufności?

REKLAMA

Spółki: Premia za kontrolę w Polsce w latach 2019-2023 spadła do poziomu 13,6 proc.

Ostatnie lata przyniosły spadek aktywności na rynku wezwań w Polsce. Coraz częściej inwestorzy decydują się na ogłoszenie wezwania z zamiarem wycofania akcji spółki z obrotu giełdowego, gdy już uzyskają kontrolny pakiet akcji – wynika z najnowszej analizy KPMG, która objęła 133 wezwań do sprzedaży akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w latach 2019-2023.

Firmy będą szukać specjalistów. Jakich?

Z raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że polskie firmy chcą poszukiwać specjalistów od automatyzacji i sztucznej inteligencji. 

Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

REKLAMA

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

REKLAMA