REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Szkolenia, Hr

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

E-nauka w praktyce firmy

Proces szkolenia pracowników generuje szereg problemów. Coraz częstszym rozwiązaniem stosowanym przez firmy jest wdrożenie e-learningu.

E-Learning – to (nie) dla mnie!

Peter F. Drucker powiedział: „Jedyne co jest pewne to zmiany”. Obecnie dużo zmian dokonuje się w dziedzinie IT. I chociaż e-learning obecny jest od kilku lat, wciąż pozostaje obszarem nieco tajemniczym.

Jak wdrożyć program „work-life balance” w firmie

Programy typu „work-life balance” to aktywna próba wsparcia pracowników przez ich pracodawcę poprzez dostarczanie im narzędzi i usług pomagających zrównoważyć, pogodzić i zarządzać stresem rodzącym się w wymagającym środowisku zawodowym i przenikającym w obszar życia prywatnego.

Jaka jest rola działów HR w działaniach employer brandingowych? - część II

Spójność działań i komunikatów to, według wielu, klucz by skutecznie budować i promować swoją markę pożądanego pracodawcy. Jednak jak zachować spójność, gdy komunikaty są rozproszone, nie tylko w czasie, formie i przestrzeni, ale również poprzez mnogość nadawców. O tym, jak nas widzą decydują między innymi nasi pracownicy (byli i obecni), kandydaci (którzy poznali nas tylko w procesie rekrutacyjnym), czy stażyści i praktykanci (którzy przez jakiś czas byli członkami organizacji). Artykuł jest drugim z serii poświęconej tematyce współczesnego employer brandingu. Przeczytaj pierwszą część.

REKLAMA

Jak dział HR powinien reagować na zmiany? - część I

Świadome budowanie wizerunku firmy jako atrakcyjnego miejsca pracy należy obecnie do standardowych działań każdej organizacji. Jednak, czy w dobie powszechnego dostępu do Internetu, gdy każdy może swobodnie wypowiadać się o wszystkim i wszystkich, moc mają jeszcze oficjalne komunikaty generowane przez organizację? Czy dziś nie bardziej liczy się spontaniczny i (nie)sterowalny głos pracownika? Kto aktualnie kreuje markę pracodawcy?

Do you speak english?

W dzisiejszych realiach, znajomość języka obcego jest pomocna nie tylko na polu zawodowym. Umiejętność ta pozwala na realizowanie swoich pasji, daje poczucie pewności siebie w kontaktach biznesowych i dostarcza narzędzi do zdobywania wiedzy oraz umiejętności stricte technicznych.

Jak motywować sprzedawców do efektywnej sprzedaży?

Każdy menedżer zadaje sobie podobne pytania: Co zrobić aby lepiej sprzedawali? Jak ich zachęcić do lepszych wyników? Ty wiesz i oni też wiedzą, że im więcej będą mieli klientów, im większą będą mieli sprzedaż tym więcej będą zarabiali pieniędzy.

Jak wybrać dobrego trenera sprzedaży?

Wiele firm, których pozycja na rynku zależy od dobrze zarządzanej grupy handlowców i od samych umiejętności sprzedaży tychże handlowców często przeoczy moment, w którym trzeba przeznaczyć „duże” pieniądze na cykliczne szkolenia w zakresie wzmacniania umiejętności sprzedażowych i kompetencji zarządzania zespołem.

REKLAMA

Dobre szkolenie receptą na sukces w pośrednictwie nieruchomości

Podnoszenie kwalifikacji pracowników za pomocą szkoleń stają się coraz popularniejszą formą standaryzowania jakości obsługi klienta w sektorach usługowych. Niestety w dalszym ciągu nie brakuje opornych, którzy mimo deklaracji, nie inwestują w nie wcale.

Firmy przeceniają znaczenie szkoleń

Pracownicy to najważniejszy zasób, który ma firma. Twoi ludzie to najcenniejsze aktywa. Więc zacznij w nie inwestować.

E-learning a tradycyjne szkolenia

Każda innowacja na początku nie budzi zaufania. Podobnie było z e-kursami. Mają one jednak tak wiele zalet, które stawiają je ponad tradycyjne nauczanie, że obecnie stają się coraz bardziej popularne zarówno w edukacji, jak i w biznesie.

Praktyczne zastosowanie e-learningu w biznesie

Nowe zlecenia, zwiększona ilość zamówień do realizacji w krótkim czasie: problem, czy szansa na sukces? Dla wielu przedsiębiorstw wizja nagłego zatrudnienia grupy pracowników do konkretyzacji większej ilości zadań, ich zrekrutowanie, a przede wszystkim przeszkolenie jest niemożliwe do wykonania zwłaszcza mając ograniczenia czasowe.

Sprawdź referencję

Zanim podejmiesz decyzje o zatrudnieniu kolejnego pracownika poproś go o przedstawienie referencji od poprzednich pracodawców. Opinia na temat kandydata udzielona przez osoby, z którymi wcześniej współpracował i którym podlegał w poprzednich miejscach pracy jest niezwykle ważnym źródłem informacji na temat funkcjonowania danej osoby na gruncie zawodowym.

Jak przeprowadzic rekrutację wewnętrzną?

Najbardziej popularne metody poszukiwania nowego pracownika to nabór poprzez publikację ogłoszenia rekrutacyjnego w prasie i w Internecie, selekcję wśród osób poleconych, czyli w oparciu o tzw. rekomendacje, promocję marki pracodawcy na targach pracy oraz nabór zlecony agencjom rekrutacyjnym. A co zrobić jeśli musisz przeprowadzić rekrutacje wewnątrz firmy?

Jak przebrnąć przez rozmowę kwalifikacyjną - porady

Przygotowałeś dobre CV, które wzbudziło zainteresowanie Twojego potencjalnego pracodawcy. Teraz kolejny etap przed Tobą - rozmowa kwalifikacyjna. W poniższym artykule przedstawiamy kilka porad - jak dobrze wypaść podczas rozmowy kwalifikacyjnej.

Selekcja CV - kilka porad dla pracodawców

Chcesz zatrudnić pracownika, dałeś głoszenie, a teraz na biurku piętrzy się góra aplikacji, przez które trzeba się przekopać. Jak się do tego zabrać? W poniższym artykule prezentujemy kilka porad selekcji CV.

Sposób na udaną imprezę integracyjną

Gdzie zaplanować imprezę integracyjną? Jakie atrakcje tym razem zorganizować dla pracowników? Istnieje kilka sposobów na udaną  imprezę integracyjną, lista w poniższym artykule.

Wsparcie szkoleń, doradztwa oraz studiów podyplomowych – część II

W części 1 przedstawione zostały dostępne w ramach działania 2.1.1 programu Kapitał Ludzki konkursy ogłoszone w 2010 roku. Wyjaśniono również procedury związane ze staraniem się o dofinansowanie, co podlega sfinansowaniu, a także informacje na temat wielkości dofinansowania w przypadku szkoleń ogólnych.

Wsparcie szkoleń, doradztwa oraz studiów podyplomowych – część 1

Działanie 2.1.1 ,,Rozwój kapitału ludzkiego w przedsiębiorstwach'' w ramach programu Kapitał Ludzki jest jednym z najbardziej interesujących działań dla większości podmiotów zainteresowanych prowadzeniem działalności szkoleniowej. W ramach działania wnioski aplikacyjne może składać prawie każda instytucja niekoniecznie muszą być to firmy szkoleniowe. Powoduje to, że konkurencja przy składaniu wniosków jest bardzo duża. Regularnie ilość złożonych wniosków przekracza kilka a nawet kilkunastokrotnie wysokość kwot przeznaczonych na dany konkurs.

Na kogo polują HR-owcy?

W obecnej dobie gospodarki opartej o wiedzę, zmieniła się percepcja zarządzania zasobami ludzkim, które generowały koszty. Dziś firmy budują kapitał ludzki, który wraz z kapitałem strukturalnym tworzy kapitał intelektualny firmy, koszty zmieniają się w inwestycje w ludzi.

Pytania w procesie szkoleniowym

Pytania to kolejny instrument zasadniczy, który wykorzystują trenerzy w szkoleniach. O nim często się mówi, ponieważ znajduje bardzo szerokie zastosowanie.

Cisza instrumentem każdego trenera

Jednym z instrumentów zasadniczych, które wykorzystują trenerzy w swojej pracy jest cisza, dzięki której uczestnik szkolenia dokonuje ważnego odkrycia.

Jak przygotować wniosek o dofinansowanie projektu szkoleniowego dla pracowników firmy

Innym sposobem skorzystania ze środków Programu Kapitał Ludzki jest samodzielne zaplanowanie, przygotowanie wniosku o dofinansowanie projektu szkoleniowego dla pracowników firmy.

Jakie są możliwości szkolenia pracowników ze środków unijnych

W aktualnym okresie budżetowania UE środki Europejskiego Funduszu Społecznego dostępne są w Polsce w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, zwanego w skrócie POKL. Programu ma za zadanie wsparcie przedsiębiorstw i pracowników przedsiębiorstw, instytucji systemu opieki społecznej, osób bezrobotnych i zagrożonych wykluczeniem społecznym oraz uczniów i instytucji systemu oświaty.

Coaching - tani sposób na szkolenie pracowników

Obecnie w wielu przedsiębiorstwach dostrzega się wartość coachingu jako jednego z najskuteczniejszych i najtańszych sposobów rozwijania pracowników.

Zawód coach

Podobnie jak to jest ze wszystkimi zawodami, ludzie pragną zająć się coachingiem z wielu różnych powodów. Najczęściej wymieniane to poczucie samorealizacji i możliwość pomagania innym.

Co się składa na popularność coachingu?

Od kilku lat obserwujemy znaczący wzrost popularności coachingu. Bez względu na to, jak opiszemy to zjawisko mamy do czynienia z prawdziwym boomem.

Menedżer sprzedaży w roli Coacha

Wiatru nie widać, widać tylko jego efekty. Ta wielka siła może być destruktywna jak zmiatające wszystko z powierzchni ziemi tornada. Może też być wielce pomocna w realizacji pragnień i dążeń wypełniając żagle łodzi i okrętów. Pompatyczne? Może, ale łatwiej dzięki temu zobaczyć jak ważne jest odpowiednie wykorzystanie możliwości wywierania wpływu przez menedżera na swój zespół.

W procesie zmian potrzebne jest wsparcie

Celem coacha nie jest podjęcie decyzji za klienta, coach nie jest ekspertem w każdej dziedzinie, nie jest wyrocznią. Jednym z zadań coacha jest wspomaganie klienta w przejściu z jednego etapu życia do drugiego.

Zalety e-nauki

Kraje zachodnie, które już dawno wykorzystują zaawansowane technologie doceniły także zalety e-learningu. Jakie są właściwie pozytywne strony nauczania na odległość?

E-learning wciąż jest nowością

Polska musiała pokonać bardzo długi i szeroko zakrojony cykl przemian technicznych i merytorycznych, aby móc zrównać się poziomem z technologicznie zaawansowanym Zachodem. Dlatego nauczanie na odległość jest nowością na rynku usług edukacyjnych.

E-learning - nowy wymiar edukacji?

E-learning to wspomaganie procesów edukacyjnych wszelkiego typu urządzeniami elektronicznymi oraz technologiami informatycznymi i komunikacyjnymi. Jest to jedna z najdynamiczniej rozwijających się gałęzi technologii informacyjnej.

„Zmysłowy” odbiór szkolenia

Zmysły – węch, wzrok, smak, słuch, dotyk – pozwalają na pełniejszy odbiór rzeczywistości. Warto tą wiedzę umiejętnie wykorzystać podczas przeprowadzania szkolenia.

Określ swoje oczekiwania wobec uczestników

Praca z dorosłymi jest specyficzna – istnieje ryzyko, że na to, co im się nie spodoba, zareagują agresją wymierzoną w prowadzącego. Określenie oczekiwań, celów, formuły szkolenia pozwoli na uniknięcie takich nieprzyjemnych sytuacji.

Wzbudzenie zainteresowania – cierpliwie, ale skutecznie

Zainteresowanie uczestników szkolenia tematem jest jednym z głównych zadań prowadzącego. Jednak w tej kwestii niezbędna jest cierpliwość oraz sukcesywne, spokojne dążenie do celu.

Aby szkolenie było udane…

Metod na udane szkolenie jest wiele i to prowadzący ostatecznie decyduje jak zyskać przychylność słuchaczy. Jednak logika wypowiedzi i unikanie monotonii to żelazne zasady każdego udanego wystąpienia.

Odpowiednia atmosfera – czyli jaka?

Dorośli są co do zasady bardziej sceptyczni i krytyczni niż dzieci. Stworzenie odpowiedniej atmosfery podczas szkolenia pomoże stworzyć partnerską relację między prowadzącym a uczestnikami, a także zachęci ich do aktywnego udziału w zajęciach.

Co kryje się za słowem e-learning?

W dobie coraz dynamiczniej rozwijającego się społeczeństwa i popularnego trendu dążącego do poprawy stanu naszej planety zmuszeni jesteśmy do poszukiwania nowych dróg kształcenia. Jedną z możliwości są rozwiązania, które proponuje nam e-learning.

Komunikacja międzyludzka – warsztaty w praktyce

W XXI wieku komunikacja międzyludzka wychodzi poza wszelkie ograniczenia, nie zatrzymuje się jedynie na poziomie werbalnym. Jednak czy postęp techniczny, dzięki któremu mamy coraz większe możliwości do podtrzymywania kontaktów uczy nas także umiejętności słuchania i empatii?

Szkolenia językowe - jak rozsądnie wykorzystać pieniądze?

Szkolenia a zwłaszcza szkolenia językowe finansowane przynajmniej częściowo z budżetu firmy są wypadkową dwóch sił: potrzeb i możliwości (zwłaszcza finansowych) firm. W idealnej sytuacji każdemu pracownikowi możemy zapewnić taki zakres i sposób szkoleń oraz pakietów motywacyjnych, jaki tylko sobie zamarzy.

Coaching drogą do celu

Moc coachingu polega na skutecznym osiąganiu celów. Dział personalny wdrażając kulturę coachingową, powinien odnosić się do celów strategicznych firmy, powiązać kolejne etapy działań coachingowych z wypływającymi z nich celami działów, kadry zarządzającej, menedżerów liniowych.

Dlaczego warto badać potrzeby szkoleniowe?

Badanie potrzeb - pracowników i pracodawcy - jest kluczem do dobrania odpowiedniej tematyki i modelu szkolenia. Warto zatem zwrócić na to uwagę – tak, by przyniosło ono oczekiwane efekty.

Ustalanie zasad współpracy przy projekcie

Klarowne zasady współpracy zawsze ułatwiają relacje w kontaktach służbowych. To samo dotyczy kwestii projektów szkoleniowych. Kilka prostych ustaleń znacznie usprawnią pracę oraz pozwolą na wyciągnięcie odpowiednich konsekwencji w razie zaniedbania obowiązków jednej ze stron.

Cele i etapy tworzenia projektu szkoleniowego

Szkolenia, które zyskują coraz większą, mogą mieć wydźwięk typowo informacyjno – edukacyjny lub uczą tzw. umiejętności miękkich. Przyjrzyjmy się podstawowym celom, cechom oraz etapom tworzenia udanego projektu szkoleniowego.

Dlaczego warto inwestować w szkolenia pracowników?

Dzisiejszy rynek inwestycyjny, jak również rynek pracy wymaga od osób z poszczególnych branż ciągłego podnoszenia kwalifikacji i „bycia na bieżąco” z nowinkami.

Autoprezentacja w rozmowie kwalifikacyjnej

W procesie rekrutacji czynny udział biorą obydwie zainteresowane strony. Pracodawca, który chce poznać kompetencje kandydata i potencjalny pracownik, który musi odnaleźć się w nowej dla niego sytuacji. To od wypowiedzi i autoprezentacji zależy dalsza przyszłość zawodowa kandydata.

Właściwe kierowanie zespołem

Menadżer w swojej pracy powinien stosować twórcze i świadome kierowanie, które dotyczyłoby własnych zachowań oraz pracy kierowanego przez niego zespołu.

Od emocji do motywacji

Zastanawiam się czasem, co tak naprawdę jest zasadniczym impulsem do działania. Na pewno uczucia, emocje. Ale jak od emocji dojść do motywacji?

Potencjał firmy tkwi w jej zespole

Skuteczne zarządzanie zespołem przekłada się nie tylko na sprawne funkcjonowanie firmy, ale i na jakość towarów czy świadczonych usług oferowanych klientom firmy.

Procesy poznawcze w pracy menedżera

Poziomy logiczne dotyczą między innymi procesów poznawczych. Tymi właśnie chcę się tu zająć mając na myśli rozwijanie samoświadomości jako narzędzia pracy menedżera.

REKLAMA