REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Sprawdź referencję

 HAYS Poland
Doradztwo personalne
Warto się zastanowić jak nasz były pracodawca odpowie na te pytania mówiąc właśnie o nas.
Warto się zastanowić jak nasz były pracodawca odpowie na te pytania mówiąc właśnie o nas.

REKLAMA

REKLAMA

Zanim podejmiesz decyzje o zatrudnieniu kolejnego pracownika poproś go o przedstawienie referencji od poprzednich pracodawców. Opinia na temat kandydata udzielona przez osoby, z którymi wcześniej współpracował i którym podlegał w poprzednich miejscach pracy jest niezwykle ważnym źródłem informacji na temat funkcjonowania danej osoby na gruncie zawodowym.

Podejście do referencji zmienia się z roku na rok. Zachęcamy do budowania „portfolio” osób, które będą mogły w przyszłości wystawić opinie dotyczące naszej pracy. Zwykle powinny to być osoby, które pracowały z nami najbliżej i faktycznie mogą obiektywnie i rzetelnie ocenić nasze dokonania (bezpośredni przełożeni, wyżej postawieni w hierarchii pracownicy działów, z którymi często współpracowaliśmy).

REKLAMA

Wskazując osoby do referencji, należy podać ich imię, nazwisko, nazwę stanowiska i działu, numer telefonu; warto też opisać, jaka była między nami zależność służbowa. Pamiętajmy ze ogromna role odgrywa dobór osób do referencji. Największą wagę przywiązujemy do referencji przełożonego z ostatniego miejsca pracy.

Referencje to jeden z podstawowych filarów dobrego procesu rekrutacji pod warunkiem, że proces wystawiania / pozyskiwania referencji jest przeprowadzony obiektywnie i profesjonalnie.

Porównaj: Selekcja CV - kilka porad dla pracodawców

Najlepszym pytaniem, które powinno znaleźć się w formularzu/rozmowie dotyczącym referencji jest zdecydowanie ”Czy zatrudniliby Państwo tego kandydata powtórnie?”

Inne pytania, które powinny i które najczęściej pojawiają się w momencie sprawdzania referencji to:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • Jak układała się Pani/Pana współpraca z kandydatem?
  • Jak reagował w sytuacjach kryzysowych? 
  • Za co ceni Pani/Pan kandydata? 
  • Jakie są jego mocne/słabe strony jako pracownika? 
  • Jak kandydat radził sobie w pracy zespołowej? Czy jest typem leadera czy raczej podporządkowuje się grupie? 
  • Czy dochodziło do konfliktów kandydata ze współpracownikami? Czy były to konflikty merytoryczne czy interpersonalne?
  • Co było głównym powodem rezygnacji kandydata z pracy?

Warto się zastanowić jak nasz były pracodawca odpowie na te pytania mówiąc właśnie o nas.

Polecamy serwis Manager

REKLAMA

Pracodawcy korzystają z sprawdzania referencji gdyż żadne CV, testy, rozmowy kwalifikacyjne nie pokażą pełnego obrazu. Ktoś może świetnie się prezentować na papierze, dobrze w czasie rozmowy, a być nieodpowiednim pracownikiem z punktu widzenia firmy jako całości.

Dlatego tez warto pamiętać, że proces rekrutacji, w którym będziemy brać udział, to nie tylko rozmowa z potencjalnym pracodawca, ale to także możliwa rozmowa pomiędzy naszym byłym przełożonym i przyszłym pracodawcą.

AUTOR: Agnieszka Pastuła

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Branża gastronomiczna chętnie korzysta z nowych technologii. Kody QR zamiast tradycyjnego menu będą już standardem?

    Nowe technologie napędzają branżę gastronomiczną. Usprawniają pracę, zmniejszają marnowanie produktów, ułatwiają kontakt z klientem. Rozwój będzie postępował i digitalizacja to jeden z najważniejszych kierunków w rozwoju tego biznesu.

    Firmy nie są zainteresowane ulgą B+R? A może nie wiedzą, że mogą skorzystać

    Ulga B+R. Dane dotyczące wybranych ulg z rozliczenia PIT za 2022 rok są zaskakujące. W porównaniu z rokiem wcześniejszym, skorzystano z ponad 36% mniej odliczeń zmniejszających podstawę opodatkowania z tytułu kosztów uzyskania przychodów, poniesionych na działalność badawczo-rozwojową. Jak komentują to eksperci?

    Wzrost płacy minimalnej: pracodawcy będą ciąć koszty a pracownicy stracą zapał do pracy?

    Wzrost płacy minimalnej w 2024 r. będzie wyzwaniem dla przedsiębiorców. Niektórzy eksperci prognozują, że paradoksalnie może wpłynąć negatywnie na nastroje pracowników i spowodować kolejne podwyżki. 

    Akcje, obligacje, giełda, rynek kapitałowy – komentarz rynkowy - listopad 2023 r. Jak rynek zareagował na wynik wyborów?

    W listopadowym komentarzu rynkowym eksperciVIG/C-QUADRAT TFI sprawdzają jak zachowują się obligacje korporacyjne oraz skarbowe w aktualnym otoczeniu makroekonomicznym; zastanawiają się, czy rynki akcji mogą kontynuować wzrosty z początku listopada. A także analizują jak wynik wyborów przełożył się na krajowy rynek akcji. 

    REKLAMA

    Złota jesień dla branży reklamowej. Politycy dali zarobić. Nowe trendy w bilboardach

    Politycy zapewnili polskiej branży reklamowej w 2023 roku owocne jesienne zbiory. W przypadku reklamy outdoor przychody wzrosły o 25% w porównaniu z anabolicznym okresem minionego roku. To dla tego segmentu rynku dobry znak, choćby dlatego, że niebawem czekają nas dwie kampanie wyborcze. Jednak najważniejsze dla branży reklamy jest to, że nie musi ona “wisieć” na pasku polityków. Nadal tę formę reklamy najczęściej wybierają firmy z sektora handlowego. To on stoi za najbardziej kreatywnymi rozwiązaniami i inwestycjami w cyfrową część reklamy zewnętrznej. 

    Gazetki promocyjne, kupony, spersonalizowane listy - Polacy wciąż lubią tę formę promocji

    Polacy potrafią szukać promocji i świadomie robić zakupy. Informacji szukamy w internecie, ale równie chętnie sięgamy po tradycyjne gazetki i listy z ofertami. 

    Włamania na konto e-mail możesz nie zauważyć! Jak działają cyberprzestępcy?

    Cyberprzestępcy wciąż szukają nowych sposobów na wyłudzanie danych. Na przykład przejmując konto e-mail przenoszą wybrane wiadomości do ukrytych folderów lub usuwają je, tak aby ofiary nie widziały alertów bezpieczeństwa. 

    Technologia rozpoznawania obrazu szansą dla sklepów z monitoringiem półek

    Technologia rozpoznawania obrazu może poprawić efektywność zarządzania sprzedażą. Nie tylko skróci do minimum czas potrzebny na przeprowadzenie audytu, ale i zmniejszy koszty. Eksperci przewidują, że sektor wdrażania tej technologii w ciągu najbliższych 4 lat będzie się rozwijał średnio o 20,4 proc. rocznie.

    REKLAMA

    Chleb coraz gorszy i coraz droższy? Co nas czeka od nowego roku?

    Ceny pieczywa się stabilizują? Może chwilowo, bo według ekspertów od 2024 roku kilka czynników może mocno wpłynąć na finalne ceny detaliczne. Branża piekarnicza ma kilka pomysłów dla nowego rządu. 

    Branżę handlową w walce z kradzieżami wspiera technologia. A liczba kradzieży rośnie

    Polacy w tym roku mogą przebić liczbę zamówień internetowych i zakupów stacjonarnych w Black Friday względem ubiegłego roku. Na pewno natomiast już na ten moment odnotowano wzrost liczby kradzieży w sklepach. Jak właściciele radzą sobie z kradzieżami? Jak mogą monitorować ruch w sklepie? 

    REKLAMA