Coaching - tani sposób na szkolenie pracowników
REKLAMA
REKLAMA
Zamiast posyłać wszystkich na zunifikowane kursy i szkolenia, zapewnia się im coaching, który dostosowany jest do indywidualnych potrzeb pracowników. Jest to szczególnie istotne w przypadku bardziej doświadczonych osób, które być może uczestniczyły już we wszystkich dostępnych kursach. Coaching przynosi firmom wiele korzyści. Są to:
REKLAMA
- zwiększona wydajność firmy jako całości;
- szybki rozwój pracowników, pełniejsze wykorzystanie możliwości najważniejszych pracowników;
- wyższa wydajność poszczególnych pracowników i lepsza obsługa klienta;
- większa motywacja i silniejsze przywiązanie do firmy;
- zwiększone umiejętności liderów.
Polecamy: Jak mierzyć skuteczność coachingu?
Biznes zaakceptował coaching i wykorzystuje go na dwa sposoby:
1. Oczekując, że coaching stanie się zadaniem kierowników, którzy w ramach swoich obowiązków będą pomagali swoim zespołom;
2. Wynajmując zewnętrznych coachów, którzy mają pracować z kierownictwem wyższego szczebla.
Do takiego nastawienia biznesu przyczyniło się kilka zjawisk: przywiązywanie coraz większej wagi do umiejętności kierowniczych, trend spłaszczania hierarchii i coraz częstsze wykorzystywanie pracy zdalnej. Oprócz tego kierownicy lubią mieć pod ręką kogoś, na kim mogliby sprawdzać reakcje na swoje pomysły. Brak zaufania do coachingu znikł niemal zupełnie.
Polecamy: Czym jest coaching?
Osoby, które skorzystały z tej formy pomocy, zdały sobie sprawę, że miała ona duży wpływ na ich karierę i odniesiony sukces - i wiedzą już, że w coachingu nie chodzi o to, aby naprawić czyjeś błędy czy niedociągnięcia.
W wielu firmach powstały już „kultury coachingowe”, a w wielu innych myśli się o wprowadzeniu coachingu. Dzięki temu skorzystać mogą wszyscy pracownicy - bez względu na zajmowane stanowiska.
Artykuł jest fragmentem książki „Coaching”, autorzy Amanda Vickers, Steve Bavister, wydawnictwo Onepress.pl
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.