REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Reklama, Zakładanie działalności

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Reklama w gazetach o zasięgu krajowym

Gazety o zasięgu lokalnym i regionalnym

Istnieje wiele środków masowego przekazu, w których możesz się zareklamować. Musisz wybrać taki, przy pomocy którego zrealizujesz swój cel kampanii reklamowej.

Gdzie się reklamować

Ten sam środek przekazu jednemu przedsiębiorcy może zapewnić sukces a innemu porażkę. Wybór środka przekazu jest równie ważny jak komunikat, który chcemy przekazać.

Cele kampanii reklamowej

Zanim rozpoczniesz kampanię reklamową zastanów się czy Twoje cele są mierzalne i konkretne. Jeśli dobrze je wyznaczyłeś, będą Cię dodatkowo motywowały do sukcesu w trakcie jej przeprowadzania.

REKLAMA

Założenia kampanii reklamowej

Duże firmy nie wydawałyby na reklamę milionów, gdyby nie miały z tego pożytku. Pamiętaj jednak, że duże firmy mają doskonałych ekspertów, którym płacą wysokie honoraria za usługi doradcze. Wiele małych przedsiębiorstw traci pieniądze na reklamę niskiej jakości, skierowaną do niewłaściwego odbiorcy w niewłaściwym czasie, albo inwestuje środki w nieefektywny sponsoring. Postaraj się nie należeć do tej grupy przedsiębiorców.

Jest już projekt nowego rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie zgłoszeń INTRASTAT

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt rozporządzenia zmieniającego rozporządzenie z 21 kwietnia 2004 r. w sprawie zgłoszeń INTRASTAT. Do czasu jego uchwalenia należy stosować bezpośrednio przepisy wspólnotowe w aktualnym brzmieniu.

Daj się poznać, czyli marketing i PR dla mikro i małych

„Marketing i promocja? To nie dla mnie. Mam stałych klientów, działam lokalnie i tego typu fanaberie nie są mi do niczego potrzebne”. Takie podejście często reprezentują właściciele małych firm.

Reklama zawarta w mailu na tle aktualnych wydarzeń

Skuteczność ofert reklamowych wysłanych pocztą elektroniczną można zwiększyć nawiązując do aktualnych wydarzeń. Pokazując tym samym, że Twoja oferta może znaleźć praktyczne zastosowanie i sprawdzić się w konkretnej sytuacji.

REKLAMA

AdWords-y zgodne z prawem UE

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (dawniej ETS) uznał w wyroku z 23 marca 2010 r. (w sprawach połączonych od C 236/08 do C 238/08), że Gogle świadcząc usługę AdWords nie narusza prawa znaków towarowych, umożliwiając reklamodawcom nabywanie słów kluczowych odpowiadających znakom towarowym ich konkurentów. Jednak zdaniem Sądu reklamodawcy nie mogą za pomocą takich słów zlecać Google zamieszczania reklam, które nie pozwalają internautom łatwo domyślić się, z jakiego przedsiębiorstwa pochodzą reklamowane towary lub usługi.

Lewiatan: inwestycje budowlane hamuje niedoskonałe ustawodawstwo

W projekcie nowelizacji ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (nad którym pracuje rząd) znajduje się wiele dobrych propozycji, ale nie ma rozwiązań, które umożliwiłyby likwidację (istotne zmniejszenie) podstawowych problemów gospodarki przestrzennej.

Racjonalizacja gospodarowania zapasami – elementy rachunku ekonomicznego

W pierwszej części omówiliśmy przyczyny tworzenia zapasów w przedsiębiorstwie ich podział ze względu na wielkość i wskazaliśmy na zapasy jako składową sumy środków obrotowych firmy. Teraz kolej na elementy rachunku ekonomicznego.

Niższe oprocentowanie kredytów inwestycjnych dla przedsiębiorców

Kredyty inwestycyjne mogą być tańsze dzięki Europejskiemu Bankowi Inwestycyjnemu (EBI). Pozwoli to miesięcznie zaoszczędzić małym i średnim firmom kwoty, które pozwoliłyby im na zatrudnienie przynajmniej jednego pracownika. Dlaczego jednak nasze Banki starają się jednak, jak mogą, by zachować taką informację tylko dla siebie?

Co grozi za błędy lub brak zgłoszenia INTRASTAT?

Jeżeli organ administracji celnej wykryje błędy lub inne nieprawidłowości w zgłoszeniu INTRASTAT, może wezwać podmiot zobowiązany do złożenia wyjaśnień lub skorygowania zgłoszenia.

Jakie obroty trzeba wykazywać w systemie INTRASTAT?

W ramach systemu INTRASTAT w Polsce rejestrowany jest przywóz i wywóz towarów, czyli obrót towarowy między Polską a pozostałymi państwami członkowskimi UE.

Nowe przepisy dotyczące INTRASTAT

Importerzy i eksporterzy towarów z/do krajów UE powinni zapoznać się z nowymi przepisami dotyczącymi INTRASTAT obowiązującymi od marca 2010 r.

Wybór nazwy domeny

Najczęstszym rozwiązaniem wybieranym przez firmy, jest rejestracja domen z użyciem nazwy przedsiębiorstwa, jego podstawowych produktów oraz skrótów tych nazw. Często przedsiębiorcy rejestrują także domeny z użyciem nazwy firmy w połączeniu z innymi słowami lub przedrostkami.

Umowna i sądowa waloryzacja świadczeń pieniężnych

Wzrost cen surowców, materiałów, energii czy robocizny może się często okazać dużym zaskoczeniem dla kontrahenta, niedostosowanego do nowej sytuacji na rynku, szczególnie kiedy spełnienie świadczenia odłożone jest w czasie. Aby uchronić się przed spadkiem siły nabywczej pieniądza spowodowanego inflacją, można załączyć do umowy klauzulę waloryzacyjną. Waloryzacja polega na przeliczeniu oznaczonej kwoty (świadczenia) według określonego kryterium.

Uważaj na cybersquatting

Potencjał, jaki posiadają inwestycje w domeny, nie zawsze wykorzystywany jest zgodnie z prawem oraz w dobrej wierze. Coraz częściej na rejestracji adresów WWW z użyciem nazw popularnych produktów, przedsiębiorstw czy inicjatyw próbują wzbogacić się cyberprzestępcy.

Jak przygotować należycie stronę do kampanii w wyszukiwarkach

 Zaplanowanie skutecznej reklamy w wyszukiwarkach to nie tylko odpowiednie skonfigurowanie kampanii linków sponsorowanych, ale również właściwe przygotowanie strony internetowej, na którą ma być kierowana promocja.

Wizerunek firmy w sieci - firmowa domena

Rejestracja firmowej domeny to pierwszy krok do zbudowania wizerunku przedsiębiorstwa w Sieci. Ważne jest, by wszystkie elementy składowe adresu internetowego były odpowiednio dobrane. Zakup domeny u rejestratora to czynność zajmująca jedynie kilka minut. Jednak warto poświęcić trochę więcej czasu i odpowiednio się do tego przygotować.

Działalność gospodarcza - od czego zacząć?

Zacznijmy od wyboru rodzaju działalności, którą będziemy w przyszłości prowadzić, a także następnie wyboru formy prawnej tej działalności. Jest to istotne z tego względu, że przed rozpoczęciem wykonywania działalności gospodarczej należy zgłosić jej wpis do właściwego rejestru, a niektóre rodzaje działalności można prowadzić jedynie w określonej formie. Natomiast, przy wyborze rodzaju działalności należy również przeanalizować ewentualną konieczność uzyskania zezwolenia, czy też koncesji.

Przykładowy biznesplan

Biznesplan może przybierać różne formy. Przedstawiony poniżej zarys biznesplanu jest całkowicie wymyślony. Dane finansowe nie przedstawiają prawdziwej sytuacji, a sposób konstrukcji dokumentu jest jednym z wielu możliwych.

Błędy związane z przygotowaniem biznesplanu

Początkujący przedsiębiorcy często mylą biznesplan z budżetetem firmy. Budżet jest zaledwie częścią dobrze sporządzonego biznesplanu. Innym bardzo częstym błędem jest wzorowanie się na biznesplanie innej firmy działającej w zupełnie innej branży.  

Zasady sporządzenia dobrego biznesplanu

Niezależnie od branży i skali, w jakiej działa przedsiębiorstwo istnieją zasady, których należy przestrzegać w trakcie pisania biznesplanu.

Konstrukcja biznesplanu

>Brak jest sztywnych reguł, które określają, jak powinien być napisany biznesplan. W zależności od rodzaju planowanej działalności lub adresata poszczególne biznesplany mogą różnić się pod względem kolejności omawianych zagadnień i podziału na rozdziały.

Marketing w wyszukiwarkach – jak może pomóc wypromować firmę w internecie


Reklama w wyszukiwarkach jest doskonałą formą promocji dla małych i średnich firm, zarówno pod względem skuteczności i efektywności pozyskania nowych klientów, jak i niskich kosztów związanych z ceną reklamy.

Karta podatkowa 2011

Książka "Karta Podatkowa" kierowana jest do drobnych przedsiębiorców, którzy prowadzą jednoosobowo działalność gospodarczą, bądź też w formie spółki cywilnej. Przedstawiono w niej zagadnienia związane z opłacaniem zryczałtowanego podatku dochodowego w formie karty podatkowej.W niniejszym opracowaniu znajdą Państwo informację na temat wyboru najkorzystniejszej formy opodatkowania, zasad opodatkowania kartą podatkową oraz innych obowiązków związanych z rozliczaniem się z Urzędem Skarbowym w tej formie. Szczególny nacisk położony został na omówienie zagadnień dotyczących warunków opodatkowania kartą podatkową, ustalenia jej wysokości, a także na obowiązki jakie z tego tytułu wynikają dla podatnika.

E-wizerunek. Internet jako narzędzie kreowania image'u w biznesie

Internet jest nie tylko rewolucyjnym medium, pierwszym o naprawdę masowym zasięgu działania. Stanowi on przede wszystkim fascynujący alternatywny świat. Działa jak magnes, co roku przyciągając nowych użytkowników. Niczym używka, wciąż odnotowuje wydłużenie czasu kontaktu z odbiorcą. I last but not least -- Internet to niekończący się pasaż handlowy, wymarzone miejsce spotkań podaży i popytu.

Nowoczesne koncepcje strategii orientacji na klienta

Organizacja, która chce sprostać pojawiającym się wyzwaniom rynkowym, musi poznać swojego klienta wraz z jego potrzebami i oczekiwaniami. Ich przełożenie na decyzje firmy tworzy fundament do budowy trwałej przewagi konkurencyjnej. Dlatego zwrócenie się firmy w kierunku marketingu relacji rozpoczyna nową drogę działalności, której celem jest satysfakcja i lojalność klientów, a także rozwój zyski. Firmy wykorzystują w tym celu różne strategie – autorzy opisali je w tej książce.

Fundacje Stowarzyszenia. Funkcjonowanie i opodatkowanie

Niniejsze opracowanie stanowi omówienie - pod kątem prawnym, podatkowym i rachunkowym - problematyki funcjonowania fundacji oraz stowarzyszeń. Są to formy prawne organizacji pozarządowych, które zdecydowanie najczęściej występują w obrocie społeczno - gospodarczym. Przede wszystkim przedstawiono tu podstawowe zasady i procedury zakładania fundacji i stowarzyszeń wraz ze wskazaniem praktycznych elementów przedmiotowej tematyki, w tym określenie możliwości fundacji i stowarzyszeń w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej.
Załączone zostały przykładowe wzory podstawowych dokumentów i aktów wewnętrznych wykorzystywanych w fundacjach i stowarzyszeniach.
W związku z faktem, że przedmiotowa publikacja nie stanowi wyczerpującego omówienia rzeczonej problematyki, wskazano również podstawowe źródła prawa regulujące wskazaną tematykę.

Jak napisać poprawny biznesplan 2011

Podejmując decyzję o uruchomieniu własnej działalności lub o zrealizowaniu określonej inwestycji przedsiębiorca potrzebuje określonych zasobów finansowych. W celu ich pozyskania często konieczne jest stworzenie biznesplanu, który stanowi swoistą nawigację drogi ku planowanemu przedsięwzięciu. Książka skierowana jest zarówno dla początkujących przedsiębiorców, jak również i tych, działających już w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Niniejsza publikacja zawiera praktyczne wskazówki, jakie najważniejsze elementy powinien zawierać plan biznesowy oraz wskazuje metodykę tworzenia tego dokumentu, uwrażliwiając na sfery objęte szczególną uwagą osób oceniających biznesplan.

Transport – opodatkowanie transportu i usług spedycyjnych 2011

Publikacja adresowana jest do podmiotów prowadzących działalność gospodarczą w zakresie usług transportowych. Powstała w celu rozwiązania wątpliwości, rodzących się na tle opodatkowania tej działalności.  Autorka dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem wynikającym z wieloletniej praktyki w zawodzie Doradcy Podatkowego, dając przy tym wskazówki, pomagające uniknąć błędów w rozliczaniu się z urzędem skarbowym. Wszystkich wyjaśnień udziela z uwzględnieniem aktualnego stanu prawnego ze wskazaniem przepisów prawnych regulujących poszczególne zagadnienia tematyczne. Książka stanowi praktyczny i rzeczowy poradnik ilustrowany przykładami zdarzeń gospodarczych, który w przystępny sposób omawia zagadnienia.

Prowadź blog! Przewodnik dla małych firm

Wyobraź sobie, że znajdujesz się w wielkim gmachu pełnym ludzi. Wyraźnie słyszysz każdy szept: możesz podsłuchiwać, kogo zechcesz. Możesz otworzyć usta i powiedzieć coś w taki sposób, żeby każdy adresat usłyszał to jako głos kierowany wyłącznie do niego. Taką halą jest cały internet, a uchem, które pozwala Ci wychwytywać głosy, jest Twój blog internetowy. Załóż własny blog. Dowiedz się, co myślą klienci. Nawiąż z nimi bezpośredni kontakt i rozpowszechniaj pocztą pantoflową plotki o swojej ofercie. Blog to dziennik internetowy. Zawiera wpisy zwane postami, poukładane chronologicznie. Każdy może je czytać. Każdy może dodać swój post i wyrazić w nim własną opinię. Więcej: z łatwością można założyć swój własny dziennik internetowy. To bardzo proste: jeśli potrafisz wysłać e-mail, potrafisz też założyć blog. Przekonaj się, dlaczego świat oszalał na punkcie tego medium.

Kradzież samochodu firmowego – konsekwencje podatkowe

Kradzież samochodu firmowego zaliczanego do środków trwałych podatnika oprócz dotkliwych konsekwencji praktycznych ma również określone skutki podatkowe. W szczególności rozważyć należy, w jaki sposób podatnik winien potraktować niezamortyzowaną na dzień kradzieży wartość samochodu?

Miliony na reklamy ze św. Mikołajem

W okresie przedświątecznym w telewizji wyemitowano 15 246 spotów reklamowych, w których został wykorzystany motyw św. Mikołaja. Stacje telewizyjne zarobiły z tytułu emisji tych spotów ponad 68,5 mln zł - podaje TNS OBOP.

UOKiK obserwuje reklamy internetowe

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wziął pod lupę nachalne reklamy przesłaniające pożądane treści, wyskakujące znienacka i nie dające się zamknąć okienka.

Restauracja - finansowanie

Zakładając restaurację musisz mieć świadomość, że na starcie musisz wyłożyć spore sumy. W zależności od rodzaju i wystroju lokalu od 200 tys. zł - nawet do kilku milionów złotych.

Restauracja - lokal

Znalezienie odpowiedniej lokalizacji dla restauracji, to prawdopodobnie jeden z najtrudniejszych momentów w rozpoczęciu tego typu działalności. Na początku poszukiwań trzeba koniecznie zdecydować jaki charakter ma mieć lokal (np. kameralny czy też duży, jakie usługi mają być oferowane, kameralne spotkania, czy również duże imprezy np. komunie), na jakich klientów nastawiasz się (biznesowych czy innych). Określenie tego zakresu, pomoże ukierunkować poszukiwania odpowiedniego lokalu.

Salon fryzjerski - finansowanie

Oprócz pomysłu na działalność trzeba mieć również pomysł na sfinansowanie jej rozpoczęcia.

Salon fryzjerski - biznes plan

Prezentujemy przykładowy biznes plan dla nowego salonu fryzjerskiego.

Restauracja - pozwolenia

Zakładając restaurację musisz się liczyć z dużą ilością formalności i urzędowych wymagań.

Restauracja - pomysł

Coraz więcej Polaków, szczególnie tych mieszkających w dużych miastach, prowadzi coraz aktywniejszy tryb życia. I nie ma tu nic do rzeczy ogólny kryzys gospodarczy. Ludzie coraz dłużej pracują, więcej podróżują służbowo po kraju, coraz więcej odbywają służbowych spotkań „na mieście”. To powoduje, że niejednokrotnie są wręcz zmuszeni do jedzenia posiłków, szczególnie lunchu i kolacji w restauracjach.

Salon fryzjerski - franczyza

Myśląc o otwarciu salonu kosmetycznego, możesz skorzystać z możliwości jakie daje franczyza. Przystąpienie do takiego systemu daje możliwość znalezienia się w sieci utytułowanych i znanych salonów fryzjerskich.

Salon fryzjerski - lokal

Otwarcie salonu fryzjerskiego może kosztować 100 tys. zł a nawet więcej. Oczywiście można zmieścić się w mniejszej kwocie, wszystko zależeć będzie od wielkości lokalu i zakresu przeprowadzanego remontu.

Salon fryzjerski - pomysł

Dobry pomysł na salon fryzjerski może sprawdzić się praktycznie wszędzie. Nie tylko w dużym mieście, ale również w małym mieście czy na obszarze wiejskim. Wszędzie są kobiety coraz bardziej świadome siebie, chcące dobrze wyglądać, nie tylko z okazji ślubu w rodzinie czy innej ważnej okazji i którym nie wystarczy przysłowiowe zakręcenie wałków na noc.

Szkoła jazdy - lokal, plac manewrowy

Organizując szkołę jazdy musisz spełnić kilka warunków dotyczących miejsca prowadzenia tego rodzaju działalności. Szczegółowe warunki określone zostały w rozporządzeniu ministra infrastruktury z dnia 27 października 2005 r. w sprawie szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez kierujących pojazdami, instruktorów i egzaminatorów (Dz. U. Nr 217, poz. 1834 z późn. zm.).

Szkoła jazdy - finansowanie

Trzeba rozważyć kilka źródeł finansowania. Kredyt, środki unijne, leasing. Warto mieć jednak oczywiście i trochę własnego grosza na start.

Szkoła jazdy - pozwolenia i wymagania wobec instruktorów i egzaminatorów

Tak jak nie każdy może prowadzić szkołę jazdy, tak tym bardziej tylko niektóre osoby mogą być instruktorami i egzaminatorami w tej szkole.

Szkoła jazdy - biznes plan

Na początku planowania swojej działalności pomyśl o przygotowaniu biznes planu. Takie postępowanie pozwoli uniknąć Ci kilku ewentualnych błędów a przede wszystkim ochroni Cię przed złym zainwestowaniem pieniędzy. Przygotowanie biznes planu twojej szkoły jazdy zmusi Cię do oceny rynku na jaki chcesz wejść, sprawdzenia konkurencji i przemyślenia ewentualnych możliwości osiągnięcia sukcesu Twojego przedsięwzięcia. A więc do dzieła.

Szkoła jazdy - pomysł

Założenie w dzisiejszych czasach szkoły jazdy wydaje się być dobrym biznesem. Prawie każdy młody człowiek, który skończył lub w najbliższym czasie skończy 18 lat, marzy o zrobieniu prawa jazdy. Klientów nie powinno więc zabraknąć. Jedyny problem to ewentualna konkurencja.

REKLAMA