Szkoła jazdy - biznes plan
REKLAMA
REKLAMA
Jak powinien wyglądać biznes plan
Dobry biznes plan powinien być napisany jasno, zwięźle i realistycznie.
REKLAMA
Zwięzłość
Napisany tekst uważnie przeczytaj i skróć wszystko co się da. Pomyśl o tym, że gdyby była konieczność wzięcia kredytu z banku w biznes planie powinno być jedynie to o czym ewentualny doradca kredytowy powinien zostać niezbędnie poinformowany.
Jeśli rzeczywiście będziesz się ubiegał o kredyt, to biznes plan będzie jednym z niezbędnych dokumentów, które będziesz musiał przedstawić w banku. A więc nas wszelki wypadek od razu zrób to dobrze!
Logika
Przedstawiane pomysły opisz tak aby tworzyły logiczną całość. Czytając musisz mieć pewność, że to co napisałeś w jednym akapicie płynnie przechodzi w treść tego, co jest w następnym akapicie (jeśli nie jesteś pewien swojej, oceny poproś kogoś o przeczytanie i opinię).
Realizm
Nie koloryzuj opisując swoje plany. Oceń realnie swoje szanse i możliwości jakie daje Ci założenie szkoły tańca.
Liczby
Pamiętaj, że doradca kredytowy myśli kategoriami liczb. Słowa nie zrobią na nim zbyt dużego wrażenia, chyba że zostaną poparte konkretnymi i tam gdzie to możliwe w miarę dokładnymi wyliczeniami.
Poza tym dokonane wyliczenia będą Ci niezmiernie potrzebne aby zorientować się co możesz zrobić, od czego zacząć a co przełożyć na później.
Przykładowy biznes plan szkoły jazdy
OPIS DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
REKLAMA
Firma „ELKA” będzie prowadziła całoroczną działalność w zakresie nauki jazdy kategorii A i B. Siedziba firmy mieścić się będzie w pomieszczeniu przy ulicy Poleczki. Placówka będzie czynna przez siedem dni w tygodniu od poniedziałku do piątku od 7.00 – 21.00, natomiast w soboty i niedziele od 10.00 – 16.00. Usługi można podzielić na:
• Kursy teoretyczne
• Kursy praktyczne Kat A
• Kursy praktyczne Kat B
• Jazdy doszkalające
• Nauka jazdy dla niepełnosprawnych
Rynek branżowy
Chcemy otworzyć szkołę nauki jazdy wychodzącą naprzeciw standardom krajów Unii Europejskiej, z niskimi cenami, umożliwiającymi pozyskanie dużej ilości klientów. Naszym celem jest stanie się liderem wśród szkół nauki jazdy w regionie, co nam się niewątpliwie uda, gdyż posiadamy możliwość prowadzenia nie tylko kursów ale również egzaminów na prawo jazdy.
Na rynku miejscowym istnieje już kilka szkół nauki jazdy, lecz żadna z nich nie ma możliwości przeprowadzenia egzaminów umożliwiających uzyskanie prawa jazdy. Poza tym, mamy wykwalifikowanych nauczycieli. W naszej ofercie będą również kursy dla niepełnosprawnych, czego konkurencja nie ma swojej ofercie.
Nabywcy
Klienci firmy „ELKA” zostali sklasyfikowani według dwóch grup w celu ułatwienia dotarcia do szczegółowo scharakteryzowanych segmentów. Pierwsza grupa to osoby korzystające z naszych kursów nauki jazdy. Drugą grupą są klienci, którzy korzystają z jednorazowych lekcji doszkalających.
Opis organizacji przedsiębiorstwa
„ELKA” jest przedsiębiorstwem jednoosobowym działającym w Malborku.
100% udziału w firmie – właściciel Kazimierz Kowalski.
Zatrudnienie
Według stanu na 1 stycznia 2009 roku w firmie „ELKA” zatrudnionych będzie 5 osób.
REKLAMA
Planowane koszty początkowe:
- adaptacja lokalu – ok. 5 tys. zł
- sprzęt /wyposażenie sal – 7 tys. zł
- podręczniki – 1 tys. zł
- 2 samochody i 2 motocykle – 150 tys. zł
- strona internetowa - 2 tys. zł
- reklama – 3 tys. zł
Razem: 168 tys. zł
Planowane koszty stałe:
- wynajęcie lokalu – 1 tys. zł
- wynagrodzenie pracowników 12 tys. zł
- księgowość – 300 zł
- serwer i domena – 100 zł
- opłaty (Internet, telefon, inne) - 400 zł
- rata leasingu – 3000 zł
Razem: 16 800 zł
Charakterystyka wewnętrznych i zewnętrznych czynników istotnych dla firmy:
Promocja i reklama
Przygotowana strategia rozwoju firmy zakłada pełną koordynację działań związanych z szeroką akcją promocyjno – reklamową. Kampania reklamowa będzie wykorzystywała większość dostępnych mediów min.: telewizję lokalną, radio, prasę, działania public relations. Dzięki reklamie Spółka zamierza osiągnąć wzrost zainteresowania kursami i tym samym zwiększenie obrotów.
Cele działań marketingowych
W związku z wejściem na rynek najważniejszym celem marketingu będzie poinformowanie mieszkańców Malborka o istnieniu firmy i zasadach jej działania, oraz zachęcenie do skorzystania z naszej oferty.
Celem firmy „ELKA” jest kreowanie wizerunku przedsiębiorstwa jako firmy dbającej o kontakty ze swoimi klientami. Pomoże to zbudować segment nabywców na przyszłość. Dobra marka firmy będzie darmową reklamą wśród potencjalnych klientów. Firma chce też zwrócić uwagę na to, że dba o bezpieczeństwo klientów jak i o ich dobre samopoczucie oraz oferuje wysoką jakość usług.
ANALIZA
Na podstawie przeprowadzonych badań została określona lista mocnych i słabych stron firmy oraz szans i zagrożeń w jej otoczeniu, będąca podstawą do poznania charakterystycznych cech jej możliwości rozwoju oraz pozycji w stosunku do konkurencji w sektorze.
Mocne strony | Słabe strony |
- Młody wykwalifikowany | - Silna konkurencja |
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.