REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Szkoła jazdy - biznes plan

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów

REKLAMA

REKLAMA

Na początku planowania swojej działalności pomyśl o przygotowaniu biznes planu. Takie postępowanie pozwoli uniknąć Ci kilku ewentualnych błędów a przede wszystkim ochroni Cię przed złym zainwestowaniem pieniędzy. Przygotowanie biznes planu twojej szkoły jazdy zmusi Cię do oceny rynku na jaki chcesz wejść, sprawdzenia konkurencji i przemyślenia ewentualnych możliwości osiągnięcia sukcesu Twojego przedsięwzięcia. A więc do dzieła.

Jak powinien wyglądać biznes plan

Dobry biznes plan powinien być napisany jasno, zwięźle i realistycznie.

REKLAMA

REKLAMA

Zwięzłość

Napisany tekst uważnie przeczytaj i skróć wszystko co się da. Pomyśl o tym, że gdyby była konieczność wzięcia kredytu z banku w biznes planie powinno być jedynie to o czym ewentualny doradca kredytowy powinien zostać niezbędnie poinformowany.

Jeśli rzeczywiście będziesz się ubiegał o kredyt, to biznes plan będzie jednym z niezbędnych dokumentów, które będziesz musiał przedstawić w banku. A więc nas wszelki wypadek od razu zrób to dobrze!

Logika

Przedstawiane pomysły opisz tak aby tworzyły logiczną całość. Czytając musisz mieć pewność, że to co napisałeś w jednym akapicie płynnie przechodzi w treść tego, co jest w następnym akapicie (jeśli nie jesteś pewien swojej, oceny poproś kogoś o przeczytanie i opinię).

REKLAMA

Realizm

Nie koloryzuj opisując swoje plany. Oceń realnie swoje szanse i możliwości jakie daje Ci założenie szkoły tańca.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Liczby

Pamiętaj, że doradca kredytowy myśli kategoriami liczb. Słowa nie zrobią na nim zbyt dużego wrażenia, chyba że zostaną poparte konkretnymi i tam gdzie to możliwe w miarę dokładnymi wyliczeniami.

Poza tym dokonane wyliczenia będą Ci niezmiernie potrzebne aby zorientować się co możesz zrobić, od czego zacząć a co przełożyć na później.

Przykładowy biznes plan szkoły jazdy

OPIS DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ

Firma „ELKA” będzie prowadziła całoroczną działalność w zakresie nauki jazdy kategorii A i B. Siedziba firmy mieścić się będzie w pomieszczeniu przy ulicy Poleczki. Placówka będzie czynna przez siedem dni w tygodniu od poniedziałku do piątku od 7.00 – 21.00, natomiast w soboty i niedziele od 10.00 – 16.00. Usługi można podzielić na:
• Kursy teoretyczne
• Kursy praktyczne Kat A
• Kursy praktyczne Kat B
• Jazdy doszkalające
• Nauka jazdy dla niepełnosprawnych

Rynek branżowy

Chcemy otworzyć szkołę nauki jazdy wychodzącą naprzeciw standardom krajów Unii Europejskiej, z niskimi cenami, umożliwiającymi pozyskanie dużej ilości klientów. Naszym celem jest stanie się liderem wśród szkół nauki jazdy w regionie, co nam się niewątpliwie uda, gdyż posiadamy możliwość prowadzenia nie tylko kursów ale również egzaminów na prawo jazdy.

Na rynku miejscowym istnieje już kilka szkół nauki jazdy, lecz żadna z nich nie ma możliwości przeprowadzenia egzaminów umożliwiających uzyskanie prawa jazdy. Poza tym, mamy wykwalifikowanych nauczycieli. W naszej ofercie będą również kursy dla niepełnosprawnych, czego konkurencja nie ma swojej ofercie.

Nabywcy

Klienci firmy „ELKA” zostali sklasyfikowani według dwóch grup w celu ułatwienia dotarcia do szczegółowo scharakteryzowanych segmentów. Pierwsza grupa to osoby korzystające z naszych kursów nauki jazdy. Drugą grupą są klienci, którzy korzystają z jednorazowych lekcji doszkalających.

Opis organizacji przedsiębiorstwa

„ELKA” jest przedsiębiorstwem jednoosobowym działającym w Malborku.
100% udziału w firmie – właściciel Kazimierz Kowalski.

Zatrudnienie

Według stanu na 1 stycznia 2009 roku w firmie „ELKA” zatrudnionych będzie 5 osób.

Planowane koszty początkowe:
- adaptacja lokalu – ok. 5 tys. zł
- sprzęt /wyposażenie sal – 7 tys. zł
- podręczniki – 1 tys. zł
- 2 samochody i 2 motocykle – 150 tys. zł
- strona internetowa - 2 tys. zł
- reklama – 3 tys. zł
Razem: 168 tys. zł

Planowane koszty stałe:
- wynajęcie lokalu – 1 tys. zł
- wynagrodzenie pracowników 12 tys. zł
- księgowość – 300 zł
- serwer i domena – 100 zł
- opłaty (Internet, telefon, inne) - 400 zł
- rata leasingu – 3000 zł
Razem: 16 800 zł

Charakterystyka wewnętrznych i zewnętrznych czynników istotnych dla firmy:

Promocja i reklama

Przygotowana strategia rozwoju firmy zakłada pełną koordynację działań związanych z szeroką akcją promocyjno – reklamową. Kampania reklamowa będzie wykorzystywała większość dostępnych mediów min.: telewizję lokalną, radio, prasę, działania public relations. Dzięki reklamie Spółka zamierza osiągnąć wzrost zainteresowania kursami i tym samym zwiększenie obrotów.

Cele działań marketingowych

W związku z wejściem na rynek najważniejszym celem marketingu będzie poinformowanie mieszkańców Malborka o istnieniu firmy i zasadach jej działania, oraz zachęcenie do skorzystania z naszej oferty.
Celem firmy „ELKA” jest kreowanie wizerunku przedsiębiorstwa jako firmy dbającej o kontakty ze swoimi klientami. Pomoże to zbudować segment nabywców na przyszłość. Dobra marka firmy będzie darmową reklamą wśród potencjalnych klientów. Firma chce też zwrócić uwagę na to, że dba o bezpieczeństwo klientów jak i o ich dobre samopoczucie oraz oferuje wysoką jakość usług.


ANALIZA

Na podstawie przeprowadzonych badań została określona lista mocnych i słabych stron firmy oraz szans i zagrożeń w jej otoczeniu, będąca podstawą do poznania charakterystycznych cech jej możliwości rozwoju oraz pozycji w stosunku do konkurencji w sektorze.

Mocne i słabe strony
                 Mocne strony                     Słabe strony

- Młody wykwalifikowany
personel pełen zapału,
- Wysoka jakość usług
- Bogata oferta usług,
- W miarę niskie koszty stałe,
- Dość wysokie zarobki (wynajem lokalu, ogrzewanie itp.) pracowników,
- Konkurencyjne ceny usług,
- Sprawny nowoczesny sprzęt,
- Możliwość odbywania kursów 7 dni w tygodniu,
- Firma przyjaźnie nastawiona do otoczenia.

- Silna konkurencja
- Konieczność konkurencji cenowej mogąca prowadzić do obniżenia jakości usług
- Coraz bardziej atrakcyjna oferta firm konkurencyjnych, postrzegana przez klientów i detalistów jako szeroka i ogólnie dostępna

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Cesja umowy leasingu samochodu osobowego – ujęcie podatkowe po stronie "przejmującego" leasing

W praktyce gospodarczej często zdarza się, że leasingobiorca korzystający z samochodu osobowego na podstawie umowy leasingu operacyjnego decyduje się przenieść swoje prawa i obowiązki na inny podmiot. Taka transakcja nazywana jest cesją umowy leasingu.

Startupy, AI i biznes: Polska coraz mocniej w grze o rynek USA [Gość Infor.pl]

Współpraca polsko-amerykańska to temat, który od lat przyciąga uwagę — nie tylko polityków, ale też przedsiębiorców, naukowców i ludzi kultury. Fundacja Kościuszkowska, działająca już od stu lat, jest jednym z filarów tej relacji. W rozmowie z Szymonem Glonkiem w programie Gość Infor.pl, Wojciech Voytek Jackowski — powiernik Fundacji i prawnik pracujący w Nowym Jorku — opowiedział o tym, jak dziś wyglądają kontakty gospodarcze między Polską a Stanami Zjednoczonymi, jak rozwijają się polskie startupy za oceanem i jakie szanse przynosi era sztucznej inteligencji.

Coraz większe kłopoty polskich firm z terminowym płaceniem faktur. Niewypłacalnych firm przybywa w zastraszającym tempie

Kolejny rekord niewypłacalności i coraz większa świadomość polskich firm. Od stycznia do końca września 2025 roku aż 5215 polskich firm ogłosiło niewypłacalność. To o 17% więcej niż w tym samym okresie w 2024 roku i o 39% więcej niż po pierwszym półroczu 2025 roku.

Gdy motywacja spada. Sprawdzone sposoby na odzyskanie chęci do działania

Zaangażowanie pracowników to nie tylko wskaźnik nastrojów w zespołach, lecz realny czynnik decydujący o efektywności i kondycji finansowej organizacji. Jak pokazuje raport Gallupa „State of the Global Workplace 2025”, firmy z wysokim poziomem zaangażowania osiągają o 23 proc. wyższą rentowność i o 18 proc. lepszą produktywność niż konkurencja. Jednocześnie dane z tego samego badania są alarmujące – globalny poziom zaangażowania spadł z 23 do 21 proc., co oznacza, że aż czterech na pięciu pracowników nie czuje silnej więzi z miejscem pracy. Jak odwrócić ten trend?

REKLAMA

Niezwykli ludzie. Jak wzbogacać kulturę organizacji dzięki talentom osób z niepełnosprawnością?

Najważniejszym kapitałem każdej organizacji są ludzie – to oni kształtują kulturę, rozwój i pozycję firmy na rynku. Dobrze dobrany zespół udźwignie ogromne wymagania, często przewyższając pokładane w nich oczekiwania, natomiast niewłaściwie dobrany lub źle zarządzany – może osłabić firmę i jej relacje z klientami. Integralnym elementem dojrzałej kultury organizacyjnej staje się dziś świadome włączanie różnorodności, w tym także osób z niepełnosprawnością.

Ogólne warunki umowy często nie są wiążące. Mimo że są dostępne

Wiele firm – także dużych – zakłada, że sam fakt opublikowania wzorca umownego oznacza, iż automatycznie obowiązuje on drugą stronę. To założenie jest błędne. Może być nie tylko rozczarowujące, ale i kosztowne.

Wakacje od ZUS 2025: pół miliona przedsiębiorców wciąż może z nich skorzystać w tym roku. Czy planują zrobić to w listopadzie i grudniu

Na 0,5 mln przedsiębiorców jeszcze w tym roku czekają wakacje, w kieszeni zostanie im z tego powodu 360 mln zł. Zwolnienia ze składki na własne ubezpieczenia społeczne, tzw. wakacje od ZUS-u, w tym roku uzyskało 885,5 tys. podmiotów. Te pół miliona przedsiębiorców, prawdopodobnie zaplanowało wakacje od ZUS-u na końcowe miesiące roku.

Firma w Czechach w 2026 roku – dlaczego warto?

Czechy od lat należą do najatrakcyjniejszych krajów w Europie dla przedsiębiorców z Polski, którzy szukają stabilnego, przejrzystego i przyjaznego środowiska do prowadzenia biznesu. W 2025 roku to zainteresowanie nie tylko nie słabnie, ale wręcz rośnie. Coraz więcej osób rozważa przeniesienie działalności gospodarczej za południową granicę – nie z powodu chęci ucieczki przed obowiązkami, lecz po to, by zyskać normalne warunki do pracy i rozwoju firmy.

REKLAMA

Faktoring bije rekordy w Polsce. Ponad 31 tysięcy firm finansuje się bez kredytu

Coraz więcej polskich przedsiębiorców wybiera faktoring jako sposób na poprawę płynności finansowej. Z danych Polskiego Związku Faktorów wynika, że po trzech kwartałach 2025 roku firmy zrzeszone w organizacji sfinansowały faktury o łącznej wartości 376,7 mld to o 9,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Z usług faktorów korzysta już ponad 31 tysięcy przedsiębiorstw.

PKO Leasing nadal na czele, rynek z wolniejszym wzrostem – leasing w 2025 roku [Gość Infor.pl]

Polski rynek leasingu po trzech kwartałach 2025 roku wyraźnie zwalnia. Po latach dwucyfrowych wzrostów branża wchodzi w fazę dojrzewania – prognozowany roczny wynik to zaledwie jednocyfrowy przyrost. Mimo spowolnienia, lider rynku – PKO Leasing – utrzymuje pozycję z bezpieczną przewagą nad konkurencją.

REKLAMA