REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Szkoła jazdy - pomysł

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów

REKLAMA

REKLAMA

Założenie w dzisiejszych czasach szkoły jazdy wydaje się być dobrym biznesem. Prawie każdy młody człowiek, który skończył lub w najbliższym czasie skończy 18 lat, marzy o zrobieniu prawa jazdy. Klientów nie powinno więc zabraknąć. Jedyny problem to ewentualna konkurencja.

Na początek powinieneś zdecydować, czy zamierzasz prowadzić małą jednoosobową szkołę jazdy z jednym samochodem. Oblicz wtedy dokładnie ilu potrzebujesz w miesiącu kursantów aby pokryć koszty i zarobić.

REKLAMA

REKLAMA

Możesz też od razu myśleć o większym przedsięwzięciu: kilku instruktorów, kilka samochodów (wtedy pewnie najkorzystniejszy będzie leasing), kursy poranne, wieczorowe, weekendowe, może też kursy motocyklowe lub inne jeszcze kategorie prawa jazdy, czy też nauka jazdy dla niepełnosprawnych.

Kiedy podejmiesz taką decyzję zabierz się do przygotowania dobrego biznes planu (link biznes plan).

Badanie rynku

Nim rozpoczniesz działalność powinieneś dobrze poznać warunki rynku na jakim zamierzasz działać i możliwości jakie może ci on dać. W odniesieniu sukcesu niezwykle pomocne będzie zrobienie badania rynku na jaki zamierzasz wejść. Szkół jazdy jest dużo, dlatego nim zaczniesz taką prowadzić dowiedz się czy masz szansę powodzenia na terenie, na którym zamierzasz działać.

REKLAMA

Jeżeli w wybranej przez Ciebie okolicy działa już podobna firma, sprawdź dobrze czy druga bądź kolejna podobna ma rację bytu. Postaraj się wysondować ile pieniędzy osoby/firmy zainteresowane proponowanymi przez ciebie usługami są w stanie przeznaczyć na nie.

Pierwsza zasada jaka obowiązuje przy badaniu rynku, to nigdy nie zakładaj niczego „z góry” i nie wierz w opowieści z tzw. drugiej ręki, jeżeli ich nie sprawdzisz sam, no a już na pewno nie wierz reklamie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Najprościej rzecz ujmując, badanie rynku polega na tym, że staramy się zdobyć możliwie najwięcej informacji o planowanym przedsięwzięciu, jego ewentualnym powodzeniu, jeszcze zanim poniesiemy zasadnicze koszty.

Konkurencja

Warto w przeprowadzanym badaniu rynku dowiedzieć się jak najwięcej o konkurencji. Postaraj się znaleźć odpowiedzi na takie m.in. pytania jak:
1. Jak konkurencja angażuje się w obsługę klientów?
2. Czy są to profesjonaliści?
3. Jakie są ich mocne a jakie słabe strony?
4. Czy są jakieś niezagospodarowane obszary, które mógłbyś wykorzystać? (to pytanie warto połączyć/użyć w badaniu klientów: jakie są ich potrzeby, to rozmowa z nimi może podsunąć jakiś nowy pomysł)
5. Jakie konkurencja ma koszty?
6. Jaki mają personel (kwalifikacje)?
7. Jakie stosują zachęty dla klientów (rabaty, promocje itp.)?
8. Jak sprzedają swoje usługi (reklama, ulotki, ogłoszenia itp.)?

Oferta

Dokumentem stwierdzającym uprawnienie do kierowania pojazdem silnikowym jest prawo jazdy określonej kategorii. To jest podstawowy cel do osiągnięcia Twoich klientów. Od Ciebie zależy jakie kursy będziesz oferował/do uzyskania jakiej kategorii prawa jazdy.

Prawo jazdy uprawnia do kierowania:
1) kategorii A - motocyklem;
2) kategorii A1 - motocyklem o pojemności skokowej silnika nieprzekraczającej 125 cm3 i mocy nieprzekraczającej 11 kW;
3) kategorii B:
a) pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu lub motocykla,
b) pojazdem do 3,5 t, z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 3,5 t,
c) ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym;
4) kategorii B1 - trójkołowym lub czterokołowym pojazdem samochodowym o masie własnej nieprzekraczającej 550 kg, z wyjątkiem motocykla;
5) kategorii C - pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu, a także ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym;
6) kategorii C1 - pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t i nieprzekraczającej 7,5 t, z wyjątkiem autobusu, a także ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym;
7) kategorii D - autobusem, ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym;
8) kategorii D1 - autobusem przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu nie więcej niż 17 osób łącznie z kierowcą, a także ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym;
9) kategorii T - ciągnikiem rolniczym z przyczepą (przyczepami) lub pojazdem wolnobieżnym z przyczepą (przyczepami);
10) kategorii B+E, C+E lub D+E - pojazdem określonym odpowiednio w kategorii B, C lub D, łącznie z przyczepą;
11) kategorii C1+E - zespołem pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 12 t, składającym się z pojazdu ciągnącego określonego w kategorii C1 i przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego;
12) kategorii D1+E - zespołem pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 12 t, składającym się z pojazdu ciągnącego określonego w kategorii D1 i przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego.
3. Prawo jazdy:
1) kategorii B i C+E lub B i D+E - uprawnia do kierowania zespołem pojazdów określonych w kategorii B+E;
2) kategorii C+E i D - uprawnia do kierowania zespołem pojazdów określonych w kategorii D+E;
3) kategorii A, B, B1, C, C1, D lub D1 - uprawnia do kierowania pojazdem w nich wymienionym z przyczepą lekką;
4) kategorii B+E, C+E, C1+E, D+E lub D1+E - uprawnia do kierowania ciągnikiem rolniczym z przyczepą (przyczepami) lub pojazdem wolnobieżnym z przyczepą (przyczepami).

Kto może otrzymać prawo jazdy

Prawo jazdy otrzymuje osoba, jeżeli:
1) osiągnęła wymagany dla danej kategorii wiek;
2) uzyskała orzeczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdem i orzeczenie psychologiczne o braku przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdem, o ile jest ono wymagane;
3) odbyła wymagane dla danej kategorii szkolenie;
4) zdała z wynikiem pozytywnym egzamin państwowy wymagany dla danej kategorii;
5) przebywa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez co najmniej 185 dni w każdym roku kalendarzowym ze względu na swoje więzi osobiste lub zawodowe albo przedstawi zaświadczenie, że studiuje od co najmniej sześciu miesięcy.

Wymagany dla danej kategorii wiek wynosi:
- 16 lat - dla kategorii A1, B1 lub T;
- 18 lat - dla kategorii A, B, B+E, C, C+E, C1 lub C1+E;
- 21 lat - dla kategorii D, D+E, D1 lub D1+E.

Osoba, która nie ukończyła 18 lat, może uzyskać prawo jazdy kategorii A1, B1 lub T za pisemną zgodą rodziców lub opiekunów.

Co jest potrzebne oprócz dokumentów

• Samochód (kupiony za gotówkę, na kredyt, wzięty w leasing). Samochód musi być oczywiście taki sam jakie obowiązują na egzaminie w Twoim województwie. Pamiętaj o koniecznych przeróbkach samochodu związanych z dostosowaniem go do szkolenia kierowców (dodatkowe lusterka, pedały itd.; koszt ok. 1500 zł) oraz dla ewentualnego obniżenia kosztów związanych z wydatkami na paliwo ─ instalacja gazowa ─ cena ok. 2500 zł; (link –lokal)

• Do prowadzenia kursów niezbędna będzie sala wykładowa (sale wykładowe są wynajmowane często od szkół, bardzo często są to pracownie komputerowe. Można bowiem wówczas przetestować umiejętności kursantów, używając któregoś z programów komputerowych do nauki jazdy); (link – lokal)

• Plac manewrowy (własny lub wynajęty; Jako plac manewrowy można wynająć boisko szkolne, opustoszały po godzinach pracy parking zakładowy, lub - jeśli w danym miejscu można liczyć na stały dopływ nowych klientów - wydzierżawia plac od spółdzielni mieszkaniowej); (link- lokal)

• Następnym wydatkiem będą pomoce dydaktyczne. Istnieje kilka firm specjalizujących się w sprzedaży materiałów dla szkół jazdy. Najpotrzebniejsze materiały to: podręczniki, foliogramy, kasety wideo, programy komputerowe.
Np. www.abckierowcy.pl

Otwierając szkołę jazdy skorzystaj z ogólnie dostępnych informacji, na pewno pomogą Ci i ułatwią rozpoczęcie działalności.
Skorzystaj np. ze strony: www.prawojazdy.com.pl. Jest to strona internetowa miesięcznika motoryzacyjnego dla szkół jazdy. Znajdziesz tam wiele istotnych informacji: przepisy, testy, informacje o egzaminach, materiały szkoleniowe, sprzęt do prezentacji.

Warto też zajrzeć na stronę mojafirma.infor.pl/moto/prawo-jazdy - znajdziesz tam wszystkie potrzebne, aktualne informacje dot. uzyskania prawa jazdy.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA

Debata: Motywacja i pozytywne myślenie

Po co nam kolejna debata na temat motywacji i pozytywnego myślenia? Żeby teorię zastąpić wreszcie procedurą! Debatę poprowadzi Paweł Dudziak.

Firmy płacą ukryty abonament za cyberataki. Raport: większość ofiar wciąż wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń

Nowe badanie Enterprise Strategy Group ujawnia niepokojącą rozbieżność: choć 62 proc. firm padło w ostatnim roku ofiarą cyberataków, aż 93 proc. z nich nadal wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń. Eksperci ostrzegają – brak proaktywnego podejścia do bezpieczeństwa może kosztować organizacje miliony i zrujnować ich reputację.

Powrót do przyszłości: wskazówki dla nowego pokolenia programistów

Dla programistów u progu swojej kariery zawodowej istnieją obecnie dwie całkowicie odmienne drogi wejścia do branży.

ZUS udostępnił nowy formularz wniosku o wakacje składkowe

Zmiana upraszcza zasady wykazywania otrzymanej pomocy de minims. Płatnicy nie muszą już podawać danych organów udzielających pomocy wraz z kwotą i datą jej udzielenia.

REKLAMA

Test zaspokojenia – nowy mechanizm ochrony wierzycieli

Test zaspokojenia wierzycieli jest nową instytucją w Prawie restrukturyzacyjnym. Jej podstawowym celem pozostaje udzielenie odpowiedzi na pytanie, czy postępowanie restrukturyzacyjne rzeczywiście pozostaje najlepszą metodą wyjścia z zadłużenia przez przedsiębiorcę.

Odsetki w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Odsetki stanowią jeden z podstawowych mechanizmów motywowania dłużnika do regulowania należności na rzecz wierzyciela. Założenie jest tu bardzo proste: im dłuższe opóźnienie, tym większe odsetki trzeba zapłacić. Otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego właściwie niewiele tutaj zmienia, aczkolwiek w inny sposób się ich dochodzi, a niekiedy również kalkuluje.

REKLAMA