UOKiK obserwuje reklamy internetowe
REKLAMA
REKLAMA
„Część reklam internetowych z pewnością łamie prawo. Dlatego śledzimy to, co się dzieje w internecie. Tym razem zwracamy większą uwagę na to, jak działają reklamy na różnych komputerach, aby mieć dowody, że ich uciążliwość nie wynika z wadliwego działania sprzętu” – powiedział Rzeczpospolitej Łukasz Wroński z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
REKLAMA
Urząd już od jakiegoś czasu przygląda się uciążliwym i denerwującym banerom.
Uwagę UOKiK zwróciły między innymi okienka, których nie dało się zamknąć, ponieważ nie miały służącego do tego krzyżyka oraz te, w których krzyżyk wprawdzie umieszczono, ale w taki sposób, że gdy użytkownik chciał najechać na niego kursorem - zaczynał uciekać.
Urząd podjął w tych sprawach czynności wyjaśniające i poprosił firmy o ustosunkowanie się do zarzutów. Na razie nie podjęto jeszcze decyzji o wszczęciu postępowań.
Źródło: PC World
REKLAMA
REKLAMA