Wybór nazwy domeny
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Wybierają także domeny z tzw. literówkami nazwy domeny głównej. Są to adresy z błędami, które popełniają Internauci wpisując domenę do przeglądarki. Przykładowo jeśli domena przedsiębiorstwa to: www.firma.pl, to może ono zarejestrować także adresy: www.firma-sklep.pl, www.e-firma.pl, ale też www.firam.pl i www.frima.pl.
REKLAMA
W przypadku, gdy domena z użyciem nazwy firmy jest zajęta, można starać się odkupić domenę od obecnego właściciela lub zarejestrować inny adres związany z działalnością firmy. Koszt promocji zupełnie nowego adresu internetowego firmowej strony WWW jest często niższy od kwoty, którą przedsiębiorca musiałby zapłacić za domenę jej dotychczasowemu właścicielowi. Zabezpieczeniem przed taką sytuacją jest rejestracja pakietu domen z użyciem nazwy firmy jeszcze przed jej założeniem, czy też już w fazie projektu, przygotowania nowego produktu. Ponadto takie rozwiązanie pozwala na promocję domeny od samego początku funkcjonowania na rynku firmy czy też produktu.
Modne domeny
REKLAMA
Zmniejszająca się z dnia na dzień pula wolnych domen wpływa na zmianę trendów w rejestracji usług. Coraz częściej rejestrowane są domeny składające się z kilku słów, członów oddzielonych od siebie myślnikiem. Popularnością cieszą się także domeny z użyciem przed- i przyrostków: "24", "e", "m", "shop". Ciekawym trendem jest rejestracja domen z użyciem słów angielskich w połączeniu z polskim rozszerzeniem. Przykładowo niedawno doszło do transakcji domeny www.tools.pl (ang. tools – narzędzia) opiewającej na kwotę 10 tys. euro. Powodzeniem cieszą się także domeny zawierające "gry słowne" oparte na fonetyce angielskiej (np. www.4free.pl, www.2you.net.pl).
Niezmiennie powodzeniem cieszą się domeny związane z bieżącymi wydarzeniami sportowymi (np. Euro 2012), nazwiskami gwiazd, nazwami popularnych seriali oraz filmów. Często rejestrowane są także adresy z użyciem nazw nowych produktów, dopiero pojawiających się na polskim rynku.
Polecamy: Inspiracje i pomysły w reklamie czyli jak reklamować w zgodzie z prawem
Marketingowa rola domeny
Promocja w sieci uzależniona jest od odpowiednio dobranej domeny, powinna ona pasować do strony WWW oraz działalności firmy. Przykładowo domeny z użyciem angielskich zwrotów i gier słownych odwołujących się do fonetyki angielskiej idealnie pasują do społecznościowych serwisów skierowanych do młodzieży.
Dla firm, których celem jest zbudowanie wizerunku profesjonalnego, stabilnego przedsiębiorstwa odpowiednia będzie domena z nazwą firmy oraz kombinacje tej nazwy z innymi wyrazami, przed- i przyrostkami.
Podczas wyboru domeny, warto zastanowić się nad tym, w jaki sposób będzie ona w późniejszym czasie wykorzystywana. Wykorzystanie domeny w ustnych przekazach (w reklamach radiowych, podczas rozmów telefonicznych z klientem) wymaga tego, by adres był łatwy do wymówienia i przeliterowania. Domena zamieszczana na szyldach, billboardach lub plakatach powinna być krótka i łatwa do zapamiętania, gdyż potencjalny klient widzi ją tylko przez kilka sekund (np. przechodząc, jadąc samochodem).
Więcej na: Reklama w Internecie
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA