Miliony na reklamy ze św. Mikołajem
REKLAMA
REKLAMA
Najwięcej, bo niemal 1400 spotów reklamowych wykorzystujących postać św. Mikołaja, wyemitował w omawianym okresie Polsat. Brodacz w czerwonym wdzianku pojawiał się najczęściej w spotach branży telekomunikacyjnej (ponad 8 tys. spotów). Wśród reklamodawców na "mikołajowe reklamy" najwięcej wydała Polska Telefonia Cyfrowa - 12,8 mln zł.
REKLAMA
REKLAMA
Ciekawie przedstawiają się wyniki dotyczące minionej dekady (okres od 01.01.2000 do 20.12.2009 - miesiące listopad, grudzień i styczeń). Według badań TNS OBOP wyemitowano w tym czasie ponad 74 tys. spotów reklamowych z udziałem św. Mikołaja. Stacje telewizyjne zarobiły dzięki temu 331,7 mln zł. Najwięcej zyskały: TVN (86,7 mln zł), Polsat (82,3 mln zł), TVP1 (62,8 mln zł) oraz TVP2 (38 mln zł).
Po reklamy wykorzystujące wizerunek św. Mikołaja najchętniej sięgały branże telekomunikacyjna i handlowa, które wydały na nią odpowiednio 119,8 mln i 66,8 mln zł. Największą gażę św. Mikołaj "otrzymał" od takich firm, jak Polska Platforma Cyfrowa (33,2 mln zł), Polkomtel (32 mln zł) oraz PTK Centertel (31,9 mln zł).
Źródło: Technologie.gazeta.pl
REKLAMA
REKLAMA