REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Salon fryzjerski - biznes plan

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Salon fryzjerski - biznes plan
Salon fryzjerski - biznes plan

REKLAMA

REKLAMA

Prezentujemy przykładowy biznes plan dla nowego salonu fryzjerskiego.

Charakter przedsięwzięcia

REKLAMA

Celem przedsięwzięcia jest otwarcie salonu fryzjerskiego, któremu towarzyszyłyby elementy nowatorskie. Firma będzie jednoosobowa – właściciel Anna Kowalska. Pomysł na salon powstał przede wszystkim w wyniku zainteresowania i obserwacji otoczenia z których wynika, że na terenie gdzie chciałabym go zrealizować nie ma żadnego salonu fryzjerskiego świadczącego tak szeroki zakres usług.

Główną ofertą salonu byłoby profesjonalne doradztwo w zakresie doboru koloru włosów, odpowiedniej fryzury jak również doboru odpowiednich kosmetyków w zależności od indywidualnych potrzeb klientów.

Zobacz: Jak założyć salon fryzjerski? Przewodnik krok po kroku

Obecnie klienci chcący skorzystać z profesjonalnych usług fryzjerskich muszą dojeżdżać do oddalonej o 30 km Ostródy, otwarcie mojego salonu zaoszczędzi im czas i pieniądze.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Salon rozpocznie działalność 12.12.2020 r.

Źródła finansowania

40% kapitał własny, 30 tys. zł.,

60% - kredyt i dofinansowanie unijne.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Chcesz otrzymywać więcej aktualnych informacji? Zapisz się na nasz Newsletter!

2. Opis (charakterystyka) przedsięwzięcia

Rodzaj działalności

REKLAMA

Działalność salonu fryzjerskiego „Freezurka” ma charakter usługowy. W ofercie znajdzie się szeroki zakres podstawowych usług fryzjerskich (mycie, strzyżenie, modelowanie, trwała ondulacja itp.) i manicure, w przyszłości zamierzam jeszcze mieć kabinę do solarium.

Oferta salonu została także wzbogacona o takie usługi jak komputerowy dobór fryzury i koloru włosów jak również makijażu. Wszystkie czynności wykonywane będą przez wysoko wykwalifikowany personel.

Lokalizacja przedsięwzięcia

Salon będzie się mieścił w centrum Zagórza w lokalu o pow. 85 m2 należącym do wspólnoty mieszkaniowej (wynajem). Lokal ten posiada pełną instalację elektryczną, gazową oraz wodno-kanalizacyjną.

Dane firmy:

REKLAMA

• nazwa: „Freezurka”,  adres: Zagórze, ul. Wązka 1
• E-mail: freezurka@salon.pl
• www.freezurka.pl
• Tel: 203 203 204
• NIP : 200-00-22-002
• Bank, nr konta: BZ WBK, ul. pl. Niepodległości 1 , Ostróda
• Godziny otwarcia salonu:
o Pon. – Pt.: 9.00 – 20.00
o Soboty: 10.00 – 18.00

Program prac inwestycyjnych oraz wyposażenie w środki trwałe, ceny oraz źródła i warunki zakupów.

Na remont wybranego lokalu zamierzam przeznaczyć 40 000 zł. Planowany remont będzie trwał od sierpnia do października br. Środki trwałe zostaną zakupione w hurtowni z wyposażeniem salonów fryzjerskich „Bella”, a będą to:

• meble tworzące stanowiska pracy 10.000 zł
• urządzenie do nowoczesnej trwałej 3.000 zł
• suszarki ręczne (3szt.) 1.500 zł
• suszarki stojące (2 szt.) 4.000 zł
• fotele fryzjerskie (2 szt.) 6.000 zł
• stanowisko do mycia głowy 3.000 zł
• lustra 4.000 zł
• komputer i oprogramowanie 6.000 zł
• kasa fiskalna 3.500 zł
• drukarka 800 zł
• aparat telefoniczny: baza + 2 słuchawki 700 zł
• wyposażenie pomocnicze 700 zł
• urządzenie do pielęgnacji paznokci 1.000 zł
Razem: 44.200 zł

Zużywane materiały i surowceZaopatrzenie salonu będzie nabywane u znanych dystrybutorów kosmetyków mających swe siedziby na Mazurach. Zobowiązania będą regulowane w terminie do 14 dni od daty zakupu. Dostawcami będą firmy takie, jak:

• L’Oreal,
• Garnier,
• Wella,
• Soraya

Zatrudnienie

Do prawidłowego działania salonu „Freezurka” należy dobrać odpowiednich pracowników. Przewidywana obsada:
• wizażystka – kosmetyczka – manicurzystka
• fryzjer – dwa stanowiska
• osoba sprzątająca – jedna osoba na ½ etatu

Wymagania stawiane przyszłym pracownikom:
• doświadczenie zawodowe: udokumentowana praktyka lub staż w salonie fryzjerskim lub ko-smetycznym,
• miła aparycja,
• umiejętność pracy w zespole,
• obsługa kasy fiskalnej i komputera,
• łatwość nawiązywania kontaktu z ludźmi

Plan działań marketingowychPlanujemy standardowe działania marketingowe takie jak: ogłoszenia w prasie lokalnej, plakaty, ulotki z informacjami o innowacyjności usług oferowanych w salonie. Mam nadzieję, że szeroka i nowa gama usług zachęci klientów do korzystania z oferowanych usług.

Otwarcie salonu przed Świętami Bożego Narodzenia pozwoli nam zachęcić nowych klientów ciekawymi promocjami. Istotnym elementem w pomyślnym rozpoczęciu działalności jest również lokalizacja lokalu. Ważnym atutem dla sukcesu firmy będzie także wystrój wewnętrzny lokalu, jego wyposażenie oraz wygląd zewnętrzny.

W związku z powyższym zaplanowano, aby wnętrze salonu było eleganckie, nowocześnie wyposażone, ale również przytulne i miłe, w którym klienci czuliby się dobrze, a atmosfera w nim panująca, zachęcałaby do ponownej wizyty.

Mam nadzieję, że również ceny oferowanych usług będą również na tyle konkurencyjne, że zachęcą klientów do korzystania z usług salonu.


Proponowany cennik

Usługi fryzjerskie:

a) męskie
1. Strzyżenie 9 zł
2. Strzyżenie z myciem 10 zł
3. Strzyżenie, mycie, modelowanie 11zł
4. Modelowanie 5 zł
5. Baleyage 25-30 zł
6. Strzyżenie brody 3-5 zł
7. Strzyżenie wąsów 2 zł

b) damskie
włosy krótkie włosy średnie włosy długie
1. Strzyżenie 10 zł 11 zł 12 zł
2. Strzyżenie z myciem 11 zł 12 zł 13 zł
3. Strzyżenie, mycie, modelowanie 15 zł 17 zł 20 zł
4. Modelowanie 10 zł 15 zł 15 zł
5. Modelowanie z myciem 12 zł 17 zł 20 zł
6. Trwała ondulacja 35 zł 40 zł 50-60 zł
7. Baleyage 40 zł 50-60 zł 60-70 zł
8. Farbowanie 25 zł 30-40 zł 40-50 zł
9. Refleksy 20 zł 25 zł 30 zł
10. Kok - 25 zł 35 zł

Usługi kosmetyczne:

a) Manicure

AKRYL - DŁONIE
- Akryl na tipsie cena: 130 zł
- French-akryl na tipsie cena: 140 zł
- Akryl na szablonie cena: 130 zł
- French-akryl na szablonie cena: 150 zł
- Uzupełnianie akrylu cena: 60-70 zł
- Zdjęcie tipsów cena: 40 zł
- Podpiłowanie akrylu cena: 20 zł
- Utwardzenie naturalnych paznokci akrylem cena: 80-90 zł

PIELĘGNACJA PAZNOKCI I DŁONI
- Manicure naturalny cena: 15 zł
- Manicure z malowaniem (kolor) cena: 20 zł
- Manicure ślubny cena: 30 zł
- Manicure francuski cena: 25 zł
- Opiłowanie i polerowanie paznokcia cena: 10 zł
- Malowanie paznokci cena: 8-12 zł
- French- malowanie paznokci cena: 15 zł
- Zdobienie paznokcia (1 element) cena: 1-5 zł
- Manicure z masażem cena: 40 zł
- Peeling dłoni z masażem + maska cena: 25 zł

Makijaż okazjonalny cena: 30-70 zł

Analiza kolorystyczna i stylizacja cena: 30-50 zł

3. Sytuacja rynkowa przedsięwzięcia

Na miejscowym rynku działają dwa małe zakłady fryzjerskie, świadczące proste usługi strzyżenia, modelowania i farbowania włosów. W żadnym z tych zakładów klient nie uzyska fachowej porady, nie zostanie uczesany zgodnie z najnowszymi trendami, nie wykona manicuru.

Rynek usług fryzjerskich coraz bardziej się rozwija. Klienci są coraz bardziej wymagający jeśli chodzi tego typu usługi. Dzięki usługom świadczonym na wysokim poziomie oraz dobrej reklamie z miesiąca na miesiąc salon będzie miał coraz większy udział w miejscowym rynku.
Klientami salonu przede wszystkim są mieszkańcy Zagórza i okolic (młodzież oraz kobiety i mężczyźni w różnym wieku).

Mocne i słabe strony przedsięwzięcia na tle konkurencji (analiza SWOT)

Szanse firmy
• wszechstronność usług,
• kompleksowość oferowanych świadczeń dająca możliwość obniżenia cen pojedynczych usług, co doprowadzi do zwiększenia konkurencyjności firmy,
• stałe zapotrzebowanie na tego typu usługi,
• umiejętne wykorzystanie oprogramowania komputerowego w doborze fryzury i makijażu
• świadczenie usług również u klienta,

Zagrożenia:
• konkurencja,
• pozyskanie i utrzymanie wysokiej klasy specjalistów,
• niestabilność kadry pracowniczej,
• trudności w utrzymaniu płynności finansowej

Mocne strony:
• doświadczenie w kierowaniu firmą i organizacją pracy,
• atrakcyjna lokalizacja • atrakcyjne (konkurencyjne) ceny,
• liczne promocje, • kontrakty z firmami kosmetycznymi,
• profesjonalna obsługa,
• wysoka elastyczność działania,
• dobre połączenie komunikacyjne

Słabe strony:
• brak dostępu do niskooprocentowanego kredytu,
• duże koszty związane z uruchomieniem działalności.

 Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

REKLAMA

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

REKLAMA

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

REKLAMA