REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Salon fryzjerski - biznes plan

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Salon fryzjerski - biznes plan
Salon fryzjerski - biznes plan

REKLAMA

REKLAMA

Prezentujemy przykładowy biznes plan dla nowego salonu fryzjerskiego.

Charakter przedsięwzięcia

REKLAMA

REKLAMA

Celem przedsięwzięcia jest otwarcie salonu fryzjerskiego, któremu towarzyszyłyby elementy nowatorskie. Firma będzie jednoosobowa – właściciel Anna Kowalska. Pomysł na salon powstał przede wszystkim w wyniku zainteresowania i obserwacji otoczenia z których wynika, że na terenie gdzie chciałabym go zrealizować nie ma żadnego salonu fryzjerskiego świadczącego tak szeroki zakres usług.

Główną ofertą salonu byłoby profesjonalne doradztwo w zakresie doboru koloru włosów, odpowiedniej fryzury jak również doboru odpowiednich kosmetyków w zależności od indywidualnych potrzeb klientów.

Zobacz: Jak założyć salon fryzjerski? Przewodnik krok po kroku

REKLAMA

Obecnie klienci chcący skorzystać z profesjonalnych usług fryzjerskich muszą dojeżdżać do oddalonej o 30 km Ostródy, otwarcie mojego salonu zaoszczędzi im czas i pieniądze.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Salon rozpocznie działalność 12.12.2020 r.

Źródła finansowania

40% kapitał własny, 30 tys. zł.,

60% - kredyt i dofinansowanie unijne.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Chcesz otrzymywać więcej aktualnych informacji? Zapisz się na nasz Newsletter!

2. Opis (charakterystyka) przedsięwzięcia

Rodzaj działalności

Działalność salonu fryzjerskiego „Freezurka” ma charakter usługowy. W ofercie znajdzie się szeroki zakres podstawowych usług fryzjerskich (mycie, strzyżenie, modelowanie, trwała ondulacja itp.) i manicure, w przyszłości zamierzam jeszcze mieć kabinę do solarium.

Oferta salonu została także wzbogacona o takie usługi jak komputerowy dobór fryzury i koloru włosów jak również makijażu. Wszystkie czynności wykonywane będą przez wysoko wykwalifikowany personel.

Lokalizacja przedsięwzięcia

Salon będzie się mieścił w centrum Zagórza w lokalu o pow. 85 m2 należącym do wspólnoty mieszkaniowej (wynajem). Lokal ten posiada pełną instalację elektryczną, gazową oraz wodno-kanalizacyjną.

Dane firmy:

• nazwa: „Freezurka”,  adres: Zagórze, ul. Wązka 1
• E-mail: freezurka@salon.pl
• www.freezurka.pl
• Tel: 203 203 204
• NIP : 200-00-22-002
• Bank, nr konta: BZ WBK, ul. pl. Niepodległości 1 , Ostróda
• Godziny otwarcia salonu:
o Pon. – Pt.: 9.00 – 20.00
o Soboty: 10.00 – 18.00

Program prac inwestycyjnych oraz wyposażenie w środki trwałe, ceny oraz źródła i warunki zakupów.

Na remont wybranego lokalu zamierzam przeznaczyć 40 000 zł. Planowany remont będzie trwał od sierpnia do października br. Środki trwałe zostaną zakupione w hurtowni z wyposażeniem salonów fryzjerskich „Bella”, a będą to:

• meble tworzące stanowiska pracy 10.000 zł
• urządzenie do nowoczesnej trwałej 3.000 zł
• suszarki ręczne (3szt.) 1.500 zł
• suszarki stojące (2 szt.) 4.000 zł
• fotele fryzjerskie (2 szt.) 6.000 zł
• stanowisko do mycia głowy 3.000 zł
• lustra 4.000 zł
• komputer i oprogramowanie 6.000 zł
• kasa fiskalna 3.500 zł
• drukarka 800 zł
• aparat telefoniczny: baza + 2 słuchawki 700 zł
• wyposażenie pomocnicze 700 zł
• urządzenie do pielęgnacji paznokci 1.000 zł
Razem: 44.200 zł

Zużywane materiały i surowceZaopatrzenie salonu będzie nabywane u znanych dystrybutorów kosmetyków mających swe siedziby na Mazurach. Zobowiązania będą regulowane w terminie do 14 dni od daty zakupu. Dostawcami będą firmy takie, jak:

• L’Oreal,
• Garnier,
• Wella,
• Soraya

Zatrudnienie

Do prawidłowego działania salonu „Freezurka” należy dobrać odpowiednich pracowników. Przewidywana obsada:
• wizażystka – kosmetyczka – manicurzystka
• fryzjer – dwa stanowiska
• osoba sprzątająca – jedna osoba na ½ etatu

Wymagania stawiane przyszłym pracownikom:
• doświadczenie zawodowe: udokumentowana praktyka lub staż w salonie fryzjerskim lub ko-smetycznym,
• miła aparycja,
• umiejętność pracy w zespole,
• obsługa kasy fiskalnej i komputera,
• łatwość nawiązywania kontaktu z ludźmi

Plan działań marketingowychPlanujemy standardowe działania marketingowe takie jak: ogłoszenia w prasie lokalnej, plakaty, ulotki z informacjami o innowacyjności usług oferowanych w salonie. Mam nadzieję, że szeroka i nowa gama usług zachęci klientów do korzystania z oferowanych usług.

Otwarcie salonu przed Świętami Bożego Narodzenia pozwoli nam zachęcić nowych klientów ciekawymi promocjami. Istotnym elementem w pomyślnym rozpoczęciu działalności jest również lokalizacja lokalu. Ważnym atutem dla sukcesu firmy będzie także wystrój wewnętrzny lokalu, jego wyposażenie oraz wygląd zewnętrzny.

W związku z powyższym zaplanowano, aby wnętrze salonu było eleganckie, nowocześnie wyposażone, ale również przytulne i miłe, w którym klienci czuliby się dobrze, a atmosfera w nim panująca, zachęcałaby do ponownej wizyty.

Mam nadzieję, że również ceny oferowanych usług będą również na tyle konkurencyjne, że zachęcą klientów do korzystania z usług salonu.


Proponowany cennik

Usługi fryzjerskie:

a) męskie
1. Strzyżenie 9 zł
2. Strzyżenie z myciem 10 zł
3. Strzyżenie, mycie, modelowanie 11zł
4. Modelowanie 5 zł
5. Baleyage 25-30 zł
6. Strzyżenie brody 3-5 zł
7. Strzyżenie wąsów 2 zł

b) damskie
włosy krótkie włosy średnie włosy długie
1. Strzyżenie 10 zł 11 zł 12 zł
2. Strzyżenie z myciem 11 zł 12 zł 13 zł
3. Strzyżenie, mycie, modelowanie 15 zł 17 zł 20 zł
4. Modelowanie 10 zł 15 zł 15 zł
5. Modelowanie z myciem 12 zł 17 zł 20 zł
6. Trwała ondulacja 35 zł 40 zł 50-60 zł
7. Baleyage 40 zł 50-60 zł 60-70 zł
8. Farbowanie 25 zł 30-40 zł 40-50 zł
9. Refleksy 20 zł 25 zł 30 zł
10. Kok - 25 zł 35 zł

Usługi kosmetyczne:

a) Manicure

AKRYL - DŁONIE
- Akryl na tipsie cena: 130 zł
- French-akryl na tipsie cena: 140 zł
- Akryl na szablonie cena: 130 zł
- French-akryl na szablonie cena: 150 zł
- Uzupełnianie akrylu cena: 60-70 zł
- Zdjęcie tipsów cena: 40 zł
- Podpiłowanie akrylu cena: 20 zł
- Utwardzenie naturalnych paznokci akrylem cena: 80-90 zł

PIELĘGNACJA PAZNOKCI I DŁONI
- Manicure naturalny cena: 15 zł
- Manicure z malowaniem (kolor) cena: 20 zł
- Manicure ślubny cena: 30 zł
- Manicure francuski cena: 25 zł
- Opiłowanie i polerowanie paznokcia cena: 10 zł
- Malowanie paznokci cena: 8-12 zł
- French- malowanie paznokci cena: 15 zł
- Zdobienie paznokcia (1 element) cena: 1-5 zł
- Manicure z masażem cena: 40 zł
- Peeling dłoni z masażem + maska cena: 25 zł

Makijaż okazjonalny cena: 30-70 zł

Analiza kolorystyczna i stylizacja cena: 30-50 zł

3. Sytuacja rynkowa przedsięwzięcia

Na miejscowym rynku działają dwa małe zakłady fryzjerskie, świadczące proste usługi strzyżenia, modelowania i farbowania włosów. W żadnym z tych zakładów klient nie uzyska fachowej porady, nie zostanie uczesany zgodnie z najnowszymi trendami, nie wykona manicuru.

Rynek usług fryzjerskich coraz bardziej się rozwija. Klienci są coraz bardziej wymagający jeśli chodzi tego typu usługi. Dzięki usługom świadczonym na wysokim poziomie oraz dobrej reklamie z miesiąca na miesiąc salon będzie miał coraz większy udział w miejscowym rynku.
Klientami salonu przede wszystkim są mieszkańcy Zagórza i okolic (młodzież oraz kobiety i mężczyźni w różnym wieku).

Mocne i słabe strony przedsięwzięcia na tle konkurencji (analiza SWOT)

Szanse firmy
• wszechstronność usług,
• kompleksowość oferowanych świadczeń dająca możliwość obniżenia cen pojedynczych usług, co doprowadzi do zwiększenia konkurencyjności firmy,
• stałe zapotrzebowanie na tego typu usługi,
• umiejętne wykorzystanie oprogramowania komputerowego w doborze fryzury i makijażu
• świadczenie usług również u klienta,

Zagrożenia:
• konkurencja,
• pozyskanie i utrzymanie wysokiej klasy specjalistów,
• niestabilność kadry pracowniczej,
• trudności w utrzymaniu płynności finansowej

Mocne strony:
• doświadczenie w kierowaniu firmą i organizacją pracy,
• atrakcyjna lokalizacja • atrakcyjne (konkurencyjne) ceny,
• liczne promocje, • kontrakty z firmami kosmetycznymi,
• profesjonalna obsługa,
• wysoka elastyczność działania,
• dobre połączenie komunikacyjne

Słabe strony:
• brak dostępu do niskooprocentowanego kredytu,
• duże koszty związane z uruchomieniem działalności.

 Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA

Debata: Motywacja i pozytywne myślenie

Po co nam kolejna debata na temat motywacji i pozytywnego myślenia? Żeby teorię zastąpić wreszcie procedurą! Debatę poprowadzi Paweł Dudziak.

Firmy płacą ukryty abonament za cyberataki. Raport: większość ofiar wciąż wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń

Nowe badanie Enterprise Strategy Group ujawnia niepokojącą rozbieżność: choć 62 proc. firm padło w ostatnim roku ofiarą cyberataków, aż 93 proc. z nich nadal wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń. Eksperci ostrzegają – brak proaktywnego podejścia do bezpieczeństwa może kosztować organizacje miliony i zrujnować ich reputację.

Powrót do przyszłości: wskazówki dla nowego pokolenia programistów

Dla programistów u progu swojej kariery zawodowej istnieją obecnie dwie całkowicie odmienne drogi wejścia do branży.

ZUS udostępnił nowy formularz wniosku o wakacje składkowe

Zmiana upraszcza zasady wykazywania otrzymanej pomocy de minims. Płatnicy nie muszą już podawać danych organów udzielających pomocy wraz z kwotą i datą jej udzielenia.

REKLAMA

Test zaspokojenia – nowy mechanizm ochrony wierzycieli

Test zaspokojenia wierzycieli jest nową instytucją w Prawie restrukturyzacyjnym. Jej podstawowym celem pozostaje udzielenie odpowiedzi na pytanie, czy postępowanie restrukturyzacyjne rzeczywiście pozostaje najlepszą metodą wyjścia z zadłużenia przez przedsiębiorcę.

Odsetki w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Odsetki stanowią jeden z podstawowych mechanizmów motywowania dłużnika do regulowania należności na rzecz wierzyciela. Założenie jest tu bardzo proste: im dłuższe opóźnienie, tym większe odsetki trzeba zapłacić. Otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego właściwie niewiele tutaj zmienia, aczkolwiek w inny sposób się ich dochodzi, a niekiedy również kalkuluje.

REKLAMA