REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak założyć salon fryzjerski? Przewodnik krok po kroku

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Fryzjer
Jak założyć salon fryzjerski? Przewodnik krok po kroku

REKLAMA

REKLAMA

Marzysz o własnym salonie fryzjerskim? Otwarcie takiego przedsięwzięcia wiąże się z koniecznością spełnienia pewnych wymogów formalnych i prawnych. W poniższym artykule przedstawiamy krok po kroku, jak założyć salon fryzjerski zgodnie z polskim prawem.

rozwiń >

1. Wybór formy prawnej działalności dla salonu fryzjerskiego

Jednoosobowa działalność gospodarcza to najprostsza i najbardziej popularna forma prowadzenia działalności. Idealna dla osób, które chcą prowadzić salon samodzielnie lub z niewielką liczbą pracowników.

REKLAMA

Jeśli planujesz prowadzić salon wspólnie z kimś innym, możesz rozważyć założenie spółki cywilnej. Wymaga to zawarcia umowy spółki i podzielenia się odpowiedzialnością za prowadzenie biznesu.

W przypadku natomiast gdy planujesz większą inwestycję i chcesz oddzielić swoje finanse osobiste od finansów firmy, spółka z o.o. może być odpowiednim wyborem.

2. Zgłoszenie działalności

REKLAMA

Zgłoszenie działalności w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) jest stosunkowo proste i można je dokonać online. Wymagane jest podanie danych osobowych, adresu działalności, NIP, REGON oraz opis działalności. Po zgłoszeniu otrzymasz numer identyfikacyjny działalności.

Przedsiębiorca zakładając salon fryzjerski ma do wyboru w Polskiej Klasyfikacji Działalności kod PKD 96.02.Z (fryzjerstwo i pozostałe zabiegi kosmetyczne) oraz kod PKD 32.99.Z (produkcja pozostałych wyrobów, gdzie indziej niesklasyfikowana - jeśli salon fryzjerski wytwarza dodatkowo peruki).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dokonując wpisu do CEIDG należy zdecydować się na jedną z form opodatkowania działalności. Masz ma do wyboru: zasady ogólne, podatek liniowy, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, kartę podatkową.

Ważne

Warto też mieć na uwadze, że istnieje coś takiego jak "ulga na start", która skierowana jest do rozpoczynających działalność. Ulga ta pozwala, przy spełnieniu określonych warunków, na nie płacenia składek na ubezpieczenie społeczne przez sześć miesięcy od rozpoczęcia działalności.

3. Uzyskanie odpowiednich kwalifikacji

Kurs fryzjerski trwa zazwyczaj kilka miesięcy i obejmuje zarówno teorię, jak i praktykę. Po jego ukończeniu musisz zdobyć certyfikat potwierdzający Twoje umiejętności. Warto również regularnie uczestniczyć w szkoleniach i warsztatach, aby być na bieżąco z nowymi trendami i technikami.

4. Wybór lokalizacji dla salonu fryzjerskiego

Lokalizacja salonu jest kluczem do sukcesu. Zastanów się, gdzie Twoi potencjalni klienci mieszkają, pracują lub spędzają czas. Czy wolisz lokal w centrum miasta, czy może w dzielnicy mieszkalnej? Pamiętaj też o łatwości dostępu komunikacyjnego i dostępności miejsc parkingowych.

5. Dostosowanie lokalu

Lokal musi być przystosowany do specyfiki działalności fryzjerskiej. Ważne są stan techniczny instalacji wodno-kanalizacyjnej, odpowiednia wentylacja oraz dostosowanie do wymogów sanepidu. Możesz także rozważyć zatrudnienie projektanta wnętrz, aby stworzyć przyjazną i nowoczesną przestrzeń dla klientów.

6. Pozwolenia i zgody

Przed rozpoczęciem działalności musisz uzyskać zgodę sanepidu. Kontrolerzy ocenią, czy lokal spełnia wszystkie wymogi sanitarne. W zależności od lokalizacji salonu możesz potrzebować także innych pozwoleń, np. zgody wspólnoty mieszkaniowej.

7. Zatrudnienie personelu

Jeśli planujesz zatrudnić pracowników, musisz pamiętać o zawarciu z nimi umów o pracę lub umów cywilnoprawnych. Każdy pracownik musi być zgłoszony do ZUS, a także musi posiadać odpowiednie kwalifikacje do wykonywania zawodu fryzjera.

8. Ubezpieczenie działalności fryzjerskiej

Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej chroni przed ewentualnymi roszczeniami klientów związanymi z usługami fryzjerskimi. Warto także rozważyć ubezpieczenie mienia od kradzieży czy uszkodzeń.

9. Promocja i marketing

Tworzenie marki salonu, reklama w mediach społecznościowych, ulotki, banery czy strona internetowa to tylko niektóre z narzędzi, które pomogą Ci przyciągnąć klientów. Warto także zainwestować w programy lojalnościowe czy promocje dla stałych klientów.

10. Bieżące świadczenie usług fryzjerskich

Prowadzenie salonu to nie tylko świadczenie usług fryzjerskich, ale także dbanie o jakość obsługi klienta, zarządzanie finansami, zamawianie produktów czy dbanie o czystość i estetykę miejsca.

Podsumowując, założenie salonu fryzjerskiego to proces wymagający spełnienia wielu formalności. Jednak dzięki starannemu przygotowaniu i ciężkiej pracy możesz cieszyć się własnym, prosperującym biznesem. Pamiętaj, że kluczem do sukcesu jest nie tylko spełnienie wszystkich wymogów prawnych, ale także dbałość o klienta i ciągłe doskonalenie swoich umiejętności.

Polecamy: PODATKI 2023. Praktyczny komplet wiedzy o zmianach w podatkach. Sprawdź ofertę specjalną

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści staną się zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

REKLAMA

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

REKLAMA

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

REKLAMA