Salon fryzjerski - franczyza
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Zawarcie umowy franszyzy, celem otwarcia salonu fryzjerskiego powoduje że otrzymujesz tzw. pakiet franczyzowy, nazywany także licencją franczyzową. Stanowi on istotę systemu franczyzowego, w związku z tym, że zawiera kompletną koncepcję prowadzenia działalności gospodarczej oferowaną przez franczyzodawcę.
REKLAMA
W skład standardowego pakietu wchodzą:
1. znak towarowy,
2. know-how (czyli całokształt wiadomości, wiedzy fachowej, doświadczenia w danej działalności),
3. tzw. podręcznik operacyjny (opis zasad według których będziesz miał obowiązek jako franczyzobiorca prowadzić działalność w ramach systemu franczyzowego),
4. usługi świadczone przez franczyzodawcę na rzecz franczyzobiorcy (np. szkolenia, pomoc w wyborze lokalizacji, pomoc przy budowie/remoncie lokalu – chodzi tu przede wszystkim o jednolity wizerunek wszystkich punktów należących do danej sieci; ponadto wyposażenie, produkty, rekrutację personelu oraz bieżące usługi np. doradztwo, dostarczanie jednolitych produktów i materiałów promocyjnych itd.),
5. opłaty na rzecz franczyzodawcy – najczęściej występują następujące formy opłat za udzielenie licencji na korzystanie z pakietu franczyzowego:
- wstępna opłata franczyzowa (czyli opłata przy wejściu do systemu),
- bieżąca opłata franczyzowa (z reguły jest to procent od wartości sprzedaży realizowanej przez franczyzobiorcę),
- wpłata na wspólny fundusz marketingowy (kwota przeznaczana jest wyłącznie na finansowanie działań promocyjno-reklamowych całego systemu – istotą jest jednolity wizerunek na rynku).
Przykłady
1. Akademia fryzjerstwa Berendowicz&Kublin www.berendowicz-kublin.pl
Informacje dla franczyzobiorcy/partnera:
Aby otworzyć salon fryzjerski w sieci Berendowicz & Kublin warto mieć do dyspozycji lokal w centrum miasta lub galerii handlowej o minimalnej powierzchni 70m2. Opłata wstępna wynosi 25.000 zł, w jej ramach franczyzobiorcy przekazywany jest podręcznik "know-how" - informacje o zarządzaniu salonem, marketingu i finansach, a fryzjerzy przechodzą cykl praktycznych szkoleń z zakresu obsługi klienta, technik strzyżeń i koloryzacji.
Przed otworzeniem salonu odbywa się także szkolenie wprowadzające dla właściciela bądź menadżera. Comiesięczna opłata bieżąca w czasie trwania umowy wynosi 3.000 pln. Zwrot inwestycji następuje po ok. półtora roku.
W ramach sieci prowadzone są szkolenia dla fryzjerów, recepcji, właściciela lub managera.
Nakłady inwestycyjne:
a) kwota inwestycji – około 150.000 zł
b) opłaty: wstępna, bieżąca: opłata wstępna 25.000, bieżąca 3.000
Doświadczenie handlowe jest bardzo mile widziane, ale nie wymagane.
2. Frederic Moreno
www.fredericmoreno.pl
3. Camille Albane
www.camillealbane.pl
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.