REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Przedsiębiorca

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak zastrzec tajemnicę przedsiębiorstwa?

Tajemnicę przedsiębiorstwa stanowią nieujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, co do których przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich poufności. Kiedy określona informacja staje się tajemnica przedsiębiorstwa?

Co stanowi tajemnicę przedsiębiorstwa?

Jednym z czynników decydujących tym, że dane przedsiębiorstwo osiągnie spektakularny sukces jest posiadanie specjalistycznych informacji, które nie są znane powszechnie. Aby strzec tajemnicy swojej firmy przedsiębiorca powinien podjąć niezbędne działania aby informacje te zostały poufne. Co może stanowić tajemnicę przedsiębiorstwa?

Kto może uzyskać status wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia

Status Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego może uzyskać podmiot, który zgodnie z definicją zawartą w art. 2 pkt 11 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. 2010 r., Nr 114, poz. 759) – ubiega się o udzielenie zamówienia publicznego, złożył ofertę lub zawarł umowę w sprawie zamówienia publicznego.

Kto nie może być wykonawcą w postępowaniu o udzielenie zamówienia

Status wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego może uzyskać podmiot, który zgodnie z definicją zawartą w art. 2 pkt 11 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. 2010 r., Nr 114, poz. 759) – ubiega się o udzielenie zamówienia publicznego, złożył ofertę lub zawarł umowę w sprawie zamówienia publicznego. Kto nie kwalifikuje się do uzyskania tego statusu?

REKLAMA

Ponowna szansa dla przedsiębiorców z województwa świętokrzyskiego - część II

W ramach wznowionego naboru wniosków o dofinansowanie przedsiębiorcy z województwa świętokrzyskiego mogą otrzymać dofinansowanie na projekty inwestycyjne, które poprawią system współpracy i zarządzania grupą i w konsekwencji przyczynią się do poprawienia konkurencyjności na rynku ponadlokalnym.

Ponowna szansa dla przedsiębiorców z województwa świętokrzyskiego - część I

Decyzją Zarządu Województwa Świętokrzyskiego został wznowiony nabór wniosków o dofinansowanie dla projektów inwestycyjnych realizowanych przez grupy przedsiębiorców z województwa świętokrzyskiego. W ramach naboru na realizację tego typu przedsięwzięć przeznaczono kwotę 18 mln PLN.

Firma – wszystko co warto wiedzieć o elemencie identyfikującym przedsiębiorcę

W obrocie gospodarczym funkcjonuje obecnie wiele podmiotów. Oprócz osób fizycznych mamy często do czynienia z innymi podmiotami posiadającymi nazwy, które można uznać za odpowiednik imienia i nazwiska osoby fizycznej. Jeżeli dany podmiot zdecyduje się prowadzić działalność gospodarczą, staje się przedsiębiorcą, czyli podmiotem prowadzącym we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową. W takiej sytuacji konieczne jest obranie przez niego firmy.

Czy spółki cypryjskie są przyjazne dla przedsiębiorcy

Inwestowanie w tzw. rajach podatkowych jest związane z ryzykiem chociażby szacowania obrotów czy brakiem możliwości odliczenia VAT. Lokowanie oszczędności za granicą i związane z tym oszczędności podatkowe cieszą się coraz większym zainteresowaniem małych i średnich firm.

REKLAMA

Jakie są korzyści płynące z funkcjonowania spółek cypryjskich?

Jeżeli prowadzisz działalność gospodarczą i męczy Cię polski urząd skarbowy, nie załamuj się. Masz możliwość zmiany urzędu, z którym współpracujesz na… cypryjski. Jakie są podstawowe zalety korzystania z takiego rozwiązania?

Jaki jest polski przedsiębiorca milioner?

Odpowiedzialny i pracowity, ale taki który nie lubi obnosić się z bogactwem, krytyczny wobec polityków, ale patriota – taki obraz polskiego przedstawiciela klasy „milionerów” wyłania się z pierwszego tak dogłębnego badania tej grupy społecznej przez instytut badawczy SMG/KRC.

Kim jest upoważniony przedsiębiorca AEO

Internet pęka w szwach od ofert szkoleniowych zwieńczonych uzyskaniem certyfikatu AEO. Firmy doradcze wskazują na uzależnienie od jego posiadania możliwości korzystania z postępowania uproszczonego. Kim naprawdę jest upoważniony przedsiębiorca AEO? Przeczytaj.

Czym jest ewidencja przebiegu pojazdu

W razie braku prowadzenia ewidencji przebiegu pojazdu wydatki, które ponosi podatnik nie są kosztem uzyskania przychodów. Dlatego też warto wiedzieć czym ewidencja jest, jak ją prowadzić i co powinna zawierać.

Jak prawidłowo opisać przedmiot zamówienia

Przez zamówienia publiczne należy rozumieć umowy odpłatne zawierane między zamawiającym a wykonawcą, których przedmiotem są usługi, dostawy lub roboty budowlane. Na udzielenie zamówienia składa się szereg warunków do spełnienia nie tylko po stronie wykonawcy, ale również zamawiającego, zwłaszcza odpowiedni opis przedmiotu zamówienia.

Jakie są przyczyny problemów z realizacją kontraktów?

Występując w obrocie handlowym trzeba liczyć się z ryzykiem natrafienia na kontrahenta, który z określonych przyczyn nie będzie mógł wywiązać się z powziętych zobowiązań. Na co przedsiębiorca powinien zwracać uwagę, aby uchronić się od problemów z wykonaniem umowy?

Na co zwracać uwagę przygotowując kontrakt

Wprowadzenie małej firmy na globalny rynek powoduje, że staje ona przed koniecznością przygotowania kontraktu. Co zrobić, aby opracowany wzór był poprawny pod względem prawnym? Przeczytaj.

Jak wprowadzić małą innowacyjną firmę na rynek?

Założenie firmy i prowadzenie działalności gospodarczej w małym rozmiarze dla wielu jest dopiero pierwszym krokiem w procesie realizacji ich ambicji. Jak więc stanąć przed wyzwaniem wprowadzenia na powszechny rynek innowacyjnej firmy?

Jak sprzedać małą firmę na rynku globalnym?

Prowadząc małą firmę można dojść do wniosku, iż opłacalna jest jej sprzedaż. W szczególności dotyczy to małych firm technologicznych. Jak skutecznie sprzedać małą firmę?

Jak odnaleźć podmioty zainteresowane zakupem małej firmy?

Sprzedaż małej firmy może być utrudniona, jeżeli jej właściciel nie zna rynku, na którym mógłby dokonać zbycia. W szczególnej sytuacji znajdują się małe firmy spin off. Jak odnaleźć w biznesowym gąszczu chętnych do zakupu?

Jak monitorować realizację strategii marketingowej

Podjęcie kampanii marketingowej w odniesieniu do prowadzonej firmy nie może być pozostawione bez opieki. Monitorowanie strategii to jeden z kluczowych elementów prowadzących do odniesienia sukcesu.

Na czym polega segmentacja rynku?

Jeżeli przedsiębiorca zamierza wprowadzić firmę na rynek globalny, powinien położyć nacisk na dokonanie segmentacji rynku. Jaki jest cel tego działania i czemu ono służy? Przeczytaj.

Jak przygotować segmentację rynku?

Wprowadzanie na rynek globalny małej firmy wiąże się z koniecznością opracowania segmentacji. Jakie etapy składają się na proces jej przygotowania?

Jak finansować małą firmę technologiczną? - dotacje

Firmy regionu województwa lubelskiego mogą skorzystać z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego, a zwłaszcza z osi priorytetowej I „Przedsiębiorczość i innowacje”. W ramach jakich działań można uzyskać dotację?

Jak znaleźć inwestora venture capital otwierając małą firmę technologiczną?

Poszukując inwestora wśród aniołów biznesu lub firm venture capital, warto pamiętać o różnicach wynikających z inwestowania własnych środków w ograniczoną liczbę przedsięwzięć, w przypadku aniołów i inwestowania środków innych inwestorów w zróżnicowane przedsięwzięcia przynoszące najwyższą stopę zwrotu.

Jak można finansować firmę technologiczną?

Sposobów na finansowanie firmy technologicznej jest wiele. Który z nich jest najskuteczniejszy i najbardziej oszczędny? Przeczytaj.

Jak finansować małą firmę technologiczną - kredyt

Kredyty i pożyczki bankowe są, na ogół w niewielkim stopniu, dostosowane do potrzeb rozpoczynających działalność przedsiębiorstw technologicznych. Przedsięwzięcia te są najczęściej zbyt ryzykowne, aby uzyskać bankowe finansowanie. Czy warto się o nie starać? Przeczytaj.

Jak finansować małą firmę technologiczną – anioł biznesu

Aniołami biznesu zostają najczęściej osoby zamożne, mające jednocześnie doświadczenie biznesowe i zamierzające to doświadczenie wykorzystać w nowym, ryzykownym, ale jednocześnie ciekawym przedsięwzięciu. Jak pozyskać ich środki na założenie własnej firmy?

Jak ustalić sposób finansowania przedsiębiorstwa – środki własne

Rozpoczynając swoją działalność każdy przedsiębiorca musi pozyskać odpowiednie środki finansowe. Przedstawiamy różne rodzaje źródeł pozyskania kapitału początkowego dla małych firm technologicznych.

Jak finansować firmę technologiczną? - pożyczki prywatne

Jedną z możliwości finansowania firmy są prywatne pożyczki. Można je rejestrować lub nie. Druga opcja wybiera jest zwykle gdy inne źródła zawodzą. Warto dowiedzieć się czy rejestracja pożyczek jest opłacalna i przede wszystkim wymagana przez prawo.

Jak wykorzystać kapitał wysokiego ryzyka do finansowania firmy technologicznej?

Czy pozyskanie kapitału wysokiego ryzyka jest dobrym sposobem na finansowanie Twojej firmy? Przeczytaj o jego wadach i zaletach, aby wiedzieć więcej.

Co to jest pomoc de minimis i kto może z niej skorzystać

Ogólne zasady przyznawania pomocy publicznej w zakresie podatków zawarte są w Ordynacji podatkowej (rozdział 7a). Przepisy te przewidują możliwość przyznawania pomocy publicznej dla przedsiębiorców w zakresie wszystkich podatków.

Jakie są wydatki kwalifikowane w projektach mikroprzedsiębiorców z Małopolski?

Projekty inwestycyjne realizowane przez mikroprzedsiębiorców na terenie województwa małopolskiego będą mogły otrzymać unijną dotację w wysokości do 45% wydatków kwalifikowanych. Weryfikacja planowanych do poniesienia wydatków następuje już na etapie oceny wniosku o dofinansowanie i jest dokonywana w oparciu o dokumentację programową.

Jakie dokumenty są niezbędne do rejestracji wolnej działalności gospodarczej w Czechach


Założenie firmy w Republice Czeskiej, tak jak w Polsce, wiąże się z wymogiem dopełnienia pewnej dozy formalności. Chcąc zarejestrować wolna działalność gospodarczą musimy przygotować szereg dokumentów. Poniżej zaprezentowany jest ich katalog.

Jakie są warunki wykonywania działalności gospodarczej w Czechach


Jeżeli zdecydowałeś się na założenie działalności gospodarczej w Republice Czeskiej to powinieneś zdecydować się także na jej rodzaj. Od niego zależą kryteria dopuszczające do prowadzenia firmy.

Jakiego rodzaju działalność można prowadzić w Czechach



Prowadzenie firmy w Czechach wiąże się z wyborem jednego z trzech rodzajów działalności zgłaszanej, rozróżnianych przez ustawę o działalności gospodarczej. Obok działalności wolnej możemy zająć się rzemieślniczą lub wiązaną. Na czym polega tkwiąca między nimi różnica? I czym jest działalność koncesjonowana?

Jak podjąć działalność w Czechach


Jeżeli prowadzisz działalność gospodarczą w Polsce i planujesz rozszerzyć działalność na rynki południowych sąsiadów, zastanów się nad możliwością występowania w czeskim obrocie jako osoba zagraniczna. Czym ta instytucja jest i jak wykorzystać stawiane przez nią możliwości przeczytasz w poniższym artykule.

Jak uregulowane jest prowadzenie działalności w Czechach

Jeżeli zamierzasz rozpocząć działalność w Republice Czeskiej powinieneś zapoznać się z regulacjami dotyczącymi prowadzenia firmy. Jakie są podstawowe reguły odnoszące się do przedsiębiorców?

Jak wnioskować o dotację dla mikroprzedsiębiorców w województwie małopolskim?

Jeszcze w październiku ruszy nabór wniosków o dofinansowanie projektów realizowanych przez mikroprzedsiebiorców na terenie województwa małopolskiego. Maksymalna pula unijnej dotacji, o którą możemy wnioskować w projekcie wynosi aż 400 tys. złotych. Ten spory zastrzyk gotówki możemy przeznaczyć na unowocześnienie swojego przedsiębiorstwa.

Jakie dotacje dla przedsiębiorczych w Małopolsce – część II

O przyznanie bezzwrotnej dotacji ze środków unijnych mogą teraz ubiegać się mikroprzedsiębiorcy, którzy zamierzają zrealizować swój projekt na obszarze województwa małopolskiego. Drogą ku przyznaniu unijnej pomocy jest złożenie wniosku o dofinansowanie na zasadach określonych w dokumentacji konkursowej.

Jakie dotacje dla przedsiębiorczych w Małopolsce – część I

Teraz również najmniejsze firmy mają możliwość ubiegania się o dofinansowanie unijne na realizację przedsięwzięć inwestycyjnych w województwie małopolskim. Premiowane będą projekty polegające m.in. na rozbudowie przedsiębiorstwa oraz wprowadzenia na rynek nowych produktów i usług. Na ten cel można otrzymać nawet do 400 tys. zł dotacji.

Jak otworzyć sklep odzieżowy - biznesplan

Otworzenie sklepu to nie lada przedsięwzięcie, tylko żeby je zrealizować, nie wystarczy dobry pomysł, trzeba jeszcze przygotować dobry – merytorycznie i finansowo – biznesplan. Zatem już dłużej nie zwlekaj!

Jak otworzyć sklep odzieżowy - lokal


Gdy kwestie formalne masz już dopięte na ostatni guzik, a twój architekt dostarczył Ci projekt sklepu, najwyższa pora na finalizację twoich marzeń.

Jak otworzyć sklep odzieżowy - pomysł

Otworzenie sklepu odzieżowego to nieinnowacyjny pomysł, ale za to innowacyjny może być sposób jego prowadzenia oraz oferowany produkt. Bo nie od dzisiaj wiadomo, że rynek odzieżowy w Polsce jest zawładnięty przez zagraniczne marki, docierają coraz to nowsze trendy, a i istniejące sieci bujnie się rozwijają. A odzież zawsze będzie towarzyszyć człowiekowi, dlatego warto zainwestować w tę branżę i rozwinąć skrzydła. Tylko jak nie zgubić się w gąszczu przodujących tygrysów mody i zawalczyć o swój łup?

Jak otworzyć sklep odzieżowy - pozwolenia

Gdy pierwszy kreatywny etap wizji otwarcia sklepu masz już za sobą, czyli wybrałeś właściwą lokalizację, wiesz, do kogo skierujesz swoją ofertę, a także co będzie jej przedmiotem, pora na trochę formalności. Zatem zakasz rękawy i… do dzieła!

Czym faktoring różni się od kredytu i innych form finansowania

Przedsiębiorcom sen z powiek spędzać może wiele problemów. Jednym z nich często jest zdolność kredytowa prowadzonej przez nich firmy oraz oczekiwanie na opartą o nią decyzję banku. Czy istnieje forma finansowania, która pozwala uniknąć wielu zmartwień? Istnieje. Jest nią faktoring. Czym różni się od kredytu?

Jak wybrać najlepszą ofertę faktoringową

Faktoring staje się co raz bardziej popularny. Z roku na rok korzysta z niego liczniejsza grupa przedsiębiorców. Jedni znajdują w nim alternatywę dla produktów kredytowych, inni uznają go za skuteczne źródło dywersyfikacji finansowania. Sęk w tym, że na rynku pojawia się wiele ofert i ciężko jest wybrać tę właściwą. Jak tego dokonać i na co zwracać uwagę? Przeczytaj poniższy poradnik.

Czy wydatki na catering są kosztem uzyskania przychodu?

Spotkania prezentujące produkty, czy usługi danej firmy, jak również organizowane przez firmę szkolenia wymagają niejednokrotnie skorzystania z usług cateringowych. Przy spełnieniu kilku warunków istnieje możliwość zaliczenia tego rodzaju wydatków do kosztów uzyskania przychodów firmy.

Zaliczka w 2010 r., czynność opodatkowana po 1 stycznia 2011 r. – jaka stawka podatku VAT?

W projekcie ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 9 września 2010 r., która zgodnie z założeniami ma wejść w życie z dniem 1 stycznia 2011 r., w okresie do dnia 31 grudnia 2013 r. stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110 ustawy z dnia 11 marca 2004 r., ma wynosić 23%.

Kontrola przedsiębiorcy prowadzącego działalność gospodarczą

Zasady kontroli działalności gospodarczej przedsiębiorców określone są w Ustawie z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej, w ustawach szczególnych a także mogą one wynikać bezpośrednio z prawa wspólnotowego albo z ratyfikowanych umów międzynarodowych. Organów, które mogą kontrolować przedsiębiorcę jest wiele. Należą do nich m. in. Urzędy Skarbowe, Urzędy Kontroli Skarbowej, Państwowa Inspekcja Pracy, Państwowa Inspekcja Handlowa i wiele innych. Stąd też, konieczność poznania pewnych ogólnych standardów przeprowadzania kontroli u przedsiębiorcy i skutków ich nieprzestrzegania.

Jakie dokumenty są składane w postępowaniu przez spółki cywilne


Oferty składane przez dwa lub więcej podmioty występujących wspólnie w tym spółki cywilne winny spełniać wymagania odnoszące się do dokumentów składanych na potwierdzenie wymagań zawartych w art.24 Pzp: wykonawcy występujący wspólnie jak również wspólnicy spółki cywilnej ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy.

Na czym polega uzupełnianie dokumentacji w postępowaniu

Zgodnie z dyspozycją art.26 ust.3 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2010 r. nr 113, poz.) zamawiający zobowiązany jest do wezwania wykonawcy do uzupełnienia dokumentacji przetargowej. Przepis ten jednak nie może byś stosowany w pojęciu ogólnym i nie dotyczy wszystkich przypadków uzupełnienia dokumentacji w postępowaniu.

REKLAMA