REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Co można zrobić, aby zwiększyć sprzedaż produktów i usług?

Marlena Skiba
Dyrektor Zarządzający w firmie Usługi Doradcze Smart Solutions
Metody na zwiększenie sprzedaży produktów i usług.
Metody na zwiększenie sprzedaży produktów i usług.

REKLAMA

REKLAMA

Prowadząc działalność gospodarczą bardzo często zadajesz sobie pytanie: Dlaczego mój produkt nie sprzedaje się tak, jak produkty naszych konkurentów, a jest przecież dużo lepszy?

To, że produkt danej firmy naprawdę jest dużo lepszy i dlaczego - wiedzą tylko i wyłącznie pracownicy tej firmy dopóty, dopóki nie przekażą tego komunikatu, tych informacji i to w sposób skuteczny, czyli przejrzysty i zrozumiały potencjalnym odbiorcom, w tym przede wszystkim głównej grupie docelowej.

REKLAMA

Dopóki potencjalni odbiorcy nie posiądą wiedzy na temat tego: jak dobry jest dany produkt, jakie potrzeby zaspokoi, jakie ma cechy wyróżniające, tzn. czym odróżnia się od innych produktów na rynku – produkt ten będzie traktowany jak dziesiątki innych. O ile w ogóle ludzie będą wiedzieli o jego istnieniu. Brak sprzedaży często nie wynika z faktu, że produkt jest zły, że nie jest klientom potrzebny, że nie ma wystarczającego zainteresowania nim lub jest za drogi.

Dowiedz się Jak poprawić skuteczność kampanii reklamowej?

REKLAMA

Na pytanie - dlaczego ten konkretny produkt nie osiąga wystarczającego poziomu sprzedaży - nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Aby dotrzeć do źródła problemu i znaleźć remedium trzeba zadać sobie szereg pytań, a następnie krok po kroku uszczegóławiając odpowiedzi, wcielać zmiany w życie eliminując przyczyny niepowodzeń.

Jedno z podstawowych pytań brzmi: dla kogo (dla jakiej grupy docelowej, dla jakiego konsumenta, dla jakiego odbiorcy, dla jakiej firmy) dedykowany jest dany produkt? Kto powinien być nim zainteresowany?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy serwis Samochód w firmie

Następnie należy zweryfikować odpowiedzi ze stanem faktycznym - czyli kto w chwili obecnej jest głównym odbiorcą produktu? Zazwyczaj okazuje się, że jest on dedykowany zupełnie do kogo innego, a odbiorcami jest zupełnie inna grupa społeczna?

Firma dedykuje produkt do grupy X, a odbiorcami jest grupa Y, co nie zadowala firmy, gdyż grupa Y nie jest tak liczna, lub też miejsce dokonywania przez nią zakupów sporadycznie pokrywa się z miejscami, w których firma oferuje swoje produkty. Zatem niezwłocznie należy m.in. zmienić język komunikacji, dostosować go do głównej grupy odbiorców, a następnie rozpocząć dystrybucję w kanałach, w których dokonują zakupu jej przedstawiciele.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czy polskie firmy są gotowe na ESG?

Współczesny świat biznesu zakręcił się wokół kwestii związanych z ESG. Ta koncepcja, będąca wskaźnikiem zrównoważonego rozwoju, wpływa nie tylko na wielkie korporacje, ale coraz częściej obejmuje także małe i średnie przedsiębiorstwa. W dobie rosnących wymagań związanych ze zrównoważonością społeczną i środowiskową, ESG jest nie tylko wyzwaniem, ale również szansą na budowanie przewagi konkurencyjnej.

ESG u dostawców czyli jak krok po kroku wdrożyć raportowanie ESG [Mini poradnik]

Wdrażanie raportowania ESG (środowiskowego, społecznego i zarządczego) to niełatwe zadanie, zwłaszcza dla dostawców, w tym działających dla większych firm. Choć na pierwszy rzut oka może się wydawać, że wystarczy powołać koordynatora i zebrać dane, to tak naprawdę proces ten wymaga zaangażowania całej organizacji. Jakie są pierwsze kroki do skutecznego raportowania ESG? Na co zwrócić szczególną uwagę?

ESG to zielona miara ryzyka, która potrzebuje strategii zmian [Rekomendacje]

Żeby utrzymać się na rynku, sprostać konkurencji, a nawet ją wyprzedzić, warto stosować się do zasad, które już obowiązują dużych graczy. Najprostszym i najbardziej efektywnym sposobem będzie przygotowanie się, a więc stworzenie mapy działania – czyli strategii ESG – i wdrożenie jej w swojej firmie. Artykuł zawiera rekomendacje dla firm, które dopiero rozpoczynają podróż z ESG.

Ratingi ESG: katalizator zmian czy iluzja postępu?

Współczesny świat biznesu coraz silniej akcentuje znaczenie ESG jako wyznacznika zrównoważonego rozwoju. W tym kontekście ratingi ESG odgrywają kluczową rolę w ocenie działań firm na polu odpowiedzialności środowiskowe, społecznej i zarządzania. Ale czy są one rzeczywistym impulsem do zmian, czy raczej efektowną fasadą bez głębszego wpływu na biznesową rzeczywistość? Przyjrzyjmy się temu bliżej.

REKLAMA

Zrównoważony biznes czyli jak strategie ESG zmienią reguły gry?

ESG to dziś megatrend, który dotyczy coraz więcej firm i organizacji. Zaciera powoli granicę między sukcesem a odpowiedzialnością biznesu. Mimo, iż wymaga od przedsiębiorców wiele wysiłku, ESG dostarcza m.in. nieocenione narzędzie, które może nie tylko przekształcić biznes, ale również pomóc budować lepszą przyszłość. To strategia ESG zmienia sposób działania firm na zrównoważony i odpowiedzialny.

Podatek od nieruchomości może być niższy. Samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki

Podatek od nieruchomości może być niższy. To samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki, korzystając z widełek ustawowych. Przedsiębiorcy apelują do samorządów o obniżenie podatku. Niektóre firmy płacą go nawet setki tysięcy w skali roku.

Jakie recenzje online liczą się bardziej niż te pozytywne?

Podejmując decyzje zakupowe online, klienci kierują się kilkoma ważnymi kryteriami, z których opinie odgrywają kluczową rolę. Oczekują przy tym, że recenzje będą nie tylko pozytywne, ale również aktualne. Potwierdzają to wyniki najnowszego badania TRUSTMATE.io, z którego wynika, że aż 73% Polaków zwraca uwagę na aktualność opinii. Zaledwie 1,18% respondentów nie uważa tego za istotne.

Widzieć człowieka. Czyli power skills menedżerów przyszłości

W świecie nieustannych zmian empatia i zrozumienie innych ludzi stają się fundamentem efektywnej współpracy, kreatywności i innowacyjności. Kompetencje przyszłości są związane nie tylko z automatyzacją, AI i big data, ale przede wszystkim z power skills – umiejętnościami interpersonalnymi, wśród których zarządzanie różnorodnością, coaching i mentoring mają szczególne znaczenie.

REKLAMA

Czy cydry, wina owocowe i miody pitne doczekają się wersji 0%?

Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa wystąpił z wnioskiem do Ministra Rolnictwa o nowelizację ustawy o wyrobach winiarskich. Powodem jest brak regulacji umożliwiających polskim producentom napojów winiarskich, takich jak cydr, wina owocowe czy miody pitne, oferowanie produktów bezalkoholowych. W obliczu rosnącego trendu NoLo, czyli wzrostu popularności napojów o zerowej lub obniżonej zawartości alkoholu, coraz więcej firm z branży alkoholowej wprowadza takie opcje do swojej oferty.

Czy darowizna na WOŚP podlega odliczeniu od podatku? Komentarz ekspercki

W najbliższą niedzielę (26.01.2025 r.) swój Finał będzie miała Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Bez wątpienia wielu przedsiębiorców, jak również tysiące osób prywatnych, będzie wspierać to wydarzenie, a z takiego działania płynie wiele korzyści. Czy darowizna na WOŚP podlega odliczeniu od podatku?

REKLAMA