REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Co można zrobić, aby zwiększyć sprzedaż produktów i usług?

Marlena Skiba
Dyrektor Zarządzający w firmie Usługi Doradcze Smart Solutions
Metody na zwiększenie sprzedaży produktów i usług.
Metody na zwiększenie sprzedaży produktów i usług.

REKLAMA

REKLAMA

Prowadząc działalność gospodarczą bardzo często zadajesz sobie pytanie: Dlaczego mój produkt nie sprzedaje się tak, jak produkty naszych konkurentów, a jest przecież dużo lepszy?

To, że produkt danej firmy naprawdę jest dużo lepszy i dlaczego - wiedzą tylko i wyłącznie pracownicy tej firmy dopóty, dopóki nie przekażą tego komunikatu, tych informacji i to w sposób skuteczny, czyli przejrzysty i zrozumiały potencjalnym odbiorcom, w tym przede wszystkim głównej grupie docelowej.

REKLAMA

Dopóki potencjalni odbiorcy nie posiądą wiedzy na temat tego: jak dobry jest dany produkt, jakie potrzeby zaspokoi, jakie ma cechy wyróżniające, tzn. czym odróżnia się od innych produktów na rynku – produkt ten będzie traktowany jak dziesiątki innych. O ile w ogóle ludzie będą wiedzieli o jego istnieniu. Brak sprzedaży często nie wynika z faktu, że produkt jest zły, że nie jest klientom potrzebny, że nie ma wystarczającego zainteresowania nim lub jest za drogi.

Dowiedz się Jak poprawić skuteczność kampanii reklamowej?

REKLAMA

Na pytanie - dlaczego ten konkretny produkt nie osiąga wystarczającego poziomu sprzedaży - nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Aby dotrzeć do źródła problemu i znaleźć remedium trzeba zadać sobie szereg pytań, a następnie krok po kroku uszczegóławiając odpowiedzi, wcielać zmiany w życie eliminując przyczyny niepowodzeń.

Jedno z podstawowych pytań brzmi: dla kogo (dla jakiej grupy docelowej, dla jakiego konsumenta, dla jakiego odbiorcy, dla jakiej firmy) dedykowany jest dany produkt? Kto powinien być nim zainteresowany?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy serwis Samochód w firmie

Następnie należy zweryfikować odpowiedzi ze stanem faktycznym - czyli kto w chwili obecnej jest głównym odbiorcą produktu? Zazwyczaj okazuje się, że jest on dedykowany zupełnie do kogo innego, a odbiorcami jest zupełnie inna grupa społeczna?

Firma dedykuje produkt do grupy X, a odbiorcami jest grupa Y, co nie zadowala firmy, gdyż grupa Y nie jest tak liczna, lub też miejsce dokonywania przez nią zakupów sporadycznie pokrywa się z miejscami, w których firma oferuje swoje produkty. Zatem niezwłocznie należy m.in. zmienić język komunikacji, dostosować go do głównej grupy odbiorców, a następnie rozpocząć dystrybucję w kanałach, w których dokonują zakupu jej przedstawiciele.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jaki model logistyczny wybrać dla swojego sklepu internetowego?

Zakładając sklep internetowy, staniesz przed wyzwaniem organizacji całej jego logistyki. Zanim zaczniesz działalność, będziesz musiał zdecydować, gdzie magazynować swoje towary, z jakimi kurierami współpracować i jak obsługiwać zwroty od klientów. Pochłonie to mnóstwo cennego czasu i spory kapitał. W dzisiejszych czasach możesz tego jednak uniknąć. W jaki sposób? Poznaj najciekawsze modele logistyczne dla e-commerce!

Dobrzy w teorii. Dlaczego nie potrafimy odpoczywać i jak to zmienić?

Potrzeba regeneracji wydaje się oczywista dla każdego, kto funkcjonuje w naprzemiennym cyklu, w którym wysiłek absorbujący przeważającą część naszych aktywności przeplata się z czasem wolnym. Skąd zatem trudność w świadomym uwzględnianiu potrzeby wypoczynku i planowaniu przerw w zawodowym funkcjonowaniu?

Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu

W rok o połowę zmalała liczba małych i średnich firm, które boją się, że inflacja może zagrozić ich biznesom. Obecnie to zaledwie co czwarte przedsiębiorstwo. Zaskakujące są jednak branże, w których te obawy są największe. Inflacja straciła też rangę najpoważniejszej obawy.

Startup - jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie?

W startupach najważniejszy jest pomysł. Jak go chronić i zabezpieczyć się przed nieuprawnionym wykorzystywaniem dzieła i pobierania wynagrodzenia za korzystanie z niego przez podmioty trzecie? Jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie? Dlaczego tak ważna jest umowa o zachowaniu poufności?

REKLAMA

Spółki: Premia za kontrolę w Polsce w latach 2019-2023 spadła do poziomu 13,6 proc.

Ostatnie lata przyniosły spadek aktywności na rynku wezwań w Polsce. Coraz częściej inwestorzy decydują się na ogłoszenie wezwania z zamiarem wycofania akcji spółki z obrotu giełdowego, gdy już uzyskają kontrolny pakiet akcji – wynika z najnowszej analizy KPMG, która objęła 133 wezwań do sprzedaży akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w latach 2019-2023.

Firmy będą szukać specjalistów. Jakich?

Z raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że polskie firmy chcą poszukiwać specjalistów od automatyzacji i sztucznej inteligencji. 

Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

REKLAMA

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

REKLAMA