REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak uzyskać informację o postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego – cz. I

Marcin Sanner
Doradca prawny z zakresu Prawa Zamówień Publicznych
Iuridico
Doradztwo Prawne & Tłumaczenia

REKLAMA

REKLAMA

Opublikowanie ogłoszenia o zamówieniu w sposób i w terminach określonych w przepisach ustawy Pzp ma na celu umożliwienie pozyskania niezbędnych informacji przez wszystkie zainteresowane podmioty.

Ogłoszenie o zamówieniu jest obowiązkową czynnością Zamawiającego, który wszczyna postępowanie w trybie:
1) Przetargu nieograniczonego;
2) Przetargu ograniczonego;
3) Negocjacji z ogłoszeniem;
4) Dialogu konkurencyjnego;
5) Licytacji elektronicznej.

REKLAMA

Nałożone na Zamawiającego obowiązki związane z publikacją ogłoszeń ewidentnie wiążą się z jedną podstawowych zasad prawa zamówień publicznych, tj. z zasadą uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców. 

REKLAMA

Niezamieszczenie ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych albo nieprzekazanie ogłoszenia o zamówieniu Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich (dalej – „UOPWE”) obarcza dane postępowanie wadą w taki sposób, że umowa zawarta w wyniku przeprowadzenia tego wadliwego postępowania podlega unieważnieniu (na podstawie art. 146 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. 2010 r., Nr 114, poz. 759 – „ustawa Pzp”).

Oficjalna publikacja ogłoszeń dotyczących postępowań o udzielenie zamówienia publicznego odbywa się, w zależności od wartości danego zamówienia, w Biuletynie Zamówień Publicznych udostępnianym na stronach portalu internetowego Urzędu Zamówień Publicznych (http://www.portal.uzp.gov.pl) lub w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej (baza TED - http://ted.europa.eu) za pośrednictwem UOPWE.

W Biuletynie Zamówień Publicznych obowiązkowo są zamieszczane ogłoszenia o zamówieniach, których wartość przekracza wyrażoną w złotych równowartość kwoty 14.000 euro, a jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Pzp.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Aktualnie obowiązujący średni kurs złotego w stosunku do euro stanowiący podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych wynosi 3,839 - na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2009 r. sprawie średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych (Dz. U. 2009 r., Nr 224, poz. 1796).

Natomiast w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej obowiązkowo zamieszcza się ogłoszenia o zamówieniach, których wartość jest równa lub przekracza te kwoty.

Polecamy: Jak własną założyć firmę

Kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Pzp są różne w zależności od rodzaju Zamawiającego (aktualnie obowiązuje rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2009 r. w sprawie kwot wartości zamówień oraz konkursów, od których jest uzależniony obowiązek przekazywania ogłoszeń Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich (Dz. U. 2009 r., Nr 224, poz. 1795)).I tak:

  • Zamawiający z sektora finansów publicznych, a także Zamawiający będący innymi państwowymi jednostkami organizacyjnymi nieposiadającymi osobowości prawnej, mają obowiązek przekazywania ogłoszeń Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich gdy wartość zamówienia jest równa lub przekracza wyrażoną w złotych równowartość kwoty 125.000 euro - dla zamówień na dostawy lub usługi, oraz 4.845.000 euro - dla zamówień na roboty budowlane;
  • Zamawiający inni niż określeni w pkt 1, tj. uczelnie publiczne, państwowe instytucje kultury, państwowe instytucje filmowe, jednostki samorządu terytorialnego oraz ich związki, a także jednostki sektora finansów publicznych, dla których organem założycielskim lub nadzorującym jest jednostka samorządu terytorialnego, mają obowiązek przekazywania ogłoszeń UOPWE gdy wartość zamówienia jest równa lub przekracza wyrażoną w złotych równowartość kwoty 193.000 euro - dla zamówień na dostawy lub usługi, oraz 4.845.000 euro - dla zamówień na roboty budowlane;
  • W przypadku zamówień sektorowych, udzielanych na podstawie art. 132 ustawy Pzp obowiązek przekazywania ogłoszeń UOPWE powstaje gdy ich wartość jest równa lub przekracza wyrażoną w złotych równowartość kwoty 387.000 euro - dla dostaw lub usług, oraz 4.845.000 euro - dla robót budowlanych.

Polecamy: serwis Leasing

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Roczny plan urlopów. Nie każdy pracodawca musi go mieć

Ustalając plan urlopów, pracodawca musi uwzględnić wnioski pracowników oraz konieczność zapewnienia normalnego toku pracy - powiedziała radca prawny dr Monika Wieczorek. Zaznaczyła, że w wyjątkowych sytuacjach wypoczynek może być przesunięty.

Niższe składki dzięki Małemu ZUS plus. Dla kogo ulga i jak z niej skorzystać?

Mały ZUS plus to ulga dla przedsiębiorców, którzy chcą obniżyć składki na ubezpieczenia społeczne. Warunkiem jest dochód z działalności gospodarczej poniżej określonego limitu. Sprawdź, kto może skorzystać z Małego ZUS plus, jakie są limity przychodu i terminy zgłoszeń oraz dlaczego ulga nie obejmuje składki zdrowotnej.

Czym jest przygotowana likwidacja przedsiębiorstwa?

Przygotowana likwidacja pozwala na sprawne pozyskanie pieniędzy niezbędnych do uregulowania należności wobec wierzycieli, a niekiedy także na zachowanie przez dłużnika części swojego majątku. Dlatego jest to procedura warta uwagi przy planowaniu strategii oddłużenia.

Pracownik ma lepsze wyniki, gdy może wziąć psa do biura. Jak polityka prozwierzęca wpływa na firmę?

Wprowadzenie praktyk prozwierzęcych w miejscu pracy może zwiększyć produktywność pracowników i przyczynić się do poprawy wyników firmy. Taki wniosek płynie z tegorocznego badania przeprowadzonego przez portugalskich naukowców. Eksperci ze sklepu zoologicznego zooplus podkreślają, że to tylko jeden z wielu pozytywnych efektów tworzenia biur przyjaznych zwierzętom.

REKLAMA

Kryzys wizerunkowy polskich firm 2024: skutki i działania naprawcze [PRZYKŁADY]

Wizerunek przedsiębiorstwa to kluczowy element jego sukcesu. W Polsce, w ciągu ostatnich lat, wiele firm doświadczyło kryzysów wizerunkowych, które wpłynęły na ich postrzeganie przez klientów, partnerów biznesowych i społeczeństwo. Kryzysy te mają różne przyczyny, od błędów zarządzania po problemy produktowe czy etyczne. W artykule analizujemy przykłady polskich przedsiębiorstw, które w 2024 roku zmagały się z kryzysami wizerunkowymi, oraz przedstawiamy działania, jakie należy podjąć, aby ocieplić wizerunek firmy po tego rodzaju zdarzeniach.

Ważne dla właścicieli małych sklepów internetowych i konsumentów: te trendy w e-commerce mocno zmienią styl e-zakupów w 2025 roku

Po skokowych wzrostach zakupów internetowych z czasu pandemii, mijający rok przyniósł wyraźnie spokojniejsze tempo rozwoju handlu online. Nowe przyspieszenie może jednak pojawić się za sprawą jeszcze wygodniejszych rozwiązań płatniczych, które zyskały na popularności w ostatnich miesiącach.

Kłopoty z finansami w firmie. Do tradycyjnych zagrożeń: zatory płatnicze, problem z uzyskaniem finansowania dołącza w 2025 roku potrzeba wali z hakerami

Największe zagrożenie dla polskiej przedsiębiorczości w 2025 roku eksperci widzą w narastających zatorach płatniczych, ograniczonym dostępie do finansowania i rosnącej liczbie ataków hakerskich. To ostatnie zwiększy zapotrzebowanie firm na inwestycje w cyberbezpieczeństwo.

Nowe technologie całkowicie odmieniają sposób działania firm ochroniarskich. Poza dbałością o bezpieczeństwo ludzi i obiektów pozwalają monitorować pracę ochroniarzy

Wiele czynności, dziś wykonywanych przez pracowników ochrony, zostanie zastąpionych (lub już jest zastępowanych) nowoczesnymi technologiami. Nie znaczy to, że branża pracowników ochrony zniknie, jednak bez wątpienia zmaleje liczba etatów.

REKLAMA

Podatek od nieruchomości 2025. Przedsiębiorcy apelują do samorządów o stosowanie jak najniższych stawek

W wielu firmach podatek od nieruchomości to koszt rzędu kilkuset tysięcy złotych w skali roku. Najbardziej odczuwają go firmy działające w branży przemysłowej i w logistyce. Ze względu na duże powierzchnie nieruchomości podatek, który płacą liczony jest w setkach tysięcy złotych.

Które branże skontroluje UODO? Znamy plan na 2025 rok

W 2025 r. kontrolerzy Urzędu Ochrony Danych Osobowych skupią się m.in. na bezpieczeństwie danych medycznych i przetwarzaniu danych dzieci. Plan kontroli uwzględnia te sektory, w których coraz częściej pojawiają się zagrożenia oraz te, które społeczne zainteresowanie.

REKLAMA