REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy polskiego przedsiębiorcę odnajdziemy w internecie?

Polscy przedsiębiorcy w sieci.
Polscy przedsiębiorcy w sieci.

REKLAMA

REKLAMA

W Polsce dynamika powstawania nowych firm znajduje się na wysokim poziomie. Doskonałym miejscem na rozwój biznesu wydaje się być internet. Łatwość wyszukiwania informacji oraz brak konieczności wychodzenia z domu stanowią podstawę jego popularności. Czy polscy przedsiębiorcy wykorzystują stojące przed nimi możliwości? Raport ekspertów z Oferia.pl to obraz polskiej przedsiębiorczości w sieci.

Zarządzanie niewielką nawet firmą wiąże się z odwiecznie towarzyszącymi przedsiębiorcom zagadnieniami – walką z konkurencją oraz pozyskiwaniem nowych klientów.

REKLAMA

Firmy, które nie dysponują budżetem wystarczającym na przeprowadzenie skutecznej kampanii marketingowej w świecie rzeczywistym, idealnym rozwiązanie jest wejście do internetu.

Przedsiębiorca offline

Zgodnie z przygotowanym przez Główny Urząd Statystyczny jedynie nieco ponad 50% polskich przedsiębiorców decyduje się na założenie własnej strony internetowej.

Jak się jednak okazuje zaniedbywanie internetu to błąd często popełniany przez mikroprzedsiębiorców.

Obecnie brak firmy w sieci oznacza, że dla wielu klientów ona w ogóle nie istnieje. Zainteresowani usługami nierzadko przeglądają najpierw witryny internetowe w celu odnalezienia najbardziej korzystnych ofert.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: serwis Zakładam firmę

Skutki kryzysu

Internet stał się również środkiem pozwalającym na przetrwanie kryzysu firmom, które dotychczas z niego nie korzystały. Jak wiele było takich przedsiębiorstw? Niewiele – wynika z raportu PARP.

Mikrofirmy skutki załamania gospodarczego odczuły głównie jako zmniejszenie popytu będące naturalną konsekwencją redukcji konsumpcji gospodarstw domowych.

88% mikroprzedsiębiorstw i 79% osób samozatrudnionych odczuło obniżenie się poziomu obrotów. Odpowiedzią było cięcie kosztów przez prowadzących firmę, ale także pewna bierność polskich przedsiębiorców. Tylko 21% mikrofirm i 12% samozatrudnionych dążyło do zwiększenia aktywności i poszukiwania alternatywnych rynków zbytu (źródło: PARP „Procesy inwestycyjne i strategie przedsiębiorstw w czasach kryzysu” Warszawa 2010).

Polecamy: Jak założyć własną firmę?

Autor: Oferia.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA