Czy polskiego przedsiębiorcę odnajdziemy w internecie?
REKLAMA
REKLAMA
Zarządzanie niewielką nawet firmą wiąże się z odwiecznie towarzyszącymi przedsiębiorcom zagadnieniami – walką z konkurencją oraz pozyskiwaniem nowych klientów.
REKLAMA
Firmy, które nie dysponują budżetem wystarczającym na przeprowadzenie skutecznej kampanii marketingowej w świecie rzeczywistym, idealnym rozwiązanie jest wejście do internetu.
Przedsiębiorca offline
Zgodnie z przygotowanym przez Główny Urząd Statystyczny jedynie nieco ponad 50% polskich przedsiębiorców decyduje się na założenie własnej strony internetowej.
Jak się jednak okazuje zaniedbywanie internetu to błąd często popełniany przez mikroprzedsiębiorców.
Obecnie brak firmy w sieci oznacza, że dla wielu klientów ona w ogóle nie istnieje. Zainteresowani usługami nierzadko przeglądają najpierw witryny internetowe w celu odnalezienia najbardziej korzystnych ofert.
Polecamy: serwis Zakładam firmę
Skutki kryzysu
Internet stał się również środkiem pozwalającym na przetrwanie kryzysu firmom, które dotychczas z niego nie korzystały. Jak wiele było takich przedsiębiorstw? Niewiele – wynika z raportu PARP.
Mikrofirmy skutki załamania gospodarczego odczuły głównie jako zmniejszenie popytu będące naturalną konsekwencją redukcji konsumpcji gospodarstw domowych.
88% mikroprzedsiębiorstw i 79% osób samozatrudnionych odczuło obniżenie się poziomu obrotów. Odpowiedzią było cięcie kosztów przez prowadzących firmę, ale także pewna bierność polskich przedsiębiorców. Tylko 21% mikrofirm i 12% samozatrudnionych dążyło do zwiększenia aktywności i poszukiwania alternatywnych rynków zbytu (źródło: PARP „Procesy inwestycyjne i strategie przedsiębiorstw w czasach kryzysu” Warszawa 2010).
Polecamy: Jak założyć własną firmę?
Autor: Oferia.pl
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.