REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakie są przyczyny problemów z realizacją kontraktów?

Problemy ze strony kontrahenta mogą wiązać się z jego złą sytuacją finansową lub nawet bankructwem.
Problemy ze strony kontrahenta mogą wiązać się z jego złą sytuacją finansową lub nawet bankructwem.

REKLAMA

REKLAMA

Występując w obrocie handlowym trzeba liczyć się z ryzykiem natrafienia na kontrahenta, który z określonych przyczyn nie będzie mógł wywiązać się z powziętych zobowiązań. Na co przedsiębiorca powinien zwracać uwagę, aby uchronić się od problemów z wykonaniem umowy?

Problemy z realizacją kontraktu mogą wynikać zarówno z błędnych lub niejasnych zapisów umowy, jak też z problemów kontrahenta. Przygotowując umowę, możemy nie uwzględnić pewnych kwestii szczegółowych, np. sprawy uzyskania pozwoleń, obowiązujących na danym rynku, przyśpieszenia inflacji, wahań kursu walutowego czy odpowiedniego ubezpieczenia kontraktu.

REKLAMA

Przed tego typu błędami może nas zabezpieczyć korzystanie z gotowych wzorów umów. Jednak jeżeli tego typu błędy znalazły się w umowie, najczęściej zajdzie konieczność renegocjacji kontraktu. Przed wahaniami kursów walutowych lub inflacją mogą nas zabezpieczyć klauzule rewaloryzacyjne.

Problemy ze strony kontrahenta mogą wiązać się z jego złą sytuacją finansową lub nawet bankructwem.

W takich sytuacjach pomocna może być w kontrakcie klauzula zastrzegająca nasze prawo własności towaru do momentu całkowitej zapłaty za dostawę. Może nas to uchronić przed włączeniem dostarczanych towarów do masy upadłościowej.

Polecamy: serwis Mała firma

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W trakcie realizacji kontraktu możemy się spotkać z niezadowoleniem odbiorców. Warunkiem odzyskania takich niezadowolonych klientów jest uproszczona procedura załatwiania reklamacji. Dobrym rozwiązaniem może być uruchomienie gorącej linii umożliwiającej szybkie reagowanie na zastrzeżenia klientów. Ważne jest także odpowiednie przeszkolenie pracowników przyjmujących reklamacje i nadanie im odpowiednich kompetencji ułatwiających szybkie i rzetelne rozwiązywanie pojawiających się problemów. Należy także ustalić przyczyny niezadowolenia, które może wynikać z jakości towaru, warunków transportu lub systemu płatności.

Odkrycie źródła umożliwia prowadzenie nowych procedur, usuwających przyczynę negatywnych opinii odbiorców.

Warto pamiętać, że niezadowolony klient dzieli się średnio swoją opinią z 11 innymi osobami, a zadowolony tylko z trzema. Klienci, których reklamacje zostały załatwiane w sposób satysfakcjonujący stają się często lojalnymi klientami firmy.

Polecamy: Jak zmienić postanowienie umowne?

Artykuł jest fragmentem publikacji „Modele biznesowe budowy i rozwoju firm spin off na podbudowie szkoły wyższej” powstałej w ramach projektu „Przedsiębiorczy Uniwersytet" POKL i współfinansowanej przez UE w ramach EFS.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Człowiek ponad algorytmy. Czyli rola umiejętności miękkich w świecie automatyzacji

W miarę jak automatyzacja i sztuczna inteligencja zmieniają całe branże, firmy i miejsca pracy – umiejętności miękkie postrzegane jako jedyna rzecz, której maszyny nie mogą zastąpić, stają się absolutnie niezbędne. Które zatem z kompetencji będą szczególnie cenione przez pracodawców i mogą zadecydować o przewadze konkurencyjnej w 2025 r.?

ZUS: Zmiany w składce zdrowotnej. Jak skorzystają przedsiębiorcy?

Od nowego roku zmieniły się zasady obliczania składki na ubezpieczenie zdrowotne dla przedsiębiorców. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, kto skorzysta z nowych przepisów i kiedy pierwsze płatności według nowych zasad.

Piękny umysł. Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka

W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

REKLAMA

Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

REKLAMA