REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakie znaczenie dla małych firm mają odnawialne źródła energii?

epieniadz.blox.pl
Od jakiegoś czasu możemy zauważyć znaczny wzrost zainteresowania zieloną energią wśród przedsiębiorstw.
Od jakiegoś czasu możemy zauważyć znaczny wzrost zainteresowania zieloną energią wśród przedsiębiorstw.

REKLAMA

REKLAMA

Ostatnimi czasy mamy możliwość dostrzeżenia silnie kreującego się ogólnoświatowego trendu proekologicznego. I nie mam tu na myśli lobby wielu organizacji stojących na straży środowiska naturalnego np. Greenpeace, ale globalny trend zmierzający do propagowania poprawy stanu przyrody poprzez stosowanie alternatywnych źródeł energii.

XXI wiek to nie tylko okres wielu rewolucyjnych odkryć naukowych, ale także coraz częściej moment spojrzenia sobie prosto w oczy i wypowiedzenia gorzkiej prawdy: przez stulecia z zapałem degradowaliśmy naszą planetę Ziemię.

REKLAMA

REKLAMA

Z punktu widzenia przedsiębiorcy nie można powiedzieć, że Polska w dużym stopniu odbiega od ogólnoświatowych zabiegów za rzecz środowiska, ale z drugiej strony sytuacja tu panująca jest wyraźnie odmienna niż ma się to w innych krajach. Nie ma tu wyraźnego nacisku ze strony państwa (oprócz elektrociepłowni) w postaci np. dodatkowych podatków od zatruwania środowiska. Przedsiębiorca ma więc swobodę wyboru. A jakich wyborów dokonuje? Od jakiegoś czasu możemy zauważyć znaczny wzrost zainteresowania zieloną energią wśród przedsiębiorstw. Czynników wpływających na taki stan rzeczy jest wiele.

Po pierwsze koszt zakupu i montażu instalacji jest stanowczo niższy niż przed laty, a to za sprawą wielu dofinansowań ze strony państwa, czy Unii Europejskiej. Wpływ na podjęcie decyzji o zakupie np. kolektorów ma również chęć bycia postrzeganym jako przedsiębiorstwo idące z duchem czasu, nie bojące się nowych wyzwań. Jednakże najważniejszy czynnik decydujący o stosowaniu alternatywnych źródeł energii w naszej firmie opiera się o zwykłą kalkulację. Mówi się, że jeśli nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze. I tak w rzeczywistości jest.

Polecamy: Jak oszczędnie prowadzić biuro?

Decydując się na produkcję energii elektrycznej, czy cieplnej na potrzeby naszego przedsiębiorstwa w oparciu o wykorzystanie alternatywnych źródeł energii musimy pamiętać, że koszt ponoszony przez nas na montaż instalacji jest w zasadzie jednorazowy. Jednocześnie pragnę zaznaczyć, że pomijam tu kwestię farm wiatrowych, które są zdecydowanie najdroższą formą uzyskiwania zielonej energii, przez co dla wielu przedsiębiorców nie będzie ona miała większego znaczenia w procesie modyfikacji przedsiębiorstwa.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Wracając do mniejszych i zdecydowanie tańszych instalacji (kolektory słoneczne, pompy ciepła) używając sformułowania koszt jednorazowy miałem na myśli, to że wydając z uwzględnieniem dofinansowania relatywnie nieduże pieniądze uzyskujemy dostęp do energii, której źródło jest niewyczerpalne.

Dodatkowo ogromnym plusem takich instalacji jest ich marginalny koszt użytkowania oraz żywotność sięgająca nawet 25 lat. Całą sprawę potęguje także fakt realnego zagrożenia podniesienia cen energii elektrycznej, która i tak nie należy do najtańszych. Wszystko za sprawą braku pieniędzy na wdrożenie kosztownych programów inwestycyjnych mających dostosować polskie firmy energetyczne do standardów europejskich.

Już w tej chwili wiadomo, że w przyszłym roku cena prądu może wzrosnąć o średnio 18 procent, a jeśli przewidywania polskich ekonomistów się sprawdzą, to w ciągu dekady może nawet się podwoić!

Polecamy: Jak założyć własną firmę?

Nietrudno się domyślić, że taki stan rzeczy byłby dla większości przedsiębiorstw nie do przyjęcia, dlatego też osobiście uważam, że wdrażanie instalacji wykorzystujących alternatywne źródła energii staje się nie tyle atrakcyjną usługą, co w kilkuletnim horyzoncie czasowym niezbędnym zabiegiem umożliwiającym przetrwanie na rynku.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA