REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak oszczędnie prowadzić biuro?

Natalia Rostworowska
Specjalista ds. obsługi klientów biznesowych z sektora finansowego
Jak zmniejszyć wydatki biurowe?
Jak zmniejszyć wydatki biurowe?
Nieznany
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Korzystanie z darmowych programów odpowiadających standardami wersjom płatnym, a może drukarki laserowe zamiast atramentowych? Na oszczędzanie w prowadzeniu biura są różne sposoby. Jakie? Przeczytaj.

Rozmawiaj bez kosztów

Aby zmniejszyć koszty rozmów telefonicznych w firmie warto skorzystać z możliwości, jakie daje nam dzisiejsza technologia VOIP (telefonia internetowa). Instalacja nowoczesnych komunikatorów internetowych takich jak: Gadu-gadu, Skype, Tlen, MSN Messenger, etc. zajmuję tylko chwilę a skutecznie minimalizują koszty połączeń, czy to ze stałymi klientami czy z pozostałymi filiami firmy. Komunikacja odbywa się w czasie rzeczywistym i jest bezpłatna, kosztuje tylko dostęp do Internetu. Skorzystanie z kolei z opcji VPN (Wirtualna Siec Prywatna) jest dobrym rozwiązaniem dla tych pracowników, którzy pracują zdalnie często ze swoich domów na niezabezpieczonych łączach. VPN łączą między sobą oddziały firmy w "wydzielonych dla korporacji" pasmach w sieci. Charakteryzują się dość dużą efektywnością, nawet na słabych łączach oraz wysokim poziomem bezpieczeństwa.

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy: Jakie będą emerytury przedsiębiorców?

Faktura bez papieru

Dobrym sposobem do oszczędności czasu i zmniejszenia kosztów prowadzenia biura są faktury elektroniczne. Dzięki e-fakturom nie ponosimy kosztów drukowania i wysyłania dokumentów w tradycyjnej formie. Poza finansowymi oszczędnościami e-faktury usprawniają logistykę firmy, gdyż są automatycznie księgowana w systemie finansowym, umożliwiając tym samym ich szybsze wystawienie, obieg i archiwizację. Warto zwrócić także uwagę na ich ekologiczne zalety, gdyż dzięki nim w znaczny sposób ograniczamy zużycie papieru. Minusem dokumentów w wersji elektronicznej pozostaje jednak konieczność zainstalowania podpisu elektronicznego, za który zapłacimy od 300 do 600 zł – to koszt oprogramowania, karty i czytnika, które umożliwiają złożenie podpisu. Musimy pamiętać też o wykupieniu, co rok lub co dwa lata, certyfikatu, którego odnowienie wyniesie nas około 130 złotych.

Polecamy: serwis Leasing

REKLAMA

Kontrahent od lat

Na końcu warto przy zaopatrywaniu firmy w podstawowe artykuły biurowe korzystać z usług stałych dostawców. Niezależnie od tego czy jest to dostawca wody, papieru czy tonerów do drukarek nawiązanie z nimi długotrwałych relacji zapewni nam utrzymanie stałej, jakości usług w atrakcyjnych cenach.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Przedsiębiorca był pewien, że wygrał z urzędem. Wystarczyło milczenie organu administracyjnego. Ale ten wyrok NSA zmienił zasady - Prawo przedsiębiorców nie działa

Spółka złożyła wniosek o interpretację indywidualną i czekała na odpowiedź. Gdy organ nie wydał decyzji w ustawowym terminie 30 dni, przedsiębiorca uznał, że sprawa załatwiła się sama – na jego korzyść. Wystąpił o zaświadczenie potwierdzające milczące załatwienie sprawy. Naczelny Sąd Administracyjny wydał jednak wyrok, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców liczących na bezczynność urzędników.

Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

Większość cyberataków zaczyna się od pracownika. Oto 6 dobrych praktyk dla pracowników i pracodawców

Ponad połowa cyberataków spowodowana jest błędami pracowników. Przekazujemy 6 dobrych praktyk dla pracownika i pracodawcy z zakresu cyberbezpieczeństwa. Każda organizacja powinna się z nimi zapoznać.

Rolnictwo precyzyjne jako element rolnictwa 4.0 - co to jest i od czego zacząć?

Rolnictwo precyzyjne elementem rolnictwa 4.0 - co to jest i jak zacząć? Wejście w świat rolnictwa precyzyjnego nie musi być gwałtowną rewolucją na zasadzie „wszystko albo nic”. Co wynika z najnowszego raportu John Deere?

REKLAMA

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

Ugorowanie to katastrofa dla gleby - najlepszy jest płodozmian. Naukowcy od 1967 roku badali jedno pole

Ugorowanie gleby to przepis na katastrofę, a prowadzenie jednej uprawy na polu powoduje m.in. erozję i suchość gleby. Najlepszą formą jej uprawy jest płodozmian - do takich wniosków doszedł międzynarodowy zespół naukowców, m.in. z Wrocławia, który nieprzerwanie od 1967 r. badał jedno z litewskich pól.

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Prognoza zatrudnienia netto

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Gdzie będzie najwięcej rekrutacji? Jaka jest prognoza zatrudnienia netto? Oto wyniki raportu ManpowerGroup.

Po latach przyzwyczailiście się już do RODO? Och, nie trzeba było... Unia Europejska szykuje potężne zmiany, będzie RODO 2.0 i trzeba się go nauczyć od nowa

Unia Europejska szykuje przełomowe zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Projekt Digital Omnibus zakłada m.in. uproszczenie zasad dotyczących plików cookie, nowe regulacje dla sztucznej inteligencji oraz mniejszą biurokrację dla firm. Sprawdź, jak nadchodząca nowelizacja RODO wpłynie na Twoje codzienne korzystanie z Internetu!

REKLAMA

Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

5 wyzwań sektora energetycznego - przedsiębiorcy rozmawiali z ministrem

5 wyzwań sektora energetycznego to m.in. usprawnienie funkcjonowania NFOŚ w kontekście finansowania magazynów energii, energetyka rozproszona jako element bezpieczeństwa państwa, finansowanie energetyki rozproszonej przez uwolnienie potencjału kapitałowego banków spółdzielczych przy wsparciu merytorycznym BOŚ.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA