REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Ponowna szansa dla przedsiębiorców z województwa świętokrzyskiego - część II

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Dotacje dla przedsiębiorców z województwa świętokrzyskiego
Dotacje dla przedsiębiorców z województwa świętokrzyskiego
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

W ramach wznowionego naboru wniosków o dofinansowanie przedsiębiorcy z województwa świętokrzyskiego mogą otrzymać dofinansowanie na projekty inwestycyjne, które poprawią system współpracy i zarządzania grupą i w konsekwencji przyczynią się do poprawienia konkurencyjności na rynku ponadlokalnym.

Kto może ubiegać się o dofinansowanie?

Podmiotami uprawnionymi do składania wniosków o dofinansowanie są MŚP (definiowane według załącznika nr 1 Rozporządzenia Komisji (WE) Nr 800/2008 z dnia 6 sierpnia 2008 roku), które są zarejestrowane na terenie województwa świętokrzyskiego, prowadzą działalność gospodarczą w ramach formalnej sieci powiązań kooperacyjnych (konsorcja, klastry, stowarzyszenia, związki) na terenie województwa świętokrzyskiego i działają na rynku powyżej 6 miesięcy. 

REKLAMA

W celu uniknięcia podwójnego finansowania wsparcie inwestycyjne w ramach RPOWŚ na lata 2007-2013 nie będzie mogło być udzielone przed upływem ustalonego okresu karencji (2 lata) podmiotom, które rozpoczęły działalność gospodarczą uzyskując wsparcie z Europejskiego Funduszu Społecznego (Program Operacyjny Kapitał Ludzki).

Kiedy złożyć wniosek o dofinansowanie?

Wniosek o dofinansowanie wraz z wymaganymi załącznikami można składać w terminie od 01.10. 2009 aż do wyczerpania limitu dostępnych środków lub zamknięcia konkursu przez Zarząd Województwa.

Dowiedz się: Jak przebiegają kontrole projektów innowacyjnych?

Zamknięcie naboru wniosków nastąpi w sytuacji gdy łączna wartość dofinansowania złożonych i zaakceptowanych formalnie wniosków o dofinansowanie przekroczy 140% środków przewidzianych na konkurs.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jakie projekty mogą otrzymać dofinansowanie?

Inwestycje, które mogą otrzymać dofinansowanie w ramach tego działania powinny znacznie poprawiać system współpracy i zarządzania grupą przedsiębiorstw lub w sposób innowacyjny rozwiązywać sytuację ekonomiczną grupy przedsiębiorstw. Realizacja tych inwestycji powinna poprawić konkurencyjność grupy przedsiębiorstw na rynku ponadlokalnym.

Projekty ubiegające się o przyznanie dofinansowania powinny dotyczyć:

  • wspólnych przedsięwzięć inwestycyjnych podejmowanych przez grupę przedsiębiorstw;
  • dofinansowania kosztów zastosowania i wykorzystywania technologii informatycznych i komunikacyjnych (ICT) w procesach zarządzania klasterem przemysłowym; 
  • dofinansowania kosztów zakupu wyników prac badawczo – rozwojowych i stosowanych i/lub praw własności przemysłowej przez klaster przedsiębiorstw;
  • dofinansowania kosztów budowy i rozbudowy klasterów o znaczeniu regionalnym.

Do wydatków, które będą mogły zostać uznane za kwalifikowane w ramach projektu można zaliczyć koszty związane z nabyciem lub wytworzeniem środków trwałych tj. budowle i budynki, maszyny i urządzenia, narzędzia, przyrządy i aparatura, koszty nabycia nieruchomości zabudowanej i niezabudowanej, koszty remontów, napraw lub adaptacji pomieszczeń, koszty porad prawnych.

Polecamy serwis ABC funduszy unijnych

Szczegółowy katalog wydatków kwalifikowanych do wsparcia w ramach działania 1.2 zawiera „Podręcznik Kwalifikowalności Wydatków objętych dofinansowaniem w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2007-2013”, którego wersja elektroniczna dostępna jest pod adresem: http://www.rpo-swietokrzyskie.pl

W jakiej wysokości dofinansowania z UE?

Poziom dofinansowania z UE na dany projekt nie może przekroczyć 50% wydatków kwalifikowanych zadeklarowanych we wniosku o dofinansowanie, przy czym nie mniej niż 10 tys. PLN i nie więcej niż 3 mln 999 tys. PLN.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA