REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak właściwie eksponować domenę?

Beata Masór
NetArt
Sposoby na właściwe eksponowanie domeny
Sposoby na właściwe eksponowanie domeny

REKLAMA

REKLAMA

Każda firma, która chce zaistnieć również w Internecie powinna zastanowić się jak wyeksponować swoja domenę. Odpowiednie przedstawienie adresu www na kreacjach reklamowych może przyczynić się do wzrostu serwisu WWW, a co za tym idzie zwiększenia dochodów przedsiębiorstwa.

Najskuteczniejszą i jednocześnie najprostszą formą rozpowszechnienia domeny jest umieszczenie jej na wszystkich materiałach reklamowych firmy. Zaczynając od wykorzystania szyldów na zewnątrz budynków przedsiębiorstw, aż po nowoczesne nośniki reklamowe.

REKLAMA

Promocja domeny z „www”?

REKLAMA

Prezentacja domeny we wszystkich kanałach reklamowych powinna być taka sama. Jeżeli firmy decydują się na promocję swojego adresu internetowego w jednej określonej formie, powinny konsekwentnie się jej trzymać. Ewentualna zmiana pierwotnej koncepcji może stać się przyczyną strat wizerunkowych i sprzedażowych. Dlatego styl czcionki, jej układ oraz tzw. kerning czyli odległość pomiędzy znakami powinny być identyczne w każdej kreacji reklamowej, w której pojawia się domena. Ponadto firmy mogą eksponować swoją domenę w dwojaki sposób - używając jej pełnej bądź skróconej nazwy.

Najczęściej promowane są adresy składające się z trzech elementów składowych domeny, czyli „www+nazwa+rozszerzenie”. Jednak niektóre firmy decydują się na ekspozycję domen bez jej pierwszej części.

Dobrym przykładem może być sklep zajmujący się sprzedażą win (wina.pl) oraz firma dystrybuująca urządzenia nawigacyjne (gps-y.pl). W przypadku tych przedsiębiorstw domena pełni funkcję logotypu. Zastosowanie takiego rozwiązania jest bardzo korzystnym zabiegiem. Nie tylko sprawia, iż domena automatycznie kojarzona jest z przedsiębiorstwem, ale również w dużym stopniu ułatwia klientowi dotarcie do firmowej strony WWW. Prezentacja domeny w takiej samej formie w różnych kanałach reklamowych ma bardzo duże znaczenie w przypadku przedsiębiorstw, które nie posiadają swojej fizycznej siedziby, a ich działalność prowadzona jest wyłącznie w Internecie. W takich przypadkach funkcjonowanie firmy jest uzależnione od klientów, którzy aby dotrzeć do oferty serwisu w Sieci powinni spotykać się z jedną formą ekspozycji domeny. Przykładem mogą być firmy np. z sektora bukmacherskiego (www.bet-at-home.com), bądź z branży aukcyjnej (allegro.pl).

Przeczytaj także: Co należy wiedzieć drukując baner reklamowy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ekspozycja domeny na wielkoformatowych nośnikach reklamowych

Jedną z głównych form promocji wykorzystywanych przez firmy są billboardy. Odpowiednie umieszczenie domeny na takim nośniku reklamowym gwarantuje, że adres internetowy firmy będzie zapamiętany przez odbiorców. Najlepszym miejscem wkomponowania domeny na billboardzie reklamowym jest jego środek, np. portal gazeta.pl zrezygnował ze zdjęć i elementów graficznych w centrum billboardu i umieścił tam swój logotyp. Jednak w wielu przypadkach może okazać się to niemożliwe, ze względu na to, że w tym miejscu firmy zazwyczaj preferują wstawienie grafiki, która mogłaby zaburzyć czytelność domeny. W takiej sytuacji najkorzystniejszym wyjściem jest umieszczenie firmowej domeny w lewym bądź prawym górnym rogu billboardu. Jej wielkość musi być odpowiednio dobrana, by bez problemu odbiorcy mogli ją zauważyć pośród dużej liczby grafik na nośniku reklamowym.

Mało atrakcyjnym obszarem na umieszczenie domeny internetowej na billboardzie jest prawy dolny róg reklamy. Taka ekspozycja adresu może nie przynieść pożądanego efektu.

Przykładem firmy, która zastosowała taką konwencję jest operator telefonii komórkowej Play. Ze względu na to, że Play nie jest abonentem domeny www.play.pl ( nazwa ta wcześniej została zarejestrowana przez kogoś innego), operator zdecydował się na adres www.playmobile.pl. Pomimo że adres internetowy firmy Play nie jest intuicyjny, operator nie podjął się lepszej promocji posiadanej domeny. Na billboardach znajduje się w prawym dolnym rogu, czyli na mało zwracającym na siebie uwagę obszarze tej formy reklamowej. Jest to miejsce słabo widoczne z punku widzenia np. kierowców samochodów, czyli jednej z głównych grup odbiorców tego przekazu reklamowego (billboardy zwykle umieszczone są przy trasach).

Domena na szyldzie budynku firmy

REKLAMA

Większość przedsiębiorstw posiadających fizyczną siedzibę decyduje się na zamieszczenie na niej adresu internetowego kierującego do firmowego serwisu. Z punktu widzenia sprzedażowego jest to zabieg, który przynosi wymierne korzyści. Jednak, aby domena jako element reklamy, spełniała swoją funkcję powinna być odpowiednio wyeksponowana na szyldzie firmy.

Tak jak w przypadku Polskiego Domu Kredytowego (www.pdk.pl) gdzie domena pełni rolę logotypu firmy, powinna znajdować się w centralnej części szyldu przedsiębiorstwa. Drugim przypadkiem jest sytuacja, w której domena jest elementem dodatkowym ekspozycji tzn. firma posiada adres internetowy zawierający nazwę firmy. Dobrym przykładem jest Krakowskie Studio Informacji Wizualnej PRINT www.print.com.pl. Przedsiębiorstwem, które w bardzo dobry sposób promuje swoją domenę jest Krakowski Salon Jublierski T.M.W. Strojny z adresem www.zegarki.krakow.pl. Nazwa domeny jest generykiem wykorzystanym w domenie lokalnej. Dlatego też jest bardzo łatwa do zapamiętania i dodatkowo została umieszczona na markizie.

Polecamy serwis Telefony firmowe

Środki transportu jako element ekspozycji domeny

Wszelkiego rodzaju środki transportu to miejsca, w których wraz z reklamą przedsiębiorstwa powinna znaleźć się również domena. Jeżeli firma posiada służbowe samochody, konieczne jest umieszczenie na nich adresu internetowego, kierującego do firmowego serwisu WWW. Jednak aby odbiorca był w stanie zobaczyć i zapamiętać domenę, warto zadbać o to, by przede wszystkim znajdowała się z każdej strony firmowego samochodu. Ponadto korzystnym rozwiązaniem jest dopasowanie jej wyglądu i wielkości do kreacji reklamowej znajdującej się na pojeździe.

Dobrym przykładem takiego wykorzystania promocji domeny jest restauracja Banolli z adresem internetowym www.banolli.pl, właściwie wyeksponowanym na samochodzie firmowym. Jeśli przedsiębiorstwa ponadto decydują się na promocję na publicznych środkach komunikacji odpowiednio umiejscowiona domena również musi być elementem takiej kreacji reklamowej. Odpowiednim miejscem na umieszczenie domeny na tramwajach bądź autobusach jest przednia bądź środkowa część tych pojazdów. Przykładowo firma Procter&Gamble zdecydowała się na właśnie taką ekspozycje domeny, reklamując swój nowy produkt marki PUMA pod adresem www.puma-fragrance.com. 

Co to są fotokody

Ostatnio coraz większą popularnością cieszą się fotokody, czyli dwuwymiarowe obrazki z zaszyfrowanymi informacjami, np. adresem internetowym odsyłającym do strony WWW. Jednym z miejsc, w którym można spotkać się z fotokodami są np. różnego rodzaju stoiska handlowe. Decydując się na taką formę reklamy, warto pomimo użycia fotokodu wkomponować nazwę domeny do takiej kreacji. Jej umiejscowienie powinno być tak samo ważne jak ekspozycja fotokodu ze względu na to, iż nie każdy zainteresowany reklamą danej firmy posiada telefon komórkowy spełniający wymagania tej nowoczesnej technologii. Dobrym przykładem firmy, która wykorzystała fotokod wraz z domeną internetową jest przedsiębiorstwo zajmujące się właśnie tworzeniem takich kodów (tagmore.com).

Właściwie wyeksponowana domena to bardzo duża szansa na efektywną promocję przedsiębiorstw. Firmy, którym zależy na zwiększeniu rozpoznawalności swojej marki powinny bardzo poważnie podejść do tematu umieszczania domen na swoich kreacjach reklamowych, ponieważ ich odpowiednie ustawienie może determinować sukces prowadzonych kampanii.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
ZUS: Wypłacono ponad 96,8 mln zł z tytułu świadczenia interwencyjnego. Wnioski można składać do 16 marca 2025 r.

ZUS: Wypłacono ponad 96,8 mln zł z tytułu świadczenia interwencyjnego. Wnioski można składać do 16 marca 2025 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych poinformował, że przygotowuje kolejne wypłaty świadczenia.

Black Friday, Cyber Monday. Cyberprzestępcy już na to czekają. Jak firmy mogą się zabezpieczyć?

Black Friday, Cyber Monday. Cyberprzestępcy już na to czekają. Jak firmy mogą się zabezpieczyć przed zagrożeniami? Przedświąteczny sezon zakupowy może stwarzać zagrożenia nie tylko dla klientów ale także dla sklepów.

Wiarygodność ekonomiczna państwa. Problem dla Polski i Węgier

Polska i Węgry mają wyzwania związane z wiarygodnością ekonomiczną – tak wynika z tegorocznego Indeksu Wiarygodności Ekonomicznej. Dotyczy to w szczególności obszarów praworządności, finansów publicznych i stabilności pieniądza.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r. Zapisy zawarto w ustawie o opodatkowaniu wyrównawczym. W rządzie trwają prace nad całkowitą likwidację tego obowiązku.

REKLAMA

Uwaga! Cyberprzestępcy nie odpuszczają. Coraz więcej wyłudzeń w branży transportowej – ofiara płaci dwa razy

Fałszywe e-maile coraz częściej są stosowane do wyłudzania środków z firm. Zastosowanie tej metody w transporcie bywa szczególnie skuteczne ze względu na wysoką częstotliwość transakcji oraz międzynarodowy charakter współpracy, co często utrudnia wykrycie oszustwa. Jak się bronić przed wyłudzeniami?

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów. Sprawę prowadzi Kujawsko-Pomorski Urząd Celno-Skarbowy w Toruniu i CBŚP, pod nadzorem Zachodniopomorskiego Wydziału Zamiejscowego Departamentu ds. Przestępczości Zorganizowanej i Korupcji Prokuratury Krajowej w Szczecinie.

Co konkretnie możemy zrobić, by zadbać o zdrowie psychiczne i fizyczne pracowników? [Pobierz BEZPŁATNEGO E-BOOKA]

Pobierz bezpłatnego e-booka. Dbanie o dobrostan pracowników powinno stanowić priorytet dla zarządów i działów HR, zwłaszcza w kontekście współczesnych wyzwań, przed którymi staje zarówno biznes, jak i społeczeństwo. W obliczu prezydencji Polski w Unii Europejskiej, gdzie jednym z priorytetów staje się profilaktyka zdrowotna, warto podkreślić, jak fundamentalne znaczenie ma ona nie tylko dla jednostek, ale i dla całych organizacji.

Efektywność energetyczna budynków. Nowe przepisy to dodatkowe obowiązki dla biznesu

Analizy rozwiązań w zakresie efektywności energetycznej dla wszystkich dużych inwestycji oraz certyfikowane systemy zarządzania energią dla firm energochłonnych. Takie rozwiązania przewidują założenia projektu zmiany ustawy o efektywności energetycznej.

REKLAMA

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski można składać do 30 listopada 2024 r.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski o wakacje składkowe można składać wyłącznie drogą elektroniczną do 30 listopada 2024 r. Czym są wakacje składkowe?

Rynek usług kurierskich w Polsce 2024: ostatni okres przyniósł dynamiczne zmiany w obsłudze przesyłek: jak korzystają na nich klienci

Polski rynek usług kurierskich, określany fachowo: KEP (Kurier, Express, Paczka) w ostatnich latach przeszedł intensywne zmiany. Są one odpowiedzią na szybki rozwój e-commerce, zmieniające się oczekiwania konsumentów i postępującą cyfryzację usług logistycznych.

REKLAMA