REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak właściwie eksponować domenę?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Beata Masór
NetArt
Sposoby na właściwe eksponowanie domeny
Sposoby na właściwe eksponowanie domeny

REKLAMA

REKLAMA

Każda firma, która chce zaistnieć również w Internecie powinna zastanowić się jak wyeksponować swoja domenę. Odpowiednie przedstawienie adresu www na kreacjach reklamowych może przyczynić się do wzrostu serwisu WWW, a co za tym idzie zwiększenia dochodów przedsiębiorstwa.

Najskuteczniejszą i jednocześnie najprostszą formą rozpowszechnienia domeny jest umieszczenie jej na wszystkich materiałach reklamowych firmy. Zaczynając od wykorzystania szyldów na zewnątrz budynków przedsiębiorstw, aż po nowoczesne nośniki reklamowe.

REKLAMA

REKLAMA

Promocja domeny z „www”?

Prezentacja domeny we wszystkich kanałach reklamowych powinna być taka sama. Jeżeli firmy decydują się na promocję swojego adresu internetowego w jednej określonej formie, powinny konsekwentnie się jej trzymać. Ewentualna zmiana pierwotnej koncepcji może stać się przyczyną strat wizerunkowych i sprzedażowych. Dlatego styl czcionki, jej układ oraz tzw. kerning czyli odległość pomiędzy znakami powinny być identyczne w każdej kreacji reklamowej, w której pojawia się domena. Ponadto firmy mogą eksponować swoją domenę w dwojaki sposób - używając jej pełnej bądź skróconej nazwy.

Najczęściej promowane są adresy składające się z trzech elementów składowych domeny, czyli „www+nazwa+rozszerzenie”. Jednak niektóre firmy decydują się na ekspozycję domen bez jej pierwszej części.

Dobrym przykładem może być sklep zajmujący się sprzedażą win (wina.pl) oraz firma dystrybuująca urządzenia nawigacyjne (gps-y.pl). W przypadku tych przedsiębiorstw domena pełni funkcję logotypu. Zastosowanie takiego rozwiązania jest bardzo korzystnym zabiegiem. Nie tylko sprawia, iż domena automatycznie kojarzona jest z przedsiębiorstwem, ale również w dużym stopniu ułatwia klientowi dotarcie do firmowej strony WWW. Prezentacja domeny w takiej samej formie w różnych kanałach reklamowych ma bardzo duże znaczenie w przypadku przedsiębiorstw, które nie posiadają swojej fizycznej siedziby, a ich działalność prowadzona jest wyłącznie w Internecie. W takich przypadkach funkcjonowanie firmy jest uzależnione od klientów, którzy aby dotrzeć do oferty serwisu w Sieci powinni spotykać się z jedną formą ekspozycji domeny. Przykładem mogą być firmy np. z sektora bukmacherskiego (www.bet-at-home.com), bądź z branży aukcyjnej (allegro.pl).

REKLAMA

Przeczytaj także: Co należy wiedzieć drukując baner reklamowy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ekspozycja domeny na wielkoformatowych nośnikach reklamowych

Jedną z głównych form promocji wykorzystywanych przez firmy są billboardy. Odpowiednie umieszczenie domeny na takim nośniku reklamowym gwarantuje, że adres internetowy firmy będzie zapamiętany przez odbiorców. Najlepszym miejscem wkomponowania domeny na billboardzie reklamowym jest jego środek, np. portal gazeta.pl zrezygnował ze zdjęć i elementów graficznych w centrum billboardu i umieścił tam swój logotyp. Jednak w wielu przypadkach może okazać się to niemożliwe, ze względu na to, że w tym miejscu firmy zazwyczaj preferują wstawienie grafiki, która mogłaby zaburzyć czytelność domeny. W takiej sytuacji najkorzystniejszym wyjściem jest umieszczenie firmowej domeny w lewym bądź prawym górnym rogu billboardu. Jej wielkość musi być odpowiednio dobrana, by bez problemu odbiorcy mogli ją zauważyć pośród dużej liczby grafik na nośniku reklamowym.

Mało atrakcyjnym obszarem na umieszczenie domeny internetowej na billboardzie jest prawy dolny róg reklamy. Taka ekspozycja adresu może nie przynieść pożądanego efektu.

Przykładem firmy, która zastosowała taką konwencję jest operator telefonii komórkowej Play. Ze względu na to, że Play nie jest abonentem domeny www.play.pl ( nazwa ta wcześniej została zarejestrowana przez kogoś innego), operator zdecydował się na adres www.playmobile.pl. Pomimo że adres internetowy firmy Play nie jest intuicyjny, operator nie podjął się lepszej promocji posiadanej domeny. Na billboardach znajduje się w prawym dolnym rogu, czyli na mało zwracającym na siebie uwagę obszarze tej formy reklamowej. Jest to miejsce słabo widoczne z punku widzenia np. kierowców samochodów, czyli jednej z głównych grup odbiorców tego przekazu reklamowego (billboardy zwykle umieszczone są przy trasach).

Domena na szyldzie budynku firmy

Większość przedsiębiorstw posiadających fizyczną siedzibę decyduje się na zamieszczenie na niej adresu internetowego kierującego do firmowego serwisu. Z punktu widzenia sprzedażowego jest to zabieg, który przynosi wymierne korzyści. Jednak, aby domena jako element reklamy, spełniała swoją funkcję powinna być odpowiednio wyeksponowana na szyldzie firmy.

Tak jak w przypadku Polskiego Domu Kredytowego (www.pdk.pl) gdzie domena pełni rolę logotypu firmy, powinna znajdować się w centralnej części szyldu przedsiębiorstwa. Drugim przypadkiem jest sytuacja, w której domena jest elementem dodatkowym ekspozycji tzn. firma posiada adres internetowy zawierający nazwę firmy. Dobrym przykładem jest Krakowskie Studio Informacji Wizualnej PRINT www.print.com.pl. Przedsiębiorstwem, które w bardzo dobry sposób promuje swoją domenę jest Krakowski Salon Jublierski T.M.W. Strojny z adresem www.zegarki.krakow.pl. Nazwa domeny jest generykiem wykorzystanym w domenie lokalnej. Dlatego też jest bardzo łatwa do zapamiętania i dodatkowo została umieszczona na markizie.

Polecamy serwis Telefony firmowe

Środki transportu jako element ekspozycji domeny

Wszelkiego rodzaju środki transportu to miejsca, w których wraz z reklamą przedsiębiorstwa powinna znaleźć się również domena. Jeżeli firma posiada służbowe samochody, konieczne jest umieszczenie na nich adresu internetowego, kierującego do firmowego serwisu WWW. Jednak aby odbiorca był w stanie zobaczyć i zapamiętać domenę, warto zadbać o to, by przede wszystkim znajdowała się z każdej strony firmowego samochodu. Ponadto korzystnym rozwiązaniem jest dopasowanie jej wyglądu i wielkości do kreacji reklamowej znajdującej się na pojeździe.

Dobrym przykładem takiego wykorzystania promocji domeny jest restauracja Banolli z adresem internetowym www.banolli.pl, właściwie wyeksponowanym na samochodzie firmowym. Jeśli przedsiębiorstwa ponadto decydują się na promocję na publicznych środkach komunikacji odpowiednio umiejscowiona domena również musi być elementem takiej kreacji reklamowej. Odpowiednim miejscem na umieszczenie domeny na tramwajach bądź autobusach jest przednia bądź środkowa część tych pojazdów. Przykładowo firma Procter&Gamble zdecydowała się na właśnie taką ekspozycje domeny, reklamując swój nowy produkt marki PUMA pod adresem www.puma-fragrance.com. 

Co to są fotokody

Ostatnio coraz większą popularnością cieszą się fotokody, czyli dwuwymiarowe obrazki z zaszyfrowanymi informacjami, np. adresem internetowym odsyłającym do strony WWW. Jednym z miejsc, w którym można spotkać się z fotokodami są np. różnego rodzaju stoiska handlowe. Decydując się na taką formę reklamy, warto pomimo użycia fotokodu wkomponować nazwę domeny do takiej kreacji. Jej umiejscowienie powinno być tak samo ważne jak ekspozycja fotokodu ze względu na to, iż nie każdy zainteresowany reklamą danej firmy posiada telefon komórkowy spełniający wymagania tej nowoczesnej technologii. Dobrym przykładem firmy, która wykorzystała fotokod wraz z domeną internetową jest przedsiębiorstwo zajmujące się właśnie tworzeniem takich kodów (tagmore.com).

Właściwie wyeksponowana domena to bardzo duża szansa na efektywną promocję przedsiębiorstw. Firmy, którym zależy na zwiększeniu rozpoznawalności swojej marki powinny bardzo poważnie podejść do tematu umieszczania domen na swoich kreacjach reklamowych, ponieważ ich odpowiednie ustawienie może determinować sukces prowadzonych kampanii.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
PKO Leasing nadal na czele, rynek z wolniejszym wzrostem – leasing w 2025 roku [Gość Infor.pl]

Polski rynek leasingu po trzech kwartałach 2025 roku wyraźnie zwalnia. Po kilkunastu latach dwucyfrowych wzrostów branża wchodzi w fazę dojrzewania – prognozowany roczny wynik to zaledwie jednocyfrowy przyrost. Mimo spowolnienia, lider rynku – PKO Leasing – utrzymuje pozycję z bezpieczną przewagą nad konkurencją.

Bardzo dobra wiadomość dla firm transportowych: rząd uruchamia dopłaty do tachografów. Oto na jakich nowych zasadach skorzystają z dotacji przewoźnicy

Rząd uruchamia dopłaty do tachografów – na jakich nowych zasadach będzie przyznawane wsparcie dla przewoźników?Ministerstwo Infrastruktury 14 października 2025 opublikowało rozporządzenie w zakresie dofinansowania do wymiany tachografów.

Program GO4funds wspiera firmy zainteresowane funduszami UE

Jak znaleźć optymalne unijne finansowanie dla własnej firmy? Jak nie przeoczyć ważnego i atrakcyjnego konkursu? Warto skorzystać z programu GO4funds prowadzonego przez Bank BNP Paribas.

Fundacja rodzinna w organizacji: czy może sprzedać udziały i inwestować w akcje? Kluczowe zasady i skutki podatkowe

Fundacja rodzinna w organizacji, choć nie posiada jeszcze osobowości prawnej, może w pewnych sytuacjach zarządzać przekazanym jej majątkiem, w tym sprzedać udziały. Warto jednak wiedzieć, jakie warunki muszą zostać spełnione, by uniknąć konsekwencji podatkowych oraz jak prawidłowo inwestować środki fundacji w papiery wartościowe.

REKLAMA

Trudne czasy tworzą silne firmy – pod warunkiem, że wiedzą, jak się przygotować

W obliczu rosnącej niestabilności geopolitycznej aż 68% Polaków obawia się o bezpieczeństwo finansowe swoich firm, jednak większość organizacji wciąż nie podejmuje wystarczających działań. Tradycyjne szkolenia nie przygotowują pracowników na realny kryzys – rozwiązaniem może być VR, który pozwala budować odporność zespołów poprzez symulacje stresujących sytuacji.

Czy ochrona konsumenta poszła za daleko? TSUE stawia sprawę jasno: prawo nie może być narzędziem niesprawiedliwości

Nowa opinia Rzecznika Generalnego TSUE Andrei Biondiego może wstrząsnąć unijnym prawem konsumenckim. Po raz pierwszy tak wyraźnie uznano, że konsument nie może wykorzystywać przepisów dla własnej korzyści kosztem przedsiębiorcy. To sygnał, że era bezwzględnej ochrony konsumenta dobiega końca – a firmy zyskują szansę na bardziej sprawiedliwe traktowanie.

Eksport do Arabii Saudyjskiej - nowe przepisy od 1 października. Co muszą zrobić polskie firmy?

Każda firma eksportująca towary do Arabii Saudyjskiej musi dostosować się do nowych przepisów. Od 1 października 2025 roku obowiązuje certyfikat SABER dla każdej przesyłki – bez niego towar nie przejdzie odprawy celnej. Polskie firmy muszą zadbać o spełnienie nowych wymogów, aby uniknąć kosztownych opóźnień w dostawach.

Koszty uzyskania przychodu w praktyce – co fiskus akceptuje, a co odrzuca?

Prawidłowe kwalifikowanie wydatków do kosztów uzyskania przychodu stanowi jedno z najczęstszych źródeł sporów pomiędzy podatnikami a organami skarbowymi. Choć zasada ogólna wydaje się prosta, to praktyka pokazuje, że granica między wydatkiem „uzasadnionym gospodarczo” a „nieuznanym przez fiskusa” bywa niezwykle cienka.

REKLAMA

Dziedziczenie udziałów w spółce – jak wygląda sukcesja przedsiębiorstwa w praktyce

Wielu właścicieli firm rodzinnych nie zastanawia się dostatecznie wcześnie nad tym, co stanie się z ich udziałami po śmierci. Tymczasem dziedziczenie udziałów w spółkach – zwłaszcza w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością i spółkach akcyjnych – to jeden z kluczowych elementów sukcesji biznesowej, który może zadecydować o przetrwaniu firmy.

Rozliczenie pojazdów firmowych w 2026 roku i nowe limity dla kosztów podatkowych w firmie – mniejsze odliczenia od podatku, czyli dlaczego opłaca się kupić samochód na firmę jeszcze w 2025 roku

Od 1 stycznia 2026 roku poważnie zmieniają się zasady odliczeń podatkowych co do samochodów firmowych – zmniejszeniu ulega limit wartości pojazdu, który można przyjmować do rozliczeń podatkowych. Rozwiązanie to miało w założeniu promować elektromobilność, a wynika z pakietu ustaw uchwalanych jeszcze w ramach tzw. „Polskiego Ładu”, z odroczonym aż do 2026 roku czasem wejścia w życie. Resort finansów nie potwierdził natomiast, aby planował zmienić te przepisy czy odroczyć ich obowiązywanie na dalszy okres.

REKLAMA