REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak właściwie eksponować domenę?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Beata Masór
NetArt
Sposoby na właściwe eksponowanie domeny
Sposoby na właściwe eksponowanie domeny

REKLAMA

REKLAMA

Każda firma, która chce zaistnieć również w Internecie powinna zastanowić się jak wyeksponować swoja domenę. Odpowiednie przedstawienie adresu www na kreacjach reklamowych może przyczynić się do wzrostu serwisu WWW, a co za tym idzie zwiększenia dochodów przedsiębiorstwa.

Najskuteczniejszą i jednocześnie najprostszą formą rozpowszechnienia domeny jest umieszczenie jej na wszystkich materiałach reklamowych firmy. Zaczynając od wykorzystania szyldów na zewnątrz budynków przedsiębiorstw, aż po nowoczesne nośniki reklamowe.

REKLAMA

Promocja domeny z „www”?

REKLAMA

Prezentacja domeny we wszystkich kanałach reklamowych powinna być taka sama. Jeżeli firmy decydują się na promocję swojego adresu internetowego w jednej określonej formie, powinny konsekwentnie się jej trzymać. Ewentualna zmiana pierwotnej koncepcji może stać się przyczyną strat wizerunkowych i sprzedażowych. Dlatego styl czcionki, jej układ oraz tzw. kerning czyli odległość pomiędzy znakami powinny być identyczne w każdej kreacji reklamowej, w której pojawia się domena. Ponadto firmy mogą eksponować swoją domenę w dwojaki sposób - używając jej pełnej bądź skróconej nazwy.

Najczęściej promowane są adresy składające się z trzech elementów składowych domeny, czyli „www+nazwa+rozszerzenie”. Jednak niektóre firmy decydują się na ekspozycję domen bez jej pierwszej części.

Dobrym przykładem może być sklep zajmujący się sprzedażą win (wina.pl) oraz firma dystrybuująca urządzenia nawigacyjne (gps-y.pl). W przypadku tych przedsiębiorstw domena pełni funkcję logotypu. Zastosowanie takiego rozwiązania jest bardzo korzystnym zabiegiem. Nie tylko sprawia, iż domena automatycznie kojarzona jest z przedsiębiorstwem, ale również w dużym stopniu ułatwia klientowi dotarcie do firmowej strony WWW. Prezentacja domeny w takiej samej formie w różnych kanałach reklamowych ma bardzo duże znaczenie w przypadku przedsiębiorstw, które nie posiadają swojej fizycznej siedziby, a ich działalność prowadzona jest wyłącznie w Internecie. W takich przypadkach funkcjonowanie firmy jest uzależnione od klientów, którzy aby dotrzeć do oferty serwisu w Sieci powinni spotykać się z jedną formą ekspozycji domeny. Przykładem mogą być firmy np. z sektora bukmacherskiego (www.bet-at-home.com), bądź z branży aukcyjnej (allegro.pl).

Przeczytaj także: Co należy wiedzieć drukując baner reklamowy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ekspozycja domeny na wielkoformatowych nośnikach reklamowych

Jedną z głównych form promocji wykorzystywanych przez firmy są billboardy. Odpowiednie umieszczenie domeny na takim nośniku reklamowym gwarantuje, że adres internetowy firmy będzie zapamiętany przez odbiorców. Najlepszym miejscem wkomponowania domeny na billboardzie reklamowym jest jego środek, np. portal gazeta.pl zrezygnował ze zdjęć i elementów graficznych w centrum billboardu i umieścił tam swój logotyp. Jednak w wielu przypadkach może okazać się to niemożliwe, ze względu na to, że w tym miejscu firmy zazwyczaj preferują wstawienie grafiki, która mogłaby zaburzyć czytelność domeny. W takiej sytuacji najkorzystniejszym wyjściem jest umieszczenie firmowej domeny w lewym bądź prawym górnym rogu billboardu. Jej wielkość musi być odpowiednio dobrana, by bez problemu odbiorcy mogli ją zauważyć pośród dużej liczby grafik na nośniku reklamowym.

Mało atrakcyjnym obszarem na umieszczenie domeny internetowej na billboardzie jest prawy dolny róg reklamy. Taka ekspozycja adresu może nie przynieść pożądanego efektu.

Przykładem firmy, która zastosowała taką konwencję jest operator telefonii komórkowej Play. Ze względu na to, że Play nie jest abonentem domeny www.play.pl ( nazwa ta wcześniej została zarejestrowana przez kogoś innego), operator zdecydował się na adres www.playmobile.pl. Pomimo że adres internetowy firmy Play nie jest intuicyjny, operator nie podjął się lepszej promocji posiadanej domeny. Na billboardach znajduje się w prawym dolnym rogu, czyli na mało zwracającym na siebie uwagę obszarze tej formy reklamowej. Jest to miejsce słabo widoczne z punku widzenia np. kierowców samochodów, czyli jednej z głównych grup odbiorców tego przekazu reklamowego (billboardy zwykle umieszczone są przy trasach).

Domena na szyldzie budynku firmy

REKLAMA

Większość przedsiębiorstw posiadających fizyczną siedzibę decyduje się na zamieszczenie na niej adresu internetowego kierującego do firmowego serwisu. Z punktu widzenia sprzedażowego jest to zabieg, który przynosi wymierne korzyści. Jednak, aby domena jako element reklamy, spełniała swoją funkcję powinna być odpowiednio wyeksponowana na szyldzie firmy.

Tak jak w przypadku Polskiego Domu Kredytowego (www.pdk.pl) gdzie domena pełni rolę logotypu firmy, powinna znajdować się w centralnej części szyldu przedsiębiorstwa. Drugim przypadkiem jest sytuacja, w której domena jest elementem dodatkowym ekspozycji tzn. firma posiada adres internetowy zawierający nazwę firmy. Dobrym przykładem jest Krakowskie Studio Informacji Wizualnej PRINT www.print.com.pl. Przedsiębiorstwem, które w bardzo dobry sposób promuje swoją domenę jest Krakowski Salon Jublierski T.M.W. Strojny z adresem www.zegarki.krakow.pl. Nazwa domeny jest generykiem wykorzystanym w domenie lokalnej. Dlatego też jest bardzo łatwa do zapamiętania i dodatkowo została umieszczona na markizie.

Polecamy serwis Telefony firmowe

Środki transportu jako element ekspozycji domeny

Wszelkiego rodzaju środki transportu to miejsca, w których wraz z reklamą przedsiębiorstwa powinna znaleźć się również domena. Jeżeli firma posiada służbowe samochody, konieczne jest umieszczenie na nich adresu internetowego, kierującego do firmowego serwisu WWW. Jednak aby odbiorca był w stanie zobaczyć i zapamiętać domenę, warto zadbać o to, by przede wszystkim znajdowała się z każdej strony firmowego samochodu. Ponadto korzystnym rozwiązaniem jest dopasowanie jej wyglądu i wielkości do kreacji reklamowej znajdującej się na pojeździe.

Dobrym przykładem takiego wykorzystania promocji domeny jest restauracja Banolli z adresem internetowym www.banolli.pl, właściwie wyeksponowanym na samochodzie firmowym. Jeśli przedsiębiorstwa ponadto decydują się na promocję na publicznych środkach komunikacji odpowiednio umiejscowiona domena również musi być elementem takiej kreacji reklamowej. Odpowiednim miejscem na umieszczenie domeny na tramwajach bądź autobusach jest przednia bądź środkowa część tych pojazdów. Przykładowo firma Procter&Gamble zdecydowała się na właśnie taką ekspozycje domeny, reklamując swój nowy produkt marki PUMA pod adresem www.puma-fragrance.com. 

Co to są fotokody

Ostatnio coraz większą popularnością cieszą się fotokody, czyli dwuwymiarowe obrazki z zaszyfrowanymi informacjami, np. adresem internetowym odsyłającym do strony WWW. Jednym z miejsc, w którym można spotkać się z fotokodami są np. różnego rodzaju stoiska handlowe. Decydując się na taką formę reklamy, warto pomimo użycia fotokodu wkomponować nazwę domeny do takiej kreacji. Jej umiejscowienie powinno być tak samo ważne jak ekspozycja fotokodu ze względu na to, iż nie każdy zainteresowany reklamą danej firmy posiada telefon komórkowy spełniający wymagania tej nowoczesnej technologii. Dobrym przykładem firmy, która wykorzystała fotokod wraz z domeną internetową jest przedsiębiorstwo zajmujące się właśnie tworzeniem takich kodów (tagmore.com).

Właściwie wyeksponowana domena to bardzo duża szansa na efektywną promocję przedsiębiorstw. Firmy, którym zależy na zwiększeniu rozpoznawalności swojej marki powinny bardzo poważnie podejść do tematu umieszczania domen na swoich kreacjach reklamowych, ponieważ ich odpowiednie ustawienie może determinować sukces prowadzonych kampanii.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

REKLAMA

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

REKLAMA

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

REKLAMA