REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak właściwie eksponować domenę?

Beata Masór
NetArt
Sposoby na właściwe eksponowanie domeny
Sposoby na właściwe eksponowanie domeny

REKLAMA

REKLAMA

Każda firma, która chce zaistnieć również w Internecie powinna zastanowić się jak wyeksponować swoja domenę. Odpowiednie przedstawienie adresu www na kreacjach reklamowych może przyczynić się do wzrostu serwisu WWW, a co za tym idzie zwiększenia dochodów przedsiębiorstwa.

Najskuteczniejszą i jednocześnie najprostszą formą rozpowszechnienia domeny jest umieszczenie jej na wszystkich materiałach reklamowych firmy. Zaczynając od wykorzystania szyldów na zewnątrz budynków przedsiębiorstw, aż po nowoczesne nośniki reklamowe.

REKLAMA

REKLAMA

Promocja domeny z „www”?

Prezentacja domeny we wszystkich kanałach reklamowych powinna być taka sama. Jeżeli firmy decydują się na promocję swojego adresu internetowego w jednej określonej formie, powinny konsekwentnie się jej trzymać. Ewentualna zmiana pierwotnej koncepcji może stać się przyczyną strat wizerunkowych i sprzedażowych. Dlatego styl czcionki, jej układ oraz tzw. kerning czyli odległość pomiędzy znakami powinny być identyczne w każdej kreacji reklamowej, w której pojawia się domena. Ponadto firmy mogą eksponować swoją domenę w dwojaki sposób - używając jej pełnej bądź skróconej nazwy.

Najczęściej promowane są adresy składające się z trzech elementów składowych domeny, czyli „www+nazwa+rozszerzenie”. Jednak niektóre firmy decydują się na ekspozycję domen bez jej pierwszej części.

Dobrym przykładem może być sklep zajmujący się sprzedażą win (wina.pl) oraz firma dystrybuująca urządzenia nawigacyjne (gps-y.pl). W przypadku tych przedsiębiorstw domena pełni funkcję logotypu. Zastosowanie takiego rozwiązania jest bardzo korzystnym zabiegiem. Nie tylko sprawia, iż domena automatycznie kojarzona jest z przedsiębiorstwem, ale również w dużym stopniu ułatwia klientowi dotarcie do firmowej strony WWW. Prezentacja domeny w takiej samej formie w różnych kanałach reklamowych ma bardzo duże znaczenie w przypadku przedsiębiorstw, które nie posiadają swojej fizycznej siedziby, a ich działalność prowadzona jest wyłącznie w Internecie. W takich przypadkach funkcjonowanie firmy jest uzależnione od klientów, którzy aby dotrzeć do oferty serwisu w Sieci powinni spotykać się z jedną formą ekspozycji domeny. Przykładem mogą być firmy np. z sektora bukmacherskiego (www.bet-at-home.com), bądź z branży aukcyjnej (allegro.pl).

REKLAMA

Przeczytaj także: Co należy wiedzieć drukując baner reklamowy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ekspozycja domeny na wielkoformatowych nośnikach reklamowych

Jedną z głównych form promocji wykorzystywanych przez firmy są billboardy. Odpowiednie umieszczenie domeny na takim nośniku reklamowym gwarantuje, że adres internetowy firmy będzie zapamiętany przez odbiorców. Najlepszym miejscem wkomponowania domeny na billboardzie reklamowym jest jego środek, np. portal gazeta.pl zrezygnował ze zdjęć i elementów graficznych w centrum billboardu i umieścił tam swój logotyp. Jednak w wielu przypadkach może okazać się to niemożliwe, ze względu na to, że w tym miejscu firmy zazwyczaj preferują wstawienie grafiki, która mogłaby zaburzyć czytelność domeny. W takiej sytuacji najkorzystniejszym wyjściem jest umieszczenie firmowej domeny w lewym bądź prawym górnym rogu billboardu. Jej wielkość musi być odpowiednio dobrana, by bez problemu odbiorcy mogli ją zauważyć pośród dużej liczby grafik na nośniku reklamowym.

Mało atrakcyjnym obszarem na umieszczenie domeny internetowej na billboardzie jest prawy dolny róg reklamy. Taka ekspozycja adresu może nie przynieść pożądanego efektu.

Przykładem firmy, która zastosowała taką konwencję jest operator telefonii komórkowej Play. Ze względu na to, że Play nie jest abonentem domeny www.play.pl ( nazwa ta wcześniej została zarejestrowana przez kogoś innego), operator zdecydował się na adres www.playmobile.pl. Pomimo że adres internetowy firmy Play nie jest intuicyjny, operator nie podjął się lepszej promocji posiadanej domeny. Na billboardach znajduje się w prawym dolnym rogu, czyli na mało zwracającym na siebie uwagę obszarze tej formy reklamowej. Jest to miejsce słabo widoczne z punku widzenia np. kierowców samochodów, czyli jednej z głównych grup odbiorców tego przekazu reklamowego (billboardy zwykle umieszczone są przy trasach).

Domena na szyldzie budynku firmy

Większość przedsiębiorstw posiadających fizyczną siedzibę decyduje się na zamieszczenie na niej adresu internetowego kierującego do firmowego serwisu. Z punktu widzenia sprzedażowego jest to zabieg, który przynosi wymierne korzyści. Jednak, aby domena jako element reklamy, spełniała swoją funkcję powinna być odpowiednio wyeksponowana na szyldzie firmy.

Tak jak w przypadku Polskiego Domu Kredytowego (www.pdk.pl) gdzie domena pełni rolę logotypu firmy, powinna znajdować się w centralnej części szyldu przedsiębiorstwa. Drugim przypadkiem jest sytuacja, w której domena jest elementem dodatkowym ekspozycji tzn. firma posiada adres internetowy zawierający nazwę firmy. Dobrym przykładem jest Krakowskie Studio Informacji Wizualnej PRINT www.print.com.pl. Przedsiębiorstwem, które w bardzo dobry sposób promuje swoją domenę jest Krakowski Salon Jublierski T.M.W. Strojny z adresem www.zegarki.krakow.pl. Nazwa domeny jest generykiem wykorzystanym w domenie lokalnej. Dlatego też jest bardzo łatwa do zapamiętania i dodatkowo została umieszczona na markizie.

Polecamy serwis Telefony firmowe

Środki transportu jako element ekspozycji domeny

Wszelkiego rodzaju środki transportu to miejsca, w których wraz z reklamą przedsiębiorstwa powinna znaleźć się również domena. Jeżeli firma posiada służbowe samochody, konieczne jest umieszczenie na nich adresu internetowego, kierującego do firmowego serwisu WWW. Jednak aby odbiorca był w stanie zobaczyć i zapamiętać domenę, warto zadbać o to, by przede wszystkim znajdowała się z każdej strony firmowego samochodu. Ponadto korzystnym rozwiązaniem jest dopasowanie jej wyglądu i wielkości do kreacji reklamowej znajdującej się na pojeździe.

Dobrym przykładem takiego wykorzystania promocji domeny jest restauracja Banolli z adresem internetowym www.banolli.pl, właściwie wyeksponowanym na samochodzie firmowym. Jeśli przedsiębiorstwa ponadto decydują się na promocję na publicznych środkach komunikacji odpowiednio umiejscowiona domena również musi być elementem takiej kreacji reklamowej. Odpowiednim miejscem na umieszczenie domeny na tramwajach bądź autobusach jest przednia bądź środkowa część tych pojazdów. Przykładowo firma Procter&Gamble zdecydowała się na właśnie taką ekspozycje domeny, reklamując swój nowy produkt marki PUMA pod adresem www.puma-fragrance.com. 

Co to są fotokody

Ostatnio coraz większą popularnością cieszą się fotokody, czyli dwuwymiarowe obrazki z zaszyfrowanymi informacjami, np. adresem internetowym odsyłającym do strony WWW. Jednym z miejsc, w którym można spotkać się z fotokodami są np. różnego rodzaju stoiska handlowe. Decydując się na taką formę reklamy, warto pomimo użycia fotokodu wkomponować nazwę domeny do takiej kreacji. Jej umiejscowienie powinno być tak samo ważne jak ekspozycja fotokodu ze względu na to, iż nie każdy zainteresowany reklamą danej firmy posiada telefon komórkowy spełniający wymagania tej nowoczesnej technologii. Dobrym przykładem firmy, która wykorzystała fotokod wraz z domeną internetową jest przedsiębiorstwo zajmujące się właśnie tworzeniem takich kodów (tagmore.com).

Właściwie wyeksponowana domena to bardzo duża szansa na efektywną promocję przedsiębiorstw. Firmy, którym zależy na zwiększeniu rozpoznawalności swojej marki powinny bardzo poważnie podejść do tematu umieszczania domen na swoich kreacjach reklamowych, ponieważ ich odpowiednie ustawienie może determinować sukces prowadzonych kampanii.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Masz swoją tożsamość cyfrową. Pytanie brzmi: czy potrafisz ją chronić? [Gość Infor.pl]

Żyjemy w świecie, w którym coraz więcej spraw załatwiamy przez telefon lub komputer. Logujemy się do banku, zamawiamy jedzenie, podpisujemy umowy, składamy wnioski w urzędach. To wygodne. Ale ta wygoda ma swoją cenę – musimy umieć potwierdzić, że jesteśmy tymi, za których się podajemy. I musimy robić to bezpiecznie.

Przedsiębiorca był pewien, że wygrał z urzędem. Wystarczyło milczenie organu administracyjnego. Ale ten wyrok NSA zmienił zasady - Prawo przedsiębiorców nie działa

Spółka złożyła wniosek o interpretację indywidualną i czekała na odpowiedź. Gdy organ nie wydał decyzji w ustawowym terminie 30 dni, przedsiębiorca uznał, że sprawa załatwiła się sama – na jego korzyść. Wystąpił o zaświadczenie potwierdzające milczące załatwienie sprawy. Naczelny Sąd Administracyjny wydał jednak wyrok, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców liczących na bezczynność urzędników.

Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

Większość cyberataków zaczyna się od pracownika. Oto 6 dobrych praktyk dla pracowników i pracodawców

Ponad połowa cyberataków spowodowana jest błędami pracowników. Przekazujemy 6 dobrych praktyk dla pracownika i pracodawcy z zakresu cyberbezpieczeństwa. Każda organizacja powinna się z nimi zapoznać.

REKLAMA

Rolnictwo precyzyjne jako element rolnictwa 4.0 - co to jest i od czego zacząć?

Rolnictwo precyzyjne elementem rolnictwa 4.0 - co to jest i jak zacząć? Wejście w świat rolnictwa precyzyjnego nie musi być gwałtowną rewolucją na zasadzie „wszystko albo nic”. Co wynika z najnowszego raportu John Deere?

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

Ugorowanie to katastrofa dla gleby - najlepszy jest płodozmian. Naukowcy od 1967 roku badali jedno pole

Ugorowanie gleby to przepis na katastrofę, a prowadzenie jednej uprawy na polu powoduje m.in. erozję i suchość gleby. Najlepszą formą jej uprawy jest płodozmian - do takich wniosków doszedł międzynarodowy zespół naukowców, m.in. z Wrocławia, który nieprzerwanie od 1967 r. badał jedno z litewskich pól.

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Prognoza zatrudnienia netto

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Gdzie będzie najwięcej rekrutacji? Jaka jest prognoza zatrudnienia netto? Oto wyniki raportu ManpowerGroup.

REKLAMA

Po latach przyzwyczailiście się już do RODO? Och, nie trzeba było... Unia Europejska szykuje potężne zmiany, będzie RODO 2.0 i trzeba się go nauczyć od nowa

Unia Europejska szykuje przełomowe zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Projekt Digital Omnibus zakłada m.in. uproszczenie zasad dotyczących plików cookie, nowe regulacje dla sztucznej inteligencji oraz mniejszą biurokrację dla firm. Sprawdź, jak nadchodząca nowelizacja RODO wpłynie na Twoje codzienne korzystanie z Internetu!

Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA