REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak przedłużyć okres abonamentowy usług wirtualnych

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
NetArt
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Usługi wirtualne, tj. domena, serwer oraz projekt strony WWW, są niezbędne, aby firma mogła funkcjonować w Internecie. Ich nieprzerwane i bezproblemowe działanie warunkuje w dużej mierze atrakcyjność witryny dla odbiorcy. To natomiast w sposób bezpośredni przekłada się na liczbę odwiedzin serwisu, a więc i wyniki sprzedażowe firmy.

Elementy będące zapleczem serwisu WWW nabywane są najczęściej w modelu abonamentowym. Nieprzedłużenie okresu, na jaki zakupiony została usługa, jest najczęstszą przyczyną zawieszenia działania firmowej strony WWW. W natłoku zajęć przedsiębiorcy nie dostrzegają upływającego czasu, w wyniku czego zdarza im się zapomnieć lub przegapić ostateczny termin przedłużenia okresu abonamentowego. W przypadku różnych usług przedłużenie, jak i przywrócenie po upływie czasu na ich prolongatę, odbywa się w inny sposób. Warto wiedzieć, jak postąpić w przypadku domeny, serwera i projektu strony WWW, by usługi jak najszybciej zaczęły działać z powrotem.

REKLAMA

Domena

REKLAMA

Domena nie jest usługą, która świadczona jest przez danego usługodawcę w oparciu o zasoby, które należą do niego w sposób fizyczny. Firma posiadająca w swej ofercie rejestrację adresów WWW jest pośrednikiem pomiędzy operatorem danego rozszerzenia (np. w przypadku domen .pl jest to NASK – Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa) a klientem końcowym, czyli Abonentem usługi. Ważna jest tutaj świadomość, iż osoba, która jest Abonentem adresu WWW, nie jest jego właścicielem.

W momencie nieprzedłużenia okresu abonamentowego adresu WWW, zanim zostanie zwolniony do ponownej rejestracji, jest on obejmowany okresem kwarantanny, którego długość uzależniona jest od typu domeny. W przypadku domen .pl jest to okres 15 dni, natomiast domeny globalne (np. .com, .net czy .org) blokowane są na 75 dni. W przypadku tych dwóch grup domen blokada następuje automatycznie po upływie roku od momentu rejestracji. Procedura wygląda nieco inaczej w przypadku domen europejskich .eu. Te blokowane są w ostatnim dniu miesiąca, w którym upłynął okres abonamentowy. Kwarantanna w ich przypadku trwa 40 dni od daty usunięcia.

Przykładowo, domena z rozszerzeniem .eu zarejestrowana 5. marca 2009 r., w przypadku której nie dokonano przedłużenia okresy abonamentowego, blokowana jest 31. marca 2010 r. Zwolniona do ponownej rejestracji zostanie po 40 dniach od daty zablokowania, w tym wypadku – od 31. marca. W trakcie trwania kwarantanny, domen nie może nikt nabyć, istnieje jedynie możliwość przywrócenia ich poprzedniemu Abonentowi. Kiedy jednak minie czas blokady, adres WWW zostaje zwolniony do ponownej rejestracji. Wtedy wszystkich obowiązują te same warunki i nikt nie może dokonać rejestracji domeny na preferencyjnych warunkach, np. dlatego, że był jej Abonentem wcześniej. Dlatego właśnie, tak ważne jest terminowe przedłużenie okresu abonamentowego domeny.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przeczytaj również: Jakie oszczędności niesie ze sobą system CMS?

Domeny mogą być przedłużone w trakcie trwania całego okresu abonamentowego. W kwestii tej nie ma ograniczeń mówiących, że prolongata może być dokonana np. gdy do zakończenia ważności usługi pozostało nie więcej niż 60 dni. Dlatego nie warto z tym zwlekać, przedłużenia można dokonać nawet w tym samym dniu, w którym została aktywowana (najczęściej następuje to automatycznie po zaksięgowaniu przez rejestratora wpłaty na koncie). Domeny z grupy polskich (.pl, funkcjonalne oraz regionalne) mogą zostać przedłużone jedynie raz w trakcie trwania danego okresu abonamentowego. Ważność domen z rozszerzeniem globalnym może zostać przedłużona maksymalnie na 10 lat. Takich limitów nie ma w przypadku domen europejskich, które mogą być przedłużone na nieokreślony czas.

Serwer

Wśród firm z sektora MSP najpopularniejszym rozwiązaniem jest serwer hostingowy lub wirtualny. Jest to wydzielona część fizycznego urządzenia, na którym znajduje się wiele współdzielonych kont hostingowych. Usługa ta świadczona jest zazwyczaj w oparciu o zasoby serwerowe, należące do danego usługodawcy i przygotowane przez niego rozporządzenia. Dlatego też w przypadku serwerów warunki wykorzystania oraz czas trwania okresu abonamentowego określane są przez każdego z hostingodawców. Okresem, na jaki jednorazowo zakupiona zostaje usługa może być zarówno jeden lub dwa miesiące, kwartał, jak i rok. Najkorzystniejszą opcją jest roczny okres abonamentowy, gdyż użytkownik nie musi pamiętać o częstym przedłużaniu usługi.
Wybierając serwer, warto sprawdzić, czy firma posiada własne Data Center (profesjonalny kompleks, w którym utrzymywana jest infrastruktura hostingowa), czy jest pośrednikiem. Korzystając z usług hostingodawcy, który posiada własne zasoby serwerowe, w przypadku przegapienia terminu wpłaty, istnieje możliwość poinformowania o zaistniałym fakcie Biura Obsługi Klienta – w rezultacie uniknąć zablokowania usługi na okres pomiędzy zakończeniem okresu abonamentowego a zaksięgowaniem zapłaty przez usługodawcę. Jest to bardzo ważne. W przypadku, gdy firma skorzysta z usług pośrednika, ten może nie mieć możliwości indywidualnego rozwiązania sytuacji wynikającej z nieopłacenia serwera. Zawieszenie funkcjonowania hostingu to automatyczne zablokowanie dostępu do strony WWW, plików zamieszczonych w ramach usługi oraz poczty e-mail. Może to całkowicie sparaliżować działanie przedsiębiorstwa. Nie działa firmowa witryna, nie możliwy jest także kontakt drogą elektroniczną. Osoby przesyłające wiadomości na adresy e-mail, utworzone w ramach serwera, mogą otrzymywać wiadomości z informacją, iż dany adres nie istnieje. W połączeniu z faktem, iż firmowy serwis nie działa, wiele osób może odnieść wrażenie, iż firma przestała funkcjonować.

Strona WWW

Mówiąc o zakupie strony WWW , tak naprawdę chodzi o elementy tworzące witrynę, czyli: pliki systemowe, tworzone w jednym z popularnych języków programowania oraz elementy multimedialne, a więc grafiki, animacje itp. Projekty tworzone są przez oferujące je firmy. W przypadku agencji interaktywnych, projekty stron tworzone na zamówienie, a prawa do ich użytkowania nabywane dożywotnio. Jest to jednak rozwiązanie drogie, na które przedsiębiorstwo przeznaczyć musi od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy zł. Alternatywnym rozwiązaniem jest zakup strony WWW w modelu abonamentowym, np. w serwisie nazwa.pl. Zazwyczaj w tego typu ofertach, okres abonamentowy usługi jest równorzędny z terminem ważności serwera. Najlepszym rozwiązaniem jest więc równoczesna prolongata usług serwera i strony WWW.

Polecamy serwis Telefony firmowe

Przypomnienia

Wybierając każdą z usług wirtualnych warto sprawdzić, czy usługodawca przypomina o zbliżającym się zakończeniu okresu abonamentowego. Jest to niezwykle istotne. Przykładowo, serwis nazwa.pl informuje o terminie zakończenia ważności poszczególnych usług kilkukrotnie oraz za pośrednictwem różnych kanałów komunikacji. W przypadku serwerów, informacja przekazywana jest na 28, 14 i 7 dni przed wygaśnięciem usługi, kolejno: drogą mailową, pocztą tradycyjną oraz telefonicznie. Sytuacja wygląda analogicznie w przypadku domen, z tym, ze wiadomość przekazywana jest na 50, 28 i 7 dni przed upływem daty ważności usługi. Ponadto, warto wyznaczyć w firmie jedną osobę, do obowiązków której należeć będzie nadzór nad terminowym opłacaniem posiadanych przez przedsiębiorstwo usług.

Autor: Sebastian Pacanek – Kierownik Biura Obsługi Klienta w NetArt

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Susza rolnicza może w tym roku być wcześniej

Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej prognozuje, że susza rolnicza może w tym roku rozwinąć się wcześniej. W raporcie podał także, ze prognozy dotyczące opadów są optymistyczne.

Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

REKLAMA

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

REKLAMA

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

REKLAMA