REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

CMS - jaki i dla kogo?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Jedną z najważniejszych zalet systemów CMS to prostota obsługi która niesie za sobą oszczędność czasu i pieniędzy. Strona z systemem zarządzania treścią może być redagowana i aktualizowana niemal przez każdą osobę z firmy. Nie każdy system CMS jest taki sam. Jak więc dobrać odpowiedni system do wymagań konkretnej firmy? 

Prawda jest taka, że ilość systemów zarządzania treścią jest przeogromna, ilość dodatków do nich również olbrzymia, tak samo jak ilość możliwych zastosowań i konfiguracji. Po prostu każdy musi dobrać i dostosować odpowiedniego CMS’a do swoich potrzeb. Niektórzy mają szczególne wymagania i w takim przypadku ciężko ocenić czy jeden CMS będzie w stu procentach lepszy od innego. Oczywiście są wspólne aspekty takie jak sposób obsługi, rodzaj zastosowanego kodu, sposób wprowadzania danych itd.

REKLAMA

REKLAMA

Najlepszym rozwiązaniem jest napisanie od podstaw systemu dla konkretnej firmy z odpowiednimi i określonymi wymaganiami. W takim przypadku system zarządzania treścią będzie najlepszy, wyposażony we wszystkie potrzebne narzędzia i dodatki, a co za tym idzie bez zbędnych aplikacji, z których firma nie będzie korzystać. Niestety wykonanie systemu CMS od podstaw kosztuje i niektóre firmy decydują się na skorzystanie z darmowe systemu zarządzania treścią rezygnując z komfortowej konfiguracji na rzecz oszczędności

Zobacz również: Jak wrzucić w koszty komputer i drukarkę?

Bardzo wiele zależy również od charakteru strony. Przy wyborze odpowiedniego CMS’a należy przede wszystkim skupić się na tym, czego oczekujemy od gotowej strony internetowej czyli czy ma zawierać na przykład galerię zdjęć, moduł newslettera, rejestracji, księgi gości etc. Po określeniu takiej listy, najlepiej wybrać CMS który zawiera najwięcej z wybranych wcześniej funkcjonalności w standardzie. Owszem, istnieją różnego rodzaju dodatki i wtyczki, jednak różnie bywa z ich jakością i niezawodnością. Moduły „firmowe” są idealnie wpisane w kod CMS’a przez producenta i działają na pewno prawidłowo. Oprócz tego, warto się zastanowić nad tym, jak dana strona będzie wyglądać za rok lub kilka lat. Z biegiem czasu, po dodawaniu kolejnych aktualizacji treści, nowych artykułów, zdjęć etc., po jakimś czasie zarządzanie taką ilością informacji będzie nie lada wyczynem.

REKLAMA

Warto również zapoznać się z gotowymi już stronami, które odpowiadają wizji naszej przyszłej strony, oraz z systemem CMS, na którym zostały zbudowane. Taki zabieg może oszczędzić nam wiele cennego czasu, prób i błędów. Oczywiście należy unikać systemów, które od dłuższego czasu nie są aktualizowane, a już przede wszystkim takich, w których aktualizacja zabezpieczeń ukazała się rok wcześniej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: e-Firma - Notebook

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

REKLAMA

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

REKLAMA

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

Debata: Motywacja i pozytywne myślenie

Po co nam kolejna debata na temat motywacji i pozytywnego myślenia? Żeby teorię zastąpić wreszcie procedurą! Debatę poprowadzi Paweł Dudziak.

REKLAMA