REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

CMS - jaki i dla kogo?

Kamil Rogala
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Jedną z najważniejszych zalet systemów CMS to prostota obsługi która niesie za sobą oszczędność czasu i pieniędzy. Strona z systemem zarządzania treścią może być redagowana i aktualizowana niemal przez każdą osobę z firmy. Nie każdy system CMS jest taki sam. Jak więc dobrać odpowiedni system do wymagań konkretnej firmy? 

REKLAMA

Prawda jest taka, że ilość systemów zarządzania treścią jest przeogromna, ilość dodatków do nich również olbrzymia, tak samo jak ilość możliwych zastosowań i konfiguracji. Po prostu każdy musi dobrać i dostosować odpowiedniego CMS’a do swoich potrzeb. Niektórzy mają szczególne wymagania i w takim przypadku ciężko ocenić czy jeden CMS będzie w stu procentach lepszy od innego. Oczywiście są wspólne aspekty takie jak sposób obsługi, rodzaj zastosowanego kodu, sposób wprowadzania danych itd.

REKLAMA

Najlepszym rozwiązaniem jest napisanie od podstaw systemu dla konkretnej firmy z odpowiednimi i określonymi wymaganiami. W takim przypadku system zarządzania treścią będzie najlepszy, wyposażony we wszystkie potrzebne narzędzia i dodatki, a co za tym idzie bez zbędnych aplikacji, z których firma nie będzie korzystać. Niestety wykonanie systemu CMS od podstaw kosztuje i niektóre firmy decydują się na skorzystanie z darmowe systemu zarządzania treścią rezygnując z komfortowej konfiguracji na rzecz oszczędności

Zobacz również: Jak wrzucić w koszty komputer i drukarkę?

REKLAMA

Bardzo wiele zależy również od charakteru strony. Przy wyborze odpowiedniego CMS’a należy przede wszystkim skupić się na tym, czego oczekujemy od gotowej strony internetowej czyli czy ma zawierać na przykład galerię zdjęć, moduł newslettera, rejestracji, księgi gości etc. Po określeniu takiej listy, najlepiej wybrać CMS który zawiera najwięcej z wybranych wcześniej funkcjonalności w standardzie. Owszem, istnieją różnego rodzaju dodatki i wtyczki, jednak różnie bywa z ich jakością i niezawodnością. Moduły „firmowe” są idealnie wpisane w kod CMS’a przez producenta i działają na pewno prawidłowo. Oprócz tego, warto się zastanowić nad tym, jak dana strona będzie wyglądać za rok lub kilka lat. Z biegiem czasu, po dodawaniu kolejnych aktualizacji treści, nowych artykułów, zdjęć etc., po jakimś czasie zarządzanie taką ilością informacji będzie nie lada wyczynem.

Warto również zapoznać się z gotowymi już stronami, które odpowiadają wizji naszej przyszłej strony, oraz z systemem CMS, na którym zostały zbudowane. Taki zabieg może oszczędzić nam wiele cennego czasu, prób i błędów. Oczywiście należy unikać systemów, które od dłuższego czasu nie są aktualizowane, a już przede wszystkim takich, w których aktualizacja zabezpieczeń ukazała się rok wcześniej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: e-Firma - Notebook

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA