Jakie oszczędności niesie ze sobą system CMS?
REKLAMA
REKLAMA
Oszczędności związane z systemem CMS
REKLAMA
Zacznijmy od kosztów utworzenia strony internetowej. W przypadku strony bez systemu CMS, koszt ten będzie o wiele niższy. Oczywiście cena zależy od zaawansowania strony a przede wszystkim od ilości podstron serwisu. W przypadku serwisu z systemem CMS, koszt wykonania będzie o wiele wyższy, choć na ten koszt nie będzie miała już tak dużego wpływu ilość podstron, a raczej ich wygląd i struktura. W tym momencie może się wydać, że lepiej zacząć od strony bez CMS. Owszem, jednak analiza kosztów utrzymania serwisu może to myślenie diametralnie zmienić. Zatem przejdźmy do analizy kosztów aktualizacji i utrzymania serwisu. Przyjmijmy, że miesięczny koszt aktualizacji strony, administrowania i wprowadzanie zmian to około 500 złotych. Po dwóch latach, kwota ta osiągnie poziom około 12 000 tysięcy złotych. Koszt aktualizacji, opieki i administracji strony z systemem CMS to: 0 złotych.
Zobacz również: Darmowy blog w serwisie czy płatny hosting?
Stroną z systemem CMS może zarządzać każdy członek firmy. Aktualizacja firmowej strony nie wiąże się z jakimikolwiek dodatkowymi kosztami. Członek redakcji lub firmy, który będzie odpowiedzialny za stronę internetową, może w każdej chwili zmienić adres firmy, telefon, dodać jakąś informację lub poprawić już istniejącą treść. Oprócz tego może dodać zdjęcia lub utworzyć całą galerię, może zaktualizować bazę produktów lub usług lub dodać plik do pobrania dla klientów. Strona z systemem CMS jest droższa na etapie tworzenia, ale późniejszy koszt utrzymania będzie o wiele niższy w porównaniu do strony bez systemu zarządzania treścią. Na przełomie 2 lat, w przedstawionym przykładzie oszczędności są rzędu 12 tysięcy złotych. Oczywiście strony internetowe są używane przez firmy o wiele dłużej.
Inwestycja w CMS - czy warto?
REKLAMA
Czy warto zainwestować w system CMS? Jeśli firmie zależy na częstych aktualizacjach, zdecydowanie tak. Jeśli chodzi o kompletny koszt strony internetowej z systemem CMS, to ciężko wymienić konkretna kwotę. Wszystko zależy od ilości stron w serwisie, zaawansowaniu systemu CMS etc. Ważna rolę odgrywa również charakter działalności firmy, która zamawia stronę internetową.
Sklep internetowy będzie potrzebował nieco bardziej rozbudowanego systemu CMS, natomiast firma, która oczekuje tylko podstawowej strony z niewielką ilością informacji, zadowoli się prostym systemem zarządzania treścią. Oczywiście można skorzystać z darmowego systemu CMS lub zamówić wykonanie takiego systemu od podstaw tylko do naszych potrzeb.
Zobacz również: Zakupy w Internecie - podróbki towarów, wady fabryczne i uszkodzenia
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.