REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Czy warto korzystać z systemu CMS?

Kamil Rogala
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Tworzenie oraz późniejsze zarządzanie stroną internetową nie jest wcale prostym zadaniem. Tak z pewnością myśli większość internautów oraz ci, którzy zamierzają stworzyć firmową stronę internetową. Owszem, stworzenie od podstaw dobrej, atrakcyjnej i skutecznej strony internetowej nie należy do łatwych zadań, ale już jej zarządzanie wcale nie musi być udręką. Jeśli zdecydowaliśmy się sami zarządzać swoją stroną, aby była ona taka jak chcemy lub po prostu żeby obniżyć koszta, powinniśmy pomyśleć o systemie CMS.

Dzięki systemowi CMS możemy aktualizować, dodawać lub usuwać treść na stronie internetowej, tworzyć galerie zdjęć etc., a to wszystko bez konieczności posiadania rozległej wiedzy informatycznej. Oczywiście istnieje wiele różnych typów CMS z różnymi funkcjami i do różnych zastosowań. Czym jest CMS, do czego służy i jakie są jego funkcje?

REKLAMA

Czym jest CMS?

REKLAMA

CMS to w wolnym tłumaczeniu Content Management System (System Zarządzania Treścią). CMS to aplikacja internetowa lub jej zbiór, który pozwala na swobodne tworzenie i późniejszą aktualizację, dodawanie, usuwanie treści zamieszczanych w serwisie internetowym. Systemem CMS może zarządzać nawet niewykwalifikowany informatycznie personel bez większego doświadczenia w tej dziedzinie. Tego zadania mogą podjąć się osoby, które nie są wykształcone w kierunku informatycznym, a nawet takie, które nie znają nawet podstaw kodowania html etc. Aby rozpocząć korzystanie z systemu CMS wystarczy krótkie szkolenie i zapoznanie się z podstawami konkretnego systemu.

Kształtowanie, redagowanie i opracowywanie sposobu jej prezentacji w serwisie zarządzanym przez system CMS odbywa się zazwyczaj za pośrednictwem prostych w obsłudze interfejsów użytkownika. Interfejsy te mają zazwyczaj postać stron WWW, które posiadają odpowiednie formularze, moduły i narzędzia.

Przede wszystkim łatwość i prostota obsługi

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Najważniejszą zaletą każdego systemu CMS powinna być przede wszystkim prostota i jasność obsługi. System zarządzania treścią został stworzony właśnie w takim celu, aby nawet niedoświadczony użytkownik był w stanie sprawnie i profesjonalnie zarządzać treścią serwisu internetowego. Obecnie dostępne systemy CMS są jeszcze prostsze w obsłudze. Wszystko to dzięki zastosowaniu przejrzystych interfejsów graficznych. Dodawanie i aktualizacja treści jest jeszcze łatwiejsza - wystarczy wpisać lub wkleić niesformatowany tekst. Taki tekst można bez przeszkód dowolnie formatować, dzielić, zaznaczyć i wyróżnić nagłówki. Oczywiście jest to jedna z podstawowych funkcji każdego systemu zarządzania treścią. Bardziej zaawansowane i rozwinięte systemy CMS oferują dodawanie różnych formularzy lub dodatkowych aplikacji internetowych.

Zobacz również: e-Firma - Blog

Najważniejszych powodem, dla którego systemy CMS są tak powszechnie stosowane jest bez wątpienia to, że wygląd i format treści nie jest uzależniony od formatu, układu i design’u serwisu. Wszystkie informacje i sposób ich zapisania przez użytkownika systemu CMS są, po zatwierdzeniu, w niezmienionej formie prezentowane na stronie internetowej danego serwisu. Zastosowanie systemu CMS sprawia, że wpisywana treść jest całkowicie niezależna od zastosowanego szablonu serwisu WWW. Oprócz tego, wprowadzenie jakichkolwiek zmian w wygląd serwisu nie pociąga za sobą konieczności zmian treści wprowadzonych do systemu CMS. Oznacza to, że opracowywanie szaty graficznej i wyglądu strony może być prowadzone przez wykwalifikowany i doświadczony zespół grafików i web-designerów, natomiast sama treść serwisu opracowywana i redagowana jest przez redakcję serwisu. Przypomnijmy, że członkowie redakcji, aby wprowadzać treść do serwisu, nie muszą mieć rozwiniętych zdolności informatycznych, wystarczy podstawowa wiedza na temat Internetu i obsługi komputera. Ponadto, wszelkie zmiany na stronie internetowej mogą być wprowadzane dynamicznie i niezależnie od tego, czy aktualnie prowadzona jest aktualizacja treści serwisu czy też zmiana jego szaty graficznej.

Zobacz również: e-Firma - Excel

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA