REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Czy warto korzystać z systemu CMS?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Tworzenie oraz późniejsze zarządzanie stroną internetową nie jest wcale prostym zadaniem. Tak z pewnością myśli większość internautów oraz ci, którzy zamierzają stworzyć firmową stronę internetową. Owszem, stworzenie od podstaw dobrej, atrakcyjnej i skutecznej strony internetowej nie należy do łatwych zadań, ale już jej zarządzanie wcale nie musi być udręką. Jeśli zdecydowaliśmy się sami zarządzać swoją stroną, aby była ona taka jak chcemy lub po prostu żeby obniżyć koszta, powinniśmy pomyśleć o systemie CMS.

Dzięki systemowi CMS możemy aktualizować, dodawać lub usuwać treść na stronie internetowej, tworzyć galerie zdjęć etc., a to wszystko bez konieczności posiadania rozległej wiedzy informatycznej. Oczywiście istnieje wiele różnych typów CMS z różnymi funkcjami i do różnych zastosowań. Czym jest CMS, do czego służy i jakie są jego funkcje?

REKLAMA

Czym jest CMS?

REKLAMA

CMS to w wolnym tłumaczeniu Content Management System (System Zarządzania Treścią). CMS to aplikacja internetowa lub jej zbiór, który pozwala na swobodne tworzenie i późniejszą aktualizację, dodawanie, usuwanie treści zamieszczanych w serwisie internetowym. Systemem CMS może zarządzać nawet niewykwalifikowany informatycznie personel bez większego doświadczenia w tej dziedzinie. Tego zadania mogą podjąć się osoby, które nie są wykształcone w kierunku informatycznym, a nawet takie, które nie znają nawet podstaw kodowania html etc. Aby rozpocząć korzystanie z systemu CMS wystarczy krótkie szkolenie i zapoznanie się z podstawami konkretnego systemu.

Kształtowanie, redagowanie i opracowywanie sposobu jej prezentacji w serwisie zarządzanym przez system CMS odbywa się zazwyczaj za pośrednictwem prostych w obsłudze interfejsów użytkownika. Interfejsy te mają zazwyczaj postać stron WWW, które posiadają odpowiednie formularze, moduły i narzędzia.

Przede wszystkim łatwość i prostota obsługi

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Najważniejszą zaletą każdego systemu CMS powinna być przede wszystkim prostota i jasność obsługi. System zarządzania treścią został stworzony właśnie w takim celu, aby nawet niedoświadczony użytkownik był w stanie sprawnie i profesjonalnie zarządzać treścią serwisu internetowego. Obecnie dostępne systemy CMS są jeszcze prostsze w obsłudze. Wszystko to dzięki zastosowaniu przejrzystych interfejsów graficznych. Dodawanie i aktualizacja treści jest jeszcze łatwiejsza - wystarczy wpisać lub wkleić niesformatowany tekst. Taki tekst można bez przeszkód dowolnie formatować, dzielić, zaznaczyć i wyróżnić nagłówki. Oczywiście jest to jedna z podstawowych funkcji każdego systemu zarządzania treścią. Bardziej zaawansowane i rozwinięte systemy CMS oferują dodawanie różnych formularzy lub dodatkowych aplikacji internetowych.

Zobacz również: e-Firma - Blog

Najważniejszych powodem, dla którego systemy CMS są tak powszechnie stosowane jest bez wątpienia to, że wygląd i format treści nie jest uzależniony od formatu, układu i design’u serwisu. Wszystkie informacje i sposób ich zapisania przez użytkownika systemu CMS są, po zatwierdzeniu, w niezmienionej formie prezentowane na stronie internetowej danego serwisu. Zastosowanie systemu CMS sprawia, że wpisywana treść jest całkowicie niezależna od zastosowanego szablonu serwisu WWW. Oprócz tego, wprowadzenie jakichkolwiek zmian w wygląd serwisu nie pociąga za sobą konieczności zmian treści wprowadzonych do systemu CMS. Oznacza to, że opracowywanie szaty graficznej i wyglądu strony może być prowadzone przez wykwalifikowany i doświadczony zespół grafików i web-designerów, natomiast sama treść serwisu opracowywana i redagowana jest przez redakcję serwisu. Przypomnijmy, że członkowie redakcji, aby wprowadzać treść do serwisu, nie muszą mieć rozwiniętych zdolności informatycznych, wystarczy podstawowa wiedza na temat Internetu i obsługi komputera. Ponadto, wszelkie zmiany na stronie internetowej mogą być wprowadzane dynamicznie i niezależnie od tego, czy aktualnie prowadzona jest aktualizacja treści serwisu czy też zmiana jego szaty graficznej.

Zobacz również: e-Firma - Excel

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

REKLAMA

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

REKLAMA

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

REKLAMA