Czy firma powinna wkroczyć na portal społecznościowy?
REKLAMA
REKLAMA
Obecnie istnieje niewiele analiz dających odpowiedź na pytanie, jakie wymierne korzyści wynikają z obecności firm i marek w mediach społecznościowych. Aby ustalić, czy przedsiębiorstwa na całym świecie uznają social media za równoprawny kanał komunikacji i niezależne narzędzie marketingowe, firma Regus zapytała w swoim badaniu liderów biznesu nie tylko o to, czy zdobyli jakiegokolwiek klienta za pośrednictwem sieci społecznościowych, ale także o to, czy uważają oni, że jest to kanał na tyle skuteczny, by przeznaczyć część budżetu marketingowego na działania w nim prowadzone.
REKLAMA
Na świecie sieci społecznościowe są wciąż używane głównie zgodnie ze swym tradycyjnym przeznaczeniem. Najczęściej wykorzystywane są, jako narzędzie służące nawiązywaniu oraz utrzymywaniu kontaktów biznesowych. Wykorzystywanie sieci społecznościowych do tego celu deklaruje 58% respondentów z całego świata.
Polecamy: serwis Leasing
REKLAMA
Popularne jest również przyłączanie się do grup tematycznych (54%). Wprawdzie istnieje pewna grupa sceptyków (34%) uważających, że sieci społecznościowe nigdy nie staną się liczącą się metodą nawiązywania kontaktów z aktualnymi lub potencjalnymi klientami, jednak ponad 51% firm organizuje grupy swoich klientów w sieciach społecznościowych, przyłącza się do takich grup lub zarządza nimi wykorzystując możliwości mediów społecznościowych.
54% firm używa portali społecznościowych do wyszukiwania użytecznych informacji biznesowych. Zaskakiwać może jednak fakt, że zaledwie 22% respondentów znalazło nową pracę przez sieci społecznościowe, mimo istnienia serwisów wyposażonych w funkcje poszukiwania pracy czy specjalizujących się w kontaktach biznesowych, jak np. LinkedIn.
Polecamy: Jak założyć własna firmę?
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.