Jaki wpływ na wyniki firm mają sieci społecznościowe
REKLAMA
REKLAMA
Media społecznościowe w Polsce
W Polsce jedna czwarta (25%) przedsiębiorstw przeznaczyła część swojego budżetu marketingowego na działania prowadzone w serwisach społecznościowych. 57% polskich firm korzysta z sieci społecznościowych w celu pielęgnowania kontaktów biznesowych (na świecie 58%), a niemal połowa z nich (48%) regularnie szuka za ich pomocą przydatnych informacji.
REKLAMA
Tylko 34% badanych zadeklarowało, że ich zdaniem główną funkcją sieci społecznościowych jest możliwość zarządzania grupami klientów i utrzymywania z nimi kontaktów (przy średniej światowej 54%). 36% respondentów, czyli o 8% respondentów mniej niż w przypadku globalnej średniej (44%), deklaruje, że animacje audiowizualne na profilu firmowym zrobiły na nich wrażenie. Ponad 30% badanych znalazło pracę korzystając z serwisów społecznościowych.
Polecamy: Jak założyć firmę w jednym okienku?
Badania
REKLAMA
„Przeprowadzone przez nas badanie dowiodło, że sieci społecznościowe stały się jednym z głównych narzędzi nowoczesnego biznesu. Choć nadal istnieje grupa sceptyków wątpiących w to, że media społecznościowe staną się ważnym kanałem komunikacji z aktualnymi i potencjalnymi klientami firmy, coraz więcej firm przeznacza realną część swoich budżetów marketingowych na działania w tym obszarze.
Biorąc pod uwagę ponad 5,6 miliona polskich użytkowników Facebooka oraz liczącą ponad 12 milionów użytkowników społeczność portalu Nasza-Klasa.pl , nie dziwi fakt, że Polskie firmy coraz poważniej podchodzą do biznesowych sposobów wykorzystania potencjału tkwiącego w mediach społecznościowych” – mówi Garry Gürtler, Dyrektor Generalny ds. Europy Środkowo-Wschodniej w firmie Regus.
Polecamy: Jak zarobić pierwszy milion?
„Mimo, iż najbardziej popularną funkcją tych sieci jest utrzymywanie kontaktów, serwisy społecznościowe stanowią także doskonałe narzędzie pozwalające firmom na pozyskiwanie nowych klientów oraz pielęgnowanie relacji z obecnymi. Badanie pokazuje również, że organizacje, które jeszcze nie rozpoczęły działań w mediach społecznościowych, mogą tracić znaczące możliwości biznesowe w stosunku do tych, które zdecydowały się na ten krok. Szczególnie mocno jest to widoczne w Holandii (48%), Indiach (52%), Meksyku (50%) i Hiszpanii (50%), gdzie zanotowano najwyższe wskaźniki pozyskania nowych klientów za pośrednictwem sieci społecznościowych” - dodaje.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.