REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Ile kosztuje założenie firmowej strony internetowej?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
epieniadz.blox.pl
Koszt założenia firmowej strony internetowej
Koszt założenia firmowej strony internetowej

REKLAMA

REKLAMA

W dobie nowoczesnych technologii na czele z Internetem posiadanie przez firmę własnej strony internetowej stało się już nie tyle dodatkiem, co raczej koniecznością. Ile kosztuje jej założenie? Przeczytaj poradę eksperta.

Obecnie już nikt nie pyta się o to, czy przedsiębiorstwo posiada swoją wirtualną wizytówkę z wagi na to, że jest to na tyle oczywiste, co posiadanie własnej siedziby. W związku z tym, bez względu na to, czy nasza działalność opiera się na wykorzystywaniu Internetu, czy też nie bezapelacyjnie powinniśmy dysponować firmową stroną internetową. Tym bardziej, że nie jest to ani kosztowne, ani skomplikowane przedsięwzięcie.

REKLAMA

Przygotowując się do założenia firmowej strony mamy do wyboru dwa warianty postępowania: samodzielne zaprojektowanie witryny lub zlecenie projektu firmie zewnętrznej.

REKLAMA

W pierwszym przypadku jedyny koszt jaki będziemy musieli ponieść, to wykupienie domeny (ok. 50zł/rok) oraz wykupienie miejsca na serwerze (ok. 100zł/rok). Cała reszta, tzn. stworzenie witryny będzie nas kosztowała jedynie trochę czasu poświęconego na jej budowę. Warto pamiętać o tym, że decydując się na samodzielne stworzenie strony nie musimy robić tego od podstaw. W sieci jest mnóstwo darmowych szablonów, które po drobnej modyfikacji mogą stanowić świetną wizytówkę firmy. Innym rozwiązaniem jest wykorzystanie CMS-u, które nie tylko znacznie przyśpieszy naszą pracę, ale także ułatwi dokonywanie jakichkolwiek zmian w przyszłości.

Ostatnimi czasy w ofercie największych firm hostingowych pojawiły się darmowe kreatory jako dodatek do wykupionej usługi. Osobiście nie polecam tego rozwiązania z uwagi na to, że strona stworzona w ten sposób zawsze będzie w pewnym stopniu odbiegała estetycznie od swoich odpowiedników, co z punktu widzenia wizytówki firmy może odnieść przeciwny do oczekiwanego rezultat.

Polecamy: Jak nazwać serwis www?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W przypadku, gdy komputer jest dla nas czarną magią nie pozostaje nam nic innego, jak skorzystać z usług firm zewnętrznych. Należy pamiętać, że także w tym wariancie jesteśmy zmuszeni do poniesienia kosztów domeny i hostingu. Koszty stworzenia strony firmowej są bardzo zróżnicowane, jednak nie należy wierzyć w nadzwyczajne okazje.

Średnia cena standardowej strony to ok. 500zł. Użyłem terminu standardowej z uwagi na to, że w ofercie firm coraz częściej dostępne są także strony oparte na wspomnianym już przeze mnie CMS-ie. Koszt takiej witryny jest średnio o kilkaset złotych większy, ale dzięki temu będziemy w stanie administrować naszą stroną nawet posiadając jedynie podstawową wiedzę z zakresu informatyki.

Polecamy: Ile kosztuje założenie sklepu internetowego?

Jak widać na powyższych przykładach stworzenie strony internetowej dla własnej firmy nie jest wcale kosztownym przedsięwzięciem. Co prawda w obliczeniach nie uwzględniono kosztów pozycjonowania, które niejednokrotnie mogą przewyższyć koszt samej witryny. Jednak w przypadku stron firmowych na początku wystarczy, że podamy jej adres na wizytówce i wpiszemy go w naszym profilu w internetowych katalogach firm. W końcu lepiej mieć słabo wypozycjonowaną stronę, niż nie posiadać jej w ogóle.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA