REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak uzyskać informację o postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego – cz. II

Marcin Sanner
Doradca prawny z zakresu Prawa Zamówień Publicznych
Iuridico
Doradztwo Prawne & Tłumaczenia

REKLAMA

REKLAMA

Poza obowiązkami wskazanymi w części pierwszej artykułu, zamawiajacy wszczynając postępowanie powinien zamieścić ogłoszenie o zamówieniu w miejscu publicznie dostępnym w swojej siedzibie (np. na tablicy ogłoszeń) oraz na stronie internetowej. Przy czym należy zaznaczyć, że treść ogłoszeń zamieszczanych w siedzibie zamawiającego oraz na stronie internetowej nie może zawierać innych informacji (dodatkowych, rozszerzających) niż zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych lub przekazane UOPWE.

Dodatkowo zamawiający może opublikować ogłoszenie o zamówieniu także w inny sposób, np. poprzez zamieszczenie ogłoszenia w prasie, internecie itp., jednakże treść tych ogłoszeń nie może zawierać innych informacji niż zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych lub przekazane UOPWE.

REKLAMA

Polecamy: Jak uzyskać informację o postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego – cz. I

REKLAMA

Zainteresowane podmioty mogą dowiedzieć się o trwającej procedurze z różnych źródeł, jednak gdy zdecydują się wziąć udział w danym postępowaniu powinny przede wszystkim śledzić stronę internetową zamawiającego (wskazaną w ogłoszeniu), dlatego, że na tej stronie zamawiający zamieszcza informacje o ewentualnych zmianach (np. przesunięcie terminu składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu) lub wniesionych odwołaniach, a jak najszybsze powzięcie wiadomości o nowych okolicznościach ułatwia podjęcie dalszych stosownych działań.

Niezależnie od powyższego zamawiający może, po zamieszczeniu ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych lub przekazaniu ogłoszenia o zamówieniu UOPWE, bezpośrednio poinformować o wszczęciu postępowania o udzielenie zamówienia znanych sobie wykonawców, którzy w ramach prowadzonej działalności świadczą dostawy, usługi lub roboty budowlane będące przedmiotem zamówienia.

Jednak także w tym przypadku informacja od zamawiającego nie może zawierać innych treści niż zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych lub przekazane UOPWE.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

W przypadku trybów: negocjacje bez ogłoszenia oraz zamówienie z wolnej ręki zamawiający może zamieścić ogłoszenie o zamiarze zawarcia umowy. W takim ogłoszeniu zamieszcza się co najmniej:
1) nazwę (firmę) oraz adres zamawiającego;
2) określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia;
3) uzasadnienie wyboru trybu;
4) nazwę (firmę) albo imię i nazwisko oraz adres wykonawcy, któremu zamawiający zamierza udzielić zamówienia.

Powzięcie informacji o zamiarze zawarcia umowy umożliwia potencjalnym wykonawcom wniesienie środków ochrony prawnej (odwołanie) na wybór trybu niekonkurencyjnego, a skuteczne wykazanie naruszenia przepisów ustawy Pzp w tym zakresie powinno skutkować odstąpieniem przez zamawiającego od zamiaru zawarcia umowy z wybranym Wykonawcą i przystąpieniem do procedury udzielenia zamówienia w trybie konkurencyjnym.

Polecamy: serwis Leasing

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA