REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Pracownik, Zarządzanie

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Praktyki efektywnego nadzoru nad spółkami grupy kapitałowej

Warsztaty „Praktyki efektywnego nadzoru nad spółkami grupy kapitałowej”.

Kluczowe zmiany związane z wdrożeniem Dyrektywy o emisjach przemysłowych

Warsztaty „Kluczowe zmiany związane z wdrożeniem Dyrektywy o emisjach przemysłowych do prawodawstwa polskiego”.

Coaching dla emerytów

Ludzie żyją coraz dłużej, w wyniku czego rządy państw europejskich i Ameryki Północnej decydują się na przesunięcie w górę wieku przechodzenia obywateli ich krajów na emeryturę. Niemniej jednak, średnia ilość lat spędzanych na emeryturze się zwiększa. Zmienia się przy tym sposób spędzania tego czasu.

Wystawiennicze know – how

Wybrałeś najodpowiedniejsze wydarzenie wystawiennicze w swojej branży, ciężko pracowałeś, by wszystko było dopięte na ostatni guzik. Zastanawiasz się, czy jest jeszcze coś, o czym należałoby pomyśleć? Oto garść podpowiedzi, które pomogą Ci rozwiać wątpliwości towarzyszące przed wydarzeniem.

REKLAMA

Kiedy praca szkodzi?

Większość z nas spędza w pracy średnio nawet jedną trzecią swojego życia. To bardzo dużo, dlatego też wszelkie niewygody i szkodliwe warunki okazują się mieć niebagatelny wpływ na nasze zdrowie i samopoczucie.

Rynek usług szkoleniowych w Polsce

Chcąc związać swą karierę zawodową z określoną branżą, dobrze jest najpierw wziąć pod przysłowiową lupę jej obecną sytuację, zapotrzebowanie oraz prognozy. Praca każdego specjalisty wymaga ciągłego doskonalenia swych umiejętności, a także konsekwentnego ukierunkowywania własnego rozwoju. Jest to proces pochłaniający mnóstwo czasu i energii. Nie inaczej rzecz ma się na rynku szkoleniowym.

Czas na rozwój

Pragniesz się rozwijać, zdobywać nową wiedzę i umiejętności, jednak ciągle brak Ci czasu? Chciałbyś nauczyć się nowych języków obcych, poszerzyć swoją wiedzę zawodową oraz kształcić się w obszarze swoich zainteresowań? A może chciałbyś pracować w swoim wymarzonym zawodzie, jednak nie masz czasu na zdobywanie potrzebnej wiedzy i umiejętności? Nie poddawaj się! Zdobycie kilku prostych umiejętności w połączeniu ze zmianą niektórych przyzwyczajeń dadzą Ci czas potrzebny do rozwoju we wszystkich innych dziedzinach. Potraktuj to jako inwestycję w wysokości złotówki, która przyniesie zwrot w wysokości tysiąca złotych.

Kluczowe rady dla dobrego mówcy

Wystąpienie publiczne i sztuka przemawiania to chleb powszedni każdego Trenera. Doskonały Trener, poza świetnym przygotowaniem merytorycznym, potrafi uczestnikom swoich szkoleń sprzedać wiedzę, którą ma w głowie. To niezmiernie ważne, aby przemawiać do nich w sposób, który zaangażuje ich w przebieg szkolenia i zmotywuje do wprowadzania w życie nowo zdobytych umiejętności. Zasady dobrego mówcy - trenera można sprowadzić do 7 kluczowych wskazówek.

REKLAMA

Czy przepisy podatkowe dyskryminują pracowników transgranicznych w UE?

Komisja Europejska dokona przeglądu przepisów podatkowych w państwach członkowskich UE, aby sprawdzić, czy nie dyskryminują one pracowników transgranicznych. Takich pracowników jest w UE ok. 1,2 mln. Dowiedziono, że mobilność pracowników stanowi jeden z najważniejszych elementów sprzyjających wzrostowi gospodarczemu i stymulujących zatrudnienie w Europie. Jednak bariery fiskalne przeszkadzają w swobodnym podejmowaniu pracy w innym państwie członkowskim UE.

Rekrutacja on-line coraz bardziej popularna

Współczesny rynek pracy wymaga od nas coraz większego zaangażowania, kreatywności w szukaniu pracy oraz elastyczności w dostosowywaniu się do proponowanych warunków. Coraz częściej decydujemy się na migracje zarobkowe i udział w rekrutacjach w innych regionach kraju. Rekrutacja on-line staje się coraz bardziej popularną metodą doboru personelu.

Testy rekrutacyjne on-line

Stosunkowo nowym zjawiskiem na rynku pracy jest weryfikacja wiedzy i umiejętności kandydatów do pracy za pośrednictwem testów rekrutacyjnych online. Do niedawna rekruterzy jedynie w trakcie indywidualnego wywiadu zawodowego potwierdzali lub obalali deklarowane przez kandydatów umiejętności.

O czym należy pamiętać przed przystąpieniem do rozmowy rekrutacyjnej on-line?

Rekrutacja on-line to coraz częściej pojawiający się sposób pozyskiwania pracowników. Dowiedz się o czym należy pamiętać przed przystąpieniem do rozmowy rekrutacyjnej on-line.

Jak się zachować podczas rozmowy rekrutacyjnej on-line?

W trakcie rozmowy rekrutacyjnej on-line tak samo jak podczas tradycyjnego wywiadu twarzą w twarz rekruter będzie zwracał uwagę zarówno na treść naszych wypowiedzi, jak i wszelkie pozostałe komunikaty nadawane niewerbalnie (ton głosu, mowa ciała, postawa, gestykulacja etc.).

Warsztaty „Prawo telekomunikacyjne - najnowsze zmiany i istniejące problemy oraz ich wpływ na branżę telekomunikacyjną”

Warsztaty „Prawo telekomunikacyjne - najnowsze zmiany i istniejące problemy oraz ich wpływ na branżę telekomunikacyjną”

Warsztaty „Ochrona informacji w świetle nowelizacji przepisów UE”

Warsztaty „Ochrona informacji w świetle nowelizacji przepisów UE”

Współczesne koncepcje zarządzania czasem w przedsiębiorstwie

Do sprawnego funkcjonowania firmy przyczynia się odpowiednie zarządzanie posiadanymi przez nią zasobami - jednym z nich jest czas. Czy znasz nowoczesne trendy zarządzania czasem pracy w przedsiębiorstwie?

Maleją nierówności dochodowe

Nierówności dochodowe w Polsce stopniowo maleją. Obecnie wynoszą 31,1 proc. Eksperci zapowiadają dalsze równanie poziomów wynagrodzeń.

Specjalizacja w biznesie, czyli zrób to sam albo zleć specjalistom.

Mówiąc o specjalizacji w biznesie należy pamiętać, że jest się ekspertem w danej dziedzinie np. zarządzania, finansów, rachunkowości. Posiada się wiedzę i doświadczenie, które daje gwarancję bezpieczeństwa i wysoką jakość realizowanych projektów.

Praca tymczasowa na umowy śmieciowe

40 proc. Polaków uważa, że praca tymczasowa to wygodna forma zatrudnienia. 60 proc. uważa, że tymczasowe zatrudnienie nie wiąże się z gorszym traktowaniem pracowników - wynika z badania Start People.

Różnice pokoleniowe w zarządzaniu zespołem

Konflikt pokoleniowy to normalna sprawa w społeczeństwie i jest to problem stary jak świat. Tymczasem konflikt międzypokoleniowy nabrał innego charakteru, zmniejszył swój zasięg, jego bohaterowie kryją się pod wyrazistymi literami alfabetu „X” i „Y”, a nie płaszczem historii.

Czym jest superwizja coachingowa?

Profesjonalny coach potrzebuje nieustannie się rozwijać. Superwizja coachingowa zapewnia rozwój i skuteczność praktyki każdego coacha.

Pracownik po pięćdziesiątce – doświadczony, tani, atrakcyjny

Mimo kryzysu pracownicy w wieku powyżej 50 lat są nadal pożądani na rynku pracy. Co ciekawe, zdecydowana większość z nich jest zatrudniana na umowy o pracę, a nie na tzw. „umowach śmieciowych”. Tak wynika z badań wewnętrznych Start People.

Trener dla dojrzałego pracownika

Istnieje wiele negatywnych mitów o pracownikach powyżej 50 roku życia. Były i nadal podejmowane są próby obalenia tego krzywdzącego mitu.

Jeden czy dwóch trenerów?

Firmy szkoleniowe rzadko proponują swoim klientom szkolenia prowadzone przez pary równorzędnych trenerów czy nawet duety w postaci młodszy – starszy trener. Przewodzą szkolenia prowadzone przez jedną osobę. Która z możliwości coachingu przynosi lepsze efekty?

Jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej?

Rozmowa kwalifikacyjna umożliwia kandydatowi prezentację umiejętności i kwalifikacji, natomiast pracodawcy pomaga w zebraniu informacji o potencjalnym pracowniku, a także w przedstawieniu mu zasad i obowiązków związanych z daną pracą. Jak dobrze zaprezentować się na rozmowie kwalifikacyjnej?

Formowanie zespołu przez menedżera

W obecnych czasach w zależności od potrzeb i bieżących projektów firmy tworzą tzw. grupy zadaniowe, złożone ze specjalistów z poszczególnych dziedzin, do wykonania odpowiedniego projektu, po zakończeniu którego zespół ulega rozwiązaniu. Jaka rola w tym procesie przypada menedżerowi?

Czy konflikt może motywować do pracy?

Konflikty zdarzają się również w miejscu pracy. Atmosfera w pracy ma duże znaczenie dla osiągnięcia satysfakcji i poczucia spełnienia w życiu. W pracy spędzamy znaczną część naszego czasu, realizując karierę zawodową i dążąc do osiągnięcia sukcesów. W konfliktogennym środowisku znacznie trudniej osiągnąć wyznaczone założenia. Czy zawsze?

Zarządzanie w czasach kryzysu

Każdy wie, że sytuacja gospodarcza uległa zmianie. Wymaga to zatem także zmian w naszym działaniu i znalezienia nowych ścieżek. Prosperity przyzwyczaiło niektórych do lenistwa i zamykania drzwi innowacyjności. Nie oszukujmy się. Kto w tych czasach sie nie rozwija - musi ustawić się w kolejce po zasiłek dla bezrobotnych.

Jak właściwie wykorzystywać posiadany czas?

Zarządzanie czasem jest najtrudniejszą z czynności, ponieważ czasu nie posiadamy na własność. Nie można go dokupić ani zgromadzić. Konieczne jest więc odpowiednie jego wykorzystywanie.

Jak motywować pracowników?

W dzisiejszych czasach pracodawca musi dbać nie tylko o bezpieczne i higieniczne warunki pracy, ale również o komfort psychiczny pracowników. Jak to robić?

Jak napisać skuteczne ogłoszenie o pracę?

Dobre i przede wszystkim skuteczne ogłoszenia o pracę jest ważnym elementem rekrutacji. Zdobądź niezbędną wiedzę i od dziś zawsze znajduj ludzi, których szukasz!

Czy integracja pracowników może zwiększyć zyski firmy?

Człowiek, by lepiej pracować, potrzebuje czegoś więcej niż tylko pieniędzy. Pracownik dużo bardziej docenia nagrodę w postaci pochwały od szefa, miłą atmosferę w pracy czy dodatkowe świadczenia, niż wzrost wynagrodzenia. Dlatego też bardzo trudno utrzymać najlepszych i najbardziej wydajnych pracowników. Menedżerowie poszukują nowych, innowacyjnych sposobów motywowania. Jednym z nich są imprezy integracyjne.

Czego powinien unikać dobry manager?

Wielu menedżerów popełnia proste błędy w trakcie zarządzania. Warto przyjrzeć się najczęściej popełnianym przez menedżerów błędom przez pryzmat czterech podstawowych funkcji zarządzania: planowania, organizowania, motywowania i kontroli.

Jak dział personalny może udowodnić swoją efektywność – czym jest wskaźnik ROI?

W dobie kryzysu ekonomicznego zarządy firm wymagają, aby każdy dział w firmie pracował na najwyższych obrotach, a tam, gdzie pracy jest mniej, aby redukować zatrudnienie. Niestety ofiarą redukcji bardzo często padają te stanowiska, którym trudno udowodnić swoje bezpośrednie przełożenie na wynik operacyjny firmy. Tak bywa, w przypadku administracji i działów personalnych, których praca jest niewymierna i trudno policzalna. Z odsieczą na szczęście wychodzi na przód nowa dziedzina Zarządzania Zasobami Ludzkimi - Controling Personalny.

Jak osiągnąć mistrzostwo w organizacji pracy?

Niektóre wprowadzone przez naszych przodków rozwiązania są przez nas używane do dziś. Pomimo iż w połowie XV wieku nie używano takich pojęć, jak „zarządzanie”, „zasoby ludzkie”, „organizacja zhierarchizowana”, przynajmniej nie w znaczeniu, którego używa się obecnie, pewne ogólne zaproponowane wówczas zasady da się wykorzystać do rozwoju ówczesnej organizacji.

Czym są tablice wizualizacyjne?

Po wyznaczeniu celów i sprecyzowaniu przeszkód jakie skutecznie mogą przeszkodzić Ci w działaniu i osiągnięciu sukcesu, przychodzi czasami moment zwątpienia i znużenia. Co wtedy? Co dalej?

Lokata i fundusz inwestycyjny – zgrana para

Na lokacie można zarobić nawet 15 proc. w skali roku, jeżeli przy jej zakładaniu zainwestuje się w fundusze. Jednak zarządzanie lokatami, połączonymi z produktami inwestycyjnymi, nie należy do najtańszych. Ponadto wysoko oprocentowanym lokatom może się nie udać pokryć strat funduszy, poniesionych na giełdzie.

Metody zarządzania czasem

Metody zarządzania czasem, w myśl słów Petera Druckera (którego uznaje się za ojca technik zarządzania) powinny wspomagać osiąganie celów zawodowych i osobistych pracowników przedsiębiorstwa a tym samym wpływać na wzrost skuteczności działania całej firmy.

Otwarcie zawodów

Trwają prace rządu nad otwarciem niektórych zawodów regulowanych. Zmiany mogą przynieść nawet 100 tys. nowych miejsc pracy.

Polacy szanują pracodawcę

Ponad 80 proc. Polaków odczuwa szacunek wobec swojego pracodawcy, ponad 70 proc. twierdzi, że prywatne firmy tworzą więcej miejsc pracy niż przedsiębiorstwa państwowe - wynika z badań GfK Polonia.

Kontrola poczty pracowniczej przez pracodawcę

Kiedy pracodawca może kontrolować służbowy e-mail pracownika? Dowiedz się jakie prawa ma pracodawca oraz co dzieje się w sytuacji, gdy pracownik wykorzystuje pocztę firmową do spraw prywatnych.

Czy potrafisz zarządzać swoim czasem w pracy?

Efektywne zarządzanie czasem w pracy odgrywa jedną z kluczowych ról na gruncie zawodowym. Dowiedz czy potrafisz zarządzać swoim czasem w pracy.

Inicjatywa „Szanse dla młodzieży"

„Szanse dla młodzieży" to nowa inicjatywa zapoczątkowana przez Komisję Europejską. Nowe przedsięwzięcie ma zapewnić zwiększenie szans absolwentów na zdobycie pracy.

Rekrutacja a umiejętności interpersonalne

„Niezbędne wysoko rozwinięte zdolności interpersonalne” – to zdanie pojawia się w niemal każdym ogłoszeniu o pracę. Czy zastanawialiście się kiedyś nad tym, co konkretnie kryje się pod pojęciem „umiejętności interpersonalnych” i jaką rolę odgrywają w procesach rekrutacyjnych?

Funkcjonowanie i Opodatkowanie Fundacji i Stowarzyszeń

Zajmujesz się działalnością Fundacji i Stowarzyszeń? Pracujesz w trzecim sektorze? Zajmujesz się księgowością OPP? Ten poradnik jest dla Ciebie!

Ochrona środowiska w firmie - wizerunek

Ochrona środowiska w firmie może pomóc w budowaniu wizerunku przedsiębiorcy. Dowiedz się w jaki sposób promować działalność dbając o środowisko.

Praca w HR a wyzwania XXI wieku

Niemal każda firma posiada w swoich strukturach wyodrębnioną komórkę ds. HR – w małych i średnich przedsiębiorstwach zazwyczaj będzie to jedna osoba, natomiast duże firmy i korporacje zatrudniają całe sztaby osób odpowiedzialnych za zarządzanie zasobami ludzkimi. Warto przyjrzeć się, zatem bliżej tej grupie zawodowej.

Ja w Internecie – czyli o tym, jak kształtować swój wirtualny wizerunek

Czy wiesz, jak bardzo Twój wizerunek w Internecie może wpływać na Twoją pozycję na rynku pracy? Czy to, co o Tobie mówi wyszukiwarka może Ci pomóc w budowaniu kariery a może wręcz przeciwnie? Czy zdajesz sobie sprawę z mocy social mediów i ich wpływu na decyzje pracodawców? W końcu czy dbasz o swój e-wizerunek? A może nadal wierzysz w to, że pozostajesz anonimowym użytkownikiem sieci?

Rekrutacja - praca zespołowa a kompetencje osobowościowe kandydata

Wybór najlepszego kandydata na pracownika wymaga obecnie większej aktywności ze strony kandydata do pracy oraz firmy i osoby rekrutującej. Oceniane są zarówno wiedza i doświadczenie, jak i umiejętności oraz kompetencje osobiste osób aplikujących na dane stanowisko. W czołówce znajduje się umiejętność pracy w zespole.

Kogo szukały firmy w 2011 roku? - podsumowanie

Poprzednia fala kryzysu nie zamroziła rynku pracy. Wśród ofert pracy nadal znajdują się branże, w których to pracownicy dyktują warunki. O jakich zawodach mowa?

REKLAMA