REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak napisać skuteczne ogłoszenie o pracę?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Treco Inspiracja do sukcesu
Portal dla szkoleniowców
Rekrutacja, pisanie oferty pracy.
Rekrutacja, pisanie oferty pracy.

REKLAMA

REKLAMA

Dobre i przede wszystkim skuteczne ogłoszenia o pracę jest ważnym elementem rekrutacji. Zdobądź niezbędną wiedzę i od dziś zawsze znajduj ludzi, których szukasz!

Przeważnie mówimy o tym, jakie błędy popełniają kandydaci przy tworzeniu i składaniu aplikacji, a może by tak sytuację odwrócić i zadać sobie pytanie: czy na pewno umiemy pisać ogłoszenia o pracę? Czy nie robimy w nich błędów, piszemy jasno i zrozumiale? Czy znajdujemy tych pracowników, o których nam chodzi? Chyba nie zawsze… Nawet, jeśli uważamy, że potrafimy i dobrze sobie radzimy z rekrutacjami, to przecież zawsze możemy się czegoś nowego nauczyć.

REKLAMA

REKLAMA

Kandydaci, przy pisaniu aplikacji, mają do dyspozycji wiele narzędzi, wzorów i poradników. Mogą nawet zlecić napisanie dokumentów profesjonalistom, a co z pracodawcami? Wydaje się, że takiej pomocy jest niewiele, a przecież nie każdy z nas jest specjalistą od rekrutacji i selekcji. Zdarza się, że przychodzi nam po raz pierwszy znaleźć samodzielnie odpowiednią osobę do naszej firmy lub ogłoszenia, które piszemy nie przynoszą skutku.

Jak zatem należy postępować, aby osiągnąć to, czego nam potrzeba? Po pierwsze musimy się dobrze przygotować do napisania oferty pracy, poświęcić trochę czasu na przemyślenie, kogo i do jakiej pracy potrzebujemy oraz jakie kwalifikacje są danej osobie niezbędne, a jakie mogą się przydać, ale nie są konieczne. Bardzo ważne też będzie, co możemy nowemu pracownikowi zaoferować. Uzbrojeni w taką wiedzę możemy usiąść do pracy, pamiętając, żeby w każdym punkcie ogłoszenia trzymać się prawdy, nie obiecywać czegoś, czego nie możemy zapewnić, ponieważ w ten sposób szkodzimy naszemu wizerunkowi na rynku. Wielu kandydatów nie wysyła ofert gdzie popadnie, tylko sprawdza naszą firmę tak samo jak my sprawdzamy ich, między innymi: szukają opinii na temat naszej firmy, jako pracodawcy, na forach internetowych. W dzisiejszych czasach większość kandydatów szuka pracy za pośrednictwem Internetu, dlatego skupimy się na specyfice internetowych ofert pracy oraz portali, które je oferują.

Zobacz: Rekrutacja a umiejętności interpersonalne

Samodzielnie czy z doradcą?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ogłoszenie możemy napisać sami lub skontaktować się z konsultantem portalu pracy, który jest przygotowany do fachowego doradztwa i ma duże doświadczenie w redagowaniu ofert pracy. Doradca może nam pomóc w przygotowaniu ofert od podstaw lub sprawdzić, podpowiedzieć czy skorygować to, co sami przygotujemy.

Spróbujmy, więc przygotować ogłoszenie o pracę samodzielnie, trzymając się niezbędnych oraz przydatnych elementów:

Nazwa stanowiska

Dzięki trafnie nazwanemu stanowisku przyciągamy kandydatów i jednocześnie informujemy, jaki rodzaj pracy oferujemy. Należy pamiętać, żeby była ona jak najbardziej zrozumiała i oddawała, maksymalnie w kilku słowach, charakter pracy przyszłego pracownika. Zwróćmy uwagę, czy nazwa jest pisana poprawnie. Na przykład: w przypadku rekrutacji na stanowisko Manager dopuszcza się pisownię - manager, menedżer i menadżer. Natomiast formy maneger, menager, manadżer, manedżer nie są poprawne.

Wymagania

Są kluczową częścią ogłoszenia o pracę. Określmy najpierw, jakie umiejętności, wykształcenie, wiedza czy uprawnienia będą niezbędne na oferowanym stanowisku. Dodatkowo możemy napisać o tym, co będzie „mile widziane”, ale nie jest konieczne u danego kandydata. Ogłoszenie powinno być zwięzłe i w miarę możliwości nie za długie, dlatego ograniczmy się do wymagań kluczowych na danym stanowisku w naszej firmie.

Nasza oferta

To, co oferujemy potencjalnemu kandydatowi jest również bardzo ważną częścią naszego ogłoszenia. Warto w tym punkcie zamieścić informację o proponowanym wynagrodzeniu lub jego przedziale (np. od 2500 do 3500). Informując z góry i wyraźnie potencjalnych kandydatów, na co mogą liczyć w naszej firmie ograniczymy spływ nieodpowiadających nam aplikacji oraz zgłoszeń osób, które będą miały wymagania większe niż to, co jesteśmy w stanie im zaoferować. Zauważmy, że w wielu krajach europejskich taka informacja w ogłoszeniu jest standardem i sprawdza się. Warto więc skorzystać w tej kwestii z doświadczeń innych.

Opis stanowiska

Bardzo często zdarza się, że ludzie na jednobrzmiących stanowiskach, wykonują w różnych firmach zupełnie inne obowiązki. Krótki opis obowiązków w naszej firmie pozwoli kandydatowi zorientować się, czy praca będzie mu w pełni odpowiadać.

Logo i krótki opis firmy

Zamieszczając ogłoszenie w indywidualnej szacie graficznej naszej firmy budujemy wizerunek swojej marki. Możemy też wybrać ogłoszenie w szacie standardowej, w której jest możliwość zamieszczenia naszego logo lub ogłoszenie ukryte (ukrywamy nazwę naszej firmy i logo), jeśli uważamy, że jest taka potrzeba. Warto również, przynajmniej w kilku słowach, określić zakres działalności naszej firmy i branżę, w jakiej działamy.

Preferowany sposób kontaktu z nami

E-mail, a może telefon? Tylko CV czy również list motywacyjny / podanie?

REKLAMA

Przede wszystkim e-mail, ponieważ mówimy o ogłoszeniach na portalach pracy. Telefon możemy podać dodatkowo, ale jeśli będziemy mieli bardzo dużo kandydatów może być to kłopotliwe. Na szczęście na niektórych portalach możemy nasze ogłoszenie zmodyfikować bezpłatnie nawet już po publikacji, jeśli zauważymy, że jakiś jego punkt jest zbędny, nie sprawdza się lub czegoś brakuje. Przemyślmy też czy wystarczy nam samo CV napisane przez kandydata czy jednak koniecznie chcemy otrzymać list motywacyjny / podanie. Często zdarza się, że listy nie są nawet czytane, więc może warto z nich zrezygnować i ograniczyć dzięki temu ilość stron do przejrzenia?

Zastanówmy się też, jakiego regionu dotyczy nasza oferta. Czy kandydatów szukamy w całej Polsce, kilku lub jednym województwie, a może w konkretnym mieście? Dzięki temu ograniczymy napływ aplikacji, które nas nie będą interesowały.

Zobacz: Social media w procesie rekrutacji

Poprawność językowa

Na koniec zwróćmy szczególną uwagę na poprawność ortograficzną i gramatyczną naszej oferty oraz na to, czy będzie ona zrozumiała dla osób czytających. Zrozumiałość ogłoszenia dobrze by było sprawdzić prosząc, kogoś, najlepiej niepracującego w naszej firmie o przeczytanie i krótką informację zwrotną, jak je zrozumiał.

Pozostaje nam jeszcze zdecydować się, czy nasze ogłoszenie ma być wyróżnione i w jaki sposób. Każdy z portali pracy oferuje inne sposoby na poprawienie oglądalności naszej oferty. Jeśli nie wiemy, które wyróżnienie będzie dla nas najlepsze i spełni swoje funkcje, możemy zapytać. Jeśli korzystamy z najbardziej popularnych mediów, np. portali pracy, do naszej dyspozycji mamy konsultanta, który dobierze odpowiednie narzędzie do naszych potrzeb. Zastanówmy się jeszcze, czy nie przydałaby nam się pomoc przy przeglądaniu przychodzących aplikacji. Czy mamy na to wystarczającą ilość czasu? Poradzimy sobie, jeśli przyjdzie 10, 20 czy 50 aplikacji, ale jeśli przyjdzie ich 100, 500 czy ponad 1000 możemy mieć już pewien problem…

Wbrew pozorom nie musimy zatrudniać do pomocy dodatkowej osoby, portale pracy mają w swojej ofercie pomocne narzędzia również w tym zakresie. Nawet, jeśli musimy ograniczać koszty rekrutacji, znajdzie się na to jakiś sposób. Niektóre portale mają bowiem w swojej ofercie darmową automatyczną selekcję aplikacji (np. Praca.pl), która wskaże nam najbardziej wartościowych kandydatów.

Teraz nasze ogłoszenie zostanie opublikowane i czekamy na zgłoszenia tych właściwych kandydatów!

Zobacz serwis: Manager

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Deregulacja: rząd naprawia prawo, ale przedsiębiorcy nie są zadowoleni z zakresu i tempa zmian w przepisach

Przedsiębiorcy przekonują, że Polska musi być krajem ze sprawną strukturą przepisów. Mimo postępów nadal wiele zagadnień z prawa budowlanego, pozwoleń na zatrudnienie czy przepisów związanych z regulacją handlu i usług zdają się być niepotrzebnym mnożeniem administracji.

Czy konto firmowe jest obowiązkowe?

Przy założeniu firmy musisz dopełnić wielu formalności. O ile wybór nazwy przedsiębiorstwa, wskazanie adresu jego siedziby, czy wskazanie właściwego PKD są obligatoryjne, o tyle otworzenie rachunku firmowego niekoniecznie. Jednak dużo zależy przy tym od tego, jaka forma działalności jest prowadzona, jakie transakcje są wykonywane i wreszcie, czy chce ona korzystać z mechanizmu split payment.

Blisko LUDZI i dla LUDZI. Czym Emtor wyróżnia się jako pracodawca na rynku wózków widłowych?

Na przestrzeni lat firma Emtor udowodniła, że sukces w biznesie nie zależy wyłącznie od produktów czy wyników finansowych, ale przede wszystkim od ludzi, którzy ten biznes tworzą. To dzięki zaangażowaniu, lojalności i codziennej pracy zespołów połączenie tradycji z nowoczesnością jest możliwe. Emtor stawia na człowieka – nie tylko jako pracownika, ale jako partnera w budowaniu wspólnej przyszłości. Bo gdy ludzie czują się docenieni, chcą zostać na dłużej. Jak zatem firma buduje swoją przewagę na konkurencyjnym rynku?

Poczta Polska nawiązuje partnerstwo z Temu. Wszyscy dołożymy się do chińskiego giganta?

Poczta Polska poinformowała o nawiązaniu współpracy logistycznej z platformą Temu. Państwowe przedsiębiorstwo rozwija obsługę przesyłek e-commerce. Przesyłki zakupione na chińskiej platformie zakupowej będą dostarczane do klientów w ciągu kilku dni.

REKLAMA

6 miesięcy vacatio legis i gotowy projekt deregulacyjny to za mało. Deregulacja musi przyspieszyć

Przedsiębiorcy pozytywnie oceniają 6 miesięcy vacatio legis i gotowy projekt deregulacyjny zakładający uproszczenie prowadzenia działalności nierejestrowanej czy milczącą zgodę w wyszczególnionych w ustawie zagadnieniach gospodarczych, ale to za mało. Deregulacja musi przyspieszyć.

Warto udzielić pełnomocnictwa lub prokury w CEIDG

Prowadzenie własnej firmy to nie tylko pasja i satysfakcja, ale także szereg obowiązków, które co do zasady przedsiębiorca powinien wykonywać osobiście sprawując zarząd nad swoim przedsiębiorstwem. Chodzi tu przede wszystkim o zawieranie umów, czy kontakty z urzędami i sądami. Wraz z rozwojem firmy może okazać się, że konieczne będzie delegowanie części zadań związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwem na inne osoby. Aktualnie, każdy przedsiębiorca wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) może ustanowić pełnomocnika lub prokurenta, który będzie reprezentować go w sprawach pozostających w związku z prowadzoną przez tego przedsiębiorcę działalnością gospodarczą.

Biznesowy challenge z dala od zgiełku

Rozmowa z Agnieszką Najberek, dyrektorką sprzedaży MICE w Hotelu Arłamów, o trendach w budowaniu dobrostanu i integracji pracowników.

Outsourcing obsługi prawnej firmy

Ciągle następujące, dynamiczne i nieprzewidywalne zmiany rynkowe wymuszają na przedsiębiorcach konieczność nieustannego dostosowywania swoich strategii do zmieniających się realiów. W obliczu takich wyzwań, wiele firm zwraca uwagę na konieczność optymalizacji funkcjonowania pozaoperacyjnej części swojej działalności. Niczym nowym nie będzie wskazanie, że takim narzędziem jest właśnie outsourcing, który coraz częściej obejmuje także pracę prawników.

REKLAMA

Polubownie czy przez sąd – jak najlepiej dochodzić należności w TSL?

W branży TSL nawet niewielkie opóźnienia w płatnościach mogą prowadzić do utraty płynności, a w skrajnych przypadkach – do upadłości firmy. Skuteczna windykacja to często kwestia przetrwania, a nie tylko egzekwowania prawa. Co zatem wybrać: sąd czy polubowne rozwiązanie?

KPO ruszyło z kopyta: prawie 112 mld zł rozdysponowane, kolejne miliardy w drodze

Prawie 112 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy już zakontraktowane, ale to dopiero początek. Polska szykuje się na kolejną wypłatę – aż 28 mld zł może trafić do kraju jeszcze przed jesienią. Tymczasem wszystkie inwestycje z KPO są już uruchomione, a wypłaty nabierają tempa.

REKLAMA