REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak napisać skuteczne ogłoszenie o pracę?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Treco Inspiracja do sukcesu
Portal dla szkoleniowców
Rekrutacja, pisanie oferty pracy.
Rekrutacja, pisanie oferty pracy.

REKLAMA

REKLAMA

Dobre i przede wszystkim skuteczne ogłoszenia o pracę jest ważnym elementem rekrutacji. Zdobądź niezbędną wiedzę i od dziś zawsze znajduj ludzi, których szukasz!

Przeważnie mówimy o tym, jakie błędy popełniają kandydaci przy tworzeniu i składaniu aplikacji, a może by tak sytuację odwrócić i zadać sobie pytanie: czy na pewno umiemy pisać ogłoszenia o pracę? Czy nie robimy w nich błędów, piszemy jasno i zrozumiale? Czy znajdujemy tych pracowników, o których nam chodzi? Chyba nie zawsze… Nawet, jeśli uważamy, że potrafimy i dobrze sobie radzimy z rekrutacjami, to przecież zawsze możemy się czegoś nowego nauczyć.

REKLAMA

REKLAMA

Kandydaci, przy pisaniu aplikacji, mają do dyspozycji wiele narzędzi, wzorów i poradników. Mogą nawet zlecić napisanie dokumentów profesjonalistom, a co z pracodawcami? Wydaje się, że takiej pomocy jest niewiele, a przecież nie każdy z nas jest specjalistą od rekrutacji i selekcji. Zdarza się, że przychodzi nam po raz pierwszy znaleźć samodzielnie odpowiednią osobę do naszej firmy lub ogłoszenia, które piszemy nie przynoszą skutku.

Jak zatem należy postępować, aby osiągnąć to, czego nam potrzeba? Po pierwsze musimy się dobrze przygotować do napisania oferty pracy, poświęcić trochę czasu na przemyślenie, kogo i do jakiej pracy potrzebujemy oraz jakie kwalifikacje są danej osobie niezbędne, a jakie mogą się przydać, ale nie są konieczne. Bardzo ważne też będzie, co możemy nowemu pracownikowi zaoferować. Uzbrojeni w taką wiedzę możemy usiąść do pracy, pamiętając, żeby w każdym punkcie ogłoszenia trzymać się prawdy, nie obiecywać czegoś, czego nie możemy zapewnić, ponieważ w ten sposób szkodzimy naszemu wizerunkowi na rynku. Wielu kandydatów nie wysyła ofert gdzie popadnie, tylko sprawdza naszą firmę tak samo jak my sprawdzamy ich, między innymi: szukają opinii na temat naszej firmy, jako pracodawcy, na forach internetowych. W dzisiejszych czasach większość kandydatów szuka pracy za pośrednictwem Internetu, dlatego skupimy się na specyfice internetowych ofert pracy oraz portali, które je oferują.

Zobacz: Rekrutacja a umiejętności interpersonalne

Samodzielnie czy z doradcą?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ogłoszenie możemy napisać sami lub skontaktować się z konsultantem portalu pracy, który jest przygotowany do fachowego doradztwa i ma duże doświadczenie w redagowaniu ofert pracy. Doradca może nam pomóc w przygotowaniu ofert od podstaw lub sprawdzić, podpowiedzieć czy skorygować to, co sami przygotujemy.

Spróbujmy, więc przygotować ogłoszenie o pracę samodzielnie, trzymając się niezbędnych oraz przydatnych elementów:

Nazwa stanowiska

Dzięki trafnie nazwanemu stanowisku przyciągamy kandydatów i jednocześnie informujemy, jaki rodzaj pracy oferujemy. Należy pamiętać, żeby była ona jak najbardziej zrozumiała i oddawała, maksymalnie w kilku słowach, charakter pracy przyszłego pracownika. Zwróćmy uwagę, czy nazwa jest pisana poprawnie. Na przykład: w przypadku rekrutacji na stanowisko Manager dopuszcza się pisownię - manager, menedżer i menadżer. Natomiast formy maneger, menager, manadżer, manedżer nie są poprawne.

Wymagania

Są kluczową częścią ogłoszenia o pracę. Określmy najpierw, jakie umiejętności, wykształcenie, wiedza czy uprawnienia będą niezbędne na oferowanym stanowisku. Dodatkowo możemy napisać o tym, co będzie „mile widziane”, ale nie jest konieczne u danego kandydata. Ogłoszenie powinno być zwięzłe i w miarę możliwości nie za długie, dlatego ograniczmy się do wymagań kluczowych na danym stanowisku w naszej firmie.

Nasza oferta

To, co oferujemy potencjalnemu kandydatowi jest również bardzo ważną częścią naszego ogłoszenia. Warto w tym punkcie zamieścić informację o proponowanym wynagrodzeniu lub jego przedziale (np. od 2500 do 3500). Informując z góry i wyraźnie potencjalnych kandydatów, na co mogą liczyć w naszej firmie ograniczymy spływ nieodpowiadających nam aplikacji oraz zgłoszeń osób, które będą miały wymagania większe niż to, co jesteśmy w stanie im zaoferować. Zauważmy, że w wielu krajach europejskich taka informacja w ogłoszeniu jest standardem i sprawdza się. Warto więc skorzystać w tej kwestii z doświadczeń innych.

Opis stanowiska

Bardzo często zdarza się, że ludzie na jednobrzmiących stanowiskach, wykonują w różnych firmach zupełnie inne obowiązki. Krótki opis obowiązków w naszej firmie pozwoli kandydatowi zorientować się, czy praca będzie mu w pełni odpowiadać.

Logo i krótki opis firmy

Zamieszczając ogłoszenie w indywidualnej szacie graficznej naszej firmy budujemy wizerunek swojej marki. Możemy też wybrać ogłoszenie w szacie standardowej, w której jest możliwość zamieszczenia naszego logo lub ogłoszenie ukryte (ukrywamy nazwę naszej firmy i logo), jeśli uważamy, że jest taka potrzeba. Warto również, przynajmniej w kilku słowach, określić zakres działalności naszej firmy i branżę, w jakiej działamy.

Preferowany sposób kontaktu z nami

E-mail, a może telefon? Tylko CV czy również list motywacyjny / podanie?

REKLAMA

Przede wszystkim e-mail, ponieważ mówimy o ogłoszeniach na portalach pracy. Telefon możemy podać dodatkowo, ale jeśli będziemy mieli bardzo dużo kandydatów może być to kłopotliwe. Na szczęście na niektórych portalach możemy nasze ogłoszenie zmodyfikować bezpłatnie nawet już po publikacji, jeśli zauważymy, że jakiś jego punkt jest zbędny, nie sprawdza się lub czegoś brakuje. Przemyślmy też czy wystarczy nam samo CV napisane przez kandydata czy jednak koniecznie chcemy otrzymać list motywacyjny / podanie. Często zdarza się, że listy nie są nawet czytane, więc może warto z nich zrezygnować i ograniczyć dzięki temu ilość stron do przejrzenia?

Zastanówmy się też, jakiego regionu dotyczy nasza oferta. Czy kandydatów szukamy w całej Polsce, kilku lub jednym województwie, a może w konkretnym mieście? Dzięki temu ograniczymy napływ aplikacji, które nas nie będą interesowały.

Zobacz: Social media w procesie rekrutacji

Poprawność językowa

Na koniec zwróćmy szczególną uwagę na poprawność ortograficzną i gramatyczną naszej oferty oraz na to, czy będzie ona zrozumiała dla osób czytających. Zrozumiałość ogłoszenia dobrze by było sprawdzić prosząc, kogoś, najlepiej niepracującego w naszej firmie o przeczytanie i krótką informację zwrotną, jak je zrozumiał.

Pozostaje nam jeszcze zdecydować się, czy nasze ogłoszenie ma być wyróżnione i w jaki sposób. Każdy z portali pracy oferuje inne sposoby na poprawienie oglądalności naszej oferty. Jeśli nie wiemy, które wyróżnienie będzie dla nas najlepsze i spełni swoje funkcje, możemy zapytać. Jeśli korzystamy z najbardziej popularnych mediów, np. portali pracy, do naszej dyspozycji mamy konsultanta, który dobierze odpowiednie narzędzie do naszych potrzeb. Zastanówmy się jeszcze, czy nie przydałaby nam się pomoc przy przeglądaniu przychodzących aplikacji. Czy mamy na to wystarczającą ilość czasu? Poradzimy sobie, jeśli przyjdzie 10, 20 czy 50 aplikacji, ale jeśli przyjdzie ich 100, 500 czy ponad 1000 możemy mieć już pewien problem…

Wbrew pozorom nie musimy zatrudniać do pomocy dodatkowej osoby, portale pracy mają w swojej ofercie pomocne narzędzia również w tym zakresie. Nawet, jeśli musimy ograniczać koszty rekrutacji, znajdzie się na to jakiś sposób. Niektóre portale mają bowiem w swojej ofercie darmową automatyczną selekcję aplikacji (np. Praca.pl), która wskaże nam najbardziej wartościowych kandydatów.

Teraz nasze ogłoszenie zostanie opublikowane i czekamy na zgłoszenia tych właściwych kandydatów!

Zobacz serwis: Manager

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA