REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak napisać skuteczne ogłoszenie o pracę?

Treco Inspiracja do sukcesu
Portal dla szkoleniowców
Rekrutacja, pisanie oferty pracy.
Rekrutacja, pisanie oferty pracy.

REKLAMA

REKLAMA

Dobre i przede wszystkim skuteczne ogłoszenia o pracę jest ważnym elementem rekrutacji. Zdobądź niezbędną wiedzę i od dziś zawsze znajduj ludzi, których szukasz!

Przeważnie mówimy o tym, jakie błędy popełniają kandydaci przy tworzeniu i składaniu aplikacji, a może by tak sytuację odwrócić i zadać sobie pytanie: czy na pewno umiemy pisać ogłoszenia o pracę? Czy nie robimy w nich błędów, piszemy jasno i zrozumiale? Czy znajdujemy tych pracowników, o których nam chodzi? Chyba nie zawsze… Nawet, jeśli uważamy, że potrafimy i dobrze sobie radzimy z rekrutacjami, to przecież zawsze możemy się czegoś nowego nauczyć.

REKLAMA

REKLAMA

Kandydaci, przy pisaniu aplikacji, mają do dyspozycji wiele narzędzi, wzorów i poradników. Mogą nawet zlecić napisanie dokumentów profesjonalistom, a co z pracodawcami? Wydaje się, że takiej pomocy jest niewiele, a przecież nie każdy z nas jest specjalistą od rekrutacji i selekcji. Zdarza się, że przychodzi nam po raz pierwszy znaleźć samodzielnie odpowiednią osobę do naszej firmy lub ogłoszenia, które piszemy nie przynoszą skutku.

Jak zatem należy postępować, aby osiągnąć to, czego nam potrzeba? Po pierwsze musimy się dobrze przygotować do napisania oferty pracy, poświęcić trochę czasu na przemyślenie, kogo i do jakiej pracy potrzebujemy oraz jakie kwalifikacje są danej osobie niezbędne, a jakie mogą się przydać, ale nie są konieczne. Bardzo ważne też będzie, co możemy nowemu pracownikowi zaoferować. Uzbrojeni w taką wiedzę możemy usiąść do pracy, pamiętając, żeby w każdym punkcie ogłoszenia trzymać się prawdy, nie obiecywać czegoś, czego nie możemy zapewnić, ponieważ w ten sposób szkodzimy naszemu wizerunkowi na rynku. Wielu kandydatów nie wysyła ofert gdzie popadnie, tylko sprawdza naszą firmę tak samo jak my sprawdzamy ich, między innymi: szukają opinii na temat naszej firmy, jako pracodawcy, na forach internetowych. W dzisiejszych czasach większość kandydatów szuka pracy za pośrednictwem Internetu, dlatego skupimy się na specyfice internetowych ofert pracy oraz portali, które je oferują.

Zobacz: Rekrutacja a umiejętności interpersonalne

Samodzielnie czy z doradcą?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ogłoszenie możemy napisać sami lub skontaktować się z konsultantem portalu pracy, który jest przygotowany do fachowego doradztwa i ma duże doświadczenie w redagowaniu ofert pracy. Doradca może nam pomóc w przygotowaniu ofert od podstaw lub sprawdzić, podpowiedzieć czy skorygować to, co sami przygotujemy.

Spróbujmy, więc przygotować ogłoszenie o pracę samodzielnie, trzymając się niezbędnych oraz przydatnych elementów:

Nazwa stanowiska

Dzięki trafnie nazwanemu stanowisku przyciągamy kandydatów i jednocześnie informujemy, jaki rodzaj pracy oferujemy. Należy pamiętać, żeby była ona jak najbardziej zrozumiała i oddawała, maksymalnie w kilku słowach, charakter pracy przyszłego pracownika. Zwróćmy uwagę, czy nazwa jest pisana poprawnie. Na przykład: w przypadku rekrutacji na stanowisko Manager dopuszcza się pisownię - manager, menedżer i menadżer. Natomiast formy maneger, menager, manadżer, manedżer nie są poprawne.

Wymagania

Są kluczową częścią ogłoszenia o pracę. Określmy najpierw, jakie umiejętności, wykształcenie, wiedza czy uprawnienia będą niezbędne na oferowanym stanowisku. Dodatkowo możemy napisać o tym, co będzie „mile widziane”, ale nie jest konieczne u danego kandydata. Ogłoszenie powinno być zwięzłe i w miarę możliwości nie za długie, dlatego ograniczmy się do wymagań kluczowych na danym stanowisku w naszej firmie.

Nasza oferta

To, co oferujemy potencjalnemu kandydatowi jest również bardzo ważną częścią naszego ogłoszenia. Warto w tym punkcie zamieścić informację o proponowanym wynagrodzeniu lub jego przedziale (np. od 2500 do 3500). Informując z góry i wyraźnie potencjalnych kandydatów, na co mogą liczyć w naszej firmie ograniczymy spływ nieodpowiadających nam aplikacji oraz zgłoszeń osób, które będą miały wymagania większe niż to, co jesteśmy w stanie im zaoferować. Zauważmy, że w wielu krajach europejskich taka informacja w ogłoszeniu jest standardem i sprawdza się. Warto więc skorzystać w tej kwestii z doświadczeń innych.

Opis stanowiska

Bardzo często zdarza się, że ludzie na jednobrzmiących stanowiskach, wykonują w różnych firmach zupełnie inne obowiązki. Krótki opis obowiązków w naszej firmie pozwoli kandydatowi zorientować się, czy praca będzie mu w pełni odpowiadać.

Logo i krótki opis firmy

Zamieszczając ogłoszenie w indywidualnej szacie graficznej naszej firmy budujemy wizerunek swojej marki. Możemy też wybrać ogłoszenie w szacie standardowej, w której jest możliwość zamieszczenia naszego logo lub ogłoszenie ukryte (ukrywamy nazwę naszej firmy i logo), jeśli uważamy, że jest taka potrzeba. Warto również, przynajmniej w kilku słowach, określić zakres działalności naszej firmy i branżę, w jakiej działamy.

Preferowany sposób kontaktu z nami

E-mail, a może telefon? Tylko CV czy również list motywacyjny / podanie?

REKLAMA

Przede wszystkim e-mail, ponieważ mówimy o ogłoszeniach na portalach pracy. Telefon możemy podać dodatkowo, ale jeśli będziemy mieli bardzo dużo kandydatów może być to kłopotliwe. Na szczęście na niektórych portalach możemy nasze ogłoszenie zmodyfikować bezpłatnie nawet już po publikacji, jeśli zauważymy, że jakiś jego punkt jest zbędny, nie sprawdza się lub czegoś brakuje. Przemyślmy też czy wystarczy nam samo CV napisane przez kandydata czy jednak koniecznie chcemy otrzymać list motywacyjny / podanie. Często zdarza się, że listy nie są nawet czytane, więc może warto z nich zrezygnować i ograniczyć dzięki temu ilość stron do przejrzenia?

Zastanówmy się też, jakiego regionu dotyczy nasza oferta. Czy kandydatów szukamy w całej Polsce, kilku lub jednym województwie, a może w konkretnym mieście? Dzięki temu ograniczymy napływ aplikacji, które nas nie będą interesowały.

Zobacz: Social media w procesie rekrutacji

Poprawność językowa

Na koniec zwróćmy szczególną uwagę na poprawność ortograficzną i gramatyczną naszej oferty oraz na to, czy będzie ona zrozumiała dla osób czytających. Zrozumiałość ogłoszenia dobrze by było sprawdzić prosząc, kogoś, najlepiej niepracującego w naszej firmie o przeczytanie i krótką informację zwrotną, jak je zrozumiał.

Pozostaje nam jeszcze zdecydować się, czy nasze ogłoszenie ma być wyróżnione i w jaki sposób. Każdy z portali pracy oferuje inne sposoby na poprawienie oglądalności naszej oferty. Jeśli nie wiemy, które wyróżnienie będzie dla nas najlepsze i spełni swoje funkcje, możemy zapytać. Jeśli korzystamy z najbardziej popularnych mediów, np. portali pracy, do naszej dyspozycji mamy konsultanta, który dobierze odpowiednie narzędzie do naszych potrzeb. Zastanówmy się jeszcze, czy nie przydałaby nam się pomoc przy przeglądaniu przychodzących aplikacji. Czy mamy na to wystarczającą ilość czasu? Poradzimy sobie, jeśli przyjdzie 10, 20 czy 50 aplikacji, ale jeśli przyjdzie ich 100, 500 czy ponad 1000 możemy mieć już pewien problem…

Wbrew pozorom nie musimy zatrudniać do pomocy dodatkowej osoby, portale pracy mają w swojej ofercie pomocne narzędzia również w tym zakresie. Nawet, jeśli musimy ograniczać koszty rekrutacji, znajdzie się na to jakiś sposób. Niektóre portale mają bowiem w swojej ofercie darmową automatyczną selekcję aplikacji (np. Praca.pl), która wskaże nam najbardziej wartościowych kandydatów.

Teraz nasze ogłoszenie zostanie opublikowane i czekamy na zgłoszenia tych właściwych kandydatów!

Zobacz serwis: Manager

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Człowiek ponad algorytmy. Czyli rola umiejętności miękkich w świecie automatyzacji

W miarę jak automatyzacja i sztuczna inteligencja zmieniają całe branże, firmy i miejsca pracy – umiejętności miękkie postrzegane jako jedyna rzecz, której maszyny nie mogą zastąpić, stają się absolutnie niezbędne. Które zatem z kompetencji będą szczególnie cenione przez pracodawców i mogą zadecydować o przewadze konkurencyjnej w 2025 r.?

ZUS: Zmiany w składce zdrowotnej. Jak skorzystają przedsiębiorcy?

Od nowego roku zmieniły się zasady obliczania składki na ubezpieczenie zdrowotne dla przedsiębiorców. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, kto skorzysta z nowych przepisów i kiedy pierwsze płatności według nowych zasad.

Piękny umysł. Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka

W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

REKLAMA

Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

REKLAMA