Prowadzę księgowość niedużej hurtowni artykułów pościelowych. Mój szef postanowił, że wśród klientów, którzy w pierwszym półroczu bieżącego roku dokonają zakupów powyżej określonej kwoty, zostanie rozlosowana nagroda w formie wycieczki do Tunezji dla dwóch osób. Ogłoszenie w tej sprawie już od dwóch tygodni wisi w naszej hurtowni, a na wystawionych fakturach dział handlowy przybija dużą pieczątkę informującą odbiorców o promocji. Wczoraj jeden z klientów zapytał w jaki sposób załatwiliśmy pozwolenie na zorganizowanie loterii, czym  zarówno szefa jak i mnie wprawił w zdumienie. Żadne z nas nie traktowało tej formy promocji sprzedaży jako loterii. Poproszę o informację czy rzeczywiście to co robimy należy zakwalifikować jako zorganizowanie loterii oraz jakie są skutki  podatkowe?
    
                            
    
        
        
    
    
        Zacznijmy od  wyboru rodzaju działalności, którą będziemy w przyszłości prowadzić, a także następnie wyboru formy prawnej tej działalności. Jest to istotne z tego względu, że przed rozpoczęciem wykonywania działalności gospodarczej należy zgłosić jej wpis do właściwego rejestru, a niektóre rodzaje działalności można prowadzić jedynie w określonej formie. Natomiast, przy wyborze rodzaju działalności należy również przeanalizować ewentualną konieczność uzyskania zezwolenia, czy też koncesji.
    
                            
    
        
        
    
    
        Książka - w formie przewodnika - adresowana jest do osób planujących rozpocząć działalność gospodarczą na własny rachunek. W sposób przystępny, praktyczny i kompleksowy wskazuje: jaką formę prawną wybrać, jakie płacić podatki, jak wywiązać się z obowiązków wobec ZUS i innych instytucji. To tylko niektóre wątpliwości, z jakimi musi zmierzyć się początkujący przedsiębiorca.Publikacja systematyzuje prawa i obowiązki związane z prowadzeniem działalności gospodarczej rozproszone w wielu aktach prawnych. Wskazuje te, w jaki sposób można skorzystać z nowej możliwości zawieszenia działalności gospodarczej.W książce skupiono się na przedsiębiorstwach niewielkich rozmiarów z uwagi na ich popularność wśród przyszłych przedsiębiorców oraz proste zasady i niewielkie koszty funkcjonowania. Opracowanie zawiera wskaźniki i stawki aktualne na 2011 r.
    
                            
    
        
        
    
    
         Wyobraź sobie, że znajdujesz się w wielkim gmachu pełnym ludzi. 
Wyraźnie słyszysz każdy szept: możesz podsłuchiwać, kogo zechcesz. 
Możesz otworzyć usta i powiedzieć coś w taki sposób, żeby każdy adresat 
usłyszał to jako głos kierowany wyłącznie do niego. Taką halą jest cały 
internet, a uchem, które pozwala Ci wychwytywać głosy, jest Twój blog 
internetowy. Załóż własny blog. Dowiedz się, co myślą klienci. Nawiąż z 
nimi bezpośredni kontakt i rozpowszechniaj pocztą pantoflową plotki o 
swojej ofercie. 
 Blog to dziennik internetowy. Zawiera wpisy zwane postami, 
poukładane chronologicznie. Każdy może je czytać. Każdy może dodać swój 
post i wyrazić w nim własną opinię. Więcej: z łatwością można założyć 
swój własny dziennik internetowy. To bardzo proste: jeśli potrafisz 
wysłać e-mail, potrafisz też założyć blog. Przekonaj się, dlaczego świat
 oszalał na punkcie tego medium.