REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pomoc doradcza dla innowacyjnych przedsiębiorstw - działanie 3.3.2 POIG

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Działanie 3.3.2 POIG
Działanie 3.3.2 POIG

REKLAMA

REKLAMA

W dzisiejszych czasach pozyskiwanie kapitału zewnętrznego na rozwój firmy jest zadaniem trudnym. Może to ułatwić Unia Europejska, dzięki Programowi Operacyjnemu Innowacyjna Gospodarka (POIG).

W ramach poddziałania 3.3.2 POIG dofinansowanie mogą otrzymać przedsiębiorcy zainteresowani zakupem usług doradczych w zakresie przygotowania dokumentacji i analiz, niezbędnych do pozyskania inwestora zewnętrznego o charakterze udziałowym. Celem tego działania jest wprowadzenie w przedsiębiorstwach innowacyjnych zmian o charakterze organizacyjnym, produktowym lub technologicznym. Innymi słowy wsparcie jest kierowane do przedsiębiorców chcących realizować innowacyjne projekty i którzy poszukują inwestor.

REKLAMA

Innymi słowy, jest to wsparcie w poszukiwaniu inwestorów dla przedsiębiorstw, które chcą realizować nowoczesne przedsięwzięcia.

Kto może ubiegać się o dotację?

W ramach poddziałania 3.3.2 POIG o dotację ze środków UE mogą ubiegać się mikro, małe lub średnie przedsiębiorstwa (MŚP) prowadzące działalność gospodarczą i mające siedzibę na terytorium Polski.

Polecamy: serwis Zakładam firmę

Na co można otrzymać dotację?

REKLAMA

O dotację mogą ubiegać się przedsiębiorcy, którzy ponieśli koszty w zakresie przygotowania dokumentacji i analiz, w tym zakupu usług doradczych, niezbędnych do pozyskania zewnętrznego źródła finansowania. Wspierane będą działania związane m.in. z przygotowaniem biznesplanów, analiz ekonomicznych i finansowych, wycen spółek, usług prawnych, audytów, prospektów emisyjnych i badań przedinwestycyjnych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Do wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem zalicza się m.in. wynagrodzenia osób bezpośrednio zaangażowanych w realizację projektu, zakup usług, tłumaczenie oraz druk materiałów, udział w konferencjach i seminariów, organizację szkoleń dla inwestorów i przedsiębiorców.

Trwa konkurs projektów w ramach poddziałania 3.3.2 POIG na dofinansowanie zakupu usług doradczych w zakresie przygotowania dokumentacji i analiz, niezbędnych do pozyskania inwestora zewnętrznego o charakterze udziałowym w celu wprowadzenia zmian organizacyjnych, produktowych lub technologicznych o charakterze innowacyjnym w przedsiębiorstwach.

Polecamy: Najczęstsze błędy początkujących przedsiębiorców

Poziom dofinansowania na zakup usług doradczych nie może przekroczyć 50% wydatków kwalifikowanych faktycznie poniesionych na ten cel. Pozostałą cześć przedsiębiorca jest zobowiązany zapewnić ze środków własnych.

Maksymalna kwota wsparcia udzielona mikro-, małemu lub średniemu przedsiębiorcy na zakup usług doradczych nie może być wyższa niż 2 000 000 EUR dla jednego przedsiębiorcy na jeden projekt.

REKLAMA

Wnioskodawca przygotowuje elektroniczną wersję wniosku o dofinansowanie w aplikacji Generator Wniosków, zamieszczonej na stronie internetowej Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Wypełniony wniosek w wersji drukowanej (oryginał) i elektronicznej wraz z wymaganymi załącznikami w zamkniętej kopercie Wnioskodawca przesyła listem poleconym lub pocztą kurierską lub dostarcza osobiście do Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

Firma X jest zainteresowana pozyskaniem kapitału zewnętrznego. Jedną z rozważanych opcji jest pozyskanie kapitału w drodze emisji akcji na alternatywnym rynku Giełdy Papierów Wartościowych NewConnect. Firma zleciła zewnętrznemu konsultantowi opracowanie niezbędnych analiz przedinwestycyjnych oraz dokumentów informacyjnych, zgodnie z wymogami rynku. Po zatwierdzeniu wniosku do dofinansowania oraz podpisaniu umowy o dofinansowanie, firma będzie mogła otrzymać refundację kosztów poniesionych na wykonanie ww. dokumentacji.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Posiadanie własnej firmy to plan na przyszłość ponad 80 proc. młodych w wieku 8-14 lat

    Młode pokolenie już zarabia. Ma też sprecyzowane plany dotyczące tego, co chce robić w przyszłości. I tak, 81 proc. osób z Polski w wieku 8-14 lat chce posiadać przedsiębiorstwo, prowadzić małą firmę albo mieć poboczny biznes. Pracę dla kogoś innego wybrałoby natomiast 11 proc. badanych.

    Szef OPZZ: dodatkowe niedziele handlowe w grudniu zaskoczeniem dla pracowników

    Wprowadzenie dodatkowych niedziel handlowych jest zaskoczeniem dla pracowników, którzy niemal w ostatniej chwili dowiadują się, że muszą stawić się do pracy 10 i 17 grudnia - powiedział PAP przewodniczący Ogólnopolskiego Porozumienia Związków Zawodowych Piotr Ostrowski.

    Nawet 130 - z tylu różnych aplikacji SaaS korzystały firmy w 2022 r.

    Rosnący poziom cyfryzacji i powszechny model pracy rozproszonej niesie duże wyzwania związane z ochroną danych poufnych i wrażliwych. W 2022 r. firmy korzystały przeciętnie nawet ze 130 różnych aplikacji SaaS. Jak zapewnić ochronę danych poufnych w tak rozbudowanym środowisku?

    Jak karty podarunkowe mogą uchronić przed poświątecznym spadkiem sprzedaży

    Karta podarunkowa jako narzędzie generowania przychodów? Jak najbardziej. Specjaliści od marketingu nie mają wątpliwości, że nowoczesne technologie wykorzystywane w kartach mogą być kluczem do zwiększania lojalności klientów i zapewniania stałego źródła dochodów. 

    REKLAMA

    Zaskakujący rok na giełdzie. Czego spodziewać się na ostatniej prostej 2023 r.?

    To był zaskakujący rok dla rynków, wyjątkowo pomyślny. Zwłaszcza biorąc pod uwagę widmo recesji, które groziło nam jeszcze na jego początku. Czy ostatnie tygodnie roku znów są obiecujące dla giełdy?

    Branża gastronomiczna chętnie korzysta z nowych technologii. Kody QR zamiast tradycyjnego menu będą już standardem?

    Nowe technologie napędzają branżę gastronomiczną. Usprawniają pracę, zmniejszają marnowanie produktów, ułatwiają kontakt z klientem. Rozwój będzie postępował i digitalizacja to jeden z najważniejszych kierunków w rozwoju tego biznesu.

    Firmy nie są zainteresowane ulgą B+R? A może nie wiedzą, że mogą skorzystać

    Ulga B+R. Dane dotyczące wybranych ulg z rozliczenia PIT za 2022 rok są zaskakujące. W porównaniu z rokiem wcześniejszym, skorzystano z ponad 36% mniej odliczeń zmniejszających podstawę opodatkowania z tytułu kosztów uzyskania przychodów, poniesionych na działalność badawczo-rozwojową. Jak komentują to eksperci?

    Wzrost płacy minimalnej: pracodawcy będą ciąć koszty a pracownicy stracą zapał do pracy?

    Wzrost płacy minimalnej w 2024 r. będzie wyzwaniem dla przedsiębiorców. Niektórzy eksperci prognozują, że paradoksalnie może wpłynąć negatywnie na nastroje pracowników i spowodować kolejne podwyżki. 

    REKLAMA

    Akcje, obligacje, giełda, rynek kapitałowy – komentarz rynkowy - listopad 2023 r. Jak rynek zareagował na wynik wyborów?

    W listopadowym komentarzu rynkowym eksperciVIG/C-QUADRAT TFI sprawdzają jak zachowują się obligacje korporacyjne oraz skarbowe w aktualnym otoczeniu makroekonomicznym; zastanawiają się, czy rynki akcji mogą kontynuować wzrosty z początku listopada. A także analizują jak wynik wyborów przełożył się na krajowy rynek akcji. 

    Złota jesień dla branży reklamowej. Politycy dali zarobić. Nowe trendy w bilboardach

    Politycy zapewnili polskiej branży reklamowej w 2023 roku owocne jesienne zbiory. W przypadku reklamy outdoor przychody wzrosły o 25% w porównaniu z anabolicznym okresem minionego roku. To dla tego segmentu rynku dobry znak, choćby dlatego, że niebawem czekają nas dwie kampanie wyborcze. Jednak najważniejsze dla branży reklamy jest to, że nie musi ona “wisieć” na pasku polityków. Nadal tę formę reklamy najczęściej wybierają firmy z sektora handlowego. To on stoi za najbardziej kreatywnymi rozwiązaniami i inwestycjami w cyfrową część reklamy zewnętrznej. 

    REKLAMA