REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wsparcie z UE na inwestycje w sektorze produkcyjnym? Poddziałanie 4.5.1 POIG

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Poddziałanie 4.5.1 POIG
Poddziałanie 4.5.1 POIG

REKLAMA

REKLAMA

Ubiegając się o wsparcie z funduszy unijnych, musimy wiedzieć, że po złożeniu wniosku o dofinansowanie zostanie on poddany szczegółowej analizie i weryfikacji. Od jej wyników będzie zależało przyznanie wsparcia finansowego na realizację projektów.

Dofinansowanie w ramach tego poddziałania mogą otrzymać przedsiębiorcy zamierzający realizować duże przedsięwzięcia polegające na zakupie lub wdrożeniu innowacyjnych rozwiązań technologicznych. 

REKLAMA

REKLAMA

Co z wnioskiem o dofinansowanie?

Przedsiębiorcy wnioskujący o wsparcie w ramach działania 4.5 składają wymaganą dokumentację aplikacyjną w Ministerstwie Gospodarki, gdzie jest poddana szczegółowej ocenie pod kątem spełniania różnych kryteriów. W pierwszej kolejności dokumentacja oceniana jest formalnie, następnie merytorycznie. Ocena merytoryczna ma charakter dwuetapowy, tzn. badane jest spełnienie przez projektów wymogów obowiązkowych (tzw. obligatoryjnych) oraz dodatkowych (fakultatywnych). Zgodnie z obowiązującymi zasadami wymagane jest spełnienie przez projekt wszystkich kryteriów obowiązkowych.

W przypadku wymogów fakultatywnych pomoc może zostać przyznana w sytuacji uzyskania przez projekt co najmniej 55 punktów na 100 możliwych. 

Należy pamiętać, iż punkty te będą miały decydujące znaczenie w sytuacji np. wyczerpania dostępnej alokacji. Im wyższa liczba punktów zdobytych podczas oceny merytorycznej fakultatywnej tym większe będą nasze szanse na otrzymanie wsparcia. Przyjrzyjmy się im bliżej.

REKLAMA

Kryteria merytoryczne fakultatywne w ramach poddziałania 4.5.1 POIG

W ramach tego poddziałania przewidziano 12 dodatkowych kryteriów o różnej wartości punktowej. Podczas sporządzania dokumentacji aplikacyjnej zadbajmy aby nasz projekt spełniał w szczególności następujące kryteria.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zapoznaj się również: Kredyt technologiczny dla innowacyjnych przedsiębiorców - działanie 4.3 POIG

Zakup lub wdrożenie nowatorskiej technologii

Zasadniczo w ramach tego kryterium badane będzie czy technologia zakupiona lub wdrożona w ramach tego projektu nie jest znana i stosowana na świecie dłużej niż 1 rok. Ponadto w ramach kryterium premiowane będą projekty, w których stopień rozprzestrzenienia technologii na świecie w danej branży nie przekracza 5 %. Waga tego kryterium wynosi 20 punktów.

Wprowadzenie innowacji marketingowej lub organizacyjnej

Punkty w ramach tego kryterium będą przyznane pod warunkiem, że podczas realizacji projektu zostaną wprowadzone innowacyjne rozwiązania marketingowe lub organizacyjne, które doprowadzą do poprawy efektywności i produktywności. W ramach tego kryterium wnioskodawca może otrzymać 15 punktów.

MŚP

Podczas oceny merytorycznej fakultatywnej premiowane będą projekty, które są realizowane przez przedsiębiorców należących do sektora MŚP. W ramach tego kryterium można otrzymać 4 punkty.

Prawo własności przemysłowej 

Otrzymanie dodatkowej punktacji w ramach tego kryterium jest uzależnione od posiadania przez wnioskodawcę praw własności przemysłowej (np. patentów na wynalazki, praw ochronnych na wzór użytkowy itp.) dla inwestycji będącej przedmiotem wniosku o dofinansowanie. W ramach tego kryterium może zostać przyznane 8 punktów.

Polecamy: Dotacje unijne - poradnik przedsiębiorcy

B+R

W ramach oceny fakultatywnej nie mogło zabraknąć kryterium, które pozwoliłoby ocenić działalność badawczo-rozwojową przedsiębiorcy. Otóż dodatkowe punkty będą przyznane w sytuacji, gdy wnioskodawca zadeklarował we wniosku o dofinansowanie utworzenie we własnej strukturze działu badawczo-rozwojowego lub nawiązania współpracy z jednostką badawczo-rozwojową.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

REKLAMA

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

Zmiany dla przedsiębiorców: nowa ustawa zmienia dostęp do informacji o VAT i ułatwi prowadzenie biznesu

Polski system informacyjny dla przedsiębiorców przechodzi fundamentalną modernizację. Nowa ustawa wprowadza rozwiązania mające na celu zintegrowanie kluczowych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory musieli przeglądać kilka systemów i kontaktować się z różnymi urzędami, by zweryfikować status kontrahenta, zyskują narzędzie, które ma szanse znacząco usprawnić ich codzienną działalność. Możliwe będzie uzyskanie informacji, czy dany przedsiębiorca został zarejestrowany i figuruje w wykazie podatników VAT. Ustawa przewiduje współpracę i wymianę informacji pomiędzy systemami PIP i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie niektórych informacji zawartych w wykazie podatników VAT (dane identyfikacyjne oraz informacja o statusie podmiotu).

Wigilia w firmie? W tym roku to będzie kosztowna pomyłka! Nie popełnij tego błędu

Po 11 listopada, kolejne duże święta wolne od pracy za miesiąc z hakiem. Urlopy na ten czas są właśnie planowane, albo już zaklepane. A jeszcze rok temu w wielu firmach w Wigilię Bożego Narodzenia praca wrzała. Ale czy w tym roku wszystko odbędzie się zgodnie z nowym prawem? Państwowa Inspekcja Pracy rzuca na stół twarde ostrzeżenie, a złamanie przepisów dotyczących pracy w Wigilię to prosta droga do finansowej katastrofy dla pracodawcy. Kary mogą sięgnąć dziesiątek tysięcy złotych, a celem kontrolerów PIP może być w tym roku praca w Wigilię. Sprawdź, czy nie igrasz z ogniem, jeżeli i w tym roku masz na ten dzień zaplanowaną pracę dla swoich podwładnych, albo z roztargnienia zapomniałeś, że od tego roku Wigilia musi być wolna od pracy.

REKLAMA

E-rezydencja w Estonii. Już 2,6 tys. Polaków posiada kartę e-Residency. Założenie firmy trwa 5 minut

E-rezydencja w Estonii cieszy się dużą popularnością. Już 2,6 tys. Polaków posiada kartę e-Residency. Firmę zakłada się online i trwa to 5 minut. Następnie wypełnianie dokumentacji i raportowania podatkowego zajmuje około 2-3 minut.

Warszawa tworzy nowy model pomocy społecznej! [Gość Infor.pl]

Jak Warszawa łączy biznes, NGO-sy i samorząd w imię dobra społecznego? W świecie, w którym biznes liczy zyski, organizacje społeczne liczą każdą złotówkę, a samorządy mierzą się z ograniczonymi budżetami, pojawia się pomysł, który może realnie zmienić zasady gry. To Synergia RIKX – projekt Warszawskiego Laboratorium Innowacji Społecznych Synergia To MY, który pokazuje, że wspólne działanie trzech sektorów: biznesu, organizacji pozarządowych i samorządu, może przynieść nie tylko społeczne, ale też wymierne ekonomicznie korzyści.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA