REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak skorzystać z pomocy Promotorów Projektów Innowacyjnych? Działanie 4.2 POIG

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Działanie 4.2 POIG
Działanie 4.2 POIG

REKLAMA

REKLAMA

Ubiegając się o środki z działania 4.2 POIG mamy możliwość skorzystania z bezpłatnych usług Promotorów Projektów Innowacyjnych (PPI). Na czym konkretnie polega ich wsparcie i jak skorzystać z ich pomocy? Na te i inne pytania odpowie poniższy artykuł.

Przypomnijmy - o środki z działania 4.2 POIG mogą starać się innowacyjni przedsiębiorcy zainteresowani pozyskaniem środków na działalność badawczo-rozwojową lub którzy chcą wdrożyć do produkcji wzór przemysłowy lub użytkowy. Aplikowanie o środki w ramach tego działania odbywa się za pomocą Generatora Wniosków, który dostępny jest na stronie internetowej Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości – PARP. 

REKLAMA

REKLAMA

Promotorzy Projektów Innowacyjnych to eksperci w dziedzinie innowacyjności, którzy są usytuowani w regionach w celu oceny założeń projektu. Pomoc świadczona przez PPI jest nieobowiązkowa i żadnym przypadku nie blokuje możliwości złożenia wniosku o dofinansowanie. Ocena dokumentacji odbywa się w oparciu o wersje elektroniczne dokumentów i dopiero na etapie podpisania umowy o dofinansowanie wnioskodawca powinien dostarczyć wersję papierową wniosku wraz z załącznikami.

Polecamy: Dotacje unijne - poradnik przedsiębiorcy

Jak to działa?

Wnioskodawca wypełniając wniosek w Generatorze Wniosków, poprzez zaznaczenie opcji „Wyślij wniosek do promotora” przekazuje swoją dokumentację do zaopiniowania promotorowi. Po wybraniu promotora z listy dostępnych, wersja elektroniczna wniosku jest przekazywana do weryfikacji.

REKLAMA

Jakiej pomocy udziela promotor?

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • promotor weryfikuje wniosek pod kątem kwalifikowalności formalnej wnioskodawcy i projektu oraz przeprowadza wstępną weryfikację kwalifikowalności merytorycznej wniosku, zgodnie z wytycznymi dla wnioskodawców do działania 4.2;
  • utrzymuje bieżące kontakty z wnioskodawcą w zakresie wyjaśniania zapisów zawartych we wniosku;
  • udziela podstawowych wskazówek dotyczących przygotowania załączników do wniosku;
  • wydaje pisemną opinię dotyczącą kwalifikowalności formalnej wnioskodawcy i projektu oraz kwalifikowalności merytorycznej projektu.
  • w przypadku niekwalifikowalności projektu do działania 4.2 POIG - wskazuje przedsiębiorcy inne potencjalne źródła finansowania projektu.

W przypadku pozytywnej opinii PPI - dzień po otrzymaniu potwierdzenia przedsiębiorca ma możliwość rozpoczęcia ponoszenia wydatków kwalifikowanych w ramach projektu. Nie jest to jednak równoznaczne z przyznaniem wsparcia.

Polecamy: Dotacje dla wiejskich mikroprzedsiębiorców

Wsparcie PPI jest celowe w sytuacji, gdy wnioskodawca ma wątpliwości, czy koncepcja projektu jest zgodna z priorytetami programu i zasadami działania, a w konsekwencji czy zasadnym jest przygotowywanie pełnej dokumentacji projektowej.

Przedsiębiorca ma obowiązek w terminie wskazanym w potwierdzeniu (10 dni kalendarzowych od dnia wystawienia potwierdzenia przez promotora) dostarczyć do PARP komplet dokumentów w wersji papierowej (tj. zaakceptowany, podpisany oraz parafowany na każdej stronie przez PPI wniosek wraz z biznes planem oraz pozostałymi załącznikami).

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

REKLAMA

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA