REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przygotuj plan rozwoju eksportu i zdobądź rynki zagraniczne – działanie 6.1 POIG – część I

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
działanie 6.1 POIG
działanie 6.1 POIG

REKLAMA

REKLAMA

Twoja firma dobrze prosperuje, jesteś zainteresowany wejściem na rynki zagraniczne? Na dobry początek możesz  otrzymać dofinansowanie na tego typu działania ze środków europejskich. Przewiduje to działanie 6.1. Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.

Mowa tu o „Paszporcie do eksportu” – działaniu, które wspiera przedsiębiorców w działalności eksportowej, przyczyniając się do promocji polskiej przedsiębiorczości na arenie międzynarodowej. Działanie to pozwala przedsiębiorcom uczestniczącym w wymianie handlowej na zwiększenie udziału eksportu w sprzedaży całkowitej, nawiązanie i zintensyfikowanie kontaktów z partnerami zagranicznymi, zwiększenie rozpoznawalności polskich marek za granicą oraz udział w międzynarodowych targach i misjach gospodarczych. 

REKLAMA

Ubieganie się o dotację przebiega w dwóch etapach. Przedsiębiorca zainteresowany tą formą pomocy musi w pierwszej kolejności przygotować plan rozwoju eksportu (etap I) a następnie wdrożyć go w życie (etap II). 

Kto może otrzymać dotację?

Z dofinansowania mogą skorzystać mikro, mali i średni przedsiębiorcy, posiadający siedzibę przedsiębiorstwa na terenie Polski i którzy w bieżącym roku kalendarzowym oraz dwóch poprzedzających go otrzymali dofinansowanie nie przekraczające równowartości 200 tys euro, uzyskali przychody ze sprzedaży zagranicznej w roku obrotowym poprzedzającym rok, w którym złożą wniosek o udzielenie wsparcia, w kwocie nie przekraczającej 30% całkowitej sprzedaży oraz nie zalegają z płatnościami zobowiązań publiczno – prawnych (np. ZUS).

Polecamy: Dotacje unijne - poradnik przedsiębiorcy

Etap I - Przygotowanie Planu rozwoju eksportu

W ramach etapu I refundacji będą podlegać koszty poniesione na opracowanie planu rozwoju eksportu jako wyniku usługi doradczej. Potencjalny wykonawca planu powinien zostać wybrany z poszanowaniem zasad uczciwej konkurencji, efektywności, jawności i przejrzystości. Plan powinien w sposób kompleksowy określać strategię eksportową przedsiębiorcy do realizacji w kolejnych dwóch latach. Plan ten powinien uwzględniać m.in. analizę pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa pod kątem produktów lub usług przedsiębiorcy, powinien badać wybrane rynki docelowe, wskazywać i uzasadniać wybór działań do realizacji w ramach strategii eksportowej, określać szacowaną wielkość kosztów niezbędnych do poniesienia w wyniku realizacji strategii, harmonogram wdrażania strategii eksportowej. Po zatwierdzeniu planu rozwoju eksportu, przedsiębiorca może przystąpić do jego realizacji (etap II) poprzez wdrożenie co najmniej dwóch działań rekomendowanych w dokumencie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz także: Serwis Mała firma

REKLAMA

Poziom dofinansowania w ramach przygotowania planu rozwoju eksportu nie może przekroczyć 80% kwoty wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem, natomiast maksymalna kwota dofinansowania możliwa do uzyskania na realizację projektu w ramach I etapu wynosi 10 000 PLN.

Firma X specjalizuje się w produkcji kosmetyków. Firma zamierza rozszerzyć swoją działalność poprzez wejście na rynki zagraniczne. Właściciel firmy złożył wniosek o dofinansowanie do Regionalnej Instytucji Finansującej w zakresie przygotowania planu rozwoju eksportu (PRE). Właściciel zamierza zlecić przygotowanie planu profesjonalnej firmie doradczej. Może liczyć na pokrycie 80% wydatków związanych z przygotowaniem PRE. W PRE przeanalizowano interesujący firmę X rynek docelowy, możliwe działania promocyjne, obowiązujące przepisy prawne oraz źródła finansowania. Właściciel firmy wraz z doradcą zadbał, aby plan zawierał realny i szczegółowy harmonogram realizacji. Ponadto udowodnił, że założone w planie działania przyczynia się do faktycznego wzrostu eksportu. PRE został przekazany do Regionalnej Instytucji Finansującej w celu weryfikacji. Po pozytywnej weryfikacji planu przez RIF, przedsiębiorca zawnioskował o dotację na jego realizację.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA