REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przygotuj plan rozwoju eksportu i zdobądź rynki zagraniczne – działanie 6.1 POIG – część I

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
działanie 6.1 POIG
działanie 6.1 POIG

REKLAMA

REKLAMA

Twoja firma dobrze prosperuje, jesteś zainteresowany wejściem na rynki zagraniczne? Na dobry początek możesz  otrzymać dofinansowanie na tego typu działania ze środków europejskich. Przewiduje to działanie 6.1. Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.

Mowa tu o „Paszporcie do eksportu” – działaniu, które wspiera przedsiębiorców w działalności eksportowej, przyczyniając się do promocji polskiej przedsiębiorczości na arenie międzynarodowej. Działanie to pozwala przedsiębiorcom uczestniczącym w wymianie handlowej na zwiększenie udziału eksportu w sprzedaży całkowitej, nawiązanie i zintensyfikowanie kontaktów z partnerami zagranicznymi, zwiększenie rozpoznawalności polskich marek za granicą oraz udział w międzynarodowych targach i misjach gospodarczych. 

REKLAMA

Ubieganie się o dotację przebiega w dwóch etapach. Przedsiębiorca zainteresowany tą formą pomocy musi w pierwszej kolejności przygotować plan rozwoju eksportu (etap I) a następnie wdrożyć go w życie (etap II). 

Kto może otrzymać dotację?

Z dofinansowania mogą skorzystać mikro, mali i średni przedsiębiorcy, posiadający siedzibę przedsiębiorstwa na terenie Polski i którzy w bieżącym roku kalendarzowym oraz dwóch poprzedzających go otrzymali dofinansowanie nie przekraczające równowartości 200 tys euro, uzyskali przychody ze sprzedaży zagranicznej w roku obrotowym poprzedzającym rok, w którym złożą wniosek o udzielenie wsparcia, w kwocie nie przekraczającej 30% całkowitej sprzedaży oraz nie zalegają z płatnościami zobowiązań publiczno – prawnych (np. ZUS).

Polecamy: Dotacje unijne - poradnik przedsiębiorcy

Etap I - Przygotowanie Planu rozwoju eksportu

W ramach etapu I refundacji będą podlegać koszty poniesione na opracowanie planu rozwoju eksportu jako wyniku usługi doradczej. Potencjalny wykonawca planu powinien zostać wybrany z poszanowaniem zasad uczciwej konkurencji, efektywności, jawności i przejrzystości. Plan powinien w sposób kompleksowy określać strategię eksportową przedsiębiorcy do realizacji w kolejnych dwóch latach. Plan ten powinien uwzględniać m.in. analizę pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa pod kątem produktów lub usług przedsiębiorcy, powinien badać wybrane rynki docelowe, wskazywać i uzasadniać wybór działań do realizacji w ramach strategii eksportowej, określać szacowaną wielkość kosztów niezbędnych do poniesienia w wyniku realizacji strategii, harmonogram wdrażania strategii eksportowej. Po zatwierdzeniu planu rozwoju eksportu, przedsiębiorca może przystąpić do jego realizacji (etap II) poprzez wdrożenie co najmniej dwóch działań rekomendowanych w dokumencie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz także: Serwis Mała firma

REKLAMA

Poziom dofinansowania w ramach przygotowania planu rozwoju eksportu nie może przekroczyć 80% kwoty wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem, natomiast maksymalna kwota dofinansowania możliwa do uzyskania na realizację projektu w ramach I etapu wynosi 10 000 PLN.

Firma X specjalizuje się w produkcji kosmetyków. Firma zamierza rozszerzyć swoją działalność poprzez wejście na rynki zagraniczne. Właściciel firmy złożył wniosek o dofinansowanie do Regionalnej Instytucji Finansującej w zakresie przygotowania planu rozwoju eksportu (PRE). Właściciel zamierza zlecić przygotowanie planu profesjonalnej firmie doradczej. Może liczyć na pokrycie 80% wydatków związanych z przygotowaniem PRE. W PRE przeanalizowano interesujący firmę X rynek docelowy, możliwe działania promocyjne, obowiązujące przepisy prawne oraz źródła finansowania. Właściciel firmy wraz z doradcą zadbał, aby plan zawierał realny i szczegółowy harmonogram realizacji. Ponadto udowodnił, że założone w planie działania przyczynia się do faktycznego wzrostu eksportu. PRE został przekazany do Regionalnej Instytucji Finansującej w celu weryfikacji. Po pozytywnej weryfikacji planu przez RIF, przedsiębiorca zawnioskował o dotację na jego realizację.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

REKLAMA

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

REKLAMA

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA